Kritiek van klanten op Fibernet-aankondigingen Telenet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De vereniging voor internet- en telecomklanten Tik vat drie grote punten van kritiek samen op de lancering van de nieuwe Fibernet-abonnementen van Telenet.
Fibernet 40 staat voor een downloadsnelheid van 40 Mbps en een datavolume van 100 gigabyte. Bij Fibernet 60 wordt dat 60 Mbps en een onbeperkt volume. Ook het gebruik van de tv-dienst Yelo valt binnen dat datavolume. De twee nieuwe abonnementsformules hangen samen met de grote upgrade van het kabelnetwerk van Telenet die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.
Maar bij Telenet-klanten duiken nu verschillende punten van ergernis en kritiek op, na de, aldus Tik, "grote spektakelachtige lancering". Tik verdeelt die in drie grote groepen.
Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 900825.htm
Fibernet 40 staat voor een downloadsnelheid van 40 Mbps en een datavolume van 100 gigabyte. Bij Fibernet 60 wordt dat 60 Mbps en een onbeperkt volume. Ook het gebruik van de tv-dienst Yelo valt binnen dat datavolume. De twee nieuwe abonnementsformules hangen samen met de grote upgrade van het kabelnetwerk van Telenet die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.
Maar bij Telenet-klanten duiken nu verschillende punten van ergernis en kritiek op, na de, aldus Tik, "grote spektakelachtige lancering". Tik verdeelt die in drie grote groepen.
Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... 900825.htm
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word, maar niet de extra optie's zoals webspace en andere.
Deze abonementen zijn net zo snel en ondoordacht gelanceerd als in de periode dat FN100 is gelanceerd. Je kon nog niet over alle optie's beschikken (en nu nog altijd niet). Je betaald ervoor, maar je kan het niet gebruiken. Ik wacht nog een dag of 5 voor respons van de ombudsdienst, en zal indien mogelijk overstappen naar een andere provider. Kinderziektes alom bij Telenet. "Mijn telenet", het configuratiescherm voor telenetinstellingen is een grote puinhoop geworden.
Een raad, begin er niet aan. Want het stopt nergens. Mochten er nieuwe klanten naar telenet willen overstappen. Bezin eer je begint. . Ze mogen dan wel goedkoper geworden zijn, ze kunnen de toevloed van veranderingen en mogelijk nieuwe klanten niet aan.
Deze abonementen zijn net zo snel en ondoordacht gelanceerd als in de periode dat FN100 is gelanceerd. Je kon nog niet over alle optie's beschikken (en nu nog altijd niet). Je betaald ervoor, maar je kan het niet gebruiken. Ik wacht nog een dag of 5 voor respons van de ombudsdienst, en zal indien mogelijk overstappen naar een andere provider. Kinderziektes alom bij Telenet. "Mijn telenet", het configuratiescherm voor telenetinstellingen is een grote puinhoop geworden.
Een raad, begin er niet aan. Want het stopt nergens. Mochten er nieuwe klanten naar telenet willen overstappen. Bezin eer je begint. . Ze mogen dan wel goedkoper geworden zijn, ze kunnen de toevloed van veranderingen en mogelijk nieuwe klanten niet aan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
...Troll of hoe een of ander nerd het ook mag noemen,ik blijf erbij dat indien je een FN (60of 100) abonnement afsluit bij Telenet,je besodemieterd wordt ! Zo lang je niet kunt doen wat je wilt ermee zal ik ,en hopelijk veel meer mensen,hierop blijven hameren,,,en ja, ook bij Telenet zelf ! Kan best negatief overkomen op een paar moderatoren maar ik kan niet snappen dat telenet er mee wegkomt
-
- Deel van't meubilair
Woehaahaha... lees dan m'n thread "Netwerk door de knieen maar eens"mailracer schreef:Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word
-
- Plus Member
- Twitter: VanveerdeghemS
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Heb ook al veel reacties gehoord van mensen die niet aansluitbaar zijn, zijn er dan echt zoveel???? Ze krijgen wat kuren van Belgacom
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
ja, daar heb je gelijk in, maar ik wil eigenlijk bedoelen dat telenet enkel de snelheid aanbied, en niet de (gratis) optie's zoals webruimte en dergelijke meer.r2504 schreef:Woehaahaha... lees dan m'n thread "Netwerk door de knieen maar eens"mailracer schreef:Daar mag je dan ook een vierde punt aan toevoegen, en dat is dat enkel de snelheid gewaarborgd word
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik ga ze ieder geval van de maand es goed test en zien hoe ver ik mag gaan met men download. Wel 's nachts natuurlijk usenet gaat hier met de volledige speed lopen en krijg ik men vrouwke op men dak dat haar wow niet goed werkt:p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik download altijd in het groen en ben nog ni verder geweest dan arrow 7
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Sinds ik fibernet twee dagen geleden geinstalleerd heb werkt mijn telenet meter niet meer . Zijn er nog mensen met dit probleem ?
