OPGELOST: syncro en data problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Het heeft sinds 10 december geduurd, maar uiteindelijk kan ik melden dat de problemen die ik had zijn opgelost.

Na de verhuis van de lijn liep hier vanalles mis. Blokjes in beeld, syncronisatie die meerdere malen per dag wegviel, stilstaande beelden, geen geluid...

Er zijn hier verschillende techniekers met diverse specialisaties over de vloer geweest en diverse stappen zijn ondernomen om tot een oplossing te komen.
Gaande van het vervangen van de hele apparatuur (BBOX2, aansluitpunten), graven van diverse putten hier in straat, openen van lassen, switchen van koperparen, close monitoren van mijn lijn, plaatsen van testmodems, ... kortom een enorme inzet van de Belgacommensen over een periode van meer dan een maand.

Ik kan alleen maar zeggen: Ondanks dat het ellendig lang heeft geduurd... een dikke merci aan alle BGC medewerkers die zich hier hebben ingezet!

klantendienst
first / second en third level support
techniekers
lassers
expert teams
coaches
En een bijzondere vermelding hier voor Quistnix!

Het bleek uiteindelijk om een kabel/connectieprobleem te gaan in de ROP zelf (Quistnix, correct me if I'm wrong!). Het heeft een hele tijd geduurd (soms tot grote ergernis van mezelf) maar Belgacom heeft er alles aan gedaan om het probleem op te lossen. Misschien een opsteker voor mensen met (zelfs met kleinere en eenvoudigere) problemen!

Een (terug) tevreden klant
Laatst gewijzigd door axs 24 jan 2011, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kan me voorstellen dat bij een dergelijk complex en uitgebreid netwerk het niet altijd even eenvoudig is om de ware schuldige van problemen te vinden... (en ik beperk met in die uitspraak niet tot enkel Belgacom).
Blij dat het opgelost is geraakt :)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ben blij dat je terug een tevreden klant bent en bedankt om hier uitvoerig de velen te bedanken die met een enorme inzet aan je probleem hebben gewerkt. Klant is koning :beerchug:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

ik wed dat je nu de beste lijn van belgie hebt :D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Goztow schreef:ik wed dat je nu de beste lijn van belgie hebt :D
Daarvoor zou die minstens een 11Mbps omhoog moeten ;) Maar ik ben tevreden met mijn stabiele 20Mbps!
Upload mocht natuurlijk wat hoger omwille van home-office, maar zullen daar nog wel even op wachten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien die speciale vermelding even naar BGC zelf sturen...leren ze ook wat bij :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
teaser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008, 23:47
Bedankt: 1 keer

Lijkt me toch dat ze beter eerst die ROP gechecked hadden vooraleer te beginnen met graven :lol:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

teaser schreef:Lijkt me toch dat ze beter eerst die ROP gechecked hadden vooraleer te beginnen met graven :lol:
Ze hadden me reeds in het begin op een andere poort geplaatst... (maar dus op dezelfde 'module') en verder had niemand op de dezelfde ROP issues. Daarmee was toen een ROP probleem zo goed als uitgesloten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”