Zat hier net aan iets te denken en vind niet de correcte informatie op de telenetsite betrefd de hotspot dat je graties bij een xl abbo verkrijgt van telenet.
Nu wil ik daar dus gebruik van maken .Op mijn telenet heb ik het al geactiveerd ( abbonement 0€/maand), maar dan treed er wat onduidelijkheid op voor mij . Daar heb je dan nog twee mogelijkheden om een telenet hotspot te gebruiken (ik citeer);
Hotspot abonnement
Telenet laat je volop gebruik maken van de Telenet Hotspots. Hier kan je kiezen op welke manier je toegang wenst tot het hotspotnetwerk:
De Telenet Hotspot Surfminuten waarmee je gedurende een beperkte tijd kan surfen op Telenet Hotspots. Meer info over Surfminuten.
Het Telenet Hotspot Abonnement, waarmee je onbeperkt kan surfen op Telenet hotspots.
Op deze pagina kan je je hotspotabonnement aanvragen of stopzetten. Het abonnement wordt op je Telenet-aanrekening verrekend.
Verifieer eerst of je geen surfminuten meer hebt. Je huidige minuten worden niet gebruikt zolang je abonnement actief is, maar ze vervallen wel op de vervaldatum.
Volgens mij kan ik dit negeren , maar kan er iemand dit bevestigen ? Hoe lang duurd het voor ik de hotspots kan gebruiken ? Wil morgen in een ziekenhuis waar een telenet hotspot beschikbaar is er van gebruik gaan maken . Als laatste is het door deze hotspot mogelijk om dan in elke kamer van het ziekenhuis te surfen of enkel en alleen maar in een wel bepaalde ruimte?
Telenet Hotspot
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Inderdaad, als je een abonnement hebt dan is er van de surfminuten geen sprake (da's alléén voor mensen die toegang los aankopen).SniFManS schreef:Volgens mij kan ik dit negeren , maar kan er iemand dit bevestigen ?
Ik veronderstel onmiddelijk.SniFManS schreef:Hoe lang duurd het voor ik de hotspots kan gebruiken ?
Er zal maar één hotspot hangen in het ziekenhuis... ergens bij de ingang of zo veronderstel ik... je zal dus zeker niet in iedere kamer kunnen internettten (zou me ten zeerste verbazen omdat dat vele AP's zou vereisen).SniFManS schreef:Als laatste is het door deze hotspot mogelijk om dan in elke kamer van het ziekenhuis te surfen of enkel en alleen maar in een wel bepaalde ruimte?
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ok bedankt om alles te bevestigen . Morgen eens testen of alles werkt op de verwachte manier .
Edit
-----
Wel in de kamer van de daghospitalitatie kan ik nog net inloggen op de hotspot van telenet . In refter van het ziekenhuis werkt alles wel net iets beter maar dat zal dan te maken hebben dat er meer signaal sterkte is . Wat mij wel op viel is dat het ziekenhuis ook een eigen netwerk heeft met internet toegang voor de bezoekers. Natuurlijk moet je hier dan ook wel een login en paswoord voor verkrijgen voor je er gebruik van kan maken .Wat toch wel een groot voordeel is voor mensen die niet zonder internet kunnen tijdens hun bezoek in een ziekenhuis of om de verveling te verdoen .
Mischien eens niet slecht om gebruikers ervaringen van hotspots van telenet te bespreken en in de faq op te nemen .
Edit
-----
Wel in de kamer van de daghospitalitatie kan ik nog net inloggen op de hotspot van telenet . In refter van het ziekenhuis werkt alles wel net iets beter maar dat zal dan te maken hebben dat er meer signaal sterkte is . Wat mij wel op viel is dat het ziekenhuis ook een eigen netwerk heeft met internet toegang voor de bezoekers. Natuurlijk moet je hier dan ook wel een login en paswoord voor verkrijgen voor je er gebruik van kan maken .Wat toch wel een groot voordeel is voor mensen die niet zonder internet kunnen tijdens hun bezoek in een ziekenhuis of om de verveling te verdoen .
Mischien eens niet slecht om gebruikers ervaringen van hotspots van telenet te bespreken en in de faq op te nemen .
Telenet hotspot? Dat loopt toch als een fluitje van een cent?
check my experience: http://tested.be/2010/05/13/telenethotspot/
check my experience: http://tested.be/2010/05/13/telenethotspot/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
10 euro per uur... en dat noem jij "schappelijk geprijsd" ?evenflow3 schreef:check my experience: http://tested.be/2010/05/13/telenethotspot/
En wat bereikbaarheid betreft... "Er zijn in België meer dan 1300 Telenet hotspots. Als je het mij vraagt is er dat eentje om de 300 meter." denk ik dat je ook nog eens wat extra onderzoek zal moeten doen. Concreet als er geen is op de plaats waar je bent (wat in meer dan 9 op 10 is) kan je het vergeten.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Je kan dan ook moeilijk een landelijke wifi dekking verwachten he. Alvast is het aanbod aan wifi hotspots van telenet een pak beter dan belgacom.r2504 schreef:En wat bereikbaarheid betreft... "Er zijn in België meer dan 1300 Telenet hotspots. Als je het mij vraagt is er dat eentje om de 300 meter." denk ik dat je ook nog eens wat extra onderzoek zal moeten doen. Concreet als er geen is op de plaats waar je bent (wat in meer dan 9 op 10 is) kan je het vergeten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Belgacom investeert ook niet meer in zijn hotspots... Telenet lijkt er ook mee gestopt...
je vindt ze alleem op commerciele plaatsen...bijv in Zaventem zetten ze veel ap's want daar betalen ze veeeeel geld voor (brengt als enigste ook iets op)...
voor de rest zijn ze ook nog actief in de carestels...
die 1300 zijn ook incl luxemburg...
een jaar geleden hebben ze er een 400 tal "gratis" gemaakt in samenwerking met FreeHotspots... om eens te testen of "gratis maar reklame" de aantrekkellijkheid van sommige van hun 1300 telenet hotspots ging verbeteren...
het bleek dat dit de "least intresting" 400 waren.... met name die op locaties die failliet waren of dmv wegenwerken onbereikbaar...
Freehotspots heeft de deal dus niet meer verlengd
je kunt ook zelf een hotspot uitbaten : http://www.fon.com -> eenmalig 30 euro en vanaf dan levenslang gratis toegang tot 1 miljoen andere FONspots wereldwijd... je kan ze op http://fonspots.francofon.fr/ trouwens van commentaar voorzien
een Telenetter kan niet gratis gebruik maken van de WeRoam partnership van Telenet trouwens in het buitenland...net daar waar je een vervanging van je 3G/LTS abbo zoekt
je vindt ze alleem op commerciele plaatsen...bijv in Zaventem zetten ze veel ap's want daar betalen ze veeeeel geld voor (brengt als enigste ook iets op)...
een jaar geleden hebben ze er een 400 tal "gratis" gemaakt in samenwerking met FreeHotspots... om eens te testen of "gratis maar reklame" de aantrekkellijkheid van sommige van hun 1300 telenet hotspots ging verbeteren...
het bleek dat dit de "least intresting" 400 waren.... met name die op locaties die failliet waren of dmv wegenwerken onbereikbaar...

