Join the Belgian MoOo Farm

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Simplicity
Member
Member

Om nog wat meer cpu-kracht te zoeken post ik hier deze topic voor BMF... deze topic staat zowa op alle grote fora van België
lees en vraag maar als ge iets wilt weten... De teamstats vind je op http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=8&team=940185594

Zoals jullie misschien al weten is het nieuwe RC5-72 project van start gegaan; een wedstrijd om een geëncrypteerd bericht te kraken door middel van brute force: distributed.net. De winnaar van deze wedstrijd ontvangt maar liefst 1000$, het team krijgt ook nog eens 1000$ en een goed doel krijgt ook nog eens 6000$. Maar uiteraard doen wij dat niet voor het geld, maar wel om onze CPU'tjes die anders niets zitten te doen eens serieus te laten werken maar vooral om onze noorderburen met hun DPC-team voorbij te steken. Dames en heren I present you: the BMF (Belgian MoOo Farm)!

Ons logo: http://users.pandora.be/webhdd/BMF.jpg

Allemaal goed en wel, maar wat moet ik allemaal doen om aan dit fantastisch project mee te doen? Vooraleerst moet je de client downloaden; de windows versie download je door hier te klikken. Clients voor andere besturingssystemen vind je hier.

Configuratie:
Wanneer je de client geïnstalleerd hebt krijg je het volgende scherm voor je neus:

http://users.pandora.be/webhdd/BMF/config1.jpg

Daar ga je naar de General Client Options door 1 te typen en te enteren. Dan krijg je het volgende scherm:

http://users.pandora.be/webhdd/BMF/config2.jpg

Daar enter je ook nog eens '1' voor 'Your email address' en dan vul je je eigen email adres (zorg ervoor dat dit je echt email adres is omdat je als je gewonnen hebt op dit mail-adres gecontacteerd zult worden, maar is ook vereist als je een team, zoals de BMF, wilt joinen) in zoals in dit scherm:

http://users.pandora.be/webhdd/BMF/config3.jpg

Dan ga je terug naar het beginscherm (Pic 1) door telkens '0' te enteren. Eenmaal daar aangekomen ga je naar '2) Buffer and Buffer Update Options' en dan krijg je dit scherm:

http://users.pandora.be/webhdd/BMF/config4.jpg

Daar aangekomen neem je Load-work precedence en eenmaal daar typ je 'OGR=0,RC5-72' zoals in het volgende scherm, hiermee zorg je ervoor dat je PC alleen maar benut wordt voor het RC5-72 project.

http://users.pandora.be/webhdd/BMF/config5.jpg

OK, daarmee is de client volledig geconfigd, it wasn't that hard, was it? Verder kan je zelfs de client laten runnen als een service op Win NT4.0, 2000 of XP door de client te starten met -install als command line. Zo merk je zelfs helemaal niets meer van de client.

Hoe de team joinen?
Allereerst moet je de client een tijdje laten draaien en enkele blocks "flushen", waarna je om ongeveer 1.40 de volgende dag een eigen stats page krijgt op http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=8. Wanneer je dit hebt lees je best deze page om te weten te komen hoe je je eigen paswoord krijgt en uw eigen page kunt modifien. Als je dat allemaal gedaan hebt rest er maar één ding: de BMF team joinen! Dit doe je op de volgende URL: http://stats.distributed.net/participant/pjointeam.php?team=940185594 en dan ben je volledig gesteld. Happy crunshing en laten we asap de DPC voorbij steken ;)

Indien je verder nog vragen zou hebben; don't hesitate to pm me of zend een mailtje naar mailto:?subject=&body=
Joly
Member
Member

Ben lid sinds een week :lol:
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

ik heb ook nog meegedaan aan het vorige distributed.net project met een hele groep mensen. (wat vrienden ondereen)

Maar mijn vraag is of we niks nuttiger kunnen doen ? Kankerbestrijding ofzo? Want op zich is sleuteltjes kraken redelijk nutteloos.

