open poorten / proxy server

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Weazel

Als nog-effe-telenet-klant ben ik van plan om over te stappen naar ADSL wegens verhuis en een paar andere redenen.

Nu heb ik een paar vragen ivm Belgacom ADSL via SkyNet:
a) worden poorten < 1024 geblokkeerd, zoals bvb 21, 23, 80, 110, ...?
b) is het verplicht om te surfen met een proxy server?

Bedankt.
All Your Base
Plus Member
Plus Member

poort 25 en 137 tot 139 worden geblokkeerd voor inkomend verkeer. Je moet niet via de proxy surfen, en ik zou zelfs aanraden dat niet te doen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Weazel,

je poorten worden idd niet geblocked, enkel die die All your base aanhaalde, omwille dat je geen mailservers zou draaien...

Verder zijn die poorten wel open, maar mag je met een go, noch een plus abo, officieel servers draaien. Dat is min of meer uit den boze, maar kom. Met een upstream van 128Kbit of 192Kbit doe je al niet te veel eh.

Wat die proxy server betreft, heb je geen verplichting die te gebruiken zoals bij Pandora Telenet. Er is wel de optie deze te gebruiken, maar zou het niet doen, -- as All your Base says..-- Bij Skynet durft hij het surfen nogal eens vertragen ipv versnellen...

Als je verder nog vragen hebt, just ask.
I love it when a plan comes together!
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

en hoe zit het met persoonlijke webservers zoals apache , via poort 80 zeker , zijn daar bezwaren tegen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dat mag niet van skynet het stond in de verkoopsvoorwaarden
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 13 feb 2003, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Normaal gezien mag je op een Go abo of een Plus abo geen enkele server draaien. Zelfs geen games hosten, want dat is ook een server application. Al moet wel gezegd worden dat ondertussen de verkoopsvoorwaarden gewijzigd zijn/worden en dat dit nog niet opnieuw is opgenomen in de nieuwe versie, maar normaal mag het niet.

Een server draaien met 128K of 192k up is niet alles ook eh.

"via poort 80 zekerst" --> webserver best op 80 is standaard.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

dan heb ik der regels al meerdere keren overtreden , zonder er zelf van te weten
All Your Base
Plus Member
Plus Member

't is pas wanneer je servers gaat draaien voor malafiede doeleinden, bvb mail server voor spam relay, dat skynet zou kunnen ingrijpen hoor. kzit hier ook constant met een webserver die luistert op poort 80, al dient die meer voor ontwikkeling van eigen sites.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Same here, all your base,

ik draai ook webserverke met php en mysql om dingen te testen enzo. Maar als ik mij goed herinner stond dat vroeger op die forumulieren die ge moest terugsturen of faxen, dat ge geen servers moogt draaien... daarmee nu staat het idd niet duidelijk ergens op. Maja, mailservers gaan niet meer eh, of zo goed als niet: poort staat dicht...
biebabelouba

ik heb ook een vraag. Ik surf normaal gezien met een verbinding die oorzien is van firewal. Ik denk wel dat hij goed werkt, want al met 7 scanners getest en altijd overal status blocked. Ik heb eens geprobeerd om via een proxyserver te surfen, maar dan heb ik het probleem dat de poorten blijven openstaan, zelfs met firewall die goed is ingesteld.

Kan iemand mij daarmee helpen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Gebruikte proxyserver: proxy.skynet.be
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”