Brusselse kabelgroep Numericable te koop

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De Franse kabelgroep Numericable heeft haar Belgische en Luxemburgse dochters, het vroegere Coditel, in de etalage gezet. De beslissing leidt tot een nieuwe kans voor sectorgenoot Telenet om zijn actieradius uit te breiden, schrijft De Tijd.

Het verkoopproces zit volgens de krant in een pril stadium. Niettemin werd al zakenbank Rothschild aangesteld om het dossier te begeleiden.

Numericable, dat tv-zenders verdeelt en ook internet en telefonie aanbiedt, bedient 120.000 tot 150.000 klanten en is in België uitsluitend in Brussel actief. Het bedrijf heet erg rendabel te zijn.

Het zou niet gaan om een groot overnamedossier, maar is het wel strategisch belangrijk. Numericable is een van de laatste kabelspelers in België die nog niet behoren tot een van de twee grote blokken in de sector, Telenet en het Brussels-Waalse Voo. Behalve Numericable blijven enkel de kleine spelers Wolu-TV, actief in Sint-Lambrechts-Woluwe, en AIESH in Henegouwen over. Wolu-TV werkt trouwens al samen met Telenet.

Voor Telenet én Voo is het een van de laatste kansen om zich binnen de landsgrenzen te versterken. Er valt volgens de krant concurrentie te verwachten, mogelijk van financiële partijen en van Belgacom.

Bron: De Standaard
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik benieuwd wat belgacom van plan is. Als ze even hard gaan vechten als voor telindus, dan beloofd het een mooie strijd te worden. :)

Moest belgacom "winnen" denk ik wel dat er een uitgebreid onderzoek zal zijn van de raad van mededinging. Iets waar telenet volgens mij minder last van zou hebben aangezien ze officieel nog geen monopolie hebben.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Het bedrijf heet erg rendabel te zijn.
En dat met een beter aanbod en een goedkopere prijs (dan Telenet).
KenAstel
Starter
Starter

En nu al met snelheden van 100 Mbps.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze zullen ook minder aandeelhouders hebben :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

r2504 schreef:
Goztow schreef:Het bedrijf heet erg rendabel te zijn.
En dat met een beter aanbod en een goedkopere prijs (dan Telenet).
Maar je moet wel niet te veel hopen om in het Nederlands bediend te worden. En over het (TV) aanbod valt nog te discussiëren: bvb geen Discovery,...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Trojan schreef:Ik benieuwd wat belgacom van plan is. Als ze even hard gaan vechten als voor telindus, dan beloofd het een mooie strijd te worden. :)

Moest belgacom "winnen" denk ik wel dat er een uitgebreid onderzoek zal zijn van de raad van mededinging. Iets waar telenet volgens mij minder last van zou hebben aangezien ze officieel nog geen monopolie hebben.
Belgacom mocht Scarlet al overnemen met belachelijke randvoorwaarden (netwerk effe verkopen aan - toevallig - een ander overheidsbedrijf), dan zal dit ook wel geen probleem zijn. En als ze het kapotmaken zoals ze Telindus hebben kapotgemaakt dan zou dat toch wel heel erge geldverkwisting zijn.

Volgens mij gaat Belgacom gewoon een bod brengen om de prijs voor Telenet & VOO op te drijven.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Goh, ik weet niet hoe het in brussel gesteld is met vdsl2. Maar als ze daar numericable kunnen kopen en hun netwerk combineren met de coax, dan denk ik dat ze daar toch mooi potentieel hebben mits ze de nodige investeringen doen in het netwerk.

@deej: Dat de raad voor mededinging zo snel akkoord is gegaan met de aankoop van scarlet is mij ook een raadsel. Belgacom gaat zomaar even zijn grootste en tevens enigste concurent op hun netwerk kopen. Dat hadden ze imho nooit mogen toelaten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
KenAstel
Starter
Starter

Het is toch nog niet zo zeker dat Numericable verkocht wordt; voor hetzelfde geld koopt de kabeloperator zelf andere kleine, Luxemburgse operatoren over. Dat vertelde Pascal Dormal, directeur van Numericable België en Luxemburg, ons gisteren.

Meer info: http://nl.astel.be/Numericable-Belgie-i ... ode=calcul
KenAstel
Starter
Starter

In de zoektocht naar meer nieuws over Numericable, stootte ik op een kaartje van kabeloperatoren in Het Groothertogdom Luxemburg, daterende uit 2006. En dan zou de situatie bij ons ingewikkeld moeten zijn :P
http://www.mediacom.public.lu/comm_elec ... e_2006.pdf
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:Ik benieuwd wat belgacom van plan is. Als ze even hard gaan vechten als voor telindus, dan beloofd het een mooie strijd te worden. :)

niks, want de kabel moeten ze binnenkort openstellen dus, .. ze gaan volgens mij juist niks doen en gewoon alles wholesale aanbieden
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”