Mz, is denken of we zo niks voor de sub kunnen oprichten, maar dan met iest nuttig, iemand een voorstel ? (Think project ofzo)?

greetz,

Nob
Simplicity
Member
Member

mja, er zijn zo veel projecten, kzal eens zoeken, maar ik ga toch met rc5-72 blijven voortdoen, kben er nu toch met bezig en we doen het nie slecht, dus ja
Simplicity
Member
Member

http://folding.stanford.edu/ is voor proteïnen te onderzoeken, maar das al heel lang bezig
en dan isser nog da met die aliens zoektocht waarvan de naam mij ontsnapt
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mja, ik doe liever iets nutteloos dan dat er later één of andere amerikaanse firma dankzij mijn CPU tijd enkele mijarden kan verdienen + eventueel de derde wereld overslaat/vergeet te voorzien van hun nuttige produkt ;)

+ dat RC5-72 (en de andere) project werd opgericht om de amerkaanse overheid te tonen dat dat hun versleuteling niet onbreekbaar is (maar met die RC5-72 zullen ze nu wel even werk hebben ... :lol: ) en als ik amerika een kl**t kan aftrekken dan doe ik dat met plezier :D
Oh wat ben ik weeral sympathiek :twisted:

Wel spijtig dat ik mijn 2de CPU in mijn pc heb moeten afstaan aan mijn zusje voor haar pctje :( anders zou ik best nog mooi kunnen scoren ;)

Moest er zo'n nuttig project zijn dat gevestigd is in Europa, dan zou ik daar wel aan meedoen hoor :)

We kunnen ons inschrijven in dat RC5-72 project, maar dan voor onze nick SUB_* ofzo zetten hé :) ?

Hey kijk eens wat ik heb teruggevonden :) dat is 'lang' geleden ;)
http://stats.distributed.net/participan ... &id=384994

Eens de nieuwe client installen :)

Ok, ik ben lid nu ... veel zal ik niet kunnen crunchen want het zijn examens nu :cry:
NuKeM
Simplicity
Member
Member

geeft niet nukem, elke block is welkom, ik zal dan ook Sub voor mijn nick zetten
btw, tweede cpu, hebt ge nen dual proc?
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Er zijn projecten zat die bv door universiteiten gemaakt zijn en die dus helemaal niet door geldwolven zullen misbruikt worden. Een project waarbij alleen een bepaald bedrijf wel bij vaart daar ben ik ook compleet tegen.

Voorwaarden voor zo'n project volgens mij:

* het moet nuttig zijn
* de resultaten moeten vrij beschikbaar zijn voor iedereen (zo'n beetje de open source gedachte ;) )

En dat alles te kraken is dat weet ondertussen al het kleinste kind, ik denk dat de US government dat ondertussen ook al wel doorheeft, dus waarom nog is nutteloos een keytje kraken ?

En face it, de DPC die halen wij Belgen toch nooit in. (tweakers.net is a little above our head)

greetz,

Nob
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Simplicity schreef:geeft niet nukem, elke block is welkom, ik zal dan ook Sub voor mijn nick zetten
btw, tweede cpu, hebt ge nen dual proc?

Had :cry:
Maar, mijn zus had ook een pc nodig en we hadden hier nog een kast staan met alles in behalve een CPU ... een CPU die ik in mijn dual PIII 1Ghz had gestopt :) => moest cputje teruggeven aan mijn zus.
Wacht maar, na de examens zal ik haar die ouwe PII350 eens configureren, dan kan ze het daar mee doen ;) en dan heb ik mijn cputje terug :D (eindelijk terug snel renderen enzo)
Mmm, nu ik er aan denk, ik zal op al die 'oude' pctjes hier ook maar die dnet client zetten :)

http://stats.distributed.net/team/tmemb ... =940185594
Wow den Tomahawk is ook goed bezig :)
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

nob schreef:Er zijn projecten zat die bv door universiteiten gemaakt zijn en die dus helemaal niet door geldwolven zullen misbruikt worden. Een project waarbij alleen een bepaald bedrijf wel bij vaart daar ben ik ook compleet tegen.

Voorwaarden voor zo'n project volgens mij:

* het moet nuttig zijn
* de resultaten moeten vrij beschikbaar zijn voor iedereen (zo'n beetje de open source gedachte ;) )

En dat alles te kraken is dat weet ondertussen al het kleinste kind, ik denk dat de US government dat ondertussen ook al wel doorheeft, dus waarom nog is nutteloos een keytje kraken ?

