Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ctgilles Uw bericht had beter gestaan in het topic "Netwerk door de knieen"
PS: begrijp uw frustatie
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een up- en downgrade is bij Telenet geen verlenging met een jaar, had ik hier eens gelezen. Check dat dus maar eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Sinds enkele dagen nu een Fibernet60 gebruiker. De nieuwe Docsis 3 modem geinstalleerd.
heb ondertussen al 3x voorgehad dat het internet gewoon uitvalt, de modem moet de verbinding volledig opnieuw opzetten.
En geregeld dat sommige websites niet meer werken, die het via een andere provider het dus wel gewoon doen.

Nog mensen die hier problemen mee hebben? Met mijn oude router voor turbonetxl heb ik bij mijn weten nooit een disconnect gehad, tenzij er werken waren.
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2010, 09:38
Bedankt: 1 keer

Fibernet60, tot hier toe zeer stabiel, modem only.

Misschien die NIU? (versterker) die kuren heeft? Of gewoon een slechte modem...
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Als het de NIU was, zou ik met mijn vorige modem ook problemen moeten gehad hebben. Die heeft het gewoon altijd gedaan.
Zal het maar eens afwachten, als dit vaker gaat voorvallen, mss toch eens gaan zien voor een andere router te krijgen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik merk hier op UB al 2 mensen die al een downtime gehad hebben. Slecht teken.
Temeer daar ik gisteren ook ineens gedurende een minuut of zo zonder netwerk zat (en mijn VPN eruit vloog). Ben niet naar de modem gaan kijken of die aan het resetten was...
Ik hoop dat het maar eenmalig was.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Patje schreef:ctgilles Uw bericht had beter gestaan in het topic "Netwerk door de knieen"
PS: begrijp uw frustatie
Ja, ik weet het. Het ging eerst over het feit dat ik niks weet omdat ze me negeren. Maar dan heb ik de rest er ook maar bijgezwierd :D

Wat ben je in godsnaam met hun producten als je dit krijgt op een 30Mbit lijn:
Afbeelding

Om van te kotsen.

@Goztow: Thanks, morgen eens bellen :twisted:
Afbeelding
polram
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:30

Ik wacht al sinds 17jan op een telefoontje van Telenet, dat ging toen hoogstens twee uurtjes duren. Om de overgang te maken naar FN60 heeft iemand op de verkeerde knop gedrukt. Mijn dossier ligt nu (wat zij noemen) achterin? Iemand zal dat ooit nog wel eens in orde brengen, dat is het antwoord van de helpdesk. Het enige positieve is dat blijkbaar Belgacom Tv vanaf 01maart bij mij beschikbaar zal zijn. Dan zal Telenet (eindelijk) met Fiberspeed buiten vliegen.
lastmohican
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2011, 11:13

BeAtS schreef:Als het de NIU was, zou ik met mijn vorige modem ook problemen moeten gehad hebben. Die heeft het gewoon altijd gedaan.
Zal het maar eens afwachten, als dit vaker gaat voorvallen, mss toch eens gaan zien voor een andere router te krijgen.
Dat is helemaal niet zeker, wat had je voordien ?

Hier hebben ze de NIU vervangen omdat deze niet voldeed voor FiberNet. Waarschijnlijk ook één van de hoofdredenen waarom self-install niet meer kan sinds afgelopen zaterdag. Probleem met oudere NIU's heeft te maken met frequenties.

Wat is de lengte van de coax kabel tussen de versterker en je modem ? Hoe langer hoe minder stabiel.
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

polram schreef:Ik wacht al sinds 17jan op een telefoontje van Telenet, dat ging toen hoogstens twee uurtjes duren. Om de overgang te maken naar FN60 heeft iemand op de verkeerde knop gedrukt. Mijn dossier ligt nu (wat zij noemen) achterin? Iemand zal dat ooit nog wel eens in orde brengen, dat is het antwoord van de helpdesk.
Ja zit hier ook al van dan te wachten maar tijdens het overschakelen van mijn oude modem naar de nieuwe modem router is het zoals hierboven fout gelopen!
Tot op heden heb ik wel internet maar kan niets configureren en de modem staat ook niet in Mijn Telenet.
Heb geprobeerd de switch van mijn ganse netwerk aan die modem router te koppelen maar niets werkt nog. De 4 NAS en 4 media players die een vast ip adres moeten hebben in de 192.168.1.1* range worden niet herkent. Ik hoop dat het mogelijk zal zijn met die nieuwe modem router vaste ip's te reserveren voor bepaalde toestellen. Mijn DHCP range ligt vast tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.10, alles daarboven is voor de vaste ip's met max van 192.168.1.20 !
Squeezebox server werkt ook niet meer.
Indien het niet zal werken dan kunnen ze maar maken dat ze een modem-only komen installeren in de plaats!
Ik hoop dat het deze week nu eindelijk opgelost geraakt!

gr33tz
OmegaII
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2009, 19:47

Hier een tijdje terug nog in periode van self-install een aanvraag gedaan. Sindsdien geen bericht meer over gekregen. Dus ik ging er vanuit dat ze het ofwel geannuleerd hadden of ze mij gingen contacteren.

Nu deze nacht rond 3.50 zie ik ineens dat het profiel op Fibernet 60 staat. Ik dacht " vrij raar ik heb niet eens een Docsis 3 modem". Doe een snelheids test, en jep niets veranderd buiten de naam, nog altijd 30Mbit/s.
Ik heb een SVG5120E wat zover ik weet een Docsis 2 modem is. De vraag is wat willen ze bereiken met klanten hun profiel naam te wijzigen zonder een mail te sturen dat er een technieker gaat langs komen om een modem te plaatsen. Of alsnog ergens een modem te gaan afhalen.

Ik heb gelukkig nog internet. Maar of dat nog zo gaat zijn als er effectief een Fibernet 60 profiel op komt is de vraag. Nu weet ik ook niet of het via deze technologie mogelijk is een snelheid te provisioneren die niet bij de modem past, zoals bij DSL.

Ik wacht geduldig af tot volgende week, en hoop niet zonder internet te vallen.

Ben ik de enige die deze nacht deze profiel wijziging heeft doorgevoerd gekregen zonder bericht over een modem EN niet over een Docsis 3 modem beschikt ?
Jeroen1000
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 dec 2006, 18:28

Ik heb wel het omgekeerde. Vanmorgen lag mijn internet uit. Ik kreeg enkel een registratiepagina te zien. Ik heb net mijn 6120 modem only in de plaats gehangen en mijn internet werkt terug. Echter wel niet aan fibernet 40 snelheid. Ook in mijn telenet staat dat ik nog expressnet XL heb.
polram
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:30

Terwijl ik al bijna twee weken wacht op een telefoontje van Telenet om me te zeggen waar ik mijn modem moet afhalen krijg ik een mailtje van de klantendienst om hen te bellen aangaande mijn vraag. Ik bel en voor de vijfde keer krijg hetzelfde geleuter over een achterliggend dossier en dat niemand dat blijkbaar kan oplossen. Ik kan op dit moment het verbruik op mijn TurboXL niet meer zien en dat irriteert mij enorm. Waarom laten ze mij terug bellen als er geen oplossing is voor het probleem? Ik vermoed dat het mooi is voor de statistieken? Zaak is dat na twee weken niemand in staat is om een fout van een eerstelijnshelpesk op te lossen? Moest dit in elk bedrijf de norm zijn! Telkens ik de reclame van Telenet hoor of zie vraag ik mij af of er niemand in dat bedrijf enige plaatsvervangende schaamte voelt tegenover de bestaande klanten die zij leuk in de kou laten staan?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”