Streamingproblemen
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik vind het een vreemd voorval maar blijf er last van hebben dus daarom even hier posten..
Eerst en vooral wil ik duidelijk zeggen dat mijn down-en uploadsnelheid gewoon normaal is echter heb ik de laatste tijd bij bijna elke video die ik online bekijk last van continu onderbreken om te bufferen, dit is niet enkel op youtube maar blijkbaar op gelijk welke website.. Vroeger had ik hier geen enkel probleem mee, elke video downloadde lekker snel. Dit probleem is mij eerst opgevallen bij het bekijken van video's op m'n iPhone 4, youtube bv is hierop via wifi gewoonweg niet meer te bekijken, hierna ben ik het ook beginnen merken op PC.
Heb al verschillende oorzaken/oplossingen proberen vinden, o.a. de DNS server gewijzigd (ik gebruik standaard de DNS server van google: 8.8.8.8 ), maar zonder succes..
Vind het vreemd omdat het enkel bij streamen is.. surfen, downloaden blijft normaal gaan
EDIT: Downloadsnelheid lijkt toch NIET normaal, binnen België geen probleem, Parijs geen probleem, Nederland 4Mb/s ! Verenigde Staten, 1 a 2 Mb/s (= is gewoonweg de downloadsnelheid die de uploadsnelheid wordt), .....
Eerst en vooral wil ik duidelijk zeggen dat mijn down-en uploadsnelheid gewoon normaal is echter heb ik de laatste tijd bij bijna elke video die ik online bekijk last van continu onderbreken om te bufferen, dit is niet enkel op youtube maar blijkbaar op gelijk welke website.. Vroeger had ik hier geen enkel probleem mee, elke video downloadde lekker snel. Dit probleem is mij eerst opgevallen bij het bekijken van video's op m'n iPhone 4, youtube bv is hierop via wifi gewoonweg niet meer te bekijken, hierna ben ik het ook beginnen merken op PC.
Heb al verschillende oorzaken/oplossingen proberen vinden, o.a. de DNS server gewijzigd (ik gebruik standaard de DNS server van google: 8.8.8.8 ), maar zonder succes..
Vind het vreemd omdat het enkel bij streamen is.. surfen, downloaden blijft normaal gaan
EDIT: Downloadsnelheid lijkt toch NIET normaal, binnen België geen probleem, Parijs geen probleem, Nederland 4Mb/s ! Verenigde Staten, 1 a 2 Mb/s (= is gewoonweg de downloadsnelheid die de uploadsnelheid wordt), .....
Laatst gewijzigd door Tha_Matt_Man 24 jan 2011, 16:33, in totaal 2 gewijzigd.
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat zal wel aan onvoldoende capaciteit liggen denk ik? YouTube mobile is in één woord een RAMP en HD streams via YouTube hebben lang nodig om te bufferen. Enkel bij Vimeo heb ik dit probleem niet.
Misschien ligt het probleem bij je PC of browser? Misschien een plug-in die het niet goed doet? SD streams zoals bij YT of Dumpert hebben bij mij nooit problemen, HD streams vanop IMDB ook niet. Maar de gewone sites (op Vimeo na) hebben gewoon onvoldoende bandbreedte tijdens piekuren (die steeds uitbreiden)
Misschien ligt het probleem bij je PC of browser? Misschien een plug-in die het niet goed doet? SD streams zoals bij YT of Dumpert hebben bij mij nooit problemen, HD streams vanop IMDB ook niet. Maar de gewone sites (op Vimeo na) hebben gewoon onvoldoende bandbreedte tijdens piekuren (die steeds uitbreiden)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Euh, doodnormaal dat youtube een ramp is? Erg normaal is dat niet hoor. Youtube werkt hier altijd perfect, ook de HD streams, weekend/avond of niet. Lijkt mij eerder een probleem in de routing van edpnet.