En face it, de DPC die halen wij Belgen toch nooit in. (tweakers.net is a little above our head)

greetz,

Nob

Inderdaad, indien je zoiets vindt dan doen we dat zeker (ja toch?).
Die groep staat nu op nummer 18 overall gezien... dat vind ik toch niet slecht en ze zijn ook iets later begonnen dan de rest :)
Als je gaat kijken naar het aantal blocks dat gisteren werd afgeleverd door alle groepen dan staan ze op nummer 8. Ook helemaal niet slecht dus :)
Laatst gewijzigd door NuKeM 12 jan 2003, 23:59, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

een klein voorbeeldje is bv dat project dat Simplicity al aanhaalde.
Kijk wat ik gevonden heb in hun faq:

Unlike other distributed computing projects, Folding@home is run by an academic institution (specifically the Pande Group, at Stanford University's Chemistry Department), which is a nonprofit institution dedicated to science research and education. We will not sell the data or make any money off of it.

Moreover, we will make the data available for others to use. In particular, the results from Folding@home will be made available on several levels. Most importantly, analysis of the simulations will be submitted to scientific journals for publication, and these journal articles will be posted on the web page after publication. Next, after publication of these scientific articles which analyze the data, the raw data of the folding runs will be available for everyone, including other researchers, here on this web site.

Dat ziet er al heel goed uit, neen ?

greetz,

Nob
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

hier een overzicht van distributed computing projects:

http://www.aspenleaf.com/distributed/di ... jects.html

Misschien een poll plaatsen met een paar van deze projecten op (maar dan zorgvuldig selecteren (nuttig, resultaten vrijgeven,...) )

En zo dan beslissen welk project we nemen ? (democratischer kan het niet denk ik ;) )

greetz,

Nob
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Klinkt inderdaad goed (of ze echt alles direct met de andere zullen delen weet ik niet, het gaat om veel geld en dan durven ze wel eens van gedacht veranderen (patentjes enzo)).

Poll moet er komen ;)
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik zal eens rap kijken op die page.

Categorieën Science en Life Science lijken mij op het eerste zicht het nuttigste...
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kijk er ook naar of ze zowel op linux als op win draaien! (mac ook ?)

greetz,

Nob
Simplicity
Member
Member

ik zou dan iets van life sciences pakken, donno welk :)
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Kan iemand mij hier eens een gedetailleerde uitleg over geven, wa de bedoeling is en zo, ken daar nix van... :oops:
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Noppes, dat hangt van project tot project af.

Bv die RC5-72 da's een project om via brute-force (dus alle combinaties proberen) een sleuten van 72 Bit te kraken (die ge-encodeerd is met het rc5 algoritme). Daar doen honderduizenden mensen aan mee met hun pckes en toch duurt dat nog jaren, maar op zich is dat redelijk nutteloos, buiten de "prestige" (dom toeval) dat je verwerft als jij die sleutel hebt gevonden.

Bij bv het folding project, daar zoekt een team van wetenschappers naar hoe eiwitten (ofzo) in elkaar zitten als ik mij niet vergis, en daarom zijn dus ook ingewikkelde berekeningen nodig en die doen ze dan met behulp vann een heleboel mensen op het internet. (aangezien een supercomputer nogal veel geld kost)

Dat is het zowat denk ik in het kort samengevat!

Binnenkort doen we wel is een poll met een aantal projecten in waaruit jullie dan kunnen kiezen en het project dat wint, daat doe de sub dan aan mee! :) (als detail bij die poll zal er dan wel uitgelegd worden waar die projecten over gaan)

greetz,

Nob
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg Nob !
Ik dacht wel dat het zoiets was, daar ik zag staan dat men processorkracht bundelt enzo, maar voor wat precies en hoe bleek mij een raadsel...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

noppes schreef:Bedankt voor de uitleg Nob !
Ik dacht wel dat het zoiets was, daar ik zag staan dat men processorkracht bundelt enzo, maar voor wat precies en hoe bleek mij een raadsel...