je kunt ook zelf een hotspot uitbaten : http://www.fon.com -> eenmalig 30 euro en vanaf dan levenslang gratis toegang tot 1 miljoen andere FONspots wereldwijd... je kan ze op http://fonspots.francofon.fr/ trouwens van commentaar voorzien
een Telenetter kan niet gratis gebruik maken van de WeRoam partnership van Telenet trouwens in het buitenland...net daar waar je een vervanging van je 3G/LTS abbo zoekt

Is het nog iemand opgevallen dat de Telenet Hotspots gratis kunnen gebruikt worden voor al wie een Telenet Internet abonnement heeft?
Dit is het geval sinds 17/01/2011, maar ik vind er nog niet veel van terug in het forum. Nochants is dit iets waar volgens mij veel mensen op wachten en wat al heel lang bij Skynet beschikbaar is. Als ze eens iets goed (maar laat) doen, mag het ook gezegd worden he
Details:
Dit is het geval sinds 17/01/2011, maar ik vind er nog niet veel van terug in het forum. Nochants is dit iets waar volgens mij veel mensen op wachten en wat al heel lang bij Skynet beschikbaar is. Als ze eens iets goed (maar laat) doen, mag het ook gezegd worden he

Details:
Telenet Hotspotabonnement voor België en Luxemburg
Exclusieve voordelen voor Telenet Internetklanten!
Je hotspotabonnement voor BeLux is inbegrepen. Je dient het enkel te activeren in Mijn Telenet.
Ben je Telenet internet klant? Je Telenet Hotspot abonnement is inbegrepen. Je dient het enkel te activeren in Mijn Telenet.
Vanaf 17/01/2011: Als je intekent op een internetproduct heb je kosteloos toegang tot de Telenet Hotspots. Het enige wat je moet doen is dit activeren in Mijn Telenet. Het verbruik op de Telenet Hotspots wordt meegerekend in het volumeverbruik van je abonnement.
Telenet behoudt zich het recht voor om de aanbieding van de dienst (tijdelijk) te beëindigen wanneer (1) Telenet in alle redelijkheid gelooft dat de gegevensoverdracht via onze dienst buitensporig is (meer dan 2 gigabyte per maand per gebruiker) of (2) dat de dienst wordt gebruikt voor criminele of illegale activiteiten.
Hotspots abonnement aanvragen
De volgende prijzen (incl. BTW) zijn van toepassing voor je internetformule:
BasicNet XL, ComfortNet XL, ExpressNet XL, TurboNet XL, FiberNet 40, FiberNet 60, FiberNet 100:
0 Euro/maand
Abonnement stopzetten
Je kan je abonnement stopzetten wanneer je wilt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Erm... surf eens naar userbase.be bij het frontpage nieuwsmyT schreef:Is het nog iemand opgevallen dat de Telenet Hotspots gratis kunnen gebruikt worden voor al wie een Telenet Internet abonnement heeft?

