Beeld blijft even stilstaan

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Dit hebben we pas sinds we de v4 hebben, enkel op HD kanalen (vroeger hadden we echter geen HD). Soms blijft het beeld gewoon een eindje stilstaan. Geluid loopt wel verder. Dat kan zo'n 10 seconden of zo zijn. De decoder hangt via een utp kabel rechtstreeks op de router. Ik heb ooit eens teruggespoeld en het teruggespoelde beeld was ook stilstaand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Was het bij een opname met network-PVR? Daar doet het beeld soms vreemde dingen (stotterende framerate, beeld blijft hangen tijdens fastforward) totdat je de actie herhaalt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad. Die nPVR heeft wat mij betreft nog een aantal kinderziekten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

HD kan je toch niet opnemen met NPVR? Het is tijdens een live uitzending. Maar het zou wel kunnen dat tegelijk iets wordt opgenomen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow, jij hebt geen V4 maar een V3b. Volgens SALY zie ik dat je naast een Mood een IPTV.CISCO.SAISB5020 decoder hebt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Gisteren ging het geluid aan / uit op rtl-tvi. Veranderd naar SD en geen probleem meer. :-S Kan dat aan die 3vb liggen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Kan evengoed aan RTL-TVI liggen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik heb de indruk dat dit enkel voorvalt als ik HD kijk + HD opneem tegelijkertijd. Als ik dan SD kijk, dan komt het niet meer voor. Zou het kunnen dat die v3b niet meer mee kan met 2 HD streams tegelijk?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Is jou lijn wel OK ? HD vraagt meer van je lijn.
Ook kunnen problemen met HDMI of met je TV (sommige Sony TV's hebben firmware update nodig) dit veroorzaken.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Quitsnix kan misschien eens mijn lijn uitmeten? Hij heeft mijn gegevens. Ik denk niet dat er problemen zijn...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Gewoon nog eens vraagje: op mijn factuur is sprake van een decoder V3B terwijl op de doos van de decoder V4 vermeld is.

Quistnix, indien mijn decoder effectief een V3B is, kan dit misschien mijn problemen met TV verklaren (lange opstarttijd, etc.). Het is wel een toestel zonder sim-kaart gleuf, een ander display dan de vorige (er verschijnen andere boodschappen op tijdens het heropstarten etc., cijfers en letters bestaan uit afzonderlijke puntjes > AMOLED display ?). Hoe kan ik nu zeker zijn dat ik recentste decoder heb gezien blijkbaar verschillende info op factuur (V3B) en doos (V4)?

Verder heb ik m'n favorite internet laten upgraden naar intense; dit zou maandag operationeel zijn. Kan ook dit TV gunsitg beïnvloeden?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Quistnix heeft u al eens uitgelegd hoe je het verschil kan zien.

Als de decoder aan staat en de zendernummers zijn niet flashy blauw maar klein wit, dan heb je een V4.
Is het flashy blauw, dan heb je een V3.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

V4 heeft een aan/uit knop links achteraan op de decorder zelf.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Inderdaad, dan heb ik Versie 3B want er is geen aan/uit knop achteraan. Wel verwarrend want op de doos staat V4.
Opnieuw contact openemen met de klantendienst want nogmaals, bij storingen heeft men aangedrongen op V4 bij BGC winkel Aalst gezien de aanslepende problemen. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat men in BGC winkel doet wat storingsienst vraagt. Ook daar nog eens aans aan dame in kwestie gevraagd of het inderdaad daar om het laatste type ging.

Tja als die in de BGC winkel blijkbaar echt van toeten noch blazen weten ...

