Europees 0800 nummer

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste,

Ik krijg hier net een vraag of er een mogelijkheid is voor een europees 0800 nummer. Het bedrijf in kwestie heeft reeds in BE een 0800 nummer verkregen via weepee, maar zou ook via NL, FR en LU bereikbaar moeten zijn via dit nummer. Er is een mogelijkheid uiteraard om in al die landen een plaatselijk 0800 te nemen, doch dit is niet gewenst.

Heeft iemand een idee waar men dit kan registreren? Belgacom/Telenet Business geven geen antwoord hierop (dat bestaat niet, ...), weepee heb ik net gevraagd dus moet ik nog antwoord van krijgen.

Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Voor zover ik weet is dit effectief niet mogelijk aangezien er geen overkoepelende organisatie is voor europa. Enige dat je volgens mij kan proberen is om in elk land hetzelfde nummer te verkrijgen, hier kan een weepee jou wel mee helpen.

En als er al een registrar is die het zou doen, gaat die volgens mij ook gewoon in elk land een nummer aanmaken en dat forwarden naar jouw siptrunk ofzo.

PS: Kan jij dat niet aan je werkgever vragen, je zit toch bij het Mekka van de telefoonnummers ? Of het nu IP of Analoog is ... dat maakt niks uit.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja heb geprobeerd maar ze konden mij geen antwoord geven. Of ze weten van niks.
Ik heb gehoord dat de 00800 (met dubbele 0 vooraan) europese nummers zouden zijn...of wereldwijd, dat kon men mij niet met zekerheid zeggen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

planetnumbers

wel niet goedkoop :eek:

hier thuis trouwens bekend van 00800 001 ESPRIT :?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sasuke schreef:Voor zover ik weet is dit effectief niet mogelijk aangezien er geen overkoepelende organisatie is voor europa.
Inderdaad. Hoewel de Europese Commissie aan het ijveren is voor een Europese "country" code.

- Er bestaan alleen landelijke 0800 nummers (voor iedere land afzonderlijk).
- Er bestaan internationale 00800 nummers.
Volgens mij is het wel mogelijk om een 00800 nummer aan te vragen met beperkingen, bijvoorbeeld dat het nummer alléén bereikbaar is vanuit bepaalde landen, of alléén vanuit Europa. Dan heb je in feite dus een soort Europees 00800 nummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 14 keer

Internationale 800 (dus 00800) zijn slecht geregeld en ook niet overal bereikbaar/bruikbaar.

Bij Weepee leveren we ze niet.

Greetz

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”