Vensters deselecteren zichzelf

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Sinds enkele dagen gebeurt het dat actieve Firefox-vensters of actieve programma-vensters zichzelf deselecteren. Ben ik bvb. iets aan het typen dan moet ik dus even dat bewuste venster of programma selecteren alvorens ik weer verder kan gaan.

Moet Avast vind ik geen virus en Housecall bevestigd dat er geen besmetting is.
Malwarebytes beweert ook dat er geen malware aanwezig is.


Iemand soms een idee wat er dan kan zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op het werk heb ik dit eens gehad (enorm vervelend trouwens) en het bleek de virusscanner zelf te zijn (uiteindelijk is er een patch voor gekomen).
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Dank je. Het was inderdaad Avast! die het deed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Toen was het in ieder geval geen Avast... dacht Symantic Corporate edition of zoiets... maar blij dat het opgelost is (ik werd er haast gek van).
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Avast bij wijze van proef eens uitgeschakeld en daarna was het weg. Kan ook dat het een ander programma niet compatibel is met Avast. Maar nu staat er AVG op en tot op dit moment doet zich dat probleem niet voor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Van AVG ben ik ook geen fan meer... gewoon Microsoft Security Essentials (klein, efficient, snel, ...).
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zweer bij NOD32 van ESET en dan nog eens een combinatie van Spybot Search & Destroy, Ad-aware, Spyware Blaster en Malware Bytes. Voel me heel safe.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een grote dosis gezond verstand kan al helpen om virussen en spyware te vermijden. Voor de rest zijn er dan anti-virus scanners. Ikzelf gebruik MSE.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Een grote dosis gezond verstand kan al helpen om virussen en spyware te vermijden.

Er waren geen virussen of andere rommel aanwezig. Ik ga er nog steeds van uit dat Avast in de clinch ging met een ander programma.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Een grote dosis gezond verstand kan al helpen om virussen en spyware te vermijden. Voor de rest zijn er dan anti-virus scanners. Ikzelf gebruik MSE.

Des te meer moet men gaan voor serieuze oplossingen. Avast, AVG en co zijn mijn insziens geen goede kandidaten als anti-virus oplossing. Net zoals MCE geen goede garantie geeft. De Microsoft oplossing kan niet ruiken aan de betalende AV software. Het grootste gezond verstand bestaat er dan ook in - volgens mij - om een efficiënte AV software te kopen, in mijn geval NOD32. Voor de rest bestaat er geweldige freeware zoals eerder gemeld met als toevoeging de geweldig goed presterende GRATIS firewall van Comodo.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Des te meer moet men gaan voor serieuze oplossingen. Avast, AVG en co zijn mijn insziens geen goede kandidaten als anti-virus oplossing. Net zoals MCE geen goede garantie geeft. De Microsoft oplossing kan niet ruiken aan de betalende AV software.


Ik denk dat je daar toch stevig fout in bent... en diverse testen hebben dit trouwens al bewezen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

'k Ben al verschillende zaken tegengekomen die MSE weet te vinden (neen, niet op mijn eigen systemen), terwijl er volgens de betaalde (en veel te dure) Norton niets aan de hand was :?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
quistnix schreef:Des te meer moet men gaan voor serieuze oplossingen. Avast, AVG en co zijn mijn insziens geen goede kandidaten als anti-virus oplossing. Net zoals MCE geen goede garantie geeft. De Microsoft oplossing kan niet ruiken aan de betalende AV software.


Ik denk dat je daar toch stevig fout in bent... en diverse testen hebben dit trouwens al bewezen.

Bron ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb de verschillende rapporten niet bij de hand... maar dit is er één (en ondertussen zitten we ook al aan versie 1.1) van dat aangeeft dat het toch niet zo slecht is.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Interessant. In jouw bron geeft men aan dat MCE slechter is dan ESET. Maar blijkbaar niet zoveel. Het is ooit anders geweest. Ik heb ook niet direct een paar bronnen voorhanden, maar ik heb de laatste 2 jaar ESET wel enorm hoog weten te eindigen in vergelijkende benchmarks. En dit omwille van voornamelijk het feit dat het pur sang een zeer goede AV is maar vooral dat het geen bloatware is. Het is uiterst compact en het vreet absoluut niet aan de resources, in tegenstelling met bvb. Norton/Symantec (al schijnt het ondertussen verbeterd te zijn).

Het is ooit anders geweest met deze firma. In de beginjaren van de PC was Peter Norton één van dé leidinggevende authoriteiten. Wie kent er nog NU ? Norton Utilities voor DOS. Gedurende de vele DOS jaren was Peter Norton dé absolute authoriteit. Op een bepaald moment heeft Symantec Peter Norton ingelijfd. Ik ga hier niet pleiten dat het aan Norton ligt, maar één feit is zeker dat Symantec's oplossingen enorm veel bloatware is beginnen te bevatten. Resultaat: enorm traag, enorm resourses vretend, enorm irritant ! Hierdoor gebruik ik al jaar en dag geen software meer van deze firma. Misschien ten onrechte.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hier gewoon microsoft essentials en malwarebytes. Werkt prima (hoop ik ;-))

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Interessant. In jouw bron geeft men aan dat MCE slechter is dan ESET. Maar blijkbaar niet zoveel. Het is ooit anders geweest.


Je ziet ze trouwens regelmatig haasje over springen... in het ene rapport is X beter, in het andere Y (misschien dat het ook wel iets zegt over de maker van het rapport). Op zich denk ik niet dat Microsoft zich in deze kan veroorloven een slecht product te leveren, en persoonlijk ben ik er ook wel tevreden over (als ik in een VM eens de duistere kant van het internet afzoek dan bewijst het toch dat het werkt).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”