Nomado vs Weepee: nummeroverdracht
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik snap het niet goed bij nomado.
Portatie kost 15 euro, maar "Belgium - number (DID) 12 months DID (purchase or extend)" kost je wel 24euro per jaar (+kosten van portatie, staat vermeld op https://www.nomado.eu/eshop/product_inf ... r-extend-/ ).
Het lijkt er dus op dat je bij nomado €15 betaald voor de portatie + een jaarlijkse bijdrage...
Hier maken we al enkele maanden met volle tevredenheid gebruik van weepee. Met Nomado heb ik geen ervaring.
Portatie kost 15 euro, maar "Belgium - number (DID) 12 months DID (purchase or extend)" kost je wel 24euro per jaar (+kosten van portatie, staat vermeld op https://www.nomado.eu/eshop/product_inf ... r-extend-/ ).
Het lijkt er dus op dat je bij nomado €15 betaald voor de portatie + een jaarlijkse bijdrage...
Hier maken we al enkele maanden met volle tevredenheid gebruik van weepee. Met Nomado heb ik geen ervaring.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
https://www.nomado.eu/eshop/product_inf ... gbaarheid/Belgie Nummer overdraagbaarheid 15.00€
Belgie Nummer overdraagbaarheid
Portation of your belgian number (Belgacom, Tele2, Scarlet, Telenet etc..).
You are paying too much your current phone line subscription with Belgacom, Tele2, Scarlet, Telenet, Voo etc...? At nomado you will pay 2€ per month only and will beneficiate of the new generation telephony VoIP.
Note that
- It may take up to two weeks after you provide us with the LOA signed.
- if your phone number is linked to your ADSL, you should ask your ADSL provider if the portation will not affect the line. By experience, it will not affect the Internet connection except with belgacom ADSL which should be turned into row copper.
The cost of the portation is for a "simple" portation. In case of partial portation (to port a part of the range from your phone operator) it will be considered as a Complex portation.
How to process?
First you need to purchase the Portation of Number (15€ Excl VAT) then to fill the document (LOA) you are downloading here under and send it by mail to Nomado Telecom, avenue Gevaert 137, 1332 Genval and in order to speed up process you can also send it by email ([email protected]) or fax (028887069)
Download Line Portation Document (LOA)
How long does the portation take?
Currently and depending on the operator, it may take between 5 and 15 days
Dus 15 eur portatiekosten en elke maand 2 eur abbonnementskosten.
Zal dus hoogst waarschijnlijk WeePee worden, hoe zit het met de downtime van beide bedrijven (telefoonlijn wordt nogal intensief gebruikt, zowel voor inkomende als uitgaande telefoons)?
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ja, 2euro/maand = 24/jaar
Tot nu toe nog geen enkele downtime gehad bij weepee... ik veronderstel dat hun netwerk wel redundant opgesteld zal staan, al kan je dit misschien beter even navragen (de support bij weepee zal je graag meer uitleg geven veronderstel ik).
Met Nomado zoals eerder gezegd geen ervaring.
Tot nu toe nog geen enkele downtime gehad bij weepee... ik veronderstel dat hun netwerk wel redundant opgesteld zal staan, al kan je dit misschien beter even navragen (de support bij weepee zal je graag meer uitleg geven veronderstel ik).
Met Nomado zoals eerder gezegd geen ervaring.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
nummer half jaar geleden overgedragen naar weepee, tot nu toe geen klachten. met normando geen ervaring, maar het lijkt dus al een pakje duurder te zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ja wil ik ook wel eens weten .. overweeg nummer van telenet -> weeepee ..te porteren ..
Ben nu al wat aan het testen met Weepee op m'n sipuara box met 2 euro accountje ..
Ben nu al wat aan het testen met Weepee op m'n sipuara box met 2 euro accountje ..
