Jumblo & WeePee vraagje

Plaats reactie
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb hier sinds 2 maanden de SPA3102 met jumblo en weepee. Ik zou een van deze dagen graag een nummeroverdracht vragen bij WeePee. Ik heb echter wel nog 2 kleine vraagjes:
  • Als ik nu bel met de vaste tel naar een GSM (via jumblo) komt er geen nummer tevoorschijn op de GSM. Is er ergens een optie zodat dit wel gaat?
  • Als ik bel van een WeePee account naar een gsm zie ik ook geen nummer? Hoe kan ik mijn nummer wel laten verschijnen op een GSM-toestel?
  • Bij WeePee verwittigen ze als het credit van je account bijna op is. Bij jumblo niet. Is deze optie ergens mogelijk bij Jumblo?
Tom
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

voor je eerste punt: je dient de jumblo client sipsoftware op je pc te installeren (tijdelijk). In het programma log je dan in met je account en onder opties kan je dan je telefoonnummer opgeven. Je krijgt dan een telefoontje (bij vaste lijn) met een bevestigscode. Bij een gsmnr krijg je een sms met bevestigingscode. Die code dan intikken in het controleveld en daarna is je nr. herkenning geactiveerd.

Als dit dan werkt mag je het programma weer verwijderen van de computer.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

antwoord op vraag 2:
- van zodra je de nummeroverdracht hebt aangevraagd (via de WeePee user tool), zal je nummer wel verschijnen (status "pending").
- Je kan eventueel aan WeePee vragen om je nummer (in afwachting van de portatie) wel al mee te sturen (status: screened).
- Van zodra je nummer definitief is overgedragen, wordt het natuurlijk altijd meegestuurd (status: ported).

antwoord op vraag 3:
- Je kan bij Jumblo een automatisch reload instellen (Visa), van zodra je credit onder de 1€ komt. Je krijgt dan een mail met het bericht dat ze 10€ credit van je rekening gehaald werd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomVH
Pro Member
Pro Member

philippe_d schreef: Je kan bij Jumblo een automatisch reload instellen (Visa), van zodra je credit onder de 1€ komt. Je krijgt dan een mail met het bericht dat ze 10€ credit van je rekening gehaald werd.
Zal dan eens moeten uitkijken naar een visa kaart. We hebben dat hier thuis nog niet.

Tom
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

TomVH schreef: Zal dan eens moeten uitkijken naar een visa kaart. We hebben dat hier thuis nog niet.
Tom
http://www.citibank.be/promo/cards/cards.asp?lang=nl
kan je deze aanraden! koppel hem gratis aan uw zichtrekening bij eender welke bank. + 3% korting op elke online aankoop, dus ook paypal gekoppeld aan uw visa! (tot 100 €/jaar) :banana:
abbokost: 0 €
betaal netjes uw factuur tegen vervaldatum en géén enkele kosten! wat moet een mens nog meer hebben?
heb er zelf 2 nu :beerchug:
TomVH
Pro Member
Pro Member

fredo66 schreef:voor je eerste punt: je dient de jumblo client sipsoftware...
Het werkt :-D
satsurfer schreef: http://www.citibank.be/promo/cards/cards.asp?lang=nl
kan je deze aanraden! koppel hem gratis aan uw zichtrekening bij eender welke bank. + 3% korting op elke online aankoop, dus ook paypal gekoppeld aan uw visa! (tot 100 €/jaar) :banana:
betaal netjes uw factuur tegen vervaldatum en géén enkele kosten! wat moet een mens nog meer hebben?
:-D :-D Ik bekijk het vanavond eens.

Bedankt allemaal voor de hulp
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

satsurfer schreef:
TomVH schreef: Zal dan eens moeten uitkijken naar een visa kaart. We hebben dat hier thuis nog niet.
Tom
http://www.citibank.be/promo/cards/cards.asp?lang=nl

Hoe doen die mannen da?
Lijkt wel super handig, maandag eens voor bellen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:Hoe doen die mannen da?
Lijkt wel super handig, maandag eens voor bellen.
rekeninguittreksels online te raadplegen (of verrichtingen die je doet na 1/2 dagen zichtbaar), bij BCC mag je 2 maand wachten op uittreksel in de bus.

ge kunt dat gewoon online aanvragen = makkelijkst
joke34
Starter Plus
Starter Plus

ik lees toch bij de kleine lettertjes:
De jaarlijkse bijdrage van de Citi Visa kredietkaart bedraagt 5€. Na de eerste transactie met uw kredietkaart (mits binnen de 90 dagen na de ondertekening van de kredietovereenkomst) stort Citibank 5€ op de rekening van uw kredietkaart.

Ik veronderstel dat ze toch niet élk jaar die 5 euro terugbetalen?

