Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Maar ondertussen werkt mijn telenet meter terug en zal 'mijn telenet ' onbereikbaar zijn van vanavond 2200 uur tem morgenvroeg 0600 uur .
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook al dagen van het kastje naar de muur gestuurd.
GEDULD meneer alles komt in orde.......
Alst maandag nie in orde is mogen ze gans hun boeltke hebben en stap ik wel terug over op adsl.
Zal misschien wel mindersnel zijn maar zal tenminste geen limiet meer hebben.
En om volledige maandfactuur te betalen moeten ze ook niet komen aankloppen.
Iemand die kan vertellen of t******** in gebreke kan gesteld worden ofzo.
Grtz
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@ lipflip

Waarom wil je eigenlijk een modem only model.

Zover ik weet staan de UTP poorten alsook de wifi gewoon in bridging met de modem zelf.
Er zit dus geen NAT in.
De wifi kan je perfect uitschakelen via mijn telenet, waardoor enkel de switch gebruikt word.

Je krijgt namelijk zowel draadloos als met kabel een public IP.

Ik zie dus niet direct een reden wat het probleem is met die modem.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

facepalm.jpg
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb die wifimodem en mijn pc heeft geen publiek adres. Hetgeen ik wel zie is dat de modem op eerste zicht een 1gbps lan heeft.
en het draadloos gedeelte blijkt gewoon 54mbps te zijn wat ik eigenlijk wel weinig vind voor iets dat harder kan dan de theoretische 54mbps. Blijf wel bij men kabelke :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

netdata schreef:@ lipflip

Waarom wil je eigenlijk een modem only model.

Zover ik weet staan de UTP poorten alsook de wifi gewoon in bridging met de modem zelf.
Er zit dus geen NAT in.
De wifi kan je perfect uitschakelen via mijn telenet, waardoor enkel de switch gebruikt word.

Je krijgt namelijk zowel draadloos als met kabel een public IP.

Ik zie dus niet direct een reden wat het probleem is met die modem.

weet jij wel wat publiek ip is :)
wat jij nu schrijft is niet zo. Dat heb ik nu nog NOOIT geweten dat je via wifi een publiek ip krijgt ! dat is onmogelijk.

Ik heb het over, publiek ip naar je apparaat toe hé. Als vb mijn pc aansluit, dat ik rechstreeks publiek ip op mijn pc heb
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Mannekes toch wat een onduidelijkheid allemaal.

Ten eerste de built in wifi is van de N standaard (2x2 antenne configuratie; ook channel bonding 40mhz te activeren in mijn telenet)
Je kan ook kiezen of hij op 2.4ghz werkt of 5ghz (minder storing in drukke gebieden indien je ook clients hebt die allemaal 5ghz ondersteunen)

Ik kan zonder probleem 60mbit downloaden via wifi.

De all in one modem router wifi geeft geen publieke IP adressen en tot op heden is het ook onmogelijk om de interene routing uit te schakelen.
De poorten zijn wel allemaal 1gbit poorten.