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de overdracht duurde zo'n twee weken dacht ik....
de overschakeling verliep zonder downtime, de fritzbox hing er al aan met de weepee instellingen, dus na portatie kwamen telefoons gewoon langs daar binnen
(jammer genoeg besloot belgacom bij de portatie van m'n discoverylijn ook het internet en de tv van het koper te smijten, dit was na paar uur wel terug in orde gebracht)
de overschakeling verliep zonder downtime, de fritzbox hing er al aan met de weepee instellingen, dus na portatie kwamen telefoons gewoon langs daar binnen
(jammer genoeg besloot belgacom bij de portatie van m'n discoverylijn ook het internet en de tv van het koper te smijten, dit was na paar uur wel terug in orde gebracht)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik heb bij de bestelling opgegeven om de portatie binnen 3 weken te doen... of het sneller kan weet ik dus niet (maar uit de vorige post leid ik af dat het dus wel sneller kan).
Ik heb mijn telenet-abo laten overzetten naar ééntje zonder telefoon nádat mijn nummer was geporteerd.
Zo heb ik geen downtime gehad (maar wel enkele dagen "te lang" betaald voor telefoon bij telenet... maar liever dat dan downtime).
Ik heb mijn telenet-abo laten overzetten naar ééntje zonder telefoon nádat mijn nummer was geporteerd.
Zo heb ik geen downtime gehad (maar wel enkele dagen "te lang" betaald voor telefoon bij telenet... maar liever dat dan downtime).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Kan je je portatie ook aanvragen nadat je bvb. Scalet Internet (only) hebt aangevraagd ? (kwestie van de downtime te beperken bij Dommel: vanaf het moment dat je nummer is geporteerd werkt internet niet meer)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Je moet altijd eerst je nummeroverdracht aanvragen bij Weepee. Pas als daar alles bevestigd is mag je opzeggen bij de vorige (Belgacom, Telenet..). Anders riskeer je het eigendomsrecht op je nummer te verliezen.
Er is dan wel enige overlapping, maar het geeft zekerheid om je nummer te houden.
Er is dan wel enige overlapping, maar het geeft zekerheid om je nummer te houden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Bedankt voor de reacties.pfff...ga het zo laten denk ik (discovery line behouden, naar edpnet overschakelen).
Downtime zie ik na de miserie van de vorige keer bij de omschakeling naar VDSL2 (een week!) niet zitten.
Downtime zie ik na de miserie van de vorige keer bij de omschakeling naar VDSL2 (een week!) niet zitten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
idemxenne schreef:de overdracht duurde zo'n twee weken dacht ik....
de overschakeling verliep zonder downtime, de fritzbox hing er al aan met de weepee instellingen, dus na portatie kwamen telefoons gewoon langs daar binnen
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Hier geen miserie gehad, en aan de reacties hierboven te lezen is de omschakeling bij anderen ook zonder problemen verlopen.silencer schreef:Bedankt voor de reacties.pfff...ga het zo laten denk ik (discovery line behouden, naar edpnet overschakelen).
Downtime zie ik na de miserie van de vorige keer bij de omschakeling naar VDSL2 (een week!) niet zitten.
Nuja, je moet zelf paar berekenen wat het voordeligste is in je situatie!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Maar ik zit wel bij Dommel, bij BGC is er geen enkel probleem,werkt ook zonder vaste lijn (bij Dommel/andere providers niet).Hier geen miserie gehad, en aan de reacties hierboven te lezen is de omschakeling bij anderen ook zonder problemen verlopen.
Nuja, je moet zelf paar berekenen wat het voordeligste is in je situatie!
Vraagje om de downtime evt. beperkt te houden: Eens de aanvraag gestart is kan ik dan Scarlet al aanvragen, of beter eerst wachten tot deze rond is (dan zit ik wss een maand zonder internet) ?
(Ik ga dommel pas opzeggen als Scarlet actief is of als dommel niet meer werkt (nr-overdracht voltooid).
Dat de telefoon even down is, kan ik mee leven.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Betreffende de redundantie van weepee : ze zijn aanwezig in 2 datacentra (DCO te Brugge en level3 te Brussel). Er worden momenteel plannen gemaakt om ook aanwezig te zijn vanuit NL (of dit is reeds gerealiseerd, don't know)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Je hebt ook geen raw copper verbinding of cityconnect/homeconnect ?duizend schreef:En dan ?
