1 jaar gratis fibernet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jonas001 schreef:Edit: bij de combi modem/router, kan je daar nog een eigen router op aansluiten?
Ja en nee... je krijgt in dergelijk geval dubbele NAT, en niet alle applicaties zijn daar even blij mee.
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ik ga morgen meedoen.
Wanneer wordt de camionet geel trouwens?
Zodra hij START met bewegen of zodra hij AANKOMT op zijn nieuwe plaats?
Jonas001
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2011, 14:13

Op dit moment heb ik een eigen router achter mijn modem van Telenet hangen omdat met het basismodel van Telenet ons huis niet volledig gedekt wordt door het draadloos internet. Met mijn eigen router is dat voor het grootste gedeelte wel het geval. Stel dat 'k overschakel, dan doe 'k er dus het best aan om Telenet te overtuigen mij een modem-only te geven?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jonas001 schreef:Stel dat 'k overschakel, dan doe 'k er dus het best aan om Telenet te overtuigen mij een modem-only te geven?
Nogmaals, dat is een persoonlijke keuze (in een groot aantal gevallen gaat hij voldoen), maar als je TN modem/router fysiek niet op een ideale plaats hangt dan kan je met het wireless gedeelte al weinig doen (je zou wel je eigen router als AP kunnen aansluiten). Gebruik je dan ook nog VoIP, DynDNS, VPN's, eigen DHCP server, ... dan zou ik toch overwegen een modem-only te vragen.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Het Basismodel van Telenet was tot voor kort geen router maar een accesspoint.

Deze (nieuwe) is een volledige router die ook WiFi-N ondersteunt , qua bereik is die redelijk heb ik de indruk. (het toestel staat centraal in huis in mijn geval , als je modem in de garage staat is dat al lastiger)
Je kan altijd daar nog een extra Accesspointje bij hangen (kabeltje trekken naar de locatie met minder ontvangst , zelfde SSID en WPA-key instellen) om het bereik groter te maken.

Ik heb het gevraagd aan de telefoon maar de telefoniste kende er niks van en raadde aan het met de technieker te regelen.
De technieker mag die Modem-only niet zetten zonder orders van zijn backline mensen ..
Ik had beter nog even mijn Cisco 1801 laten staan en gezegd dat ik een site-to-site VPN deed :) dan krijg je 'm wel blijkbaar.
Floris Bakker for president!
wbervoets
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

woohoo, vanavond heb ik 1 jaar gratis Fibernet gewonnen. En de technieker is een uurtje later al langs gekomen. Wat een service :-D
het is dus geen opgezet spel, want ik win anders nooooit iets. (de 1e keer denk ik in mijn leven :))

als tip zou ik zeggen: neem een van de rode camionettjes om op te klikken, zodat je uw muisaanwijzer niet moet bewegen. Dan van zodra je het geel ziet worden een aantal keer kort na elkaar klikken. Zo is het mij gelukt :-)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Lol, op twitter staat al een paar minuten op voorhand wie de volgende winnaar is alvorens de betreffende camionet beweegt :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het is inderdaad klikken op de plaats waar die naar toe gaat, op het moment dat de wagen geel word en in beweging is.
theduvelking schreef:Lol, op twitter staat al een paar minuten op voorhand wie de volgende winnaar is alvorens de betreffende camionet beweegt :bang:
Dat maakt het ons gemakkelijk onze muis al in positie te plaatsen
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik dacht gelezen te hebben dat het alleen fiber40 was dat je kon winnen. Dus het lijkt mij sterk dat jij het hele jaar fiber 100 gratis hebt. Ik denk korting voor het geen je normaal voor de 40 betaald of ben ik mis?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
djzilli
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011, 23:39

Hallo

ik heb deze avond 1 jaar gratis fibernet gewonnen en ik heb gezien in mijn telenet dat ik al ben overgeschakeld naar TN Fibernet 100, de technieker komt morgen langs. maar mijn vraag is...

installeer de technieker die nieuwe modem/router? of is het een zelfstarter kit?

