Ik heb voor onze school een ADSL I-line over ISDN laten voorzien (Skynet). Ik krijg echter met geen stokken de router (Draytek 2820n) aan de praat.
Weet iemand hoe die moet worden ingesteld? Bij Skynet zegt men dat de encapsulation AAL5/SNAP is maar dat is iets dat ik bij Draytek niet kan kiezen. Ik heb voor VPI-VCI 0,35 gekozen, verder multimode en we beschikken ook over een vast ip adres . Ik krijg wel lijnsynchronisatie maar krijg geen pakketten over de WAN poort. Ik koos al voor RFC 1483 Bridged, ... Routed. Etc...
Wie heeft de correcte instellingen?
NB: Die I-line is denk ik hetzelfde als het "Office" product.
Bedankt
instellingen I-line (scholen)
-
- Starter
Thx, test ik morgen uit en geef dan feedback
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Volgens mij niet, isdn is/was 0/35 en pstn 8/35.Devilzown schreef:VPI/VCI 8/35
Iline adsl is idd het Belgacom Office Adsl product.
Ecap is LLC en als ik het moet goed herinner denk ik dat dat RFC1483 - Routed is.
-
- Starter
VPI/VCI ga ik inderdaad uit van 0/35. Verder werkt geen van de door jullie gegeven instellingen. Ik krijg wel lijnsynchronisatie maar krijg geen pakketten over de WAN kant? Ik hoor wel veel "ik denk" of "zou dat moeten zijn" maar er is niemand die het echt weet? Ik zoek verder.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Inderdaad RFC 1483 routed.
'k heb zo al meerdere i-lines gedaan.
0/35 inderdaad bij ISDN.
Benbits zijn uitleg is helemaal juist.
Heb je het (gekregen) fixed IP ingegeven, gateway en dns servers?
Mvg,
S.
'k heb zo al meerdere i-lines gedaan.
0/35 inderdaad bij ISDN.
Benbits zijn uitleg is helemaal juist.
Heb je het (gekregen) fixed IP ingegeven, gateway en dns servers?
Mvg,
S.
Raar.. ik heb juist hetzelfde probleem. Met de Bausch lukt het perfect. Met de 2820n annex B (isdn dus) lukt het langs geen kanten. Ik zie de showtime en het DSL lampje brandt. Inbellen gaat gewoon niet. Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de kabel veranderen. Aangezien deze vasthangt en het DSL licht brandt zie ik daar niet het probleem.petermarien schreef:Ik heb voor onze school een ADSL I-line over ISDN laten voorzien (Skynet). Ik krijg echter met geen stokken de router (Draytek 2820n) aan de praat.
Weet iemand hoe die moet worden ingesteld? Bij Skynet zegt men dat de encapsulation AAL5/SNAP is maar dat is iets dat ik bij Draytek niet kan kiezen. Ik heb voor VPI-VCI 0,35 gekozen, verder multimode en we beschikken ook over een vast ip adres . Ik krijg wel lijnsynchronisatie maar krijg geen pakketten over de WAN poort. Ik koos al voor RFC 1483 Bridged, ... Routed. Etc...
Wie heeft de correcte instellingen?
NB: Die I-line is denk ik hetzelfde als het "Office" product.
Bedankt
Heb jij het gevonden Peter?