Ik zit ook bij dommel zonder vaste lijn ...
Maakt toch totaal geen verschil bij wie je zit
Enkel bij Homeconnect mss of ook met speedconnect?Ik had homeconnect (maar verloor mijn internet door mijn nummer overdracht)
Kan iemand bevestigen dat wanneer je een weepee nummer aanvraagt met een speedocnnect/ADSL abb. bij Dommel(niet homeconnect),
en je kan uiteindelijk opgebeld worden met Weepee,dat je internet bij dommel gewoon blijft verder lopen (en je daarna dommel gewoon kunt opzeggen en scarlet internet only(geen raw copper) kunt aanvragen) ?
Silencer, als ik vragen mag, heb je eerst scarlet aangevraagd aan 25 euro per maand en vervolgens je vaste lijn geporteerd naar weepee?
zoja, wordt de optie zonder vaste lijn (5 euro extra) automatisch geactiveerd?
ben namelijk van plan hetzelfde te doen
zoja, wordt de optie zonder vaste lijn (5 euro extra) automatisch geactiveerd?
ben namelijk van plan hetzelfde te doen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ja, aan 35€/maand (vdsl2), heb geen adsl genomen (veel te onstabiel en te traag).Silencer, als ik vragen mag, heb je eerst scarlet aangevraagd aan 25 euro per maand en vervolgens je vaste lijn geporteerd naar weepee?
zoja, wordt de optie zonder vaste lijn (5 euro extra) automatisch geactiveerd?
ben namelijk van plan hetzelfde te doen
Heb wel wat problemen gehad met mijn connectie de laatste week (bij Dommel en Scarlet, mss door de koude), los van mijn raw copper lijntje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
een kritisch vraagje:
iedereen heeft hier de mond vol van weepee.
maar 99% gebruikt hen voor ingoing calls, 1% voor outgoing calls.....
waar halen zij dan hun inkomsten? (toch geen OCMW?)
Als zij er op een dag mee stoppen, dan ben je vet met een geografisch nr., of bekijk ik dit te negatief?
vooral hun tarieven -met nog connectiekosten- vind ik overprijsd. (da's waarom iedereen ze als ingoing gebruikt)
waar ze wel supérieur in zijn: 'High Definition codecs zijn ondersteund op ons netwerk':
ook CNIP (naam verschijnt).
In mijn geval: mocht edpnet CNIP en HD telefonie niet ondersteunen (zit nog goed half jaar onder contract: telephony & plus pack)
mss. beste oplossing nieuw geografisch nr. bij weepee? & geografisch nr. bij edpnet (10 €/maand incl. raw copper à 12,10 €) houden om geen raw copper te moeten betalen + voor noodnummers?
edpnet zal toch geen nummeroverdacht toelaten, waarbij je enkel de 10 € betaalt en evt. een nieuw geografisch nr. toegewezen krijgt? (al dan niet met plus pack)
och ja, de fritzbox ondersteunt geen cnip, dus dan moet de SPA 3102 (niet zo gebruiksvriendelijk) gekozen worden. eventjes alles op een rijtje zetten.
jullie bedenkingen zijn welkom....
off-topic, maar toch schandalig dat je bij scarlet geen raw copper moet betalen! (= concurrentievervalsing).
iedereen heeft hier de mond vol van weepee.
maar 99% gebruikt hen voor ingoing calls, 1% voor outgoing calls.....
waar halen zij dan hun inkomsten? (toch geen OCMW?)
Als zij er op een dag mee stoppen, dan ben je vet met een geografisch nr., of bekijk ik dit te negatief?
vooral hun tarieven -met nog connectiekosten- vind ik overprijsd. (da's waarom iedereen ze als ingoing gebruikt)
waar ze wel supérieur in zijn: 'High Definition codecs zijn ondersteund op ons netwerk':
ook CNIP (naam verschijnt).
