Probleem met telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Jp
Member
Member

Ik heb een klein probleem met mijn telefonie bij Scarlet.

Soms krijgen mensen die mij proberen te bereiken op mijn telefoonnummer te horen dat deze nummer niet in gebruik is.
Maar als ze dan even later proberen, het wel terug gaat.

Met uitgaande gesprekken heb ik nog geen problemen gehad. Werkt altijd als ik het probeer.

Iemand anders die dit ook al heeft voorgehad of weet wat het probleem is?

Mvg,

Jp
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Op het eerste zicht lijkt dit een typisch probleem met de 36-u PPPoE disconnect:
Gedurende een korte periode nà zo'n disconnect (10-30min) ben je niet bereikbaar op je nieuwe IP (gezien de registrar nog niet op de hoogte is van de IP wissel), maar kan je wel uitbellen.

Maar .... gezien Scarlet VoIP - voor zover ik weet - VLAN20 gebruikt, zou de 36-u disconnect geen invloed mogen hebben.
Ik zou eens in de BBox2 kijken of de VOiP VLAN actief is. Misschien gebruikt uw VOiP de PPPoE verbinding ?
Of anders uw probleem eens voorleggen aan de Scarlet Helpdesk, daarvoor zijn ze er ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

ik had ook het zelefde probleem maar nu niet meer. U moet naar scarlet techniek dienst bellen en vertel alles.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”