Fibernet: modem/only versus modem/router

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:Dat fibernet 40 niet geschikt is voor wifi, is onzin. Zelfs fibernet 60 gaat nog prima draadloos.

Onzin en niet...Die modem heeft een N-wireless aan boord, maar laptops en notebooks hebben vaak nog de G standaard die beperkt is tot 54Mbit, in theorie. In praktijk is dit slechts de helft.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

rubensky schreef: Volgens hen is Fibernet enkel zinvol via netwerkkabel, dus via LAN verbinding.
ok, het hangt af van de omstandigheden.
Maar zoals Telenet het zegt, werkt het NOOIT goed, en dat is niet waar.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

proximusboyke schreef:ik kan momenteel niet in de instellingen foutmelding.
Misschien klopt het en zijn ze ermee bezig.


Ik denk dat de Telenet Helpdeskmedewerker ons weer bij onze kl*t*n heeft.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

juist gekeken en die optie is er nog steeds niet
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Waarom verschiet ik hier niet van... Ze zouden in principe met FN60 en zelfs FN40 de concurrentie kunnen kapot maken maar door dit gepruts laten ze zo'n slechte indruk dat Belgacom en anderen zich stevig in hun pollekes wrijven.
cillin
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2007, 16:13

Heb dus ook sinds vrijdag zoon all-in-one bak.
Net eens naar de klantendienst gebelt en het probleem met dyndns etc. uitgelegd.
De goede man snapte er eerst niets van, na wat toelichting ging hij even horen of ik eventueel mijn oude setup kon terugkrijgen.
2min later komt hij terug aan de lijn en verwijst hij me door naar hun 070 nummer...
Daar zouden ze zogezegd aan de modem 'een instelling kunnen aanpassen' wat dit alsnog mogelijk zou moeten maken.
Ik vroeg dan wat dit in hield, maar daar moest hij me het antwoord schuldig blijven.

Ik heb niet echt zin om van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Is het beter als ik naar een telenet center bel?
Ik heb namelijk ook terug de switch nodig voor d-tv, dus zonder extra kosten zal ik daar niet buiten wandelen.

Dat ze het maar snel mogelijk maken om die router functie uit te schakelen of desnoods mac pass-through enablen.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Woensdag komen ze hier de nieuwe modem installeren, ik vroeg aan de telefoon of het mogelijk was om een modem-only te krijgen, dit was niet mogelijk.
Lukt het als ik het gewoon vraag aan de man die het komt installeren of bel ik best nog eens naar telenet om iemand aan de telefoon te krijgen die er wel iets van kent en dus wel weet dat je een modem-only kan krijgen?
simia
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2011, 15:23

Als je een correcte reden opgeeft zou dit blijkbaar moeten lukken. Staat bij mij zo in het dossier en telefonisch werd mij tot 3X (ik heb hiervoor 2x teruggebeld enkele dagen later) toe gezegd dat het geen probleem zou mogen zijn om een 'modem-only' setup te krijgen. Woensdag komt er iemand. Geen correct toestel = mag terug vertrekken, samen met een aangetekende brief voor Telenet. Mijn redenen zijn grondig en duidelijk (Dyndns, NAS, VOIP-toepassing, camerabewaking).
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

En heb je daarvoor gewoon naar nummer van de klantendienst die je op de website bij support ziet gebeld?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

deej schreef:Waarom verschiet ik hier niet van... Ze zouden in principe met FN60 en zelfs FN40 de concurrentie kunnen kapot maken maar door dit gepruts laten ze zo'n slechte indruk dat Belgacom en anderen zich stevig in hun pollekes wrijven.


Snelheden bij de concurrentie kunnen ook omhoog hoor.
Prijzen bij Telenet zijn nog altijd hoger.
"Vrij downloaden"
Overbezette nodes

De concurrentie wrijft idd in zijn pollekes :-)
starsailor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:01

Ik heb sinds vrijdag fibernet40 (gewonnen met de actie), echter de speedtest geeft nog steeds 17 mbs downloadsnelheid aan.
Wanneer ik in mijn telenet kijk, staat daar wel fibernet 40, maar bij "mijn modem (SBV6120E)" staat nog steeds comfortnet xl en dat de modem een docsis 1.0 is. De technieker heeft hem nochtans zelf geinstalleerd, er een versterker en switch op geplaatst.