-
- Plus Member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ondervind al meer dan en week dezelfde problemen: 720p filmpjes op youtube zijn niet te bekijken, ook het surfen voelt soms traag aan(bv: afbeeldingen die vrij traag laden). Ik heb ook regelmatig een speedtest gedaan en daar was alles normaal. Tot ik vandaag eens in plaats van de telenet server in Mechelen een server in Nederland koos. De resultaten:
telenet Mechelen:
networking4all Amsterdam:
vodafone nl Utrecht:
mediactive Parijs:
adamo Barcelona:
backbone solutions ag Zurich:
skynet sp Warchau:
Op het eerste zicht lijkt het dat er richting het noorden en het zuiden (onder Parijs) iets fout gaat terwijl richting het oosten alles in orde blijkt te zijn.
Zijn her nog mensen die hetzelfde ondervinden?
telenet Mechelen:
networking4all Amsterdam:
vodafone nl Utrecht:
mediactive Parijs:
adamo Barcelona:
backbone solutions ag Zurich:
skynet sp Warchau:
Op het eerste zicht lijkt het dat er richting het noorden en het zuiden (onder Parijs) iets fout gaat terwijl richting het oosten alles in orde blijkt te zijn.
Zijn her nog mensen die hetzelfde ondervinden?
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
- Twitter: VanveerdeghemS
- Locatie: KVD 51TIE0-0302
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
ieder dsl provider heeft ook zijn eigen apparatuur in het belgacom netwerk
dus de oorzaak ligt niet alleen bij belgacom, traag internet is zeker niet de oorzaak van je koperpaar en glasvezelverbinding,
uiteindelijk als dsl klant bel je in op een server van uw isp, als die server van mindere kwaliteit is kan belgacom daar niets aan doen
dus de oorzaak ligt niet alleen bij belgacom, traag internet is zeker niet de oorzaak van je koperpaar en glasvezelverbinding,
uiteindelijk als dsl klant bel je in op een server van uw isp, als die server van mindere kwaliteit is kan belgacom daar niets aan doen
Wij hebben 24/24 een stream van 64kbps lopen op verschillende locaties, waar lijnen tussen zitten van telenet, edpnet en belgacom. Bij belgacom gebeurt het regelmatig dat we gedurende een minuut geen stream kunnen binnentrekken en het gaat niet over de 36h DSL disconnect. Wij vragen geen 4+ Mbps zware downloads, juist een zielige 64kbps stream. Het probleem doet zich voor op meerdere locaties dus geen lijnwaardeprobleem. Als je Belgacom hiermee confronteert zeggen ze dat je dan maar een SDSL met gegarandeerde snelheid moet pakken. Dit ruikt erg naar lijnen speciaal af en toe dichtknijpen om bepaalde types klanten op duurdere abo's te krijgen... Bij edpnet geen problemen, terwijl dat dan eigenlijk de wholesaler van BGC is.quistnix schreef:Man man, geloof je dat nu zelf ?Pluis schreef:.... of pesterijen vanwege BC
Ik ga niet beweren dat BGC speciaal klantjepest gaat spelen, geloof het zelf niet zo goed, maar het valt wel verdacht op.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Gelieve de nodige bewijzen eens te leveren want een bedrijf zwart maken is gemakkelijk, de nodige bewijzen leveren is iets anders. Eigenlijk ga je hier serieus ver, wat mij betreft zelfs té ver.rds schreef:Dit ruikt erg naar lijnen speciaal af en toe dichtknijpen om bepaalde types klanten op duurdere abo's te krijgen... Bij edpnet geen problemen, terwijl dat dan eigenlijk de wholesaler van BGC is.
Ik ga niet beweren dat BGC speciaal klantjepest gaat spelen, geloof het zelf niet zo goed, maar het valt wel verdacht op.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Kan best zijn, nu de piekuren van het weekend weer een paar uur achter ons liggen zijn de snelheden opnieuw goed.simon1205 schreef:ieder dsl provider heeft ook zijn eigen apparatuur in het belgacom netwerk
dus de oorzaak ligt niet alleen bij belgacom, traag internet is zeker niet de oorzaak van je koperpaar en glasvezelverbinding,
uiteindelijk als dsl klant bel je in op een server van uw isp, als die server van mindere kwaliteit is kan belgacom daar niets aan doen
Dit is duidelijk een probleem met de routing of infrastructuur van EDPnet, tenzij BC mee leest en uit compassie wat gefixt heeft (wat ik betwijfel).
