kwaliteit homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik heb nu geruime tijd homeconnect bij dommel en ik ben niet tevreden. Ik woon op behoorlijk afstand van de telefooncentrale waardoor ik bij een speedtest meting op 2,8 mbps kom en in de praktijk maximale snelheden haal rond de 300 kb/s. Daarnaast vind ik de kwaliteit van de telefoonverbinding onder de maat. Ik kan bijv. niet tegelijk internetten en telefoneren, anders vallen delen van het gesprek weg. Komt dit door de techniek achter homeconnect? Zijn er alternatieven bij dommel of andere provider (bijv. scarlet) of wordt ik beperkt door de afstand tot de centrale? Kan ik beter op telenet (fibernet 40) overstappen? Ik vind 50 euro per maand een hoop geld voor hetgeen ik krijg.

Ben trouwens alleen geïnteresseerd in internet en vaste telefonie.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien eens kijken naar hun speedconnect optie? Dat is VDSL ipv ADSL (hogere snelheden). Alé, als het te verkrijgen is in je buurt uiteraard...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

drernie,

Ben je aansluitbaar op VDSL ?

1. Zo ja, heb je een aantal opties. Bv: Scarlet (VDSL internet + telefonie voor 40 euro/maand), EdpNet (VDSL internet + telefonie voor 45 euro/maand), Belgacom (VDSL abbo nemen zonder vaste lijn) + WeePee (voor je telefonie). Dit laatste is wel iets ingewikkelder. Moet je alles zelf configureren (en uitzoeken). Voordeel is wel dat je telefonie (en je telefonienummer) ISP onafhankelijk wordt.

2. Nee. Dan heb je enkel Telenet als keuze. Pack telefonie + internet.

Succes!

P.S. Bij Dommel kun je ook blijven. Maar hun beloofde SpeedLine (VDSL internet + telefonie) tegen eind vorig jaar, komt maar niet van de grond.

P.S.2. Als je bij Dommel weggaat, laat dan wel goed op. Het moment dat je telefoonnummer geporteerd wordt (Dommel HomeConnect) ben je meteen ook je internet kwijt en mag je toch de rest van je maand (of maanden) doorbetalen. Zeg ook zeker 5 weken op, voor je nieuwe maand van start gaat. Je zult Dommel zowiezo een maandje extra moeten betalen (voor geen dienst). Doordat ze hun facturen steeds een maand vooruit laten betalen.

P.S.3. Over dit laatste heb ik zelf een klacht bij de ombudsdienst lopen (zie ander topic).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

ik twijfel tussen edpnet en scarlet. Edpnet is 5 euro duurder, maar is iets sneller, en qua telefonie is die iets voordeliger (nummerherkenning, geen verbindingskosten). Ben er nog niet uit, het feit dat scarlet van belgacom is staat mij wat tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”