In mijn geval: mocht edpnet CNIP en HD telefonie niet ondersteunen (zit nog goed half jaar onder contract: telephony & plus pack)
mss. beste oplossing nieuw geografisch nr. bij weepee? & geografisch nr. bij edpnet (10 €/maand incl. raw copper à 12,10 €) houden om geen raw copper te moeten betalen + voor noodnummers?
edpnet zal toch geen nummeroverdacht toelaten, waarbij je enkel de 10 € betaalt en evt. een nieuw geografisch nr. toegewezen krijgt? (al dan niet met plus pack)
och ja, de fritzbox ondersteunt geen cnip, dus dan moet de SPA 3102 (niet zo gebruiksvriendelijk) gekozen worden. eventjes alles op een rijtje zetten.
jullie bedenkingen zijn welkom....
off-topic, maar toch schandalig dat je bij scarlet geen raw copper moet betalen! (= concurrentievervalsing).
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
99% is wat overdreven zenne, de meeste mensen gebruiken dit gewoon incoming en outgoing. Als je enkel hier kijkt zal dit een compleet verkeerd perspectief geven : hier zitten namelijk meer pro gebruikers dan gemiddelde mensen die af en toe een telefoontje doen
Kris
Kris
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Interconnectieopbrengsten, standaard staat je weepee account trouwens op voicemail ipv busy bij in gesprek.satsurfer schreef:een kritisch vraagje:
iedereen heeft hier de mond vol van weepee.
maar 99% gebruikt hen voor ingoing calls, 1% voor outgoing calls.....
waar halen zij dan hun inkomsten? (toch geen OCMW?)
Als zij er op een dag mee stoppen, dan ben je vet met een geografisch nr., of bekijk ik dit te negatief?
vooral hun tarieven -met nog connectiekosten- vind ik overprijsd. (da's waarom iedereen ze als ingoing gebruikt)
waar ze wel supérieur in zijn: 'High Definition codecs zijn ondersteund op ons netwerk':
ook CNIP (naam verschijnt).
In mijn geval: mocht edpnet CNIP en HD telefonie niet ondersteunen (zit nog goed half jaar onder contract: telephony & plus pack)
mss. beste oplossing nieuw geografisch nr. bij weepee? & geografisch nr. bij edpnet (10 €/maand incl. raw copper à 12,10 €) houden om geen raw copper te moeten betalen + voor noodnummers?
edpnet zal toch geen nummeroverdacht toelaten, waarbij je enkel de 10 € betaalt en evt. een nieuw geografisch nr. toegewezen krijgt? (al dan niet met plus pack)
och ja, de fritzbox ondersteunt geen cnip, dus dan moet de SPA 3102 (niet zo gebruiksvriendelijk) gekozen worden. eventjes alles op een rijtje zetten.
jullie bedenkingen zijn welkom....
off-topic, maar toch schandalig dat je bij scarlet geen raw copper moet betalen! (= concurrentievervalsing).
Is geen concurrentievervalsing, provider kiest er zelf voor (ze kunnen het blijkbaar ook aanbieden voor 5€, dus zal het hun niet veel kosten, maar ze doen het liever niet, liever voip erbij verkopen (sales), tjah).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Weepee neemt inkomende gesprekken meteen aan en 'simuleert' dan de wachttoon tot je opneemt.
Dus als je niet antwoordt, heeft er toch een gesprek plaatsgevonden en ontvangt Weepee connectiekosten.
Dus als je niet antwoordt, heeft er toch een gesprek plaatsgevonden en ontvangt Weepee connectiekosten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb vorig jaar al een email naar Weepee gestuurd om deze situatie aan te kaarten. Ik heb hem gesmeekt een pakket te maken zoals Nomado of EDPNET: voor 5€ vrij bellen naar vast.satsurfer schreef:iedereen heeft hier de mond vol van weepee.
maar 99% gebruikt hen voor ingoing calls, 1% voor outgoing calls.....
waar halen zij dan hun inkomsten? (toch geen OCMW?)