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
InderdaadGoztow schreef:De alternatieve ISP's staan normaal gezien zelf in voor routering contracten en peering, toch?
EDPnet netwerk: http://www.edpnet.be/nl_be/Dit-zijn-wij/ons-netwerk
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb het nochtans ook op mijn Telenet lijn...Euh, doodnormaal dat youtube een ramp is? Erg normaal is dat niet hoor. Youtube werkt hier altijd perfect, ook de HD streams, weekend/avond of niet. Lijkt mij eerder een probleem in de routing van edpnet.
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Maandagnamiddag, 14/15u , lijkt me niet echt een piekuur.. HD streams moet ik al zeker niet bekijken, blijft een ramp (720p)..
360p SD streams lijken meestal te doen, al laden ze ook maar traag.
EDIT:
Enkele speedtesten:
Hier scheelt toch echt wel iets aan? Amsterdam... 4Mb/s ? En neem dan bv. youtube, deze servers staan in de VS (geen idee of er ook in de EU staan maar de whois geeft VS aan), met een snelheid van 1 a 2Mb/s (ongeveer gelijk aan de uploadsnelheid zelf !) moet hij natuurlijk continu pauzeren om te bufferen..
EDIT 2: Het wordt avond, snelheden lijken zelf nog wat te zakken !
360p SD streams lijken meestal te doen, al laden ze ook maar traag.
EDIT:
Enkele speedtesten:
Hier scheelt toch echt wel iets aan? Amsterdam... 4Mb/s ? En neem dan bv. youtube, deze servers staan in de VS (geen idee of er ook in de EU staan maar de whois geeft VS aan), met een snelheid van 1 a 2Mb/s (ongeveer gelijk aan de uploadsnelheid zelf !) moet hij natuurlijk continu pauzeren om te bufferen..
EDIT 2: Het wordt avond, snelheden lijken zelf nog wat te zakken !
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
@matx5: Woon je toevallig ook in regio Gent? Pluis lijkt de zelfde problemen als mij te hebben en is ook van regio Gent.. En andere mensen hebben hier gewoon helemaal geen last van?
Heb daarstraks zelf ook een mail gestuurd naar de helpdesk i.v.m. dit probleem, wel benieuwd naar het antwoord eigenlijk..
Heb daarstraks zelf ook een mail gestuurd naar de helpdesk i.v.m. dit probleem, wel benieuwd naar het antwoord eigenlijk..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Op het werk als thuis heb ik EDPNET VDSL. (fixed en home)
Op beide plaatsen serieus trage downloads (+-250kb/s terwijl die een maand geleden nog 1.5Mb/s waren).
Dit terwijl de traceroutes er vrij normaal uitzien.
Mensen met telenet / scarlet of belgacom vdsl hebben wel goeie snelheden, dus het moet bij EDPNET zelf liggen.
Ik heb dus ook een ticket geopend, en aangezien we professioneel klant zijn hebben we second tier support gekregen.
Dit topic heb ik dus ook als refentie in mijn ticket gezet.
Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Op beide plaatsen serieus trage downloads (+-250kb/s terwijl die een maand geleden nog 1.5Mb/s waren).
Dit terwijl de traceroutes er vrij normaal uitzien.
Mensen met telenet / scarlet of belgacom vdsl hebben wel goeie snelheden, dus het moet bij EDPNET zelf liggen.
Ik heb dus ook een ticket geopend, en aangezien we professioneel klant zijn hebben we second tier support gekregen.
Dit topic heb ik dus ook als refentie in mijn ticket gezet.
Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Heb daarnet ook een reply gehad op m'n ticket (savond's op dit uur, amai, dikke proficiat aan EDPnet !), vroegen om de resultaten van een speedtest van http://speedtest.telenet.be door te sturen .. maar deze is gewoon normaal bij mij. Verbindingen in België lijken de normale downloadsnelheid te hebben, in het buitenland (Amsterdam zelf bv al), zeer trage downloadsnelheden..
