Het heeft sinds 10 december geduurd, maar uiteindelijk kan ik melden dat de problemen die ik had zijn opgelost.
Na de verhuis van de lijn liep hier vanalles mis. Blokjes in beeld, syncronisatie die meerdere malen per dag wegviel, stilstaande beelden, geen geluid...
Er zijn hier verschillende techniekers met diverse specialisaties over de vloer geweest en diverse stappen zijn ondernomen om tot een oplossing te komen.
Gaande van het vervangen van de hele apparatuur (BBOX2, aansluitpunten), graven van diverse putten hier in straat, openen van lassen, switchen van koperparen, close monitoren van mijn lijn, plaatsen van testmodems, ... kortom een enorme inzet van de Belgacommensen over een periode van meer dan een maand.
Ik kan alleen maar zeggen: Ondanks dat het ellendig lang heeft geduurd... een dikke merci aan alle BGC medewerkers die zich hier hebben ingezet!
klantendienst
first / second en third level support
techniekers
lassers
expert teams
coaches
En een bijzondere vermelding hier voor Quistnix!
Het bleek uiteindelijk om een kabel/connectieprobleem te gaan in de ROP zelf (Quistnix, correct me if I'm wrong!). Het heeft een hele tijd geduurd (soms tot grote ergernis van mezelf) maar Belgacom heeft er alles aan gedaan om het probleem op te lossen. Misschien een opsteker voor mensen met (zelfs met kleinere en eenvoudigere) problemen!
Een (terug) tevreden klant
OPGELOST: syncro en data problemen
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Kan me voorstellen dat bij een dergelijk complex en uitgebreid netwerk het niet altijd even eenvoudig is om de ware schuldige van problemen te vinden... (en ik beperk met in die uitspraak niet tot enkel Belgacom).
Blij dat het opgelost is geraakt![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Blij dat het opgelost is geraakt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Daarvoor zou die minstens een 11Mbps omhoog moetenGoztow schreef:ik wed dat je nu de beste lijn van belgie hebt![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Upload mocht natuurlijk wat hoger omwille van home-office, maar zullen daar nog wel even op wachten.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Misschien die speciale vermelding even naar BGC zelf sturen...leren ze ook wat bij ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Ze hadden me reeds in het begin op een andere poort geplaatst... (maar dus op dezelfde 'module') en verder had niemand op de dezelfde ROP issues. Daarmee was toen een ROP probleem zo goed als uitgesloten.teaser schreef:Lijkt me toch dat ze beter eerst die ROP gechecked hadden vooraleer te beginnen met graven