ik vind het terecht en ik zal nog zeggen waarom men promoot onbeperkt internet/permanent internet, .. als je niet meer kan surfen van wegen de beperkingen op de lijn is dat in mijn ogen geen onbeperkt/permanent internet. akkoord men promoot geen onbeperkt volume althans niet op dat abonnement, maar geef dan een smallband van 1mbit zoals dommel dat doet of iets dergelijks.Lord Utopia schreef:Dat is geen zagerij, Krisken. Dat is eens mijn gedacht willen zeggen.
Ik had gedacht: ze gaan mij op smalband zetten na mijn 50 GB. Dat is exact wat ik dacht. Ja, Belgacom krijgt die trafiek niet voor niets. Dat dacht ik ook. Maar ik dacht ook dat smalband aan 0,12 Mb in 2011 niet meer gepast is.
Maar dit geldt niet enkel voor Belgacom, hoor, voor moesten jullie erover twijfelen. Ook voor Telenet en andere providers die effectief smalband hanteren na een bepaald volume.
Laat me duidelijk zijn: momenteel is surfen niet onmogelijk.
Mijn eerste keer op smalband bij Belgacom
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
1) TS zegt duidelijk dat surfen niet onmogelijk isOfloo schreef:.. als je niet meer kan surfen van wegen de beperkingen op de lijn is dat in mijn ogen geen onbeperkt/permanent internet. akkoord men promoot geen onbeperkt volume althans niet op dat abonnement, maar geef dan een smallband van 1mbit zoals dommel dat doet of iets dergelijks.Lord Utopia schreef:Laat me duidelijk zijn: momenteel is surfen niet onmogelijk.
2) voor een kleine ISP is een smalband van 1 Mbps (onder andere) één van de bestaansredenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Als je vrijwillig intekent op een abonnement met harde limiet waarvan je weet dat het met een petieterige smallband clausule werkt dan heb je een aantal mogelijkheden
1. je verbruikt je volume niet op en blijft snel surfen
2. je verbruikt je volume op, koopt wat volume bij en blijft snel surfen
3. je verbruikt je volume op, en aanvaard de smallbandsnelheid
4. je verbruikt je volume op, je wordt zot van de smallbandsnelheid, je vloekt, je denkt bij jezelf "ik ben nen dikke stommerik en heb het verkeerd abbo gekozen" en schakelt zo snel mogelijk over naar een beter abbo
Maar neen, men wil perse een vijfde optie, waarbij men niet moet toegeven dan men zelf volledig fout is, dus rap de fout op een ander steken ...
"De smallband snelheid is veel te laag", schande Belgacom, gij zijt ne slechte provider, ik stap over zie
Is dat zo verwonderlijk dat hier reaktie op komt ?
En voor alle duidelijkheid, ja, ik vind ook dat de smallbandsnelheid aan de lage kant is, en dat het toegelaten volume belachelijk weinig is...
... maar in tegenstelling met de TS was ik wel zo slim om dit abbo niet te pakken.
1. je verbruikt je volume niet op en blijft snel surfen
2. je verbruikt je volume op, koopt wat volume bij en blijft snel surfen
3. je verbruikt je volume op, en aanvaard de smallbandsnelheid
4. je verbruikt je volume op, je wordt zot van de smallbandsnelheid, je vloekt, je denkt bij jezelf "ik ben nen dikke stommerik en heb het verkeerd abbo gekozen" en schakelt zo snel mogelijk over naar een beter abbo
Maar neen, men wil perse een vijfde optie, waarbij men niet moet toegeven dan men zelf volledig fout is, dus rap de fout op een ander steken ...
"De smallband snelheid is veel te laag", schande Belgacom, gij zijt ne slechte provider, ik stap over zie
Is dat zo verwonderlijk dat hier reaktie op komt ?
En voor alle duidelijkheid, ja, ik vind ook dat de smallbandsnelheid aan de lage kant is, en dat het toegelaten volume belachelijk weinig is...
... maar in tegenstelling met de TS was ik wel zo slim om dit abbo niet te pakken.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
+1
Mod edit: dubbele post samengevoegd
Sorry gast, de enige moderator die in deze thread correct gereageerd heeft is Philippe met zijn post:Goztow schreef:Harumph, dubbele post!
En wat is er in mijn oor gefluisterd ?Maar zoals quistnix zie: die enkele literkes benzine nu bijkopen zodat je tot het einde van de maand nog verder kan rijden, is toch een goede oplossing ... als dit piekverbruik (vb tijdens examenperiode) éénmalig is ?