Mensen bij andere providers hebben inderdaad gewoon normale snelheden.. Ben al blij dat het niet enkel bij mij voorkomt
Mensen bij andere providers hebben inderdaad gewoon normale snelheden.. Ben al blij dat het niet enkel bij mij voorkomt
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
@ quistnix
@ trojan
Sommige mensen hebben nog nooit gehoord van de fameuze "chinese wall" politiek binnen BGC naar OLO's toe...
Triestig dat ze zo denken...
@ trojan
Sommige mensen hebben nog nooit gehoord van de fameuze "chinese wall" politiek binnen BGC naar OLO's toe...
Triestig dat ze zo denken...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het is een illusie te denken dat je naar server in de VSA en Canada goeie speedtests gaat krijgen. Kijk hier maar eens: klik
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Mja, zodra je de plas overmoet gaat het sowieso wel trager.
Echter, de speedtest naar duitsland, naar een serverpark waar EDPNET een rechtstreekse peering op heeft (DECIX), zit op maar 1.5MBit.
Daar haalde ik ongeveer een maand geleden zeker 17MBit.
Hier is trouwens het antwoord van EDPNET support dat zonet binnengekomen is:
"Wij vermoeden het probleem bij de belgacom , het is al geescaleerd vandag , momenteel is het even afwachten , onze excuus voor het ongemak."
Echter, de speedtest naar duitsland, naar een serverpark waar EDPNET een rechtstreekse peering op heeft (DECIX), zit op maar 1.5MBit.
Daar haalde ik ongeveer een maand geleden zeker 17MBit.
Hier is trouwens het antwoord van EDPNET support dat zonet binnengekomen is:
"Wij vermoeden het probleem bij de belgacom , het is al geescaleerd vandag , momenteel is het even afwachten , onze excuus voor het ongemak."
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Akkoord, maar snelheden van 2 a 3Mb/s naar New York die ik nu weer haal zijn echt wel heel traag. Iemand bij telenet liet ik gisteren de test doen naar New York en die haalde perfect 20Mb/s.. (zelf snelheid die ze hier in België halen) En naar Amsterdam haal ik nu weer een 5 a 6 Mb/s ..
De snelheden die ik haalde naar de VS waren natuurlijk iets trager.. ma dit is echt wel extreem traag
EDIT: Ze vermoeden dat het probleem bij belgacom ligt? Zijn er dan geen belgacom klanten die hier ook last van hebben..?
EDIT 2: En het blijft maar erger worden:
(upload heeft download zelf al ingehaald )
De snelheden die ik haalde naar de VS waren natuurlijk iets trager.. ma dit is echt wel extreem traag
EDIT: Ze vermoeden dat het probleem bij belgacom ligt? Zijn er dan geen belgacom klanten die hier ook last van hebben..?
EDIT 2: En het blijft maar erger worden:
(upload heeft download zelf al ingehaald )
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Telenet heeft misschien andere peerings of transits???Tha_Matt_Man schreef:Akkoord, maar snelheden van 2 a 3Mb/s naar New York die ik nu weer haal zijn echt wel heel traag. Iemand bij telenet liet ik gisteren de test doen naar New York en die haalde perfect 20Mb/s.. (zelf snelheid die ze hier in België halen) En naar Amsterdam haal ik nu weer een 5 a 6 Mb/s ..
De snelheden die ik haalde naar de VS waren natuurlijk iets trager.. ma dit is echt wel extreem traag
EDIT: Ze vermoeden dat het probleem bij belgacom ligt? Zijn er dan geen belgacom klanten die hier ook last van hebben..?