dank op voorhand ;)

Thomas
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja hij maakt alles in orde
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

titanium schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat het alleen fiber40 was dat je kon winnen. Dus het lijkt mij sterk dat jij het hele jaar fiber 100 gratis hebt. Ik denk korting voor het geen je normaal voor de 40 betaald of ben ik mis?
Trouwe klanten doen hier denk wel hun voordeel bij.
djzilli
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011, 23:39

Heeft er iemand een idée of ik beter bel naar telenet als je fibernet 100 krijgt ipv fibernet 40?

want ik heb geen goesting om het verschil te betalen....

ps: want ik kom van een expressnet met 100gb download per maand en als ik naar die fibernet 40 gan dan verlies ik 20gb per maand....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

djzilli schreef:ps: want ik kom van een expressnet met 100gb download per maand en als ik naar die fibernet 40 gan dan verlies ik 20gb per maand....
Hoe kom je daar bij... ExpressNet heeft 100 GB... evenals Fibernet 40.
djzilli
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011, 23:39

Oh Ja Sorry had verkeerd gelezen...

Maar wat zouden jullie doen? Want ik heb nu fibernet 100 gekregen of is dit normaal dat je fibernet 100 voor 1 jaar gratis hebt ?

want ik dacht dat je dan fibernet 40 1 jaar gratis kreeg?
rahx360
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2011, 11:45

Het is maar om te laten weten dat ik gisteren bij de gelukkige was om te winnen. Binnen het uur was de technieker hier voor nieuwe modem. Mijn diamondshake is omgezet naar FN40.

Voor de mensen die nog gaan proberen kan ik mijn methode uitleggen. Op twitter volgde ik de winnaars van de afgelopen minuten. Aangezien dat wagentje niet op u locatie kan terug komen vooraleer je gewonnen hebt leek het me duidelijk. De wagens worden geel op de locaties van mensen die wonnen. Dus koos ik 1 locatie eruit, probeerde mijn muis op de kaart juist te zetten en van zodra er iets bewoog klikken als een zot. Na 45 minuten op deze manier proberen had ik gewonnen. Natuurlijk is het ook geluk hebben. En het is zeker te doen, er waren zo'n 600 mensen die meespeelden. 1 jaar gratis was het proberen toch waart.

Veel geluk nog!
valwout
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011, 16:13

ik krijg de hele tijd melding 'storing' ... is er iemand die wel kan meedoen ???
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er is hier een tread waar fiber niet beschikbaar is, als die mensen nu zouden winnen, hoe doen ze dat dan ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FiberNet 40 is wel overal beschikbaar, en het is FiberNet 40 dat ze overal weggeven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dus als je turbo xl heb
ga je plots van vrij downloaden naar 100 gb
leuke cadeau
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

Indien je een shake had , krijg je dan alles gratis voor één jaar (dus ook tv en telefoon) of wordt enkel het internet gratis geleverd ??
En hoeveel moet je dan maandelijks bijbetalen voor die 2 andere producten ???
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat de prijs van een fibernet 40 (44,95 euro ) wordt afgetrokken van de shake (54,95 euro ) .
Dus in totaal ga je dan maandelijks een 10 euro moeten betalen , wel niet vergeten om je maandelijkse kosten van je kabel er bij te tellen . Dus in totaal een goede 23 euro . Niet slecht vind ik .
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wat de uitreiking van de prijzen betreft houden ze rekening met je huidige situatie. Je krijgt zowiezo geen downgrade. Heb je een vrij download abonnement, dan nemen ze jouw dat niet af. De telefoniste heeft mij een gratis FN100 beloofd, omdat ik dit al had van in het begin. Zelf ben ik ook al een jaar of 8 klant. Wat dit inhoud bij de verrekening weet ik niet. Er werd niet over een bedrag gesproken, wel over dat het gratis word voor mij, en dat aan mijn installatie niets gewijzigd word. Ik weet echter pas op 6/2 wat de compensatie zal worden nu ik dit gewonnen heb.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

vandaag al 5 keer gewonnen, 3 familie leden, mijn vriendin en thuis zelf allemaal gratis fibernet 40
ik heb zelf fibernet 60 gratis
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Heb ook gewonnen op de normale manier! Gewoon aangemeld en gespeeld zoals 't hoort, zo snel mogelijk klikken als 'k het zag, en voila, gewonnen bij de 5de camionette! Alles al geïnstalleerd, en 't werk super!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
mortare
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:04

