Iemand ervaring met cloudsafe ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Nadat vorige week m'n schijf met foto de mist in ging ben ik op zoek gegaan naar een backup alternatief.
Heb al verscheidene sites tgengekomen , maar niets dat me boeide behalve cloudsafe .
Dit is nog een jong bedrijf uit duitsland maar ziet er deftig uit.
Iemand al ervaring ?? Of alternatief ???(adrive maar is niet stabiel)

Wel volgende eisen : webdav of ftp , of mogelijkheid tot backup mapped drives.

Herr helmut

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Met je windows live-account heb je 25Gb opslag met een maximum van 50Mb per bestand.

Wat ik doe, is ik maar een gesplitst archief met een sterk wachtwoord.
In princype kan je deze koppelen als webdav, of er zijn zelfs tooltjes die dit zeer eenvoudig maken om die folder te mappen. :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er is hier op Userbase.be ergens een topic waar heel wat online backup diensten in het verleden zijn besproken... misschien moet je dat eens terug zoeken. Prijs/kwaliteit/flexibiliteit vind ik http://b4.crashplan.com/ zeker niet slecht (unlimited, als service te gebruiken op een server en voor de helft van de prijs van Cloudsafe).

Verder minstens RAID-1 gebruiken hé... als is dat nog steeds geen backup (maar toch een veel beter gevoel).
helmuteke
Premium Member
Premium Member

heb deze topic al eens gelezen , en er is geen enkele aanbieder die FTP of Webdav aanbied , ook crashplan niet.
heb crashplan al eens getest en je moet enkele toeren uithalen vooraleer je een mapped networkdrive kan backuppen
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Waarom is die mapped drive zo belangrijk?
Kijk ook eens wat de tool gladinet of SDexplorer voor je te bieden heeft :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
helmuteke
Premium Member
Premium Member

Die mapped drive is belangrijk omdat dit een NAS is en vrouwlief daar foto's opzet alsook ik.
Mijn vorige was ook een nas en op een bepaalde dag was dit game over voor deze schijf.
daarmee dat ik deze wil backuppen ergens online , in ieder geval bedankt voor de tip ivm de prog. ga dit zeker bekijken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

helmuteke schreef:heb crashplan al eens getest en je moet enkele toeren uithalen vooraleer je een mapped networkdrive kan backuppen
Maar het voordeel is dat je de Crashplan service op je server kan draaien... iets wat ik niet bij andere aanbieders kon vinden (tenzij voor heel veel centjes). Nu als je slechts een pure NAS (misschien kan je hen warm maken er een plugin voor te schrijven) of netwerk disk hebt ben je natuurlijk wel gezien (al blijkt het wel te lukken als ik je commentaar lees).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”