EDIT 2: En het blijft maar erger worden:
(upload heeft download zelf al ingehaald )
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ja, naar Madrid was daarstraks ook terug normaal maar andere steden in de buurt dan weer niet meer lol.. Vreemde dingen hoop wel dat het snel wordt opgelost.. Want het moet al langere tijd aan de hand geweest zijn denk ik.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
De snelheid is gewoon zo onstabiel.. De ene dag of het ene deel van de dag haal ik normale snelheden, op een andere dag of ander moment dan weer echt trage snelheden (weekend, geen weekend, maakt niet uit en die dan op zich ook weer redelijk wispelturig zijn) !
Er is zelf een moment geweest dat de snelheid naar de VS weer normaal was.. ik haalde een heel mooie 15 Mb/s maar nu is een verbinding naar nabije landen zelf weer een probleem:
Het blijft het zelfde probleem... Enkel verbindingen naar het buitenland geven zulke lage snelheden (soms eens een plaats die wel normale snelheden haalt maar meestal niet), verbindingen in België zijn gewoon perfect normaal.
EDIT: neen ik klaag niet graag maar:
komaan?!
Er is zelf een moment geweest dat de snelheid naar de VS weer normaal was.. ik haalde een heel mooie 15 Mb/s maar nu is een verbinding naar nabije landen zelf weer een probleem:
Het blijft het zelfde probleem... Enkel verbindingen naar het buitenland geven zulke lage snelheden (soms eens een plaats die wel normale snelheden haalt maar meestal niet), verbindingen in België zijn gewoon perfect normaal.
EDIT: neen ik klaag niet graag maar:
komaan?!
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat is raar, ik zit hier het hele weekend al te downloaden aan 30Mbps. Via Astraweb EU SSL en Lightningusenet. Op de routing problemen gisteren na (waardoor LU niet connecte en AW gewoon de 30Mbps leverde) heb ik geen problemen gemerkt.
Wat niet wegneemt dat jij wel degelijk met een probleem zit. Ik zou de testen combineren met traceroutes en dit verzamelen in een ticket zodat ze zoveel mogelijk info hebben.
Ik zit ook op zo'n (rot)lijn in Leuven (maar van TN) en ik begrijp uw frustratie volledig. Ik moet ook wel zeggen dat gisterenmiddag Youtube hier ook niet zo vlot ging naar sommige servers. Dus de routing is idd niet optimaal. Maar is het dan EDP of een third party die hier schuld treft? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar het is wel specifiek en heel irritant :-/
Edit: geen referentie want wireless via mijn iphone, maar Mechelen=1200kB/s en Amsterdam=84kB/s... Toch ook weer een opmerkelijk verschil.
Wat niet wegneemt dat jij wel degelijk met een probleem zit. Ik zou de testen combineren met traceroutes en dit verzamelen in een ticket zodat ze zoveel mogelijk info hebben.
Ik zit ook op zo'n (rot)lijn in Leuven (maar van TN) en ik begrijp uw frustratie volledig. Ik moet ook wel zeggen dat gisterenmiddag Youtube hier ook niet zo vlot ging naar sommige servers. Dus de routing is idd niet optimaal. Maar is het dan EDP of een third party die hier schuld treft? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar het is wel specifiek en heel irritant :-/
Edit: geen referentie want wireless via mijn iphone, maar Mechelen=1200kB/s en Amsterdam=84kB/s... Toch ook weer een opmerkelijk verschil.
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Nochtans, deze problemen heb ik nooit voorgehad toen ik nog bij Belgacom zat, ik ben overgeschakeld naar EDPnet toen, alles bleef hetzelfde kwa snelheid en dergelijke.. Niets van problemen en dan plots, neem nu een tweetal weken geleden is het mij opgevallen dat streamen een ramp werd, oorspronkelijk heb ik dan gewoon een speedtest gedaan naar Mechelen en naar Brussel, beiden gewoon perfect in orde, wat later omdat het bleef aanslepen ben ik dit topic gestart.. Ik zei dus eerst ook dat m'n downloadsnelheid perfect in orde was tot ik speedtests begon te nemen naar andere landen...
En meerdere mensen ondervonden zulke lage snelheden, zijn deze bij iedereen terug in orde?
Een ticket is al geopend, ze gingen het onderzoeken en ons op de hoogte houden, maar dat is nu wel al even geleden en nog niets terug gehoord.. Zal zien deze week, anders even bellen.
