Sinds ik ben overgeschakeld naar speedconnect (en daarbij de welgekende Sagem router heb gekregen), heb ik dikwijls dat ik verbinding met router (en dus ook internet) verlies. Hierna kan ik geen verbinding meer maken (met geen enkel toestel), tot ik de sagem uitzet (met het knopje vanachter), en weer opzet. Soms is het een week goed, soms valt hij zo meerdere keren per dag uit.
Hebben anderen hier ook last van? Of is dit mijn sagem die kapot aan het gaan is?
sagem kapot?
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
ik had dat vroeger ook (iets gelijkaardigs).
Sagem reageerde gewoon plots niet meer, en kon niet meer op internet. Soms bleven download verbindingen wel nog actief.
Indien ik sagem effe uitzette, en daarna opnieuw liet opstarten ging het weer (duurde wel 5 min)
Heb er dan maar de recentste software of gezet, en was opgelost voor zover ik zag.
Best eerst eens proberen of een 'factory reset' ook helpt.
Zie hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p363520
Het bericht naar waar je gezonden word lezen en die daaronder eens lezen van trojan.
Sagem reageerde gewoon plots niet meer, en kon niet meer op internet. Soms bleven download verbindingen wel nog actief.
Indien ik sagem effe uitzette, en daarna opnieuw liet opstarten ging het weer (duurde wel 5 min)
Heb er dan maar de recentste software of gezet, en was opgelost voor zover ik zag.
Best eerst eens proberen of een 'factory reset' ook helpt.
Zie hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p363520
Het bericht naar waar je gezonden word lezen en die daaronder eens lezen van trojan.
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Bedankt voor reacties.
Ik ben via wireless verbonden.
Download verbindingen blijven bij mij niet actief, ik kan zelfs via 192.168.1.1 niet meer in de sagem. Pas nadat ik hem uit zet en weer aan wel (duurt inderdaad een 5tal minuutjes)
Is het niet gevaarlijk om er een nieuwe firmware op te zetten? Kan er iets verkeerds gaan?
Huidige firmware is: Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
edit: ik ga eerst is het hele topic daar lezen. Dank voor de link!
Ik ben via wireless verbonden.
Download verbindingen blijven bij mij niet actief, ik kan zelfs via 192.168.1.1 niet meer in de sagem. Pas nadat ik hem uit zet en weer aan wel (duurt inderdaad een 5tal minuutjes)
Is het niet gevaarlijk om er een nieuwe firmware op te zetten? Kan er iets verkeerds gaan?
Huidige firmware is: Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
edit: ik ga eerst is het hele topic daar lezen. Dank voor de link!
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Inderdaad je moet daar voorzichtig mee zijn.
Download dezelfde firmware versie twee keer, als de bestandsgrootte in bytes al verschilt is er zeker één corrupt.
Lees inderdaad eerst heel die topic eens door, beste manier. In installeer alleen de niet-recovery versie.
Ik had dit ook, ik was nog verbonden via wifi maar ik geraakte ook aan geen kanten op 192.168.1.1 of op internet.
edit:
heb je toevallig deze versie: "Runtime Code Version 6001GR-6OC005" ==> als ik me niet vergis was het die versie waar ik problemen had bij het vastlopen.
Download dezelfde firmware versie twee keer, als de bestandsgrootte in bytes al verschilt is er zeker één corrupt.
Lees inderdaad eerst heel die topic eens door, beste manier. In installeer alleen de niet-recovery versie.
Ik had dit ook, ik was nog verbonden via wifi maar ik geraakte ook aan geen kanten op 192.168.1.1 of op internet.
edit:
heb je toevallig deze versie: "Runtime Code Version 6001GR-6OC005" ==> als ik me niet vergis was het die versie waar ik problemen had bij het vastlopen.
Laatst gewijzigd door ReLoad 23 jan 2011, 19:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Daar had ik dus inderdaad dezelfde problemen mee.
