cwegh schreef:Sommige van je argumenten ben ik akkoord, maar je houding is niet echt om trots op te zijn. Voer jij in het dagelijks leven ook zo discussies?
Ik voer discussies met keiharde argumenten, en draai zelden rond de pot... op professioneel gebied lijkt men dat tot op heden ten zeerste te apprecieren (al is het misschien voor sommige initieel wel even schrikken als iemand de waarheid keihard durft te vertellen). Alle correct gefundeerde tegenargumenten zijn ook welkom, en ik geef graag m'n ongelijk toe ook als dat nodig is.
cwegh schreef:Ja het is arrogant om 5% v/d TN gebruikers straal te negeren, maar je kan niet voor iedereen goed doen
Dat is juist het punt van de discussie... het is WEL perfect mogelijk voor iedereen goed te doen, net daarom begrijp ik de huidige situatie niet. Als ik morgen 50.000 extra klanten kan tevreden stellen met 0 euro investering (want geef toe, een extra veld voor MAC PT op Mijn Telenet zetten kost niets) dan zou ik toch wel echt gek zijn het niet te doen.
cwegh schreef:Ga dan naar een alternatieve provider (om de vergelijking door te trekken, lees Linux). Ik bedoel dit niet negatief eerder constructief, je zou mogelijkerwijs je minder frusteren en potentieel geen hartaderbreuk oplopen. Er moet toch een reden zijn waarom je nog bij TN blijft?
Persoonlijk ben ik van mening dat een mondige klant veel meer waarde heeft voor een bedrijf dan een klant die zwijgt en meteen naar een andere provider hopt. Ik beschouw me dus als loyaal (heb trouwens alle producten van TN) maar vroeg of laat zal de emmer inderdaad overlopen (en dergelijke klanten krijg je NOOIT meer terug - om niet te spreken over de mond aan mond "reclame" - als bedrijf... misschien eens iets om over na te denken in Mechelen).
cwegh schreef:Dat is geregeld in standaarden. Je krijgt zoveel stroom en zoveel spanning en je hebt per land/regio een specifieke stekker.
Wel, ondertussen in 2011 aangekomen dacht ik dat internet ook onder standaarden viel... en dat het minstens een vrije toegang zou bieden met gebruik van een publiek IP-adres.
cwegh schreef:dan te klagen bij het bedrijf dat een zo efficient mogelijk service (en ja met het doel om meer winst te maken, het is nl. een bedrijf) te bieden aan het grootste deel van hun klanten. Dat is toch pure logica?
Waar haal je toch dat de huidige aanbieding "efficient" zou zijn... vanmiddag aan tafel kwam het onderwerp ter sprake (nee, niet door mij) en plots waren er 5 mensen die hun frustraties en ongenoegen naar hartelust op tafel smeten (de krachttermen zal ik je alvast besparen).
cwegh schreef:Kies toch gewoon voor de modem? Het klopt dat hun communicatie iets beter kan
Vanmorgend belde collega X voor een modem-only installatie door een technieker... geen probleem meneer, iets later belde collega Y met dezelfde vraag... enorm probleem meneer, dergelijke installaties doen wij niet
cwegh schreef:Maar zou jij het beter kunnen in hun plek? Hoe zou jij het doen? Of denk je dat TN dit opzettelijk doet?
Of het opzettelijk is of niet... geen idee, laten we in de goedheid van de mens geloven... ik noem het eerder domheid of gewoon gebrek aan marktkennis. Trouwens ja, ik zou het veel beter kunnen...
cwegh schreef:Wacht even af en geef je opmerkingen op een constructieve manier door en je zal zien dat je veel verder geraakt
Geef je opmerkingen... vertel misschien eens hoe ik iemand van Telenet kan bereiken voor een constructief gesprek (niet de helpdesk of het contact formuliertje dus). Ik heb zonet trouwens eens gekeken... en zit 2 contacten verwijderd van Duco Sickinghe in Linked-In, niet echt ver dus.
cwegh schreef:Ik denk idd dat ze niet op zo een stevige load gerekend hebben en dat ze dit voor een deel aan zichzelf hebben te danken (big bangs werken zo goed als nooit).
Kom, kom... dit heeft niets met load te maken maar met procedures die gewoon rammelen aan alle kanten ! Het verhaaltje van geen self-installs meer toe te laten, en voortaan alléén nog met techniekers te werken is dan ook ronduit belachelijk (of jij nu het nieuwe nummer van de modem doorgeeft, of de technieker zal heus geen verschil maken).
cwegh schreef:Mochten ze dit in het begin gedaan hebben, had je dit waarschijnlijk ook niet goed gevonden?
Waarom niet, zo heeft het in het verleden altijd gewerkt... ik vrees alléén dat men het kind met het badwater gaat weggooien bij deze, self installs van modems zijn perfect haalbaar en zeer efficient voor Telenet (maar dan niet op de manier zoals het nu gegaan is).
cwegh schreef:Bwa first post, vind ik niet echt een argument. Mijn intentie was om de gebruikers die dit forum enkel lezen (en niet reageren
), er op wijzen dat het helemaal geen negatieve ervaring moet zijn.
Bwa, first post in combinatie met advocaat van de duivel... denk wel dat je me begrijpt. En blijkbaar lees je ook niet echt m'n reacties, dit hoeft inderdaad geen negatieve ervaring te zijn (maar raar dat de meeste die ik de afgelopen week heb gesproken het wel zo hebben ervaren)... maar het had zoveel beter kunnen zijn zonder extra kost !