Ben vandaag niet binnengeraakt op de helpdesk . Zou wel willen weten hoeveel ik reeds gedownload heb deze maand ;
Uploaded with ImageShack.us
Ben vandaag niet binnengeraakt op de helpdesk . Zou wel willen weten hoeveel ik reeds gedownload heb deze maand ;
Uploaded with ImageShack.us
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat kan je toch zelf invullen :
1. Dat ze de info zullen aanpassen op hun site
2. Dat residentiële klanten geen geavanceerd netwerk nodig hebben gevolgd reclame voor hun Bussiness pakketten.
3. Dat je geen shake hoeft te kopen en dat alle mogelijkheden ook apart te koop zijn.
4. Netwerk door de knieën ? Dat Telenet inspanningen blijft leveren & blijvend investeert in hun netwerk .
5. Vrij downloaden ? Dat slechts 2%/3%/4% (schappen wat niet past) last heeft van dit gegeven en de overige 96%/97%/98% baat heeft bij deze maatregel.
1. Dat ze de info zullen aanpassen op hun site
2. Dat residentiële klanten geen geavanceerd netwerk nodig hebben gevolgd reclame voor hun Bussiness pakketten.
3. Dat je geen shake hoeft te kopen en dat alle mogelijkheden ook apart te koop zijn.
4. Netwerk door de knieën ? Dat Telenet inspanningen blijft leveren & blijvend investeert in hun netwerk .
5. Vrij downloaden ? Dat slechts 2%/3%/4% (schappen wat niet past) last heeft van dit gegeven en de overige 96%/97%/98% baat heeft bij deze maatregel.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Voor de voledigheid linkje naar bewuste DN-artikel: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... um=twitter
-
- Deel van't meubilair
Weer de typische "f*** the customer" mentaliteit... men weet het altijd wel beter in Mechelen. Naar klanten LUISTEREN is blijkbaar zéér moeilijk daar.
Zoals ik reeds in een andere thread heb geschreven... indien Telenet gewoon via Mijn Telenet "MAC passthroughh" toelaat (wat echt een kleine ingreep is voor hen, niet meer dan een extra veld op de interface) dan zijn al deze problemen meteen opgelost en is iedereen blij.
Waarom, waarom moet dit zo moeilijk zijn
Zoals ik reeds in een andere thread heb geschreven... indien Telenet gewoon via Mijn Telenet "MAC passthroughh" toelaat (wat echt een kleine ingreep is voor hen, niet meer dan een extra veld op de interface) dan zijn al deze problemen meteen opgelost en is iedereen blij.
