Scarlet ONE installatie met meerdere TV's

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Greatings Dear UB'ers

We zijn hier aan het overwegen om over te schakelen naar Scarlet one.
Ik wouw me hier echter nog informeren over enkele zaken

We zouden 3 tv's willen gebruiken, dus zit de installatie van die 2 extra decoders ook bij in de gratis installatie. Of komt er een meerkost bij door de extra ethernet adapters of Wifi adapters.

En is het feitelijk wel mogelijk om bij scarlet 3 tv's aan te sluiten ? (Het zou mogelijk zijn op mijn adres via de test op de BGCTV site) En hoe worden ze dan aangesloten? ( ik dacht dat de Sagem/Bbox maar 2 tv poorten had)


We hebben net een Telenet factuur gehad (Kabel) voor een jaar, Is deze voor het voorbije jaar of al voor het komende. Moeten we deze dan nog betalen ?

Ik weet dat die vragen zijn die ik waarschijnlijk ook kan stellen aan iemand van Scarlet via de telefoon. Maar ik wouw me graag hier tog al even informeren op voorhand.


greets & alvast bedankt
Sospiet :beerchug:
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Per TV ga je een decoder nodig hebben. standaard zit er 1 decoder in je abonnement. Wil je 3 decoders dan zal je 2 extra decoders moeten aankopen of huren (indien dit zou gaan bij Scarlet)
De installatie van de extra decoders zal niet in e gratis installatie van scarlet vervat zitten. Ook ethernet adapters ed zullen afzonderlijk moeten bijgekocht worden.
Ik dacht dat ze bij gebruk van 3 tv's een ethernetpoort omschakelen naar gebruik voor tv.
Als je volgens de Bcom site 3 tv's kan aansluiten, zal het via scarlet ook wel gaan.

Factuur van Telenet is voor het komende jaar. Na uw opzeg stort telenet het abonnementsgeld van de periode waar je reeds voor betaald hebt gewoon terug.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wil de topicstarter zijn threadje niet kapen, maar toch een aansluitend vraagje:

Je zegt dat ze dan een LAN-poort omzetten naar TV-poort. Kan het omgekeerde ook?
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@Azgard
np :p , Ik dacht ergens gelezen te hebben van wel. Maar durf het niet zeker te zegge...


@joris X
hmm net is bekeken wat die extra sekkers kosten etc
dan denk ik voorlopig gewoon internet + telefonie bij scarlet en Analoge TV bij telenet houden.
is volgens mij de beste oplossing voor onze situatie.

EDIT:
nog een vraagje,
ik lees hier dat mensen een bepaalde tijd zonder internet zitten. Dit zou ik liever voorkomen. Kan ik dit doen door bv mijn huidige Adsl abbo (Fulladsl) nog een maand laat doorlopen tot na de activatie van Scarlet en hierop surf zolang mijn VDSL2 verbinding niet actief is of gaat dit niet werken ?

groeten
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

sospiet schreef:ik lees hier dat mensen een bepaalde tijd zonder internet zitten. Dit zou ik liever voorkomen. Kan ik dit doen door bv mijn huidige Adsl abbo (Fulladsl) nog een maand laat doorlopen tot na de activatie van Scarlet en hierop surf zolang mijn VDSL2 verbinding niet actief is of gaat dit niet werken ?


Klopt, laat je Fulladsl abo nog een maandje langer doorlopen. Als scarlet je installatie dan verschuift zit je zeker niet zonder internet. De technieker zal dan jouw adsl verbinding verbreken en veranderen naar een vdsl verbinding wanneer deze langs komt.

Nog even een aanvulling ik dacht ook dat je 3 decoders kan huren (€6/maand/toestel -> 6x3) ipv 1 te huren en 2 te kopen.
Afbeelding
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ah :) dan gaan we dat zeker doen want we zijn hier voor studies en werk nogal afhankelijk van internet. Een dag zou nog net gaan maar meerderen toch liever niet

Ja ik kan die ook horen maar dan moet je er 12€ per maand bij rekenen voor de 2 extra decoders dan kom ik op 62 per maand in het totaal. En als ik Internet en telefoon neem is het €40 + €12,19(voor tv) dus dat is een pak goedkoper.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

FunkStar schreef:
sospiet schreef:ik lees hier dat mensen een bepaalde tijd zonder internet zitten. Dit zou ik liever voorkomen. Kan ik dit doen door bv mijn huidige Adsl abbo (Fulladsl) nog een maand laat doorlopen tot na de activatie van Scarlet en hierop surf zolang mijn VDSL2 verbinding niet actief is of gaat dit niet werken ?


Klopt, laat je Fulladsl abo nog een maandje langer doorlopen. Als scarlet je installatie dan verschuift zit je zeker niet zonder internet. De technieker zal dan jouw adsl verbinding verbreken en veranderen naar een vdsl verbinding wanneer deze langs komt.

Nog even een aanvulling ik dacht ook dat je 3 decoders kan huren (€6/maand/toestel -> 6x3) ipv 1 te huren en 2 te kopen.


Hoi zoals je kan zien ben ik nieuw hier, maar ik volg dit forum al langer :wink:

Ik zit namelijk ook nog bij Fulladsl en overweeg al een maand om over te stappen naar scarlet one, omdat ik het kotsbeu ben dat ze weigeren mij op VDSL te zetten ookal heb ik daar recht op. Daarbij komt ook nog de limiet van 60 GB terwijl ik bij scarlet er totaal niet aan gebonden ben.
Maar zoals hier al gezegd is wordt je internetverbinding dan even verbroken bij overschakeling ?
Gaan ze dan ook weer je modem komen vervangen ookal heb je al de scarletbox ?
Is er ook al iets meer geweten over de nieuwe V4 TV decoder of die er al bijzit als je scarlet one besteld ? ik zou graag de nieuwste versie willen uiteraard, maar ik denk niet dat ze zoiets garanderen zelfs als je het vraagt bij de bestelling.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

De huurprijs van de eerste decoder is gratis (inbegrepen in de 50euro maandelijks)

Maar bij het online bestelformulier kan je enkel een tweede decoder aanvinken (6euro/maand) en geen derde.
Misschien kan dit wel telefonisch of kan de technieker dit voor je doen?
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Indien iemand hier meer over te weten kom, hou ons op de hoogte.

Kzou het ook wel eens willen weten hoeveel decoders we nu kunnen aansluiten bij scarlet.

Zover weten we dus:

Belgacom Tv bij scarlet:
-1 decoder (verplicht bij scarlet) gratis
-2de decoder huren of aankopen (enkel HD decoders kunnen op scarlet aangesloten worden;nog meer info of alle HD decoders ondersteund zijn)
-3 de decoder mogelijk??? (bij Belgacom wel, enkel indien 25-30Mbits profiel)

edit:
Bij belgacom: Bij 3 decoders moeten er min 2 aangesloten zijn via de Ruckus of PLC: draadloze oplossing met de extra plug te kopen.
Zou het mogelijk zijn om deze 3de ook via utp aan te sluiten en een vakje bij aanvinken bij settings. ( Advanced Settings => Route ==> Routing, onderaan )
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”