Ik kan bevestigen dat het ogenblikkelijk is. Toen ik het eens wou uittesten (toen het nog €1 per maand was) heb ik eens gewoon bij Mijn Telenet het aangezet, kon ik onmiddellijk op de hotspot om een beetje te proberen, en het dan terug uitgezet, zodat ik toch die €1 niet moest betalenSniFManS schreef:Hoe lang duurd het voor ik de hotspots kan gebruiken ?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Hotspots missen toch ook hun doel in tijden van smartphones en tablets met 3G. Met zo'n mobiel apparaat wil je je immers (liever) niet (meer) beperkten tot een hotspot locatie.skynetbbs schreef:Belgacom investeert ook niet meer in zijn hotspots... Telenet lijkt er ook mee gestopt...
...
Voor laptops en zakenmensen die wachten op hun vlucht lijkt me dit nog wel nuttig. Verwondert me dan ook niet dat het niet echt meer een winstgevend zaakje is voor de isp's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
nochtans in diverse landen wordt er terug geinvesteerd in wifi hotspots momenteel
Google/microsoft maken ze vaak gratis tijdens de feestdagen op diverse luchthaventerminals in de States;
ook wifi op het vliegtuig is daar al gemeengoed...terwijl hier de trein amper succes haalt.
In Engeland & Frankrijk & Portugal & Japan & Rusland zijn ze er zeer actief mee bezig met "miljoenen" hotspots...waar die van telenet/belgacom dus bij verbleken... De reden is normaal... en in Nederland al zeer merkbaar... de 3G antennes zijn zwaar overbelast...zeker dankzij de introductie met de iPhone die niet zo zuinig is met het dataverkeer... al die widgets die continue data erover jagen heel de dag...
voorlopig in België is het beperkt doordat de meesten je amper 250mbyte/maand toelaten behalve een enkeling die je nog 2gigabyte toelaat... maar dan wel aan "edge" ipv "3G" snelheden
Ook Testaankoop gaf onlangs aan dat een "mobiele" internet verbinding verre van een vervanger is voor bijvoorbeeld een adsl/kabel verbinding... leuk voor op een klein schermpje... maar niet voor de "basic" gebruikers...
btw hotspot gebruik bij telenet is gelimiteerd tot 2gigabyte/maand en bij Belgacom Skynet beperkt tot 2h/maand dacht ik
Er is niet vermeld of je met de 0euro deal ook via de "weroam"-partnership kunt werken bij KPNhotspots (centerparcs heeft KPNhotspots in België)
Ik heb alvast de Telenet & Belgacom accounts toegevoegd op m'n Easywifi.com pagina... deze client staat op laptop/smartphones ... samen met Fon
Google/microsoft maken ze vaak gratis tijdens de feestdagen op diverse luchthaventerminals in de States;
ook wifi op het vliegtuig is daar al gemeengoed...terwijl hier de trein amper succes haalt.
In Engeland & Frankrijk & Portugal & Japan & Rusland zijn ze er zeer actief mee bezig met "miljoenen" hotspots...waar die van telenet/belgacom dus bij verbleken... De reden is normaal... en in Nederland al zeer merkbaar... de 3G antennes zijn zwaar overbelast...zeker dankzij de introductie met de iPhone die niet zo zuinig is met het dataverkeer... al die widgets die continue data erover jagen heel de dag...
voorlopig in België is het beperkt doordat de meesten je amper 250mbyte/maand toelaten behalve een enkeling die je nog 2gigabyte toelaat... maar dan wel aan "edge" ipv "3G" snelheden

Ook Testaankoop gaf onlangs aan dat een "mobiele" internet verbinding verre van een vervanger is voor bijvoorbeeld een adsl/kabel verbinding... leuk voor op een klein schermpje... maar niet voor de "basic" gebruikers...
btw hotspot gebruik bij telenet is gelimiteerd tot 2gigabyte/maand en bij Belgacom Skynet beperkt tot 2h/maand dacht ik
Er is niet vermeld of je met de 0euro deal ook via de "weroam"-partnership kunt werken bij KPNhotspots (centerparcs heeft KPNhotspots in België)
Ik heb alvast de Telenet & Belgacom accounts toegevoegd op m'n Easywifi.com pagina... deze client staat op laptop/smartphones ... samen met Fon