speedconnect met telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Een medewerker van dommel wist mij te vertellen dat er in het eerste kwartaal van dit jaar een mogelijkheid komt om speedconnect te combineren met telefonie zonder belgacom lijn, dit zou rond de huidige prijs van homeconnect zijn.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Mij hadden ze dit tegen eind vorig jaar beloofd :-(

Het blijft alvast duurder dan bij de concurrentie.
- Scarlet 40/maand
- EdpNet: 45/maand (waarbij EdpNet de modem gratis levert)

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

dus ik denk dat ik overstap naar scarlet voor 40 euro per maand met gratis modem en installatie
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Precies de reden waarom ik ook overgestapt ben naar Scarlet. Vorig jaar nam ik Netline (adsl+tel), toen al spraken ze dat Speedline
tegen de zomervakantie ging uitgerold worden.
Dat werd dan uitgesteld naar "zeker voor het eind van dit jaar". Geduldig wachten dan maar - niet makkelijk als je op 2mbit zit.

Nu is t idd voor t eerste kwartaal van het jaar... ben s benieuwd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik geloof niet dat Dommel nog met SpeedLine op de markt gaat komen.
Ze zijn niet zo goed bezig de laatste tijd...

Dit zijn mijn persoonlijke bevindingen:
- Ze hebben redelijk wat schulden en trachten meer cash (en klanten) aan te lokken via jaarlijkse betalingen.
- Ze zijn niet meer innoverend. VDSL+Telefonie wordt bv reeds door EdpNet en Scarlet aangeboden. Deze formule laat bij Dommel nog altijd op zich wachten.
- Hun prijzen zijn langs de hoge kant (in geval van maandelijkse betalingen). Jaarlijks krijg je wel een fikse korting.
- Ze geven steeds minder promoties (zoals bv gratis modem, geen installatkost) voor nieuwe klanten.
- Als je opzegt, laten ze het achterste van hun tong zien en mag je (veelal) nog wat extra bij betalen.

Vroeger had Dommel door zijn hoge download volumes en scherpe prijzen redelijk wat troeven in handen. Deze hebben ze nu niet meer. Met hun CityLine producten kunnen ze wel nog heel scherpe prijzen aanbieden. Maar dit is niet voor iedereen weggelegd.

Hun doorsnee ADSL / VDSL productengamma is dringend aan wat vernieuwing toe (vind ik zelf).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Tja, ik verwacht mij ook wel aan wat gezever met Dommel, op moment dat ze mijn opzeg krijgen. Ik had gedacht dat ik vast zat tot maart of april omdat ik pas in maart/april 2010 naar Netline was overgestapt. Dus maakte ik een ticket met vgl. vraag:

Beste,

Ik ben reeds klant bij Dommel sinds 19/12/2006 - eerst met
het Netconnect abo, sinds maart/april 2010 met het Netline abonnement
Sinds mijn overstap naar Netline werd mij voorgespiegeld dat
VDSL2+telef. eerst tegen de vakantieperiode, later tegen eind 2010
zou uitgerold worden. Echter tot op heden lijken er nog steeds
geen plannen in die richting te zijn, zodat ik t nog steeds
met een 2mbit profiel verder moet.

Volgens de algemene voorwaarden kan men opzeggen mits inacht-
neming van 1 maand vooropzeg, op voorwaarde dat men reeds langer
dan 1 jaar klant is.

Kan u mij bevestigen wanneer ik eventueel kan opzeggen?


----------------------------------

best regards,
met vriendelijke groeten,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service



-----------------------------------------------------
An update to this ticket can be added by sending a reply to this email or by updating the ticket
via http://support.dommel.com/cgi-bin/support/support.cgi.
Please note that all responses by e-mail in regards to this query should include the full ticketumber in the subject of the email.


Antwoord van de helpdesk:

Geachte,

Dit pakket staat nog niet volledig op punt daarom dat we dit nog niet op de markt brengen.
Echter staat dit wel op de planning op korte termijn.

U kan kan op ieder moment via aangetekend schrijven opzeggen. Dit moet altijd 1 maand op voorhand.

-----------------------------------------------------
We will not take any further action in this issue until you provide us with updated info via e-mail, web
or by phone at +32 11 920000.
If you do not provide us an update within 7 days after creation of this e-mail, this case will be locked and
permanently closed automatically.



Meer had ik niet nodig om mijn aanvraag bij Scarlet te doen. Uiteraard heb ik de mails gehouden, omdat ik halvelings wel verwacht
dat ze toch zullen proberen om mij te doen betalen tot maart of april. Geen probleem, proberen mag :lol:
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik ben ook beetje uitgekeken op dommel, sta op het punt om over te stappen op edpnet. Zit op 400 m van het wijkkastje, dus ik vraag me af wat ik voor snelheid overhou bij vdsl2.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

U kan kan op ieder moment via aangetekend schrijven opzeggen. Dit moet altijd 1 maand op voorhand.

kunnen kan wel, betalen kan achteraf ook :-D

Doe best gewoon je jaarcontract uit.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Te laat, vgl. week vrijdag komen ze van Scarlet, en mijn opzegbrief is eergisteren de bus opgegaan. 8)
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren bevestiging gekregen van Dommel dat ze t nodige zullen doen in hun klantenbestand. Dus ben je langer dan een jaar klant, kun je mits 1 maand opzeg, gewoon weg. Ook al heb je recent nog een andere formule gekozen...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”