Als zij er op een dag mee stoppen, dan ben je vet met een geografisch nr., of bekijk ik dit te negatief?
vooral hun tarieven -met nog connectiekosten- vind ik overprijsd. (da's waarom iedereen ze als ingoing gebruikt)
Er is nooit reactie op gekomen.
Ik denk dat die vent van Weepee redelijk koppig is !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Koppig? ; Moet Weepee zijn business-model veranderen omdat jij daar om vraagt?
Ik veronderstel dat er wel een reden zal zijn dat ze zo geen formules aanbieden. Misschien willen ze zich vooral op de zakelijke markt richten, of misschien halen zij hun winst uit de iets hogere tarieven (terwijl bv de marges voor belgische-DID een pak hoger liggen bij Nomado ea)
Oké, ik ga er mee wel akkoord dat men je voorstel had kunnen beantwoorden, maar dat is een andere zaak.
Ik veronderstel dat er wel een reden zal zijn dat ze zo geen formules aanbieden. Misschien willen ze zich vooral op de zakelijke markt richten, of misschien halen zij hun winst uit de iets hogere tarieven (terwijl bv de marges voor belgische-DID een pak hoger liggen bij Nomado ea)
Oké, ik ga er mee wel akkoord dat men je voorstel had kunnen beantwoorden, maar dat is een andere zaak.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb er nu geen gewetensprobleem meer door. Gewoon de beste aspecten van verschillende providers combineren. Hij vraagt erom.
Een basisprincipe van marketing is van niet je prijs zo laag mogelijk te zetten. Dan riskeer je failliet te gaan.
Het is gewoonweg voldoende als je goedkoper en beter bent dan je concurrenten. En dan kan je er ook aan verdienen.
Een basisprincipe van marketing is van niet je prijs zo laag mogelijk te zetten. Dan riskeer je failliet te gaan.
Het is gewoonweg voldoende als je goedkoper en beter bent dan je concurrenten. En dan kan je er ook aan verdienen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wie zijn wij om WeePee's rekening te gaan maken, maar ik zou me geen zorgen maken ...
- WeePee verdient (iets) aan de interconnectiekosten.
- Veel gebruikers gaan de moeite niet doen om incoming/outgoing gesprekken te scheiden, en bellen dus ook uit via WeePee. Ik zou dus die 99%/1% verhouding niet als waar aannemen.
- Hun tarieven voor België zijn niet de goedkoopste, maar de besparing aan abbokosten voor een vast nummer wegen voor de "gemiddelde beller" waarschijnlijk méér door dan de (iets duurdere) tarieven.
- Als je WeePee vergelijkt met de klassieke VSP's (telecom operatoren), dan zijn hun buitenlandse tarieven aanzienlijk goedkoper dan Belacom, Telenet ...
- Wat betreft Betamax: ik heb altijd al geleefd met het idee van "gratis blijft niet duren". Ik begrijp niet hoe die Betamaxen blijven overleven met hun free calls. Mijn filosofie is dus "zolang het blijft duren kunnen we ervan profiteren" ... maar hoelang nog? De dag dat de Betamaxen eruit gaan, zullen veel klanten die een WeePee nummer hebben dan ook via WeePee uitbellen.
- Last but not least: kwaliteit en service bij WeePee zijn superieur (sorry, juist mijn persoonlijke mening ...).
Philippe.
- WeePee verdient (iets) aan de interconnectiekosten.
- Veel gebruikers gaan de moeite niet doen om incoming/outgoing gesprekken te scheiden, en bellen dus ook uit via WeePee. Ik zou dus die 99%/1% verhouding niet als waar aannemen.
- Hun tarieven voor België zijn niet de goedkoopste, maar de besparing aan abbokosten voor een vast nummer wegen voor de "gemiddelde beller" waarschijnlijk méér door dan de (iets duurdere) tarieven.
- Als je WeePee vergelijkt met de klassieke VSP's (telecom operatoren), dan zijn hun buitenlandse tarieven aanzienlijk goedkoper dan Belacom, Telenet ...