Maar aangezien dit er zéér interessant uitziet (en ik veel online koop, vooral met paypal) heb ik me online ingeschreven.
Waar lees je trouwens dat aankopen via paypal ook in aanmerking komen?
TomVH
Pro Member
Pro Member

fredo66 schreef:voor je eerste punt: je dient de jumblo client sipsoftware op je pc te installeren (tijdelijk). In het programma log je dan in met je account en onder opties kan je dan je telefoonnummer opgeven. Je krijgt dan een telefoontje (bij vaste lijn) met een bevestigscode. Bij een gsmnr krijg je een sms met bevestigingscode. Die code dan intikken in het controleveld en daarna is je nr. herkenning geactiveerd.

Als dit dan werkt mag je het programma weer verwijderen van de computer.
Ik heb nu ondervonden dat het wel werkt als ik met de computer bel maar als ik via de SPA3102 bel dan komt er nog altijd "onbekend nummer" tevoorschijn. Ook al sluit ik mijn computer volledig af zodat ik geen 2 keer ingelogd kan zijn bij jumblo, er komt altijd "onbekend nummer" tevoorschijn. Toevallig iemand een idee of oplossing?

Tom
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Kijk eerst eens op je Jumblo pagina onder "Personal Details" of het nummer dat je wenst dat er mee gestuurd wordt hier ook daadwerkelijk verschijnt.
Zo niet, dan dien je dit eerst in orde te brengen.

Afbeelding

Misschien heb je geen uitgebreide handleiding van je toestel.
Hier is een link naar een uitgebreide beschrijving: ADMINISTRATION GUIDE.

Afbeelding

Op pagina 171 staat het veld "User ID".
Hier dien je (mijn inziens) het bovenstaande, door Jumblo geverifieerde, nummer in te voeren.
Bij mijn Siemens Gigaset heb ik dit ingevoerd in het volgende formaat: "+32xxxxxxxxx". (0032xxxxxxxxx kan je ook eens proberen)
Misschien zal dit nummer ook ingevuld moeten worden in het veld "Display Name" (maar allicht niet).
"Auth ID" en "Password" om je SPA3102 te identificeren (username/password om in te loggen of hoe je het ook wil noemen) bij Jumblo. (En "Use Auth ID" dus op yes).

Hopelijk helpt dit je op weg.
Doch: "Niet geschoten is altijd mis". :angel:

EDIT:
1) Kijk eens op deze pagina (klik hier) onder "Line 1" en dan "Subscriber Information". Het lijkt me een bevestiging van bovenstaand...
2) Als ik bovenstaande pagina bekijk dan is een Siemens Gigaset (vb A580IP, C470IP, S685IP) toch wel héél véél eenvoudiger (en dus ook om in te stellen). Een eenvoudige configuratie, éénmaal instellen en geen omkijken meer naar. Maar goed, over smaak en kleur valt niet te twisten. :wink:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Voor de SPA3102 is het inderdaad zo:
User-id = geverifiëerd telefoonnummer, +32...
Authorize-id= username bij Jumblo of etc.

Dit staat overal verkeerd (omgewisseld) opgegeven in de handleidingen van de Betamax websites.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomVH
Pro Member
Pro Member

MarkDM schreef:Voor de SPA3102 is het inderdaad zo:
User-id = geverifiëerd telefoonnummer, +32...
Authorize-id= username bij Jumblo of etc.
hmmm OK. Bij de "proxy and registration" settings en bij "Subscriber Information" settings staan de gegevens van WeePee. (Ik heb nog geen vast nummer bij WeePee). Bij GateWay 1 staan de gegevens van Jumblo.

Nu is het zo bij "Subscriber Information" :
  • User ID:32990900xxxx(weepee)
  • Password: mijn WeePee wachtwoord
  • Use Auth ID: No
Als ik het zo doe:
  • User ID:+32935524xx(mijn telefoon nummer van thuis) wat ook opgegevens is bij jumblo
    32990900xxxx(weepee)
  • Password: mijn WeePee wachtwoord
  • Use Auth ID: Yes
  • Auth ID: 32990900xxxx(weepee)
Dan komt mijn nummer (+32935524xx) wel tevoorschijn maar dan geraak ik niet meer geregistreerd bij WeePee en kan ik dus ook niet meer bellen via WeePee. Wel nog via jumblo.

Het is alsof WeePee het probleem vormt?
eternum schreef:Kijk eerst eens op je Jumblo pagina onder "Personal Details" of het nummer dat je wenst dat er mee gestuurd wordt hier ook daadwerkelijk verschijnt.
Zo niet, dan dien je dit eerst in orde te brengen.
Is in orde
eternum schreef:Misschien heb je geen uitgebreide handleiding van je toestel.
Heb ik

Of moet ik wachten tot de nummeroverdracht bij WeePee?

Alvast bedankt voor de hulp!!!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Voor de gateway-accounts moet je een truukje gebruiken. Ik denk dat het niet gedocumenteerd is.

veldje Gateway1 : +[email protected] (bij mij sip.justvoip.com)
veldje GW1 Auth ID: jumblo-username
veldje GW1 Password: wachtwoord
veldje GW1 NAT mapping Enable: staat bij mij op "no"

Zo komt je nummer door als caller-id via een Gateway-account.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

TomVH schreef:Of moet ik wachten tot de nummeroverdracht bij WeePee?
Even de zaken op een rijtje trachten te zetten. Een plaatje zegt dikwijls meer dan duizend woorden. :wink:
Onderstaand vindt je twee plaatjes van hoe ik dit op een Siemens Gigaset heb ingesteld. En het werkt. 8)

WeePee configuratie.