Geen wonder dus ook dat mijn heropstart tijd niet klopt met de info van "Quistnix"

Is er dan bij BGC winkels niemand van goede wil of met gezond verstand?? Kunnen ze Quistnix echt niet klonen? Het zou hun imago ten goede komen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Ik heb de indruk dat dit enkel voorvalt als ik HD kijk + HD opneem tegelijkertijd. Als ik dan SD kijk, dan komt het niet meer voor. Zou het kunnen dat die v3b niet meer mee kan met 2 HD streams tegelijk?
Ik vrees dat dit inderdaad enkel op te lossen valt door een V4 te bekomen.
Goztow schreef:Quitsnix kan misschien eens mijn lijn uitmeten? Hij heeft mijn gegevens. Ik denk niet dat er problemen zijn...
Je lijn is perfect.
koenraaddeconinck schreef:Kunnen ze Quistnix echt niet klonen? Het zou hun imago ten goede komen.
:oops: Dank U
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Vervolg: een medewerker van de klantendienst bevestigde dat ik inderdaad geen V4 decoder heb maar V3B en begrijpt zelf niet dat men - gezien de uitdrukkelijke vraag van de storingsdienst die hij kon traceren - toch een ouder type meegeeft. Raar dat op een sticker toch V4 staat op de doos dus ik dacht natuurlijk ...

De man van de klantendienst laat een V4 decoder dinsdag aan huis leveren. Dus Quistnix, het konder inderdaad niet anders dan dat de heropstart tijd niet significant verbeterd was.

Ben benieuwd wat dit gaat geven. Ondertussen dus ook intense internetformule gevraagd ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Dank voor de check, quitsnix. heeft het zin dat ik bel naar de storingen hiervoor? Zouden ze ook een v4 laten opsturen? ik had ook uitdrukkelijk een v4 gevraagd bij bestelling!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Gowtoz, je blijft mijn username verkeerd gebruiken :wink: Ik weet het eigenlijk niet, maar ik zou het toch proberen. Leg je probleem uit en zeg vooral dat je uitdrukkelijk een V4 gevraagd had bij je bestelling.
koenraaddeconinck schreef:Verder heb ik m'n favorite internet laten upgraden naar intense; dit zou maandag operationeel zijn. Kan ook dit TV gunsitg beïnvloeden?
Neen, maar omgekeerd zal je internet in download in de praktijk niet echt stijgen vermits je op 30/6 synchroniseert en je nu op 25/3,5 surft. Met een Intense is dat 30/4,5. Maar, die 30 zal je enkel maar hebben als er geen enkele decoder op staat. Je volume gaat van 100 GB naar onbeperkt en je upload stijgt met 1 Mbps.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik ga even mee in deze thread maar met een compleet andere vraag aan quistnix:

Ik ben klant bij scarlet (one), kan ik ook een nieuwe decoder (v4) aanvragen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dat weet ik echt niet, zou je met plezier willen antwoorden anders.
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

koenraaddeconinck schreef:Het is wel een toestel zonder sim-kaart gleuf, een ander display dan de vorige (er verschijnen andere boodschappen op tijdens het heropstarten etc., cijfers en letters bestaan uit afzonderlijke puntjes > AMOLED display ?
Met deze beschrijving heb je wel degelijk een V4. De aan -en uit knop vanachter is gewoon een switch die ja op 1/0 kunt zetten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Gisterenavond was het hier ook weer een tijdje framelag bij het zappen, en sommige zenders bleven een aaneenschakeling van fotos (zonder geluid) ipv rollend beeld - eens terugzappen naar de zender lost het wel op, maar het is toch niet ideaal.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

diederik schreef:ik ga even mee in deze thread maar met een compleet andere vraag aan quistnix:

Ik ben klant bij scarlet (one), kan ik ook een nieuwe decoder (v4) aanvragen ?
Scarlet heeft enkel de v3 & v3b atm
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

genksta schreef:Met deze beschrijving heb je wel degelijk een V4. De aan -en uit knop vanachter is gewoon een switch die ja op 1/0 kunt zetten.
Toch niet: op de factuur wordt melding gemaakt van een V3B ... Ook bevestigd door klantendienst. Denk dat V4 nog niet zo vlot verkrijgbaar is aangezien ze er één vanuit Brussel versturen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als er één scart aansluiting is is het een V4, ONGEACHT WAT ER OP DE FACTUUR STAAT!