Dan nog laatste opmerking: publiek ip krijgen via wifi kan wel, mits je gebruik maakt van een modem only en een access point.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De notebook ondersteunt wireless N tot 130mbps (men vroegere router gaf die snelheid door) en nu blijft ie hangen op 54mbps wat ik dan persoonlijk wel raar vind :s Zal is alles moeten nakijken dan :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Eens proberen de Telenet modem op wireless N only te plaatsen?
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ok heb ingesteld op wireless N only -> 2.4ghz -> wifi kanaalbreedte: auto haal nu de volle 60 en wireless connectie is 144mbps. Connectie tussen PC en Notebook is ongelooflijk goed verbeterd. Thx mannen had er over gezien bij die instellingen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dat ik nu eens in "Mijn telenet" mijn modem kon zien staan :bang: dan kon ik ook eens spelen met de instellingen van draadloos voor mijn vrouw haar laptop ...
maar voorlopig werkt haar draadloos redelijk goed, al zou de ontvangst hopelijk nog iets beter kunnen vermoed ik.
kan voorlopig niets wijzigen :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Patje schreef:Dat ik nu eens in "Mijn telenet" mijn modem kon zien staan :bang: dan kon ik ook eens spelen met de instellingen van draadloos voor mijn vrouw haar laptop ...
maar voorlopig werkt haar draadloos redelijk goed, al zou de ontvangst hopelijk nog iets beter kunnen vermoed ik.
kan voorlopig niets wijzigen :roll:
Hoe heb je dan de wireless key kunnen instellen om je vrouw haar laptop wireless te laten connecten :???:
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Der sta een key op de sticker die op de modem kleeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tiens, van die nieuwe modems? Want op de sticker van de mijne stond een URL waarop je moest gaan kijken voor de key. Al herinner ik me wel dat vroeger met mijn oude Docsis 1 ook de WEP/WPA key op de sticker stond.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Nog een vraagje ik zie een usb aansluiting op die wifi eurodocsis 3 modem kan daar iets aangesloten worden of is dit gewoon uutgeschakeld?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Volgens wat ik op de productpagina las wel, maar je bent net zoals voor alle andere toffe features afhankelijk van de goodwill van Telenet...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Tomby schreef:
Patje schreef:Dat ik nu eens in "Mijn telenet" mijn modem kon zien staan :bang: dan kon ik ook eens spelen met de instellingen van draadloos voor mijn vrouw haar laptop ...
maar voorlopig werkt haar draadloos redelijk goed, al zou de ontvangst hopelijk nog iets beter kunnen vermoed ik.
kan voorlopig niets wijzigen :roll:
Hoe heb je dan de wireless key kunnen instellen om je vrouw haar laptop wireless te laten connecten :???:
Yeps op de sticker stond hier een WPA2 sleutel en een SSID naam dus kon ik zo de laptop connecten met de wifi/modem ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Wat moet ik eigenlijk verstaan onder 'wi-fi kanaalbreedte ? Je kan dat instellen op 20 Mhz of automatisch . Bij mij staat dit op 20 mhz .
Je kan deze instellingen terugvinden onder mijn telenet - mijn modem .
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Edit: oeps, foutje
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb je het tegen mij Goztow ? :roll:
Dat is maar de eerste keer dat ik iets vraag over die wi-fi bandbreedte .
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

lipflip schreef: weet jij wel wat publiek ip is :)
wat jij nu schrijft is niet zo. Dat heb ik nu nog NOOIT geweten dat je via wifi een publiek ip krijgt ! dat is onmogelijk.
Leuk een beetje modder gooien ;-)
Maar enderhoe, ik ben vrij zeker dat ik weet waar ik het over heb.
Al bleek ik er toch even achter te moeten zoeken omdat telenet het niet aanbiedt via mijn telenet.

Je kan die modems ook configureren zonder mijn telenet, Al moet je gewoon de modem herstarten zonder kabel, en daarna surfen naar 192.168.0.1
Of je gebruikt deze tool: http://www.kennethdhoe.be/config/Telene ... 20Tool.exe

Door met een van beide opties de modem te configureren kan je ook een MAC-passthrough opgeven.
Hier kan je dan bijvb de MAC opgeven van je eigen interne router, en hopla, je hebt een Public IP op je router.
Die MAC-Passtrough disabled namelijk de NAT voor dat ene mac adress.

Verder kan je wel degelijk een public IP voorzien op de WiFI aangezien je een AcessPoint kunt gebruiken (dewelke een layer 2 device is)
Ook de wifi van telenet werkt in combinatie met de MAC passtrough

EDIT: Zie hier ook een screenshot : http://kennethdhoe.be/config/scr/index.php
Met dank aan teddyso
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@netdata

In je vorige post heb je compleet verkeerde informatie gegeven.
Je schreef dat:
  • de UTP poorten alsook de wifi gewoon in bridging staan met de modem zelf, en er dus geen NAT inzit.
    dat je zowel draadloos als met kabel een public IP krijgt
    .
En dat was pertinente onzin. Dat iemand jou verbetert om die onzin recht te zetten is niet met modder gooien ...