Gisteren ook gewonnen.
Ik was aan bellen met de helpdesk en stond al 15 min. in de wacht.
Dus ik dacht ik ga dat spelleke eens spelen in de tussentijd.
Na 3 keer klikken prijs :-)
2 min. later telefoon van telenet om het te bevestigen.
Ik heb wel al fiber 40 maar dat was geen probleem.
Ben benieuwd hoeveel ik maandelijks minder moet gaan betalen.
Ben toch blij dat ik in de wachtrij bij hun stond hehe.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

is dit de gewone telenet twitter die je hiervoor volgt?

http://twitter.com/telenet

?
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

Voor de mensen die zich afvragen waarom de namen eerst op twitter komen:

ten eerste is het systeem van maandag op dinsdag veranderd voor 'fraude' (lees: autoclick) meer tegen te kunnen gaan. Maandag was het idd zo als je gewonnen had dat de naam van wie had gewonnen meteen op het camionetje kwam maar vanaf dinsdag hebben ze het systeem veranderd dat wie gewonnen heeft het systeem het camionetje verplaatst naar wie het laatst heeft gewonnen heeft om zo niet telkens het camionetje op de zelfde plaats geel te laten worden... dus eerst wordt het verschoven naar de vorige winnaar, dan kun je er op klikken, dan blijft het staan en pas bij de volgende winnaar gaat het naar jouw locatie... wat dus een beter systeem is dan de maandag, waardoor het gemakkelijker werd voor auto click programma's. Uiteraard komen de winnaars wel nog eerst op twitter (maw, je weet dus waar de volgende gele camionetjes zullen komen, al is dat sowieso gokken op de map...)!

Dus ipv de maandag dat de rode camionetjes op dezelfde plaats geel werden, verschuiven ze nu van locatie eerst en worden ze dan geel...

is dus een beter systeem maar dus geen grote doofpot operatie of wat dan ook zoals velen hier beweren :p
beele schreef:is dit de gewone telenet twitter die je hiervoor volgt?

http://twitter.com/telenet

?
http://twitter.com/#!/1jaargratisFibe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Verdorie, zelfs nog maar gewoon de melding krijgen dat je te laat was is al een hele opgave.

Van de ongeveer 30 pogingen heb ik er tot op heden 3 met de melding dat ik te laat was :?

Edit... ondertussen zit het erop voor vandaag... denk dat ik zo'n 15x het bericht heb gehad dat ik te laat was (soms kan ik het begrijpen, maar er waren er ook dat ik amper kan geloven dat er iemand sneller was). Als ik dan lees dat hier iemand 5x gewonnen heeft dan zou ik toch eens Euromillions overwegen als ik die persoon was, want dan moet je volgens mij toch stevig wat geluk hebben.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

pfffff ik heb vandaag zeker 15 keer het kadertje met "jammer...blabla" gehad waarvan zeker 10x achter elkaar.
Volgens mij is het onmogelijk om die clicks te registreren door telenet en is dit gewoon een loterij tussen de mensen die op dat moment online zijn en het gele camionetje aanklikken.

Desalniettemin ga ik volgende keer toch weer proberen, +-€500 is een mooi cadeau.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Futzie schreef:Uiteraard komen de winnaars wel nog eerst op twitter (maw, je weet dus waar de volgende gele camionetjes zullen komen, al is dat sowieso gokken op de map...)!
Volgens mij is dat niet correct... je ziet ze dacht ik eerst op de kaart en pas enkele minuten nadien op Twitter.

