Shake Internet & Telefonie ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zoals in een andere thread al ter sprake kwam zijn de Shakes met louter Internet en Telefonie blijkbaar verdwenen bij Telenet... je moet met andere woorden steeds Digitale TV nemen (ook al beschik je er reeds over maar gebruik je een gekochte decoder - blijkbaar een nieuwe methode om die mensen ook hun gekochte decoder te laten dumpen).

Enige navraag bij de Helpdesk (meer dan 10 minuten wachtmuziek trouwens) leverde niet meer op dan een "ik weet het niet", en het verzoek morgen nog eens terug te bellen. Op de FAQ pagina http://telenet.be/2977/0/1/nl/thuis/sha ... 0.html#faq staat nochtans duidelijk;
wil je geen extra toestel? Dan kun je ook kiezen voor een Shake met internet en telefonie
Blijkbaar foutieve informatie dus... er bestaat helemaal geen Shake met internet en telefonie meer :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb vandaag dus ook de Helpdesk gemaild om hier meer info over te vragen. Vooral het feit ze in december nog promo hadden om een HD DIgibox aan te kopen (met €0 activatie) vind ik wraakroepend.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op Twitter bevestigde Telenet dat de Shake+ met internet en telefonie niet meer bestaat.

Klanten die toch internet en telefonie willen combineren, kunnen dat maar dan zonder een Shake-voordeel. 44,05 euro + 18,27 euro = 62,32 euro per maand. Wie al een kabelabonnement heeft, komt dus goedkoper af met een Shake+ met digitale tv er in.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

tuurlijk willen zie diene digitale tv opdringen das toch 13.33€ extra. Voor mij speelt da nu geen rol betaal het al men hele leven :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Staat er in de voorwaarden van die Shake überhaupt dat ge een kabelabonnement moet hebben ? Want indien niet, kun je idd nog beter die Shake pakken zelfs al ben je dan helemaal niets met je Digicorder.
EDIT: ja dus, de kleine lettertjes: "(1) Om te kunnen genieten van een Shake met Telenet Digitale TV, dien je te beschikken over een actief Telenet kabelabonnement (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling."

Nu ja, in mijn geval ga ik dus dan maar zien om Digibox occasie kwijt te geraken. Beetje off-topic: wordt die dan normaal verkocht met Smartcard en al ? En moet de koper dan zelf bij Telenet om opnieuw te activeren op nieuw adres ?

Ik vrees trouwens dat ik dan met die Shake+ wel ineens weer activatiekosten aan mijn been ga hebben voor die Digicorder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

titanium schreef:tuurlijk willen zie diene digitale tv opdringen das toch 13.33€ extra. Voor mij speelt da nu geen rol betaal het al men hele leven :p
Ik betaal die ook en dat is niet meteen het probleem... wel dat ik verplicht een toestel moet huren... terwijl ik hier al twee decoders heb staan. Ik heb dus wel degelijk de drie diensten van TN, maar blijkbaar is dat nog niet voldoende voor hen en word ik ook nogmaals verplicht te betalen voor een nutteloze decoder.
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

heb mij deze vraag ook al gesteld, morgen toch een keertje bellen naar Telenet.

pfff uiteindelijk is he ttoch altijd hetzelfde daar. Ze stellen de klant telkens teleur, en als er vragen zijn kunnen ze er niet concreet op antwoorden.
Ze zijn er echt niet kritisch genoeg.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik blijft bij mijn punt dat telenet moet adverteren met de totaalprijs met kabelkost inbegrepen voor de full shake, ik zie belgacom al in kleine lettertjes zetten. De huur van een koperpaar aan rato van 15 euro / maand is verplicht en dan een all in pack aan 35 euro.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Helaas teleurgesteld dat er geen Shake Internet+Telefonie meer is, TV van Telenet is voor mij totaal overbodig, nog meer betalen en ook nog snelheid inleveren voor de TV die ik dan niet gebruik... Niet echt fijn bedacht lijkt mij.

Kun je trouwens door deze abo wijzigingen overgaan naar enkel internet van TN (bijvoorbeeld van shake70 Int.+Tel.) naar FN60 of krijg je dan meteen een hoop kosten bij (activatie,...)?
En wat gebeurd met het vaste tel. nummer? Is er nog een andere optie behalve BG om die nog te behouden?
Volgens mij komt het uiteindelijk allemaal duurder uit vrees ik... :cry:

Nou dan maar geen upgrade doen vrees ik :-)
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Donderdag nog iemand overgeschakeld naar een shake+ internet + telefonie (hij had al een aangekochte digibox) een van de laatste dus ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad. Toen waren de oude producten nog beschikbaar. Maja, dan verwacht je zoiets niet hé.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zirou schreef:snelheid inleveren voor de TV die ik dan niet gebruik
TV (zowel analoog als digitaal) bij TN heeft geen enkele invloed op je snelheid !
zirou schreef:Kun je trouwens door deze abo wijzigingen overgaan naar enkel internet van TN (bijvoorbeeld van shake70 Int.+Tel.) naar FN60 of krijg je dan meteen een hoop kosten bij (activatie,...)?
Op dergelijke vragen weet de klantendienst vaak nog niet eens het antwoord (of je krijgt telkens een ander), best dus zelf dubbel informeren voor je dergelijke wijzigingen doet.
zirou schreef:En wat gebeurd met het vaste tel. nummer? Is er nog een andere optie behalve BG om die nog te behouden?
Zodra je telefonie stop zet bij TN vervalt natuurlijk je nummer... maar buiten BGC heb je nog een aantal xDSL providers die telefonie aanbieden (al zal je dan eveneens internet bij hen moeten nemen), of anders een VoIP oplossing (zie forum hier voor meer info).
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Zoals r2504 al even aanhaalde: Voor zij die énkel telefonie + internet willen afnemen, gebruik internet icm voip bellen.
Je moet "investeren" in een nieuw voip-toestel en je nummer overdragen, maar deze kosten haal je (in mijn geval toch) er zo uit!
Ik veronderstel dat als meerdere mensen dit gaan doen, dat telenet snel hun internet+telefonie shakes terug zal aanbieden :twisted:
Afbeelding
alleyoop
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2011, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tja ik behoor ook tot de categorie van de duizenden Telenet-abonnees met enkel Internet & telefonie (heb TV via TV-Vlaanderen) die nu aan de kant geschoven worden. Wil ik overschakelen naar Fibernet dan betaal ik ofwel de volle pot voor de 2 producten ofwel neem je een all-in shake maar dan betaal ik terug kabel + auteursrechten voor iets wat ik niet gebruik. Misschien is het bedoeling dat deze abonnees overlopen naar BGC waar je nog wel Internet + telefonie in een pack kan krijgen?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Of je neemt enkel internet, en belt via internet (weepee, betamax, nomado, 3starsnet,...)
Dit is in ieder geval de goedkoopste oplossing in veel situaties :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik had al een tijd een Shake+ (internet en telefonie) op het oog voor familie, maar blijkbaar hebben ze die formule gewoon geschrapt! Het blijven echt rotzakken, die van Telenet. Waarschijnlijk dus toch naar Belgacom, ondanks het feit dat ze op ADSL zullen aangesloten worden en redelijk ver van de centrale zitten. Telenet is alleszinds geen optie meer. €45 + €15 kabelkosten/maand betalen voor digitale TV die hen wordt opgedrongen, nee bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”