Heb al geprobeerd de netwerkkabel rechtstreeks op de modem aan te sluiten en ook de modem even af te zetten, maar niks helpt. Aan wat kunnen die lage snelheden liggen?
Bijlagen
screenshot.JPG
(89.14 KiB) 55 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

starsailor schreef:maar bij "mijn modem (SBV6120E)" staat nog steeds comfortnet xl


Lijkt me duidelijk dan hé... TN bellen, vermoedelijk is je FN40 dus nog niet actief.
dcsx
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 16:58

Heb daarnet een modem only afgehaald om de wireless modem/router te vervangen.
Bij mijn modems staat ook nog altijd eurodocsis 1.1.
(was ook zo met de wireless)

Er stond ook heel lang dat ik nog een Turbonet XL had
maar ik heb geen probleem met de snelheid, alles werkt zoals het moet.

Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag een telefoon gekregen van een technieker zelf , deze zou morgen blijkbaar langskomen omdat er een probleem is met de modem/router , ik wil nl een modem only. Dit zou een persoon zijn van het swat team. Eens zien wat dit betekent
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

plaatst Telenet, in het geval van een modem-only keuze, ook een Switch, of zorgt de klant daar zelf voor?
Want volgens ik heb begrepen, moet de Digitale TV een rechtstreeks ip-adres krijgen, niet?


Elrocco 8)
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Goei vraag, bij nieuwe ditale tv aanvraag kreeg je vroeger de switch erbij, nu met de nieuwe modems???
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wel de 6120 modem-only heeft blijkbaar maar 1 ethernet poort, dus als je digitale tv hebt moet telenet een switch bijplaatsen voor uw DTV ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Toen ik begin vorig jaar overschakelde naar Telenet voor Internet, kreeg ik de fameuze Motorola All-In-One, maar ook de DLink switch. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat eigenlijk totaal niet nodig is, tenzij je interne bekabeling hebt waardoor je op de plaats waar je Digibox + PC hebt slechts 1 netwerkaansluiting hebt.
Volgens mij kun je vandaag wellicht nog altijd gewoon zeggen dat je een switch nodig hebt en ga je die meekrijgen.

Edit: inderdaad, zoals Patje zegt, met de modem-only moeten ze zelfs altijd een switch meegeven.
Laatst gewijzigd door Tomby op 01 feb 2011, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb in ieder geval een switch meegekregen: ik heb een 6120e modem, en ik ben nu recent (na de overschakeling expressnet/fibernet40)naar een pack met digicorder gegaan... Is wel nog steeds een 100mbit switch, geen gigabit, wat ergens wel een beetje jammer is - die nieuwe modems hebben allemaal (een of meerdere) gigabit lan poort(en)...
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Patje schreef:Wel de 6120 modem-only heeft blijkbaar maar 1 ethernet poort, dus als je digitale tv hebt moet telenet een switch bijplaatsen voor uw DTV ;)


Las ik hier niet dat er al Fibernet40 of 60 klanten kunnen overschakelen zijn naar de 6120 modem-only oplossing?
Misschien dat zij ons op de goede weg kunnen helpen 8)

Elrocco 8)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Elrocco Kijk eens naar deze specficaties van die modem 6120

http://www.motorola.com/staticfiles/Vid ... -001-e.pdf

ik zie zelfs geen telefoon aansluiting ook nie ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Bij deze 6120 zijn die wel aanwezig, en worden door Telenet geleverd...voor zover ik las...


Elrocco 8)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Yeps de 6120E met telefonie die telenet heeft, maar dus ook maar 1 ethernet poort _ wat dus wil zeggen dat er een switch moet bijgeplaatst worden voor Dtv
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

ja, daar zijn we het inderdaad over eens, maar zorgt Telenet of de klant voor de switch?


Elrocco 8)
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Aangezien dat telenet vroeger ook een switch installeerde denk ik dat ze dat nu ook wel zullen doen, anders kan je geen digicorder gebruiken...
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Als je een modem hebt met maar 1 ethernetpoort zal Telenet inderdaad voor de switch zorgen! Gewoonlijk een goedkoop Dlink-dingetje.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Maandag (7/2/2011) komen ze in mijn woning (ik verhuis) internet (expressnet) opnieuw activeren. Ze zouden volgens de klantendienst dan ineens een nieuwe modem neerzetten (eDOCSIS 3.0 ).

