Beste UB'ers,
volgende situatie:
wij hebben een tien-nummerreeks (laten we deze voorstellen door 089/1 tot en met 089/10) afgenomen bij Weepee en bellen bijgevolg ook via Weepee. Wij hebben twee SNOM300 in gebruik, een toestel te Genk (met de 089/1 en 089/2) en een toestel te Hasselt (met de 089/1 en 089/3). Verder wordt er regelmatig vanuit onderweg met een softphone (089/4) gebeld. (de resterend enummers wordne nog niet gebruikt of zijn fax-to-mail-accounts)
wat willen wij bereiken:
als er binnen de 20sec bij een inkomende oproep deze niet beantwoord wordt via de SNOM's of de softphone, dan dient deze oproep doorgeschakeld te worden naar een nummer buiten het Weepee-netwerk (laten we dit 011/1 noemen) waar een secretariaatsdienst de telefoon beantwoord. Deze doorschakeling mag echter enkel op werkdagen en tussen bepaalde uren. Dus wordt een inkomende oproep niet binnen de 20sec beantwoord en is het secretariaat niet bereikbaar, dan moet de voicemail geactiveerd worden.
de vraag:
hoe kunnen we het voorgaande realiseren? Wij hebben namelijk geen interesse en ook niet de kennis om ergens een VPS-server te huren en Asterisk te installeren en te configureren. We zijn dus op zoek naar een soort "hosted voip-telefooncentrale" of eenvoudige hardware waarbij wij toch nog via Weepee kunnen blijven bellen. De software van de hosted telefooncentrale zou ook makkelijk begrijpbaar en te configureren zijn.
Andere optie is dat we een professionele firma onder de arm nemen die de telefooncentrale voor ons opzet op hun servers. Kan iemand ons bedrijven aanbevelen?
VoiP-telefooncentrale
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb je de vraag al aan WeePee zelf gesteld ?
Misschien weten zij wel een oplossing, of kunnen je aan een oplossing helpen ?
Philippe.
Misschien weten zij wel een oplossing, of kunnen je aan een oplossing helpen ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste,
Ik heb zelf een goeie ervaring met NextNet ... zij bieden een goeie oplossing en hebben zeker de nodige kennis in huis. Heb deze ook reeds bij enkele klanten draaien en het is geen probleem het zelf te onderhouden.
Grtz,
Sasuke
Ik heb zelf een goeie ervaring met NextNet ... zij bieden een goeie oplossing en hebben zeker de nodige kennis in huis. Heb deze ook reeds bij enkele klanten draaien en het is geen probleem het zelf te onderhouden.
Grtz,
Sasuke
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:00
Vraag al meerdere malen aan Weepee gesteld. Kreeg drie keer reactie à la "We beschikken over een eigen PBX systeem". Heb dus gereageerd dat ik graag meer info erover wil ontvangen, maar niets meer ervan gehoord, helaas.philippe_d schreef:Heb je de vraag al aan WeePee zelf gesteld ?
Misschien weten zij wel een oplossing, of kunnen je aan een oplossing helpen ?
Philippe.
Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heeft u hier al meer info over?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Official
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
- Bedankt: 14 keer
Beste,
Graag per PM uw ticketnummer bij ons en u krijgt morgen alle info over de hosted PBX
MVG
Het Weepee team
[
Post made via mobile device ]
Graag per PM uw ticketnummer bij ons en u krijgt morgen alle info over de hosted PBX
MVG
Het Weepee team
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
U mag gerust ook hier meer vertellen over "hosted pbx"?
ik zie in jullie shop geen pbx toestellen...
onder partners gaat het vnl over jullie hardware & colocaties
en onder business gaat het vnl over implementatoren?
ik zie in jullie shop geen pbx toestellen...
onder partners gaat het vnl over jullie hardware & colocaties
en onder business gaat het vnl over implementatoren?
-
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?
b.
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?
b.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Niet om verdoken reclame te doen, maar als je NextNet hun IP PBX al "allesbehalve goedkoop" vind dan vraag ik me af wat je verwacht. Als je veel eisen hebt aan gemak en service moet je toch begrijpen dat je dit niet voor 5 eur / maand gaat krijgen hoop ik ? En een eenmalige, af te schrijven, aankoop van ICT materiaal zou toch ook geen probleem mogen zijn ?gilbertnijs schreef:Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.
Enfin, dat gezegd zijnde, succes met de zoektocht en laat ons iets weten wat je uiteindelijke oplossing geworden is.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik vermoed dat een inkiesreeks van 10 onder 1 account zit...met dan 10 echte telefoonnr's...Benbits schreef:stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?
b.
je zal dan idd dat 1ne sip account in je pbx moeten steken en verdelen onder je sip clients ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
idd pbxes.org vraagt al gauw 9,99euro/maand als je meer dan 5tal extensies/trunks gaat en mag je voipbuster toestanden al praktisch vergeten...de laatste tijd zou het weer zeer lastig zijn en de support is er niet op verbeterd de laatste jaren...Sasuke schreef:Niet om verdoken reclame te doen, maar als je NextNet hun IP PBX al "allesbehalve goedkoop" vind dan vraag ik me af wat je verwacht. Als je veel eisen hebt aan gemak en service moet je toch begrijpen dat je dit niet voor 5 eur / maand gaat krijgen hoop ik ? En een eenmalige, af te schrijven, aankoop van ICT materiaal zou toch ook geen probleem mogen zijn ?gilbertnijs schreef:Nextnet heb ik net eens bekeken, lijkt interessant maar is dan ook alles behalve goedkoop. Moet ik eens nader onderzoeken.
Enfin, dat gezegd zijnde, succes met de zoektocht en laat ons iets weten wat je uiteindelijke oplossing geworden is.
Grtz,
Sasuke
699euro is leuk als ze idd geen aldi desktop met een asterisk livecd willen doen...
die nextnet's trekken beetje op een soekris?
https://kd85.com/soekris.html
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je krijgt dan een sip trunk waar je centrale mee kan inloggen (1 wachtwoord, 1 username) waarbij je dan zelf extensies (met eigen login/wachtwoord) aanmaakt voor jouw sipklanten en eventueel je voicemail etc kan instellen.Benbits schreef:stomme vraag mischien,
maar als ge een inkiesreeks van 10 hebt , krijgt ge dan 10 x login en paswoord?
of moet dit ingesteld worden in de voip centrale?
hoeveel uitgaande gesprekken kunt ge doen mee weepee tegelijk?
b.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:35