Enkel deze installeren: 60A022 (Je moet hier wel weten dat dit de Belgacom firmware is, dus er komt wel een belgacom logootje vanbovnen, dit is het enige verschil.)
Als er iets misloopt: 192.168.1.1 => maintenance ==> factory reset (dit zou normaal 99.99% zeker moeten werken)
==> hiermee ga je terug naar je huidig firmware.
Indien je de recovery firmware (60R109) zou instaleren, heb je veel meer kans op een brick (onbruikbare router).
Enkel deze installeren: 60A022 (Je moet hier wel weten dat dit de Belgacom firmware is, dus er komt wel een belgacom logootje vanbovnen, dit is het enige verschil.)
Als er iets misloopt: 192.168.1.1 => maintenance ==> factory reset (dit zou normaal 99.99% zeker moeten werken)
==> hiermee ga je terug naar je huidig firmware.
Indien je de recovery firmware (60R109) zou instaleren, heb je veel meer kans op een brick (onbruikbare router).
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier had ik hetzelfde voor:
Ik had 16.5 Mbits profiel, vraagde aan dommel voor hoger:
==> antwoord: u woont meer dan 700 m van de ROP.
Ik vraag aan belgacom technieker (hier op forum) kunnen jullie eens verifiëren:
==> antwoord: u woont op minder dan 200 m van de rop, kben dan op 30Mbits gezet.
(beste tip hiervoor: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=365408#p365408 )
Ik had 16.5 Mbits profiel, vraagde aan dommel voor hoger:
==> antwoord: u woont meer dan 700 m van de ROP.
Ik vraag aan belgacom technieker (hier op forum) kunnen jullie eens verifiëren:
==> antwoord: u woont op minder dan 200 m van de rop, kben dan op 30Mbits gezet.
(beste tip hiervoor: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=365408#p365408 )
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
ik heb de link gevolgt, en kwam dit uit:
Maximum number of TV's 3
Maximum number of HD TV's 2
In dat topic staat dat je daarmee op het hoogste profiel zit. Betekend dat ik dus ook 30 Mbit aankan?
(btw: nog geen problemen tot nu toe, maar dat wilt nog niets zeggen. Binnen een paar dagen zal ik waarschijnlijk wel weten of het helpt of niet.)
Maximum number of TV's 3
Maximum number of HD TV's 2
In dat topic staat dat je daarmee op het hoogste profiel zit. Betekend dat ik dus ook 30 Mbit aankan?
(btw: nog geen problemen tot nu toe, maar dat wilt nog niets zeggen. Binnen een paar dagen zal ik waarschijnlijk wel weten of het helpt of niet.)
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Inderdaad 99% zeker dat je 30Mbits profiel zal kunnen hebben, 90% zeker dat dommel het niet wil aanpassen.
Je krijgt ook maar effectief maar bij speedconnect: 25/3,5 ook al is het profiel 30/6. Enkel bij speedconnect+ krijg je 30/4,5.
Ik had vroeger dat zelfde probleem, sinds de update geen last meer van.
Je krijgt ook maar effectief maar bij speedconnect: 25/3,5 ook al is het profiel 30/6. Enkel bij speedconnect+ krijg je 30/4,5.
Ik had vroeger dat zelfde probleem, sinds de update geen last meer van.
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
ik zit nu maar op 20Mbit. Aangezien ik volgens jou bijna zeker 30Mbit kan halen, kan ik misschien best maar eens een mailtje naar dommel sturen? Ze kunnen me dan toch minstens op 25 Mbit zetten hoop ik.
edit: dat ik geen 30Mbit krijg, is eigelijk logisch. Er staat immers op hun site dat je bij speedconnect maar maximum 25Mbit kunt hebben. (zoals je al zei)
edit: dat ik geen 30Mbit krijg, is eigelijk logisch. Er staat immers op hun site dat je bij speedconnect maar maximum 25Mbit kunt hebben. (zoals je al zei)
Laatst gewijzigd door EotT 23 jan 2011, 20:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Zeker proberen, ik ben benieuwd naar hun reactie, ondanks dat het bij mij kon kreeg ik de volgende reactie:
Geachte,
Het is niet mogelijk om uw lijn te verhogen.