Momenteel heb ik een SURFboard SB5101E EuroDocsis modem. Ik heb op deze modem via een switch een "Siemens Gigaset C470 IP" aangesloten (ik bel via http://www.justvoip.com).

Kan ik met beide modems (SVG6120e en de CBN 6540) ook nog de Siemens Gigaset C470 IP gebruiken?

Kan men ook nog een switch gebruiken?
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

dcsx schreef:Heb daarnet een modem only afgehaald om de wireless modem/router te vervangen.
Bij mijn modems staat ook nog altijd eurodocsis 1.1.
(was ook zo met de wireless)

Er stond ook heel lang dat ik nog een Turbonet XL had
maar ik heb geen probleem met de snelheid, alles werkt zoals het moet.

Afbeelding



Uitgehaald? waar heb je deze dan uitgehaald? ik dacht dat dit niet meer kon, omdat je de installatie niet meer zelf mag/kan doen

Grtz
dcsx
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 16:58

Met de modem only heb je wel degelijk een switch nodig.
Een gigabit switch hoeft niet, want de maximum snelheid van telenet is 100 Mbit.

Bij mij werd die niet meegeleverd maar ik had die toch al.
Indien je dit zelf koopt, vind je dit al vanaf 15 à 20 EUR.
dcsx
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 16:58

NoFate,

ik ben businessklant en heb naar een Telenet center gebeld en gemeld dat ik niet tevreden was van de modem/router.
Ik heb wel eerst een center moeten vinden die er nog hadden.
Normaal gezien geven ze blijkbaar niets meer mee, maar aandringen helpt.
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

ok , dat verklaart veel :)
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

dcsx schreef:Met de modem only heb je wel degelijk een switch nodig.
Een gigabit switch hoeft niet, want de maximum snelheid van telenet is 100 Mbit.

Bij mij werd die niet meegeleverd maar ik had die toch al.
Indien je dit zelf koopt, vind je dit al vanaf 15 à 20 EUR.


Grrr :bang: zo kom ik terug bij m'n oorspronkelijke vraag of Telenet al dan niet zelf de switch bijlevert...
Enkele post geleden leek van wel, hier dan weer niet? Welke abbo nam jij? Self-Install?

Elrocco 8)
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

NoFate schreef:Grrr :bang: zo kom ik terug bij m'n oorspronkelijke vraag of Telenet al dan niet zelf de switch bijlevert...


TRiSS schreef:Ik heb in ieder geval een switch meegekregen: ik heb een 6120e modem, en ik ben nu recent (na de overschakeling expressnet/fibernet40)naar een pack met digicorder gegaan... Is wel nog steeds een 100mbit switch, geen gigabit, wat ergens wel een beetje jammer is - die nieuwe modems hebben allemaal (een of meerdere) gigabit lan poort(en)...
i will live forever.... or die trying!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TRiSS schreef: Is wel nog steeds een 100mbit switch, geen gigabit, wat ergens wel een beetje jammer is - die nieuwe modems hebben allemaal (een of meerdere) gigabit lan poort(en)...

De Telenet modem/router heeft gigabit poorten, zodat je een gigabit intern netwerk kan opbouwen.
Bij de modem/only is het de bedoeling om er je eigen router achter te zetten. Hier kan jezelf zorgen voor een router met gigabit LAN poorten. Maar op de WAN zijde is gigabit (voorlopig) voor niets nodig, vandaar de 100mbit switch.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
TRiSS schreef: Is wel nog steeds een 100mbit switch, geen gigabit, wat ergens wel een beetje jammer is - die nieuwe modems hebben allemaal (een of meerdere) gigabit lan poort(en)...