En nu vertel je een héél ander verhaal, namelijk dat er wel NAT inzit, maar dat je (via de gekende truukjes) een MAC passtrough kan opgeven. Wat we allemaal al wisten, gezien dit hier al tientallen keer werd vermeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

lipflip schreef: weet jij wel wat publiek ip is :)
wat jij nu schrijft is niet zo. Dat heb ik nu nog NOOIT geweten dat je via wifi een publiek ip krijgt ! dat is onmogelijk.
Beste, een IP heeft niets te maken met de transportmedia. Via Wifi een publiek IP krijgen is wel degelijk mogelijk, dus voor je begint te schieten, eerst zorgen dat je zelf weet waarover je spreekt.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:@netdata

In je vorige post heb je compleet verkeerde informatie gegeven.
Je schreef dat:
  • de UTP poorten alsook de wifi gewoon in bridging staan met de modem zelf, en er dus geen NAT inzit.
    dat je zowel draadloos als met kabel een public IP krijgt
    .
En dat was pertinente onzin. Dat iemand jou verbetert om die onzin recht te zetten is niet met modder gooien ...

En nu vertel je een héél ander verhaal, namelijk dat er wel NAT inzit, maar dat je (via de gekende truukjes) een MAC passtrough kan opgeven. Wat we allemaal al wisten, gezien dit hier al tientallen keer werd vermeld.

Klopt inderdaad,
Daar ik de modem zelf nog niet heb had ik me dit laten wijsmaken voor zowel telenet als het service center. Ook vlug googlen leek dat te beamen.
Maar het klopte niet, dan toch maar even dieper gekeken en blijkt het opgelost te zijn met MAC passtrough.

Eenderhoe blijft denk ik nog wel het feit dat het beter is om te gaan voor deze router met MAC passtrough dan een modem only.
Zeker als je Digitale TV hebt dan kan je jou router een public IP geven en de digibox gewoon op de switch van de modem pluggen waardoor je een switch minder stroom moet geven.

Mischien is dit dan wel een optie voor lipflip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

netdata schreef:Daar ik de modem zelf nog niet heb had ik me dit laten wijsmaken voor zowel telenet als het service center.
Tssss... je zou beter moeten weten... de Helpdesk en TN Centers is niet de plaats waar je juiste informatie bekomt !
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb me via fb uiteindelijk kunnen inschrijven voor fn60, maar zouden ze ook niet beter een nieuwe 'Mijn Telenet' lanceren?

Kan er al een tijdje niet meer op nu, zelfs niet na die werkzaamheden gisteren avond/nacht :bang:

Hopelijk heeft de technieker dan een modem bij met router/wifi, dan hoef ik dat toch niet weer aan te schaffen :beerchug:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
netdata schreef:Daar ik de modem zelf nog niet heb had ik me dit laten wijsmaken voor zowel telenet als het service center.
Tssss... je zou beter moeten weten... de Helpdesk en TN Centers is niet de plaats waar je juiste informatie bekomt !
Klopt, USERBASE is dat wel ! ;-)
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

netdata schreef:
philippe_d schreef:@netdata

In je vorige post heb je compleet verkeerde informatie gegeven.
Je schreef dat:
  • de UTP poorten alsook de wifi gewoon in bridging staan met de modem zelf, en er dus geen NAT inzit.
    dat je zowel draadloos als met kabel een public IP krijgt
    .
En dat was pertinente onzin. Dat iemand jou verbetert om die onzin recht te zetten is niet met modder gooien ...

En nu vertel je een héél ander verhaal, namelijk dat er wel NAT inzit, maar dat je (via de gekende truukjes) een MAC passtrough kan opgeven. Wat we allemaal al wisten, gezien dit hier al tientallen keer werd vermeld.

Klopt inderdaad,
Daar ik de modem zelf nog niet heb had ik me dit laten wijsmaken voor zowel telenet als het service center. Ook vlug googlen leek dat te beamen.
Maar het klopte niet, dan toch maar even dieper gekeken en blijkt het opgelost te zijn met MAC passtrough.