Maar het 1 openstaand ticket gaat eig. Over 2 verschillende zaken, oorspronkelijk ging het over het feit dat we nog niet waren overgeschakeld op 30Mbit, er is een bepaalde waarde niet in orde (zal deze hier misschien ook eens posten), nochtans leek alles eerst in orde, afstand geen probleem, hier vlakbij is zelf een centrale maar het zou iets zijn aan de binnenbekabeling, modem rechtstreeks aangesloten op contactpunt, lijn gereset, geen verandering.. Moest dan foto's doormailen hiervan, misschien is er iets mis met het contactpunt .. Ook nog geen antwoord hierop gekregen..
En dan had ik gewoon een mail gestuurd over dit downloadsnelheid probleem en ze hebben dit bijgevoegd aan het openstaande 30Mbit ticket. Zorgt mss voor enige verwarring?
[ Post made via mobile device ]
En meerdere mensen ondervonden zulke lage snelheden, zijn deze bij iedereen terug in orde?
Een ticket is al geopend, ze gingen het onderzoeken en ons op de hoogte houden, maar dat is nu wel al even geleden en nog niets terug gehoord.. Zal zien deze week, anders even bellen.
Maar het 1 openstaand ticket gaat eig. Over 2 verschillende zaken, oorspronkelijk ging het over het feit dat we nog niet waren overgeschakeld op 30Mbit, er is een bepaalde waarde niet in orde (zal deze hier misschien ook eens posten), nochtans leek alles eerst in orde, afstand geen probleem, hier vlakbij is zelf een centrale maar het zou iets zijn aan de binnenbekabeling, modem rechtstreeks aangesloten op contactpunt, lijn gereset, geen verandering.. Moest dan foto's doormailen hiervan, misschien is er iets mis met het contactpunt .. Ook nog geen antwoord hierop gekregen..
En dan had ik gewoon een mail gestuurd over dit downloadsnelheid probleem en ze hebben dit bijgevoegd aan het openstaande 30Mbit ticket. Zorgt mss voor enige verwarring?
[ Post made via mobile device ]
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Geachte,
Bedankt voor jullie bevindingen te noteren. U kan ze ons gerust via ticket eveneens doorspelen.
EDPnet is momenteel deze kwestie grondig aan het bekijken. Helaas is dit niet op 1 dag opgelost, we testen over meerdere dagen met meerdere configuraties.
Zodra we hierover nieuws hebben, zullen de tickets beantwoord worden.
Met vriendelijke groet,
EDPnet
Bedankt voor jullie bevindingen te noteren. U kan ze ons gerust via ticket eveneens doorspelen.
EDPnet is momenteel deze kwestie grondig aan het bekijken. Helaas is dit niet op 1 dag opgelost, we testen over meerdere dagen met meerdere configuraties.
Zodra we hierover nieuws hebben, zullen de tickets beantwoord worden.
Met vriendelijke groet,
EDPnet
internet, fiber & telephony
- ctgilles
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
- Locatie: 016
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb een ticket geopend met daarin een reeks speedtests. Vooral naar NL/DE valt het me op dat ik maar 1-2Mbit haal. Mijn Belgacom lijntje in onze zaak hieronder maxt evenwel zijn bandbreedte
Nuja, voor Youtube wandel ik even naar beneden voor iets te drinken of een sigaret te roken zodat het laadt. Maar op livestreams is het wel irritant.
Nuja, voor Youtube wandel ik even naar beneden voor iets te drinken of een sigaret te roken zodat het laadt. Maar op livestreams is het wel irritant.
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Het is goed om te weten dat EDPnet er wel degelijk met bezig is, ze inderdaad zoveel mogelijk van informatie voorzien denk ik dan..
Bericht gehad om nog eens een speedtest af te nemen en de resultaten door te sturen, zal ik dan ook meteen doen.
Bericht gehad om nog eens een speedtest af te nemen en de resultaten door te sturen, zal ik dan ook meteen doen.
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)