Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe (laser)printer. Ik gebruik de printer zeer weinig, maar het is natuurlijk handig om een printer in huis te hebben om iets te kunnen afdrukken, kopie te maken, scannen. Dat de printer in het netwerk moet hangen is een vereiste (draadloos of bekabeld).
Ik begon plots te twijfelen tussen een kleuren laser printer of een standaard inkt printer. Ik keek overlaatst naar een HP printer (ongeveer €60 voor een AIO met Wireless) maar als je dan de prijzen bekijkt van die inktcartridges die je telkens moet aankopen...
Zijn er eventueel goedkopere merken van printers waarbij de cartridges minder geld kosten dan die van HP (Brother, Canon, ...) maar ook kwalitatief hetzelfde zijn?
Ik vrees dat een kleuren laserprinter met scanfunctie, kopie, netwerk nogal wat geld zal kosten voor wat ik het uiteindelijk allemaal maar zou gebruiken, of denk ik hier fout over?
Nieuwe printer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb recent een HP Officejet 4500 all-in-one printer gekocht (printer, copier, scanner en fax) voor minder dan 70 euro, originele cartridges kosten tussen de 15 (zwart) en 20 Euro (kleur) en dat valt best mee. Zeker in vergelijking met mijn andere Dell all-in-one 964 printer, daar liggen de prijzen tussen de 25 en 30 euro per originele cartridge.
De prijs voor 2 nieuwe Dell cartridges was ongeveer gelijk aan de prijs van een nieuwe HP printer inclusief 2 cartridges.
De prijs voor 2 nieuwe Dell cartridges was ongeveer gelijk aan de prijs van een nieuwe HP printer inclusief 2 cartridges.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Moet je in de lazerprinters ook niet de "toners" en "drums" vervangen?
Ik werkt huis met de HP deskjet 6940 op een bekabeld netwerkt. Doet het prima. Ik vul zelf mijn patronen. Heb ooit eens 0,5l inkt gekocht voor 20EUR. Die is nu half leeg. Heel goekoop dus!
Tom
Ik werkt huis met de HP deskjet 6940 op een bekabeld netwerkt. Doet het prima. Ik vul zelf mijn patronen. Heb ooit eens 0,5l inkt gekocht voor 20EUR. Die is nu half leeg. Heel goekoop dus!
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Weinig printen & laserprinten zijn twee termen die niet samengaan. Laserprinters zijn er juist om veel te printen...
Ik ben al een hele tijd zeer tevreden van Brother. Geen overladen software zoals bij HP, en heel makkelijke netwerkfuncties. "Scan naar" en hetgeen ge scant staat in de map die je ervoor toegewezen hebt op je pc of op eender welke pc in't netwerk.
Ik ben al een hele tijd zeer tevreden van Brother. Geen overladen software zoals bij HP, en heel makkelijke netwerkfuncties. "Scan naar" en hetgeen ge scant staat in de map die je ervoor toegewezen hebt op je pc of op eender welke pc in't netwerk.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Men doet er alles aan om het hervullen van toners en cardridges tegen te gaan.. meestal steekt men een chip in die dingen en maakt men de printkoppen en toners zo slecht dat het financieel goedkoper is om originele cardridges/toners te kopen dan en geld uit te geven voor 3rd party inkt en geld uit te geven voor een 3rd party chip om deze dan maar 3 keer te kunnen hervullen.
Printen kost geld, leer er mee leven... Koop een printer die je leuk vind, als je toch niet veel afdrukt maakt het toch niet uit of je 30€ of 40€ per jaar uitgeeft aan inkt ? Laat staan dat dat nu juist je keuze gaat beïnvloeden.
Printen kost geld, leer er mee leven... Koop een printer die je leuk vind, als je toch niet veel afdrukt maakt het toch niet uit of je 30€ of 40€ per jaar uitgeeft aan inkt ? Laat staan dat dat nu juist je keuze gaat beïnvloeden.
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben hetzelfde aan 't overwegen en heb al wat research gedaan. Print ook niet vaak en daardoor gaan de printkoppen (inktjet) al snel vervuilen waardoor ik bijna voor elke printbeurt m'n printkoppen moet reinigen. Ik ben dit zo beu als koude pap.