Eenderhoe blijft denk ik nog wel het feit dat het beter is om te gaan voor deze router met MAC passtrough dan een modem only.
Zeker als je Digitale TV hebt dan kan je jou router een public IP geven en de digibox gewoon op de switch van de modem pluggen waardoor je een switch minder stroom moet geven.

Mischien is dit dan wel een optie voor lipflip
Dat is zeker een optie, maar dat ga ik niet doen.
Ik geloof wel dat dat allemaal werkt via die MAC passtrough, maar ik kan daar geen zékerheid van hebben dat dit zal blijven werken aangezien dat niet van telenet zelf uitkomt. Daarom dat ik voor een modem only wil gaan, daar ben ik er wel zeker van.

ik las ook ergens:
Voor alle duidelijkheid: dit werkt niet bij de nieuwe SVG6540E-routers die telenet uitdeelt. Maw: totaal niet relevant voor de problemen met de nieuwe modem/routers.
Dusja... allemaal zo onzeker. Kwil dat risico niet nemen


Ook, de telenet werknemer aan telefoon zei me dat het mogelijk is bij die routers op de wifi uit te zetten EN de dhcp.
En als die dhcp uit is dan krijgt elk device een publiek ip.

Maar nu lees ik toch overal dat dit blijkbaar NIET zo is, dat je dat niet kan afzetten.
Dus allemaal zo onzekerheden met die nieuwe modems... ik MOET modem only hebben.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

lipflip schreef:Ook, de telenet werknemer aan telefoon zei me dat het mogelijk is bij die routers op de wifi uit te zetten EN de dhcp.
En als die dhcp uit is dan krijgt elk device een publiek ip.

Maar nu lees ik toch overal dat dit blijkbaar NIET zo is, dat je dat niet kan afzetten.
Dus allemaal zo onzekerheden met die nieuwe modems... ik MOET modem only hebben.
Op forum van De Standaard kwam anders ook iemand af dat hij in Mijn Telenet de DHCP kon afzetten en bij DHCP sowieso zelf de IP range kon opgeven. Ik heb in Mijn Telenet geen van beide mogelijkheden, alhoewel ik wel zo een CBN routermodem heb. Ze moeten me wel nog overschakelen op FN40, dus misschien dat er dan nog iets verandert.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

@fieldoxide

Het komt eigenlijk overeen met wat Telenet op de kabel doet. 'Channel bonding' om tot een grotere down of upload te komen door verschillende kanalen simultaan te gebruiken.

Dit is ook zo bij de wifi. Standaard kan je via het N protocol op één kanaal 150mbps max theoretische doorvoer hebben.
Door op automatisch te zetten gaat je wfi router/laptop twee kanalen (2x20mhz) gebruiken wanneer er vraag is naar meer doorvoersnelheid en indien je niet te veel omliggende (storende) wifi punten hebt. Zo kan je 300mbit bereiken, allemaal theorie natuurlijk.

Hoop dat dit het wat duidelijk maakt.


@Tomby

Ik heb de all in wifi modem en FN60. Momenteel is er nergens de mogelijkheid om die DHCP uit te schakelen.
Ip range kan ik zelf ook niet instellen, al lijkt die beperking van 16 wel niet te kloppen (nog niet uitvoerig getest)
Dit heeft men mij gisteren nog eens bevestigd toen ik met iemand van de technische dienst aan het troubleshooten was voor VoIP terug werende te krijgen.
Wat momenteel ook gelukt is.

