VDSL2 (speedconnect) met eigen modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
beef
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na de hoop negatieve commentaar over de sagem/b-box2 te hebben gelezen op dit forum heb ik me zelf een VDSL2 modem/router aangekocht:
Draytek vigor 2750n

Nu mis ik de VDSL2 filters/splitters die geleverd worden bij de do-it-yourself packs van Belgacom of Dommel.

Gegeven dat ik een simpele 5-pin connector heb op mijn appartement en mijn telefoon wil blijven gebruiken. Wat moet ik mij allemaal nog aanschaffen en waar kan ik dat halen? Ik zie niet direct vdsl2 filters liggen in Brico of zelfs Cotubex.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Die ntp2007 en full-rate splitters zijn enkel bij belgacom te verkrijgen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Mooie modem, maar ik betwijfel of dit in Belgie gaat werken. Hou ons op de hoogte.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Volgens google zijn er mensen die bevestigen dat de modem bij belgacom werkt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
beef
Starter
Starter

Trojan schreef:Die ntp2007 en full-rate splitters zijn enkel bij belgacom te verkrijgen.
Bedankt! :beerchug:
Even in hun shop gaan kijken dus.
User_Rudy schreef:Mooie modem, maar ik betwijfel of dit in Belgie gaat werken. Hou ons op de hoogte.
In de handleiding staat er zelfs de configuratie voor Belgacom, dus ik neem aan van wel. Wachten tot Dommel alles activeert...

Nog een vraagje: Moet ik die ntp2007+splitter installeren, of zou het ook al werken zonder. (kwestie om het al te kunnen testen).
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Werkt zeker op bgc

Voor uw signaal is het beter de ntp te plaatsen. Als je bovendien nog vaste lijn zal hebben moet je ook een splitter hebben. De tf2007 werkt enkel op een ntp2007.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door nolfie 18 jan 2011, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Dat zal wel werken, maar als ons systeem ziet dat uw lijn niet voldoet aan de voorwaarden dan zal je terug gezet worden op het repairprofiel van 9Mbit. Dan zal je de ntp2007 wel moeten plaatsen waar het hoort.
beef
Starter
Starter

Dus als mijn modem de PPPoE connectie faalt komt dit niet door mijn 5-pin connector in de muur?

Code: Selecteer alles

Jan 1 01:19:52	err	daemon	pppd[27307]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:19:52	warn	daemon	pppd[27307]: Timeout waiting for PADO packets
Volgens Dommel is de connectie geactiveerd en mijn configuratie moet in orde zijn; VLAN ID 10, user/pass, etc.
beef
Starter
Starter

Opgelost! Blijkbaar waren er een paar storingen op de lijn. Een installateur is moeten langskomen om me op een nieuwe te installeren.

bedankt
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En qua snelheid? Werkt alles anders correct?
Ken je soms iemand met Belgacom TV en zou je eventueel die modem-router kunnen testen daarop? Ik denk dat je dezelfde VLAN instellingen kan overnemen van de BBOX2....

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Muscleduck
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Hallo mensen.

Ik heb ook een Draytek Vigor 2750n gekocht en probeer die nu aan de praat te krijgen maar ik doe iets verkeerd. Ik geef mijn BGC gebruikersnaam en wachtwoord op in de instellingen maar toch slaag ik er niet in om connectie te krijgen. Nochtans staat er bij de status wel SHOWTIME en 16MBIT verbinding etc, dus de router ziet wel de connectie, maar toch kan ik van op mijn PC niet het internet op. Zou iemand me kunnen vertellen (waarschijnlijk vooral Beef) wat ik waar moet instellen om deze router aan de praat te krijgen op mijn BGC verbinding.
btw, klopt het dat mijn username van Belgacom anders is dan die in mijn Bbox2? De BBox2 heeft zichzelf ingesteld toen ik hem de 1e keer aansloot en daar ziet mijn username zo uit: sb******@SKYNET, terwijl mijn username die ik kreeg toen ik internet nam er zo uit ziet: fa******@SKYNET. Mijn broer heeft trouwens gebeld naar BGC voor een nieuw wachtwoord en toen kreeg hij er 1 voor de fa****** username.

Mvg

PS: ik hoop dat het ok is om dit topic te bumpen, ik kwam hier via Google terecht).

EDIT: Ik zie net dat dit het Dommel subforum is, ik zal een topic maken onder het BGC subforum.
beef
Starter
Starter

Ken schreef:En qua snelheid? Werkt alles anders correct?
Ken je soms iemand met Belgacom TV en zou je eventueel die modem-router kunnen testen daarop? Ik denk dat je dezelfde VLAN instellingen kan overnemen van de BBOX2....
Afbeelding

En mijn router geeft me profiel 8b:
Actual Data Rate: 1695 up, 20058 down
Attainable Rate: 1848 up, 35574 down

Ik ken niet direct iemand met Belgacom TV om de multi-lan uit te testen. Maar in de handleiding staat de nodige instellingen om TV en voip te doen werken, dus ik denk dat dit moet werken.

So far ben ik heel te vreden over de Vigor 2750n
Ik heb ook een Draytek Vigor 2750n gekocht en probeer die nu aan de praat te krijgen maar ik doe iets verkeerd.
Zoals ik al zei in de pm, heb je de VLAN instellingen juist gezet? De handleiding geeft u de juiste normaal gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”