Ik heb so far een 3-tal modellen gevonden die vrij aantrekkelijk geprijsd zijn. De truc is wel om hem in Nederland aan te schaffen. Dit scheelt vaak een pak geld.
1) Xerox Phaser 6121MFPV/N
Prijzen
Specificaties
Review
Kostprijs (kleinste) toners bij inktshop.nl (leveren (nog) niet naar België, maar zijn een dochterwebsite van informatique en daar staan de toners aan dezelfde prijs en zij leveren wel naar België):
- Toner Zwart 2.600 pagina's: 75 euro
- Toner Cyaan 1.500 pagina's: 79 euro
- Toner Magenta 1.500 pagina's: 81 euro
- Toner Geel 1.500 pagina's: 87 euro
2) Canon I-SENSYS MF8030Cn
Prijzen
Specificaties
Review (is wel een review van de MF8050Cn, de MF8030Cn is identiek maar heeft geen fax functie)
Kostprijs (kleinste) toners bij inktshop.nl (leveren (nog) niet naar België, maar zijn een dochterwebsite van informatique en daar staan de toners aan dezelfde prijs en zij leveren wel naar België):
- Toner Zwart 2.300 pagina's: 55 euro
- Toner Cyaan 1.500 pagina's: 51 euro
- Toner Magenta 1.500 pagina's: 51 euro
- Toner Geel 1.500 pagina's: 51 euro
3) HP LaserJet Pro CM1415fn
Prijzen
Specificaties
Review
- Toner Zwart 2.000 pagina's: 60 euro
- Toner Cyaan 1.300 pagina's: 58 euro
- Toner Magenta 1.300 pagina's: 58 euro
- Toner Geel 1.300 pagina's: 58 euro
Ik heb so far een 3-tal modellen gevonden die vrij aantrekkelijk geprijsd zijn. De truc is wel om hem in Nederland aan te schaffen. Dit scheelt vaak een pak geld.
1) Xerox Phaser 6121MFPV/N
Prijzen
Specificaties
Review
- Toner Zwart 2.600 pagina's: 75 euro
- Toner Cyaan 1.500 pagina's: 79 euro
- Toner Magenta 1.500 pagina's: 81 euro
- Toner Geel 1.500 pagina's: 87 euro
2) Canon I-SENSYS MF8030Cn
Prijzen
Specificaties
Review (is wel een review van de MF8050Cn, de MF8030Cn is identiek maar heeft geen fax functie)
- Toner Zwart 2.300 pagina's: 55 euro
- Toner Cyaan 1.500 pagina's: 51 euro
- Toner Magenta 1.500 pagina's: 51 euro
- Toner Geel 1.500 pagina's: 51 euro
3) HP LaserJet Pro CM1415fn
Prijzen
Specificaties
Review
- Toner Zwart 2.000 pagina's: 60 euro
- Toner Cyaan 1.300 pagina's: 58 euro
- Toner Magenta 1.300 pagina's: 58 euro
- Toner Geel 1.300 pagina's: 58 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Als je een Laser hebt, moet je bijna nooit toner vervangen als je weinig print. OK, 1x wat geld uitgeven, maar dan jaaaaren probleemloos printen.
Geen vlekken, papier mag nat worden, geen toner vullen...
Nooit meer wat anders dan laser voor mij!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Hier totaal geen problemen met hervullen. Als de inkt op is kan ik na 5 minuten terug printen. 3X hervullen? Ik heb nog maar 2 inktpatronen moeten kopen. De originele en nog 1tje onlangs. Ik kan ze gerust meer dan 10X hervullen.iceke schreef:Men doet er alles aan om het hervullen van toners en cardridges tegen te gaan. meestal steekt men een chip in die dingen en maakt men de printkoppen en toners zo slecht dat het financieel goedkoper is om originele cardridges/toners te kopen dan en geld uit te geven voor 3rd party inkt en geld uit te geven voor een 3rd party chip om deze dan maar 3 keer te kunnen hervullen.