Concreet: student Lord Utopia meent te denken dat hij altijd absoluut gelijk heeft omtrent iets. Dit is overings niets nieuw, de jeugd van tegenwoordig is ervan overtuigd dat ze het allemaal veel beter weten als die "ouderlingen" van 50+Bepaalde personen mogen toch steeds hun eigen waarheden blijven verkondigen en worden nooit eens op het matje geroepen. Die bepaalde persoon brengt wel veel in als newsposter maar dat mag hem zeker geen vrijgeleide geven en bescherming om maar te posten wat hem wilt en te blijven posten tot hem zijn gelijk heeft gekregen
Mod edit: dubbele post samengevoegd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Zonder kritiek te willen geven op bepaalde personen of providers heb ik de volgende bedenking.
ps: Ik verbruik trouwens zelf maar max. 10GB per maand en heb een limiet van 100GB dus ik kom zeker niet klagen, want ik ben tot nu altijd zeer tevreden over Belgacom geweest.
Ergens in een van de reacties stelt men dat als je op smallband terecht komt je nog steeds kan blijven downloaden zonder dat je voor deze data moet betalen en de provider (telenet, belgacom, of gelijk welke andere provider) voor deze trafiek moet betalen (transit, .... kosten)
Daarom o.a. dat deze snelheid zo laag zal zijn.
Ik heb niet de juiste cijfers bij de hand, maar als je abo hebt met een limiet van 50GB waarvoor je om het even eenvoudig te houden 50€ voor moet betalen, dan betaal je dus 1€ per GB.
Als je nu voor 10€ extra ongelimiteerd kan surfen.
En je download dan om maar eventjes te overdrijven 10TB. rekening houdende met de prijs per GB van hierboven betaal je dan ook maar voor de eerste 0.005% van je trafiek.
In dat geval zal de provider ook moeten betalen voor de verzonden data zonder dat er geld tegenover staat.
Ik wil maar zeggen dat ze het voor de 10€ extra niet moeten doen, ze (de providers) zouden ook iederen standaard ongelimiteerd kunnen.
Als klant wil je natuurlijk steeds zo weinig mogelijk betalen voor je product. Als bedrijf wil je meestal natuurlijk zoveel mogelijk winst maken.
Laten we afsluiten met een positieve noot: De beste wensen voor 2011 zonder te veel storingen of problemen.
ps: Ik verbruik trouwens zelf maar max. 10GB per maand en heb een limiet van 100GB dus ik kom zeker niet klagen, want ik ben tot nu altijd zeer tevreden over Belgacom geweest.
Ergens in een van de reacties stelt men dat als je op smallband terecht komt je nog steeds kan blijven downloaden zonder dat je voor deze data moet betalen en de provider (telenet, belgacom, of gelijk welke andere provider) voor deze trafiek moet betalen (transit, .... kosten)
Daarom o.a. dat deze snelheid zo laag zal zijn.
Ik heb niet de juiste cijfers bij de hand, maar als je abo hebt met een limiet van 50GB waarvoor je om het even eenvoudig te houden 50€ voor moet betalen, dan betaal je dus 1€ per GB.
Als je nu voor 10€ extra ongelimiteerd kan surfen.
En je download dan om maar eventjes te overdrijven 10TB. rekening houdende met de prijs per GB van hierboven betaal je dan ook maar voor de eerste 0.005% van je trafiek.
In dat geval zal de provider ook moeten betalen voor de verzonden data zonder dat er geld tegenover staat.
Ik wil maar zeggen dat ze het voor de 10€ extra niet moeten doen, ze (de providers) zouden ook iederen standaard ongelimiteerd kunnen.
Als klant wil je natuurlijk steeds zo weinig mogelijk betalen voor je product. Als bedrijf wil je meestal natuurlijk zoveel mogelijk winst maken.
Laten we afsluiten met een positieve noot: De beste wensen voor 2011 zonder te veel storingen of problemen.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Dat is gewoon marketing, 90% van hun klanten komt gewoon toe met het laagste abbo en de laagste limiet. Al de rest dat ze aanbieden is gewoon extra geld verdienen zonder veel onkosten te hoeven maken.
Trouwens, die data traffic kost kost echt niet zoveel hoor, als het al iets kost(peering overeenkomsten)
Trouwens, die data traffic kost kost echt niet zoveel hoor, als het al iets kost(peering overeenkomsten)
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
De enige juiste oplossing is om dit topic te sluiten. dat moest misschien al 2 pagina's geleden gebeurd zijn, want iedereen blijft precies in herhaling vallen en dat is niet gezond.