Ik heb net de VDSL tool 2.0 even laten zien aan een vriend van me en kom tot de conclusie dat ik op een repair profiel sta. Ik weet eerlijk gezegd niet zo direct wat dit wil zeggen. Is er iets mis, of is dit normaal indien de afstand tot de rop/centrale te groot is?
Kan iemand me dit verduidelijken?
repair profiel
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Meestal wil dit zeggen dat er iets mis is met je binnenbekabeling.
Kan je de waarden hier eens posten![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kan je de waarden hier eens posten
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
zoals gevraagd, de waardes:
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 16536 kbps 2056 kbps
Modem max: 34792 kbps n/a
Calculated max: 28566 kbps 5985 kbps
Profile: 8d
Estimated line length: 337 m
Training margin: 15.8 dB
Attenuation: 11.2 dB
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Vermoeden bevestigd.
Ge kunt heel misschien u binnenbekabeling eens in twijfel trekken... maar dat is waarschijnlijk moeite voor niks![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ge kunt heel misschien u binnenbekabeling eens in twijfel trekken... maar dat is waarschijnlijk moeite voor niks
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
opletten hiermee als technieker zijnde is repair enkel 9mbit maarTrojan schreef:16,5 Mbit is nooit een repairprofiel.
in uitzonderlijke gevallen kan er wel een repair profiel gezet worden op 16,5mbit ook op andere snelheden ook natuurlijk
wordt alleen gedaan door dtree als het echt nodig zou zijn
1keer voorgehad sinds vdsl er is omdat de invoerkabel gestoord was door stroomkabels op het hoog frequente downstream band
hiervoor had dtree het profiel met U1,D1,U2 16,5mbit opgezet waardoor de modem geen gebruikt maakte van deze frequenties
dat zal hier wel niet van toepassing zijn
Enkele maanden geleden besefte ik ook dat we thuis op een 16.5/2.0 profiel stonden. We hadden internet favorite, dus betaalden voor 25/3.5 terwijl de reële waarden 15.55/1.8 waren (speedtest). We zijn nu gedowngraded naar internet comfort maar hebben ook een unlimited pack erbij genomen (momenteel een actie: 5 euro voor de eerste 6 maanden, daarna 10 euro per maand).
Evaluatie: nu krijgen we 12/1.5 effectief door, onze belgacom TV vertraagt de snelheid van het internet niet meer en we hebben geen datalimiet meer. Bovendien betalen we de komende 6 maanden 5 euro per maand minder! Win-win-lose = win![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Evaluatie: nu krijgen we 12/1.5 effectief door, onze belgacom TV vertraagt de snelheid van het internet niet meer en we hebben geen datalimiet meer. Bovendien betalen we de komende 6 maanden 5 euro per maand minder! Win-win-lose = win
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.0 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 16536 kbps 2056 kbps
Modem max: 48296 kbps n/a
Calculated max: 39653 kbps 8308 kbps
Profile: 8d
Estimated line length: 701 m
Training margin: 23.1 dB
Attenuation: 19.6 dB
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Een eerder zeldzame positieve reactie die ik alleen maar kan toejuichen ! Het is dan inderdaad ook een win-win situatie. Pas alleen op dat je niet over de 50 GB gaat per maand, want daaromtrent is er hier al een aarder stuk gezeikt geweest ![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
lol ,
Inderdaad, ik vind die topic van die 50 gb smallband ook maar zever.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Inderdaad, ik vind die topic van die 50 gb smallband ook maar zever.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Was dat geen 500 GB?quistnix schreef:Een eerder zeldzame positieve reactie die ik alleen maar kan toejuichen ! Het is dan inderdaad ook een win-win situatie. Pas alleen op dat je niet over de 50 GB gaat per maand, want daaromtrent is er hier al een aarder stuk gezeikt geweest