Mvg
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Dit heeft men mij gisteren nog eens bevestigd toen ik met iemand van de technische dienst aan het troubleshooten was voor VoIP terug werende te krijgen.
Wat momenteel ook gelukt is.
En hoe heeft men dit gedaan, gezien ik ook voip gebruik (SIP) lijkt me dit wel handig te weten
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

De details heeft men mij niet willen vertellen.
Men heeft bij mijn modem een aanpassing gedaan tot er definitieve oplossing is.
Ik was de eerste met het VoIP probleem en men is nu toch al tenminste op de hoogte van de problemen.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

netdata schreef:Je kan die modems ook configureren zonder mijn telenet, Al moet je gewoon de modem herstarten zonder kabel, en daarna surfen naar 192.168.0.1
Of je gebruikt deze tool: http://www.kennethdhoe.be/config/Telene ... 20Tool.exe

Met dank aan teddyso
Dat is enkel van toepassing op de modem/only van Motorola, edit: euh ik bedoel idd de oudere modem/wireless van motorola, niet die nieuwe.
die andere wifi/modem is van CBN SVG6540E en daar werkt dat tooltje niet voor, dus ben je voor deze nog steeds afhankelijk van "Mijn telenet"
en mijn modem kan ik nog steeds niet zien staan in mijn telenet :bang: damn hoelang gaat nog duren ...
Laatst gewijzigd door Patje 22 jan 2011, 09:42, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
lipflip
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jan 2011, 15:46

dat tooltje is toch niet voor de modem only 6120 ??
waarom zou je in die modem only moeten zitten.
Dat tooltje is voor router/wireless model (maar neen idd niet voor die laatste nieuwe versie van router/wireless model)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Patje misschien domme vraag, maar heb je je modem al eens gereboot?
Mijn was hier ook al eens 'vastgelopen' waardoor hij niet meer zichtbaar was.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wifi/modem heb ik nog niet gereboot sinds maandag toen ik hem heb geinstalleerd, kan dat eens proberen ...

Edit: gereboot, blijft hetzelfde, niks van een modem te zien in "mijn telenet" en telemeter werkt ook niet :-( Pfff moet ik nu echt wachten tot mijn facturatie periode herstart op 7 feb ? ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dus sinds dinsdag geen internet en telefoon meer bij omschakeling naar fiber40.
Als reactie prediken ze geduld want alles komt in orde......
Zijn ze eigenlijk niet verplicht om een minimale dienst te voorzien.
Heb nu geen telefoon dus kan eigenlijk geen hulpdiensten bellen.
Dacht dat ze u toch niet zomaar konden afsluiten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

shevchenko schreef:Dus sinds dinsdag geen internet en telefoon meer bij omschakeling naar fiber40.
ONGELOOFLIJK... en dit is niet de eerste keer bij Telenet !

Bij ieder ander bedrijf rollen koppen voor zoiets... bij TN predicen ze dus geduld :bang:

Trouwens je kan hiervoor compensatie eisen !
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Trouwens je kan hiervoor compensatie eisen !
Inderdaad, ikzelf heb ook gebeld naar de dienst facturatie omdat ik 48uur zonder internet en telefoon zat. 1 maand gratis internet was het maximum wat ze me konden geven, ongeacht het feit dat ik 2 dagen NIET heb kunnen telewerken. Reken maar uit wat me dat kostte. De dame aan de andere kant van de lijn vond dat 'sneu' ...
Oorzaak was trouwens een incompatibele NIU. Ongelooflijk eigenlijk dat ze bij Telenet niet eerst een check uitvoeren of de NIU wel geschikt is vooraleer fibernetmodems uit te delen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Patjen schreef:
r2504 schreef:
Trouwens je kan hiervoor compensatie eisen !
Inderdaad, ikzelf heb ook gebeld naar de dienst facturatie omdat ik 48uur zonder internet en telefoon zat. 1 maand gratis internet was het maximum wat ze me konden geven, ongeacht het feit dat ik 2 dagen NIET heb kunnen telewerken. Reken maar uit wat me dat kostte. De dame aan de andere kant van de lijn vond dat 'sneu' ...
Oorzaak was trouwens een incompatibele NIU. Ongelooflijk eigenlijk dat ze bij Telenet niet eerst een check uitvoeren of de NIU wel geschikt is vooraleer fibernetmodems uit te delen.
Als je je werk laat afhangen van een particulier abo zonder sla, tjah... Je verwacht toch niet dat ze je dan gaan vergoeden voor je telewerk?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”