Processorkracht bundelen is ook niet overal mogelijk. Enkel bij problemen die men kan opsplitsen in deelproblemen is dit mogelijk. Vb je krijgt een 20 sleutels en je moet vinden welke sleutel in dat ene slot past... je kan dan bv sneller met 5 man met elk 4 sleutels tot een resultaat komen (op voorwaarde dat ze elk hun eigen identiek slot hebben om op te proberen natuurlijk).
Het is ook daarom dat een dual processor systeem niet altijd nuttig is, enkel bij berekeningen die je kan opsplitsen (parallelliseren) over meerdere processoren komen ze van pas (practisch vooral in grafische toepassingen of compilers).

Bvb bij Nvidia (en nog vele andere bedrijven) hebben ze massa's P4 linux pctjes die ze gebruiken bij het simuleren van circuis ... zo een cluster van allemaal PCtjes blijkt niet onder te moeten doen voor zware Sun machines die dan ook nog een heleboel meer kosten als ik mij niet vergis.
Filmpje hierover: hier te downloaden
NuKeM
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Tof filmpke...
Had da nog nooit gezien... :)
Simplicity
Member
Member

nob schreef:Noppes, dat hangt van project tot project af.

Bv die RC5-72 da's een project om via brute-force (dus alle combinaties proberen) een sleuten van 72 Bit te kraken (die ge-encodeerd is met het rc5 algoritme). Daar doen honderduizenden mensen aan mee met hun pckes en toch duurt dat nog jaren, maar op zich is dat redelijk nutteloos, buiten de "prestige" (dom toeval) dat je verwerft als jij die sleutel hebt gevonden.

Bij bv het folding project, daar zoekt een team van wetenschappers naar hoe eiwitten (ofzo) in elkaar zitten als ik mij niet vergis, en daarom zijn dus ook ingewikkelde berekeningen nodig en die doen ze dan met behulp vann een heleboel mensen op het internet. (aangezien een supercomputer nogal veel geld kost)

Dat is het zowat denk ik in het kort samengevat!

Binnenkort doen we wel is een poll met een aantal projecten in waaruit jullie dan kunnen kiezen en het project dat wint, daat doe de sub dan aan mee! :) (als detail bij die poll zal er dan wel uitgelegd worden waar die projecten over gaan)

greetz,

Nob

idd, daar heb ik niks meer aan toe te voegen...

weet er soms iemand wanneer de clawhammer ongeveer zal uitkomen?
Simplicity
Member
Member

NuKeM schreef:
noppes schreef:Bedankt voor de uitleg Nob !

Processorkracht bundelen is ook niet overal mogelijk. Enkel bij problemen die men kan opsplitsen in deelproblemen is dit mogelijk. Vb je krijgt een 20 sleutels en je moet vinden welke sleutel in dat ene slot past... je kan dan bv sneller met 5 man met elk 4 sleutels tot een resultaat komen (op voorwaarde dat ze elk hun eigen identiek slot hebben om op te proberen natuurlijk).
Het is ook daarom dat een dual processor systeem niet altijd nuttig is, enkel bij berekeningen die je kan opsplitsen (parallelliseren) over meerdere processoren komen ze van pas (practisch vooral in grafische toepassingen of compilers).

Bvb bij Nvidia (en nog vele andere bedrijven) hebben ze massa's P4 linux pctjes die ze gebruiken bij het simuleren van circuis ... zo een cluster van allemaal PCtjes blijkt niet onder te moeten doen voor zware Sun machines die dan ook nog een heleboel meer kosten als ik mij niet vergis.
Filmpje hierover: hier te downloaden

lol, die gast zit er over linux bezig met een vlag van microsoft achter hem :D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Effe denken
Clawhammer = Athlon 64
SledgeHammer = Opteron

Want op den duur kan je er ook niet meer aan uit :) Ik denk dat het zo wel klopt.

Hier de laatste AMD roadmap van November 22, 2002:
http://www.amd.com/us-en/assets/content ... oadmap.jpg

Edit: LOL, ja het klopt dus want het staat op de roadmap zelf :P
NuKeM
Simplicity
Member
Member

damn, da zal wel april-mei zijn eer die beschikbaar zijn, amd kennende :( :(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”