We zien de straatverdeler op meer dan 700m van op uw locatie.
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Hoe zou ik het het beste aanpakken? Zeggen dat ik die test heb gedaan van Belgacom TV?
edit: nog een vraagje: om dommel te contacteren, gewoon via hun site inloggen, en daar bij "contacteer ons" het bericht zetten en naar Tech Support sturen?
(sorry voor de vele vragen)
edit: nog een vraagje: om dommel te contacteren, gewoon via hun site inloggen, en daar bij "contacteer ons" het bericht zetten en naar Tech Support sturen?
(sorry voor de vele vragen)
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Daar gaan ze toch nooit niet mee akkoord gaan.
Gewoon vragen aan dommel hoever je van de rop woont, en of het mogelijk is om dit te verhogen.
Indien ze zeggen van niet, kan je eens je gegevens doorsturen via pm naar een belgacom technieker hier op het forum die dit wenst te bekijken (zij doen dit in hun vrije tijd!).
Gewoon eerst aan dommel vragen. Zeg desnoods dat het bij belgacom wel kan of vermeld die test, wie weet maakt het uit.
Gewoon vragen aan dommel hoever je van de rop woont, en of het mogelijk is om dit te verhogen.
Indien ze zeggen van niet, kan je eens je gegevens doorsturen via pm naar een belgacom technieker hier op het forum die dit wenst te bekijken (zij doen dit in hun vrije tijd!).
Gewoon eerst aan dommel vragen. Zeg desnoods dat het bij belgacom wel kan of vermeld die test, wie weet maakt het uit.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Vandaag bij mij het volgende antwoord gekregen (had identiek dezelfde vraag gesteld).
'Als het mogelijk is op uw locatie om de upgrade naar een hogere snelheid te ontvangen dan gebeurd dit automatisch.
Echter hebben we hier geen datum voor wanneer dit exact uitgevoerd wordt.'
'Status Available
Maximum number of TV's 3
Available
Maximum number of HD TV's 2 '
'Als het mogelijk is op uw locatie om de upgrade naar een hogere snelheid te ontvangen dan gebeurd dit automatisch.
Echter hebben we hier geen datum voor wanneer dit exact uitgevoerd wordt.'
'Status Available
Maximum number of TV's 3
Available
Maximum number of HD TV's 2 '
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Ik kreeg net dit:
Geachte,
Op basis van wat op dit moment gedocumenteerd staat bij belgacom komt u niet in aanmerking voor deze upgrade.
Is deze echter wel mogelijk op basis van de live gegevens dan zal deze upgrade ook uitgevoerd worden.
Echter hebben we hier geen exacte datum voor wanneer dit gaat zijn. Daar we daar zelf geen controle over hebben.
Geachte,
Op basis van wat op dit moment gedocumenteerd staat bij belgacom komt u niet in aanmerking voor deze upgrade.
Is deze echter wel mogelijk op basis van de live gegevens dan zal deze upgrade ook uitgevoerd worden.
Echter hebben we hier geen exacte datum voor wanneer dit gaat zijn. Daar we daar zelf geen controle over hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb ook steeds vaker last van een spontane reboot van de sagem modem, heb tr98 uitgezet (shell-killall tr98) en tot nu toe geen enkele reboot meer gehad.
Belasting zonder tr98 proces is telkens 1.00 1.00 1.00 of iets erboven, terwijl dit vroeger 0.29 e.d was? (Ik gebruik een Pfsense router)
Belasting zonder tr98 proces is telkens 1.00 1.00 1.00 of iets erboven, terwijl dit vroeger 0.29 e.d was? (Ik gebruik een Pfsense router)