Waarom, waarom moet dit zo moeilijk zijn
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Deze modems zijn zeker geavanceerd genoeg om ook veeleisende klanten een uitstekende service te geven
Een geavanceerde modem waar je je range niet kan wijzigen, hier klopt iets niet hoorWie toch graag een eigen router achter de Telenet Home Gateway wil plaatsen, kan eventuele conflicten vermijden door de IP-range op zijn eigen router te wijzigen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
telenet wil gewoon meer controle over de end-user, als ze nu ook al toegang hebben tot de router die bij de klant staan is voor hen alles mogelijk
dus ik ga mijn turbonet -> fibernet 60 plan niet uitvoeren
ze kunnen hun rommel houden als er geen layer 2 modems meer worden uitgedeeld aan niet-business klanten
dus ik ga mijn turbonet -> fibernet 60 plan niet uitvoeren
ze kunnen hun rommel houden als er geen layer 2 modems meer worden uitgedeeld aan niet-business klanten
-
- Deel van't meubilair
Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Voor iets meer bandbreedte ga ik momenteel toch ook geen telenet "modemrouter" in huis halen. Nog even expressnet op docsis 2 dan maar. Als ze 't niet veranderen i/d toekomst wordt het VDSL (downloadbandbreedte heb ik met expressnet toch genoeg nu, enkel die 1mbit upload is te weinig om goed te zijn)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- honda4life
- Elite Poster
Dit is bij de BBOX niet veel beter hoor, maar hier kan je ten minste een stokje voor stekenr2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Het is niet noodzakelijk dat ze die in een database zitten hebben he. Kan even goed zijn dat ze die on-demand uit je modem opvragen. Kan men natuurlijk rap testen door gewoon eens de coax uit de modem te trekken en dan via Mijn Telenet te zien of je nog aan de config kan en die kunt wijzigen.r2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar ! Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
-
- Deel van't meubilair
Kan, kan, kan... ik voel me er niet goed bij dat ik niet zelf kan instaan voor m'n veiligheid.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik snap de zever niet, je kan achter de nieuwe telenet modems perfect je eigen router hangen (DMZ of gewoon dubbele NAT) en de wireless van de modem uitschakelen zodat je je eigen wireless gebruikt.r2504 schreef:Kan, kan, kan... ik voel me er niet goed bij dat ik niet zelf kan instaan voor m'n veiligheid.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Alleen blijkt die DMZ geen 'echte' DMZ te zijn. Of momenteel toch niet.
Outbound VoIP heeft nog steeds problemen.
Outbound VoIP heeft nog steeds problemen.
Everything that has a beginning has an end.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
En welke baat heeft telenet er bij dat ze uw forwarding rules kunnen aanpassen? Ze zullen wel strenge regels hebben die misbruik door hun personeel moeten voorkomen.r2504 schreef:Gewoon het idee dat Telenet mijn WPA paswoord heeft, en forwarding rules kan aanpassen is onvoorstelbaar !
Gezien het groot aantal lekken tegenwoordig is er geen enkele garantie meer dat uw gegevens ergens veilig zijn. Leer er mee leven of ga weg van het internet.Welke garantie heb je als klant dat je eigen gegevens nog veilig zijn... morgen ligt misschien hun ganse database op straat (het zou niet de eerste zijn).
Bij de bbox staat de WPA enkel in de modem zelf, niet in een database van belgacom.honda4life schreef:Dit is bij de BBOX niet veel beter hoor, maar hier kan je ten minste een stokje voor steken
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Elite Poster
Sorry Trojan, dan heb ik een slechte bron
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Standaard komen alle modem van belgacom, waaronder de bbox en bbox2 zonder beveiliging voor wifi. De klant of technieker moet deze manueel instellen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
Ik denk dat al meermaals is aangegeven dat dubbele NAT niet altijd werkt. Trouwens je hebt gewoon geen access meer tot meerdere publieke adressen (wat eveneens een probleem is wanneer je applicaties gebruikt die vast connecteren op een bepaalde poort).Sasuke schreef:Ik snap de zever niet, je kan achter de nieuwe telenet modems perfect je eigen router hangen (DMZ of gewoon dubbele NAT) en de wireless van de modem uitschakelen zodat je je eigen wireless gebruikt.
Baat... geen enkele, het gaat er gewoon over dat de mogelijkheid bestaat en je er zelf geen enkele kijk op hebt wat er precies mogelijk is. Garantie heb je nooit, maar ik sla me dan wel zelf liever tegen m'n kop dan dat ik op Telenet moet betrouwen... grote bedrijven hebben al meermaals domme dingen gedaan op dat punt.Trojan schreef:En welke baat heeft telenet er bij dat ze uw forwarding rules kunnen aanpassen? Ze zullen wel strenge regels hebben die misbruik door hun personeel moeten voorkomen.