Een laser is natuurlijk eenvoudiger denk ik. Zeker als je héél weinig print. De inkt kan rap uitdrogen en dan moet je eerst een paar blz printen voor het terug goed gaat.
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Als het uitgedroogd is, ga je het niet opgelost krijgen met een beetje te printen. Enige oplossing is dan de cartridge te week laten liggen in heet water.TomVH schreef:Zeker als je héél weinig print. De inkt kan rap uitdrogen en dan moet je eerst een paar blz printen voor het terug goed gaat.
Had zo zelf een cartridge voor een 12j oude HP waarvan ik dacht dat het geel op was. Cartridges zijn enkel nog op eBay te vinden en typisch over datum. Toen ik er een kocht bleek opnieuw geel niet te werken. Dacht eerst dat het aan mijn printer lag, tot ik op het internet vond dat geel daar heel gevoelig voor is, en zo de oplossing gevonden. Bleek dus dat mijn oude cartridge ook nog niet leeg was.
Nu weer enkele maanden niet geprint en was weer prijs. Kon ik opnieuw gaan losweken.
Mijn volgende zal dan ook wel een laser zijn, denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Daar gaat het bij mij ook wat over. Als we niet veel afdrukken en kopen een inktjet, dan hebben we kans op verdroogde inktpatronen. Met een laser die wel een stukje meer kost kunnen we wel een stuk langer weg en droogt de inkt niet op.ddd schreef:Als je een Laser hebt, moet je bijna nooit toner vervangen als je weinig print. OK, 1x wat geld uitgeven, maar dan jaaaaren probleemloos printen.
Ik kan wel verstaan dat de laserprinter gelinkt wordt aan veel afdrukken....
elk heeft zo zijn voor en nadeel he blijkbaar
Ik bekijk uw resultaten even !CobraX schreef: Ik ben hetzelfde aan 't overwegen en heb al wat research gedaan. Print ook niet vaak en daardoor gaan de printkoppen (inktjet) al snel vervuilen waardoor ik bijna voor elke printbeurt m'n printkoppen moet reinigen. Ik ben dit zo beu als koude pap.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Net zoals de topic starter ben ik ernstig aan het overwegen om een nieuwe laserprinter (all in one) aan te schaffen. Hoeft zelfs geen kleurenprinter te zijn.
Er wordt hier in huis weinig geprint. Mijn huidige all-in-one (inkjet Canon MP540) is een echte inktslurper. Voor de weinige prints die ik vorig jaar gemaakt heb, zijn er 2x alle inktcartridges vervangen (de 3 kleuren en de 2 aparte zwarte cartridges). Toppunt daarbij is dat ik nauwelijks in kleuren print. En momenteel geeft hij opnieuw aan dat ik meerdere cartridges moet vervangen.
Iemand een goede tip voor me ? Liefst wil ik een toestel met wifi aan boord. Verder moet hij gewoon degelijk en duidelijk printen. Kleur mag, maar hoeft niet.
Er wordt hier in huis weinig geprint. Mijn huidige all-in-one (inkjet Canon MP540) is een echte inktslurper. Voor de weinige prints die ik vorig jaar gemaakt heb, zijn er 2x alle inktcartridges vervangen (de 3 kleuren en de 2 aparte zwarte cartridges). Toppunt daarbij is dat ik nauwelijks in kleuren print. En momenteel geeft hij opnieuw aan dat ik meerdere cartridges moet vervangen.
Iemand een goede tip voor me ? Liefst wil ik een toestel met wifi aan boord. Verder moet hij gewoon degelijk en duidelijk printen. Kleur mag, maar hoeft niet.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Ik heb een Samsung kleurenlasernetwerkprinter CLP-310 (180€). Ben daar zeer tevreden van. Het is wel geen all-in one maar tel daar nog 60€ bij voor een afzonderlijke scanner en je komt er ook.Funfile schreef:Net zoals de topic starter ben ik ernstig aan het overwegen om een nieuwe laserprinter (all in one) aan te schaffen. Hoeft zelfs geen kleurenprinter te zijn.