Afbeelding
  • Het veld "Gebruikersnaam" vul ik bij WeePee niet in. WeePee zelf zal hier jouw toegekende nummer gebruiken. Indien ik het wel invul dan lukt de registratie niet. Er is hiervoor mijn inziens een wettelijke reden. In België mag men in principe geen ander nummer meesturen dan hetgeen bij de provider toegekend is...
  • Het veld " Displaynaam" zou ik in kunnen vullen en dit zou dan de naam moeten zijn die over het netwerk meegestuurd wordt (vb eternum). Doch dan dienen al de tussenliggende netwerken dit te ondersteunen om uiteindelijk bij de eindbestemmeling op zijn schermpje te komen ... Bovendien kan je dit instellen in de webinterface van WeePee.
  • Uiteraard dien jij het bovenstaande veld "Gebruikersnaam" te vervangen door "User ID" of aan te passen naar de specifieke syntaxis voor de gateway-accounts, mijn inziens.
  • De velden "Login-naam" en "Login-wachtwoord" spreken hier voor zichzelf. Doch ook hier zal jij dit dienen te vervangen door "Auth ID" en "Password" evenzo voor de syntaxis van de gateway-accounts, mijn inziens.
  • Let wel: een "Outbond proxy" vul je normaliter maar éénmaal in. In onderstaande Jumblo configuratie is deze dan ook niet ingevuld.
  • Of je het gebruik van de "STUN-server" dient te activeren hangt van jouw lokale netwerk situatie af.
Jumblo configuratie.

Afbeelding
  • Het veld "Gebruikersnaam" vul ik bij Jumblo wel in. Dit is het door Jumblo geverifieerde nummer. In België mag men in principe geen ander nummer meesturen dan hetgeen bij de provider toegekend is... maar Jumblo is een buitenlandse provider, hé. :wink:
  • Uiteraard dien jij het bovenstaande veld "Gebruikersnaam" te vervangen door "User ID" of aan te passen naar de specifieke syntaxis voor de gateway-accounts, mijn inziens.
  • De velden "Login-naam" en "Login-wachtwoord" spreken hier voor zichzelf. Doch ook hier zal jij dit dienen te vervangen door "Auth ID" en "Password" evenzo voor de syntaxis van de gateway-accounts, mijn inziens.
  • Let wel: een "Outbond proxy" vul je normaliter maar éénmaal in. Aangezien ik deze bij bovenstaande WeePee configuratie reeds heb ingevuld, is deze hier dan ook niet ingevuld.
  • Of je het gebruik van de "STUN-server" dient te activeren hangt van jouw lokale netwerk situatie af.
PS Ik heb mijn configuratie van WeePee nooit moeten veranderen. Zowel bij de test account, als tijdens de (aanvraag van de) portatie, als heden is mijn configuratie steeds hetzelfde gebleven. Nooit hoeven bij te schaven. De nummer portatie van mijn vorige provider naar WeePee is zonder enig oponthoud gebeurd. Echt een mooie naadloze overgang zonder enige downtime. Wel vind ik de syntaxis van de SPA3102 beduidend minder duidelijk dan die van een Gigaset.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

joke34 schreef:ik lees toch bij de kleine lettertjes:
De jaarlijkse bijdrage van de Citi Visa kredietkaart bedraagt 5€. Na de eerste transactie met uw kredietkaart (mits binnen de 90 dagen na de ondertekening van de kredietovereenkomst) stort Citibank 5€ op de rekening van uw kredietkaart.

Ik veronderstel dat ze toch niet élk jaar die 5 euro terugbetalen?
http://www.spaargids.be/sparen/citibank ... ozone.html
Citibank verlaagde eerder ook al de jaarlijkse bijdrage tot 9,92 euro. Deze bijdrage wordt jaarlijks teruggestort na uw eerste transactie. Ook krijgt u levenslang 3% korting op elke aankoop die u online doet.
joke34 schreef:Waar lees je trouwens dat aankopen via paypal ook in aanmerking komen?
logisch denken en ervaringsdeskundige :-o
paypal is gekoppeld aan mijn citikaart, dus als ik betaal met paypal, wordt bedrag afgetrokken van visakaart... => 3% korting....al 6 maanden werkend, dus 't zal wel kloppen zeker? :-)
TomVH
Pro Member
Pro Member

MarkDM schreef:oor de gateway-accounts moet je een truukje gebruiken. Ik denk dat het niet gedocumenteerd is.

veldje Gateway1 : +[email protected] (bij mij sip.justvoip.com)
Inderdaad. Zo werkt het :-) . Hartelijk dank!!
eternum schreef:Even de zaken op een rijtje trachten te zetten. Een plaatje zegt d...
Het probleem zat hem dus in een instelling van de Gateways in de SPA3102 ...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”