De Telenet modem/router heeft gigabit poorten, zodat je een gigabit intern netwerk kan opbouwen.
Bij de modem/only is het de bedoeling om er je eigen router achter te zetten. Hier kan jezelf zorgen voor een router met gigabit LAN poorten. Maar op de WAN zijde is gigabit (voorlopig) voor niets nodig, vandaar de 100mbit switch.


klopt, maar als je ook een digicorder/box hebt, en een modem met slechts 1 ethernetpoort, dan moet je er eerst de switch tussen hangen voor de digibox en dan pas naar je router... tenzij je gaat prutsen met vlans enzo op je routertje, maar dan heb ik weer poorten tekort op de router ;-) Ik zou dan extra poorten kunnen hebben door die switch te gebruiken aan de "lan" zijde (en dus de digicorder aan de wankant te steken door vlans aan te passen), maar dan is gigabit weer wel wenselijk :-)

in ieder geval, ik zeg niet dat een gigabit switch nodig is, maar het zou wel handig zijn, en van die basismodelletjes is het prijsverschil niet eens zo groot... Trouwens, als je wan verbinding naar de 100 mbit gaat, is het niet eens zo ondenkbaar dat een gbit switch helpt om alle potentieel uit een verbinding te halen...
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

klopt ja .. een router met Gigabit WAN/LAN is geen overbodige luxe .. zeker naar de toekomst toe ..

Veel modellen ( Router met 100mbit lan en wan poorten ) halen geen 100mbit tussen de WAN & LAN poort .. ( Cpu te traag )
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Net 2 mensen op bezoek gehad van SWAT na m'n klachten bij kwaliteitsopvolging , deze mensen waren echt de seniors van telenet en ze namen de tijd om te luisteren naar mij. Elke bedenking die ik had van over de telenet model/router zouden ze doorspelen naar Mechelen en ze erkenden de problemen maar in de meeste gevallen is de modem/router voldoende. Enkel voor DynDns hadden ze geen oplossing , dus voor dit probleem zijn ze wel genoodzaakt om een modem only te plaatsen. Gevraagd achter de toekomst ??? in ieder geval zijn ze aan het bekijken of ze de modem/router niet kunnen openzetten voor mensen die er wat van kennen. Dit waren geen installateurs , techniekers of wat dan ook die je iets op de mouw spellen maar rechtstreekse mensen van Telenet die echt met die probleem bezig zijn en alles in kaart aan het brengen zijn . Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten , heb wat ik wou maar zal natuurlijk ondersteuning blijven bieden aan de leden van dit forum.
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

ijskonijn schreef:Maandag (7/2/2011) komen ze in mijn woning (ik verhuis) internet (expressnet) opnieuw activeren. Ze zouden volgens de klantendienst dan ineens een nieuwe modem neerzetten (eDOCSIS 3.0 ).

Momenteel heb ik een SURFboard SB5101E EuroDocsis modem. Ik heb op deze modem via een switch een "Siemens Gigaset C470 IP" aangesloten (ik bel via http://www.justvoip.com).

Kan ik met beide modems (SVG6120e en de CBN 6540) ook nog de Siemens Gigaset C470 IP gebruiken?

Kan men ook nog een switch gebruiken?

Kan iemand mij zeggen of ik een switch en mijn ""Siemens Gigaset C470 IP" kan gebruiken op die nieuwe modem/router?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Als je de modem krijgt, dan heb je een switch nodig, en kan je zoals vroeger de Siemens Gigaset C470 IP aansluiten en gebruiken.
- Als je modem/router krijgt, dan heb je de switch niet meer nodig, en kan je de Siemens Gigaset C470 IP aansluiten op één van de 4 LAN poorten. Daarna best het interne IP dat de Gigaset krijgt in DMZ zetten.

Pas op.
Er zijn verschillende rappporten dat de VOIP achter de nieuwe/modem router niet goed werkt. Het probleem doet zich blijkbaar niet voor met alle VOiP providers (WeePee schijnt te werken, Nomado en Betamax niet).
Iemand heeft ook in een andere topic gerapporteerd dat Telenet eventueel een oplossing heeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dcsx
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006, 16:58

elrocco schreef:
dcsx schreef:Grrr :bang: zo kom ik terug bij m'n oorspronkelijke vraag of Telenet al dan niet zelf de switch bijlevert...
Enkele post geleden leek van wel, hier dan weer niet? Welke abbo nam jij? Self-Install?
Elrocco 8)


Ik installeerde zelf. (dat kon toen nog)
En om te antwoorden op uw oorspronkelijke vraag : ik heb nog van niemand gehoord die een switch bijkreeg.
Misschien als je er om vraag dat je dan één krijgt, maar let wel op dat die dan niet op uw factuur staat.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”