De huurprijs is voor beide toestellen trouwens hetzelfde, dus het maakt niet uit wat er op de factuur staat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens SALY heeft hij een IPTV.CISCO.SAISB6030 hetgeen toch duidt op een V4.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste allemaal,

ALS HET GOED IS, MOET HET OOK GEZEGD WORDEN.

1. Intense Internet: ik behaal bij speedtests op verschillende sites vlot 28.2 Mbs down- en 4.2 of meer upload. Wat me opvalt is dat ik bij favorite ook altijd redelijke waarden had maar nu schommelen deze niet; veel constanter dan bij favorite die ik vroeger had. Zoals jullie weten heb ik een LAN aansluiting van de bbox 2 gewoon aangesloten op een LAN van m'n Netgear wireless N- router zonder problemen. De bbox 2 schakelt zich blijkbaar automatisch in bridge-modus. Op de tower PC's van de kids heb ik uiteraard ook Netgear wireless N wifi usb adpaters. Maar nogmaals, overal in huis dezelfde schitterende waarden.

2. De nieuwste tv- decoder, geleverd door BGC met taxi-post en nieuwste afstandsbedienging (trouwens niet alleen zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk maar ook prachtig design): heb nu al 4 dagen TV gekeken en itt. vroeger: geen synchro-problemen meer bij het zappen, zeer vlot door menu's bladeren, inderdaad heropstart 5 min. max., etc.

Heb ook m'n gsm met de Bbox verbonden evenals mijn blue-ray speler en Western Digital media player. Alles werkt probleemloos.

BGC: ik heb jullie vergruisd maar na 7 maanden zeer tevreden.

Ik versta alleen nog niet dat techniekers blijkbaar wisten dat vorige decoders te beperkt waren qua processor en geheugen los van het feit dat ik me niet kan ontdoen van de deugddoende invloed van de intense formule ook voor internet TV. Heb gewoon de indruk dat combinatie van nieuwste processor met intense
internet betekent dat je bij BGC van al je miserie verlost bent ... los natuurlijk - nogmaals - van de sterkte van de nieuwste tv decoder.

Hadden ze bij BGC vanaf het begin van de lijdensweg hier om even te wachten op de nieuwste decoder en aanbevolen om intense internet te proberen dan had TN hier nu niet binnen gezeten met een digicorder ... Open communicatie met klanten is toch wel iets waar BGC - zowel als TN - erg in tekort schieten.
In geval van problemen ... wees eerlijk, geef correcte info en biedt klanten een realistisch perspectief ... Dat zou m'n gouden raad zijn aan beiden.


En nu hopelijk vlug de Bbox 3 met wirless N en andere features en TN lik op stuk geven. Ook up naar 40 Mbps TBGC ... Niet plooien!
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Devilzown schreef:
diederik schreef:ik ga even mee in deze thread maar met een compleet andere vraag aan quistnix:

Ik ben klant bij scarlet (one), kan ik ook een nieuwe decoder (v4) aanvragen ?
Scarlet heeft enkel de v3 & v3b atm
Kan de v4 dan niet gebruikt worden bij Scarlet ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Jawel hoor, maar ze worden nog niet door Scarlet verdeeld.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Beste,
Sinds gisteren hebben we hier tijdens het zappen zeer veel storingen in het beeld.
Veel blokvorming, stikstaand beeld, geluid van canvas met het beeld van één, dubbel beeld (één en canvas door elkaar)
Decoder is de laatste nieuwe, v4 dus. Op de andere decode v3b hebben we geen probleem.
Daarvoor nooit problemen gehad, ook recent niets gewijzigd aan installatie.
Opstelling is internet favorite 30/6, 2 decoders, en staat hier toch al een aantal maanden met deze config.
Nog iemand die dit probleem heeft? Of zou de decoder stuk kunnen zijn?

Bedankt
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

100% zeker bijna dat dit een defecte decoder is. Heb hier in elk geval nog nooit van gehoord!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Tv staat juist terug aan en momenteel zijn de storingen weg.
Moesten zich de komende dagen opnieuw storing voordoen zal ik misschien eens naar de technische dienst bellen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”