- Wat betreft Betamax: ik heb altijd al geleefd met het idee van "gratis blijft niet duren". Ik begrijp niet hoe die Betamaxen blijven overleven met hun free calls. Mijn filosofie is dus "zolang het blijft duren kunnen we ervan profiteren" ... maar hoelang nog? De dag dat de Betamaxen eruit gaan, zullen veel klanten die een WeePee nummer hebben dan ook via WeePee uitbellen.
- Last but not least: kwaliteit en service bij WeePee zijn superieur (sorry, juist mijn persoonlijke mening ...).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat kan ik niet bevestigen. Integendeel.MarkDM schreef:Ik denk dat die vent van Weepee redelijk koppig is !
De keren dat ik hem telefonisch aan de lijn gehad heb, waren zelfs zeer aangename gesprekken.
En ook per e-mail verliep alles vlot.
Zelfs heen en weer e-mailen van 's avonds 20 uur tot middagnacht blijkt geen probleem.
Indien (kleine) aanpassingen wenselijk waren (voor mij dan toch) werden deze zelfs ogenblikkelijk doorgevoerd.
En ja, ik heb ook eens de vraag gesteld of een forfaitair bedrag per maand naar vaste lijnen niet tot de mogelijkheden behoorde.
Kort: dit paste in deze fase dat niet in hun business model. Waarvoor ik alle begrip heb.
Lang: jep 't was een lang telefoongesprek. 't Was in ieder geval een gedegen en onderbouwde visie die hij daar over had.
Doch indien ik mijn vraag achteraf evalueer, moet ik besluiten dat het gebruik van een Betamax (300 min per week gratis naar vaste lijn) zulks forfair voor mij feitelijk overbodig maakt... Maar dat is mijn business model.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ga ik volledig mee akkoord Philippe.
En met je "basisprincipe van marketing" ben ik het niet volledig akkoord. Nummer en gesprekken zijn complementair en zullen in de meeste gevallen ook samen verkocht worden. Neem de marge op het éne (nummers) laag om klanten te lokken, en zet de winstmarges op de andere (gesprekken) wat hoger, en i.c.m. een zéér goede service is Weepee zeker niet slecht bezig volgens mij...
Ikzelf gebruik momenteel ook betamax (naar alle tevredenheid). Maar net als Philippe twijfel ik sterk of hun business-model wél rendabel is op lange termijn
Ik heb nooit beweerd dat weepee zijn prijs zo laag mogelijk probeert te zetten.MarkDM schreef: Een basisprincipe van marketing is van niet je prijs zo laag mogelijk te zetten. Dan riskeer je failliet te gaan.
Het is gewoonweg voldoende als je goedkoper en beter bent dan je concurrenten. En dan kan je er ook aan verdienen.
En met je "basisprincipe van marketing" ben ik het niet volledig akkoord. Nummer en gesprekken zijn complementair en zullen in de meeste gevallen ook samen verkocht worden. Neem de marge op het éne (nummers) laag om klanten te lokken, en zet de winstmarges op de andere (gesprekken) wat hoger, en i.c.m. een zéér goede service is Weepee zeker niet slecht bezig volgens mij...
Ikzelf gebruik momenteel ook betamax (naar alle tevredenheid). Maar net als Philippe twijfel ik sterk of hun business-model wél rendabel is op lange termijn
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:38
Er zijn genoeg landen bij die betamax clients waar je nooit gratis naar kunt bellen. Maar toch vrij goedkoop zijn met voip ivergelijkingm de vaste telefoonaanbieders. (voorbeeld Marokko).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@ silencer en johcla: interessant gegeven....ik wist dat niet......johcla schreef:Weepee neemt inkomende gesprekken meteen aan en 'simuleert' dan de wachttoon tot je opneemt.
Dus als je niet antwoordt, heeft er toch een gesprek plaatsgevonden en ontvangt Weepee connectiekosten.
dus elke voip-operator ontvangt connectiekosten bij een niet gemaakt gesprek....moet de beller dan ook effectief betalen?
mijn profiel: +/- 220 minuten/maand naar vaste telefoons (50% telenet/50% bgc)....