Trouwens ik heb ook eens enkele keren een refresh gedaan... en soms stonden dan plots alle camionetjes op een andere plaats :eek:
Tommy78 schreef:Volgens mij is het onmogelijk om die clicks te registreren door telenet en is dit gewoon een loterij tussen de mensen die op dat moment online zijn en het gele camionetje aanklikken.
Ik heb een network trace draaien gehad tijdens het spel, en als je klikt gaat er heus geen verkeer naar TN. In het beste geval, want zelfs dat is me niet duidelijk adhv. de traces - stuurt men dus enkel een pakketje als je ook effectief op het gele cammionetje klikt (wat dus zeker niet altijd lukt).
dask
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008, 18:57

Ik heb ook een xx aantal keren de "juist te laat"-melding gekregen, het blijft een loterij. Misschien maak je meer kans als je reeds een fibernet verbinding hebt (lokkertje)?
Blijkbaar is mijn internetverbinding te traag (wifi), volgende keer plug ik de vaste kabel in, wie weet...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dit heeft niets te maken met te traag...
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik heb vandaag meegespeeld voor kameraad uit provincie Antwerpen ..

Bij de 2de klik had ik al prijs .. was nog geen 16u30 ...

Ohja detail het was via een Skynet VDSL2 Intense verbinding en zonder enige autoclick applicaties :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En wat was je strategie ? Zit er volgens jou enige logica in ?
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

Niet alles geloven. :oops:
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Sorry hoor, maar iedereen die hier zit te roepen dat 't bedrog is, je kan echt wel winnen op de normale manier, 't is mij ook gelukt. Kabelverbinding rechtstreeks naar de modem, alles op PC gesloten, schermresolutie op 800x600 (dat 't goed groot was), kwaliteit van de Flash op 'Low', en 'k was binnen na 2 keer klikken op een camionette die geel werd!

Gewoon blijven proberen! Kijk ook goed naar de hoeveelheid mensen die online zijn. Er zijn meer mensen die meedoen dan er prijzen zijn, dus niet iedereen kan winnen hé!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
tekkel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2011, 17:04

Mensen ,
Telenet medewerkers op dit forum zijn er snel bij (fibernet) om te vertellen dat alles wel goed verloopt .
Hoe kan het dat mensen winnen als de gele camionettes reeds weten waar ze naartoe gaan ?
Zelf hier is de communicatie van telenet zo goed dat niemand juist kan zeggen hoe je kan winnen !
Volgens de eene op de camionette klikken -> volgens andere zomaar ergens klikken !
Alle ze hebben het alweer goed voor mekaar bij telenet !
geachte telenet medewerkers die meelezen -> hoe moet het nu ?
Of is hiervoor ook een telsleutel nodig om te kunnen winnen ?
In ieder geval aan de mensen die volgende week als een dwaas willen gaan liggen klikken en hierin geloof hebben -> veel geluk ermee .
Ik laat mijn vader wel wat klikken ( als ie het na een uur nog niet helemaal gezien heeft !)
je iets laten weten of ie een jaar telenet wint of een zere vinger heeft .


groetjes :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

iemand klikt, bericht verschijnt op twitter. Telefoniste handeld de zaak af, en de auto beweegt naar deze lokatie, zodat de volgende kan klikken. De auto word geel als hij vertrekt en weer rood als hij aankomt. Je moet op een bewegend object klikken,wat het moeilijker maakt. smalband maakt niet uit, want ik ben in deze positie gewonnen
Laatst gewijzigd door mailracer 29 jan 2011, 17:39, in totaal 1 gewijzigd.
safariman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2010, 02:43

Ik heb donderdag ook heel de dag als een gek geklikt.
En het valt op dat telkens je de pagina herlaad de camionettes zich op andere plaatsen bevinden.

Ook is het zo dat de autokes direct bewegen naar de "winnaar", iets wat ik niet begrijp?
Hoe kan dit autoke op voorhand weten wie gaat winnen, het wordt immers pas geel als hij terug stil staat!
Het lijkt er dus op dat het gewoon een lotterij spel is en het helemaal niet gaat om het snelst te klikken.
Of zie ik het mis?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”