Na jaren van HP inkjetten is dit een verademing voor mijn portefeuille.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Heb zelf een paar maand geleden een All-in-one kleurenlaser gekocht, de HP CM1312nfi. Ben er zeer tevreden van, de bijgeleverde toners waren wel snel op (denk 20% gevuld ofzo).
-
- Elite Poster
- Bedankt: 16 keer
Voor 180 euro kan je de HP Officejet 6500A Plus eAiO vinden... zelfs geen nood meer aan een afzonderlijke scannerTHRene schreef:Ik heb een Samsung kleurenlasernetwerkprinter CLP-310 (180€). Ben daar zeer tevreden van. Het is wel geen all-in one maar tel daar nog 60€ bij voor een afzonderlijke scanner en je komt er ook.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar da's wel een inkjet en geen laser.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 41 keer
Ligt even stil door andere dringende zaken die er zijn tussen gekomen.
Ik denk wel dat ik zal gaan voor en Laser printer. Nu enkel nog zien welk merk/type.
Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen he...
Ik denk wel dat ik zal gaan voor en Laser printer. Nu enkel nog zien welk merk/type.
Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen he...
- CobraX
- Starter Plus
De kogel is door de kerk hier. Heb daarnet de Canon I-SENSYS MF8030Cn besteld bij Zercom (Eindhoven) voor 330,4 euro inclusief verzendingskosten.
Ik heb voor Canon gekozen omdat de toners het goedkoopst waren en ze qua Mac drivers verder staan dan HP (of toch op z'n minst een hoger versienummer hebben). Xerox viel vrij snel af omwille van de erg dure toners.
Verder hebben we momenteel 2 Canon printers in huis en zijn we daar altijd tevreden over geweest.
Ik heb voor Canon gekozen omdat de toners het goedkoopst waren en ze qua Mac drivers verder staan dan HP (of toch op z'n minst een hoger versienummer hebben). Xerox viel vrij snel af omwille van de erg dure toners.
Verder hebben we momenteel 2 Canon printers in huis en zijn we daar altijd tevreden over geweest.
Laatst gewijzigd door CobraX 31 jan 2011, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik hoop dat de versienummer van de drivers niet jouw doorslaggevende factor was...
Als maker van een softwarepakket kan ik beginnen met versie1, daarna versie2, een paar minimale bugs juist zetten en versie 3 uitbrengen. Maar je kan ook de volledige (1, 2, 3, ...) versies gebruiken en de bugs verhelpen en deze bvb v1.01 ofzo noemen...
Als maker van een softwarepakket kan ik beginnen met versie1, daarna versie2, een paar minimale bugs juist zetten en versie 3 uitbrengen. Maar je kan ook de volledige (1, 2, 3, ...) versies gebruiken en de bugs verhelpen en deze bvb v1.01 ofzo noemen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- CobraX
- Starter Plus
De HP LaserJet Pro CM1415fn zit aan driver versie 1.0 (voor Mac OS X) terwijl de Canon I-SENSYS MF8030Cn aan driver versie 2.01 zit. Dit geeft voor mij aan dat de HP driver nog in z'n kinderschoenen staat. Canon staat verder ook bekend om hun deftige Mac OS X support.
Ik heb hier nooit problemen gehad met mijn Canon i560 printer in combinatie met Tiger/Leopard/Snow Leopard. En mijn ouders hebben ook goede ervaringen met hun Canon PIXMA MP450 onder WinXP en 7. Wat voor mij echter de doorslag gaf, was de prijs van de toners. Als ze allemaal even duur geweest waren qua toners, had ik waarschijnlijk de Xerox overwogen aangezien die toch meer features heeft.
Ik heb hier nooit problemen gehad met mijn Canon i560 printer in combinatie met Tiger/Leopard/Snow Leopard. En mijn ouders hebben ook goede ervaringen met hun Canon PIXMA MP450 onder WinXP en 7. Wat voor mij echter de doorslag gaf, was de prijs van de toners. Als ze allemaal even duur geweest waren qua toners, had ik waarschijnlijk de Xerox overwogen aangezien die toch meer features heeft.