Plus pack: 2000 minuten à 5 €
reken eens uit mocht je -theoretisch- 2000 min. (edpnet plus pack) naar telenet bellen via weepee......(2000X connectie)
0,05 € setup, 0,06 €
2000 X 0,05= 100 € (connection-fee) + 120 € (belkosten)= 220 €, dit is een puur hypothetische simulatie.....
dus weepee gebruiken, enkel en alleen voor CNIP....tja.....
dus mss dat ik toch goedkoper af ben met die 10 €/maand edpnet ipv raw copper + 5 € plus pack(scarlet internet only is @ 35 € is snelheid ook iets lager, en helpdesk iets minder dan edpnet, of vergis ik mij?) betaal 31,46 €/maand VDSL2 (30/4,5) + 15 € zonder extra kosten.
soit, mss. toch beter bij edpnet telefonie blijven.
wanneer kan je eigenlijk HD bellen (ondersteunt betamax dit?), als een telenet/belgacomlijn je opbelt? sowieso van weepee -> weepee.
en welke telefoon sluit ik op fritzbox aan die HD telefonie ondersteunt? je moet toch geen voip telefoon kopen, anders registreer je 2X met uw account.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
De beller dient inderdaad te betalen. Maar dat is degene die jou belt, die betaalt. De weepee-abonnee die opgebeld belt, moet niet betalen.
Als je zelf belt en er wordt niet opgenomen, dien je niet te betalen.
Als je zelf belt en er wordt niet opgenomen, dien je niet te betalen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
als je naar een andere voip-operator belt, zal je ook wel gesprek aan je been hebben (zonder dat ze opnemen)......johcla schreef:De beller dient inderdaad te betalen. Maar dat is degene die jou belt, die betaalt. De weepee-abonnee die opgebeld belt, moet niet betalen. Als je zelf belt en er wordt niet opgenomen, dien je niet te betalen.
allee, bij edpnet sowieso geen probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat wil ik jou wel eens zien bewijzen.johcla schreef:Weepee neemt inkomende gesprekken meteen aan en 'simuleert' dan de wachttoon tot je opneemt.
Dus als je niet antwoordt, heeft er toch een gesprek plaatsgevonden en ontvangt Weepee connectiekosten.
Ik heb via mijn (niet WeePee) GSM eens naar mijn WeePee nummers gebeld (en niet opgenomen gedurende 30 seconden).
En dit meerdere keren.
Conclusie:
=> Het bedrag dat van mijn herlaadkaart is afgegaan bedraagt: 0,00 euro
=> Het bedrag dat van mijn WeePee account is afgegaan bedraagt: 0,00 euro
Ik heb geen faxdetectie opstaan en geen antwoordapparaat (voice mail) ingeschakeld.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben het met de 2 vorige posters eens ...
Volgens mij heeft Jochla de fax switch op staan. Dan is het inderdaad juist dat het gesprek aangenomen wordt (om te controleren of het een fax is) en dan pas doorverbonden wordt.
Philippe.
Volgens mij heeft Jochla de fax switch op staan. Dan is het inderdaad juist dat het gesprek aangenomen wordt (om te controleren of het een fax is) en dan pas doorverbonden wordt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb nog eens getest en bij mij wordt een gesprek altijd aangerekend aan de beller, ook als ik niet opneem. Wie het niet gelooft, pm me maar om mijn nummer.
Ik heb geen idee of de fax-switch aanstaat. Zou goed kunnen, omdat ik nieuwe zaken altijd graag volledig uittest. De faxswitch hoeft echter niet aan te staan bij mij, dus ik zal die eens uitzetten. Zal wel pas donderdag of zaterdag zijn dat ik tijd heb om er mee te spelen.
Ik heb geen idee of de fax-switch aanstaat. Zou goed kunnen, omdat ik nieuwe zaken altijd graag volledig uittest. De faxswitch hoeft echter niet aan te staan bij mij, dus ik zal die eens uitzetten. Zal wel pas donderdag of zaterdag zijn dat ik tijd heb om er mee te spelen.