Mijn eerste keer op smalband bij Belgacom
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Blijkbaar is er de laatste dagen veel trafiek over mijn verbinding gegaan, dat ik op smalband gevlogen ben. Surfen gaat nog, maar video's bekijken en bestanden downloaden zijn onmogelijk. De smalband is wel leefbaarder dan bij Telenet. Daar wordt ook de upload gelimiteerd.
'k Zou zeggen: een limitatie van 0,12 Mbps in deze tijd is... niet meer van deze tijd. Na mijn contract wordt het waarschijnlijk edpnet.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wat is uw normale snelheid, en welk abonnement heeft u bij Belgacom?
-
- Erelid
Ah, maar ik heb Internet Comfort. Dat heeft een limiet van 50 GB. Ik heb dus geen ongelimiteerd, hé! Maar ik ga nu geen ongelimiteerd aan 10 euro bijbestellen, anders zit ik opnieuw vast aan een jaarcontract.
De laatste dagen vloog het de spuigaten dus uit.
Code: Selecteer alles
11/01/2011 02:17:02 36h 00m 01s 311.319 Kb 7.656.228 Kb ADSL
12/01/2011 14:17:35 31h 30m 17s 240.768 Kb 5.430.572 Kb ADSL
14/01/2011 09:22:20 36h 00m 01s 358.773 Kb 9.613.543 Kb ADSL
15/01/2011 21:22:54 21h 09m 29s 100.132 Kb 2.372.390 Kb ADSL
17/01/2011 14:34:00 20h 00m 00s 2.479.326 Kb 6.008.693 Kb ADSL
-
- Erelid
Mag ik ook eens niet neuten?
Ik weet maar al te goed wat er gebeurt als ik over mijn limiet ga. Ik wil enkel zeggen dat een smalband aan 0,12, of een smalband ansich, niet meer van deze tijd is. That's it.
Ik weet maar al te goed wat er gebeurt als ik over mijn limiet ga. Ik wil enkel zeggen dat een smalband aan 0,12, of een smalband ansich, niet meer van deze tijd is. That's it.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
't zijn examens zeker
Laat me niet raden welk opzoekwerk ge dan doet ^^
Anatomie ofzo
Laat me niet raden welk opzoekwerk ge dan doet ^^
Anatomie ofzo
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
't Zijn inderdaad examens.
Wraak, wraak. Ik leef niet meer in middeleeuwen hoor. Ik ben al lang voorbij dat stadium. We kunnen het ook omkeren: ik gebruik 5 gigabyte internet te veel (wat tien keer niets is op 12 Mbps), en als wraak zet Belgacom mij op smalband.
Wraak, wraak. Ik leef niet meer in middeleeuwen hoor. Ik ben al lang voorbij dat stadium. We kunnen het ook omkeren: ik gebruik 5 gigabyte internet te veel (wat tien keer niets is op 12 Mbps), en als wraak zet Belgacom mij op smalband.
- honda4life
- Elite Poster
Al die content in HD
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Voor hetgeen ge nu moet betalen aan volumepacks kunt ge evengoed een fup nemen.
Denk daar maar eens over na.
Denk daar maar eens over na.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja k vind het wel grappig...Dan is er eens een provider die een harde limiet geeft en waarvan deze wel perfect te controleren is, en dan nog zagerij erover. Wat had je gedacht? Dat Belgacom jou pakweg 5mbit down ging geven for free? Datatraffic die niet inbegrepen is in jouw pakket moet belgacom ook betalen zenne!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
Dat is geen zagerij, Krisken. Dat is eens mijn gedacht willen zeggen.
Ik had gedacht: ze gaan mij op smalband zetten na mijn 50 GB. Dat is exact wat ik dacht. Ja, Belgacom krijgt die trafiek niet voor niets. Dat dacht ik ook. Maar ik dacht ook dat smalband aan 0,12 Mb in 2011 niet meer gepast is.
Maar dit geldt niet enkel voor Belgacom, hoor, voor moesten jullie erover twijfelen. Ook voor Telenet en andere providers die effectief smalband hanteren na een bepaald volume.
Laat me duidelijk zijn: momenteel is surfen niet onmogelijk.
Ik had gedacht: ze gaan mij op smalband zetten na mijn 50 GB. Dat is exact wat ik dacht. Ja, Belgacom krijgt die trafiek niet voor niets. Dat dacht ik ook. Maar ik dacht ook dat smalband aan 0,12 Mb in 2011 niet meer gepast is.
Maar dit geldt niet enkel voor Belgacom, hoor, voor moesten jullie erover twijfelen. Ook voor Telenet en andere providers die effectief smalband hanteren na een bepaald volume.
Laat me duidelijk zijn: momenteel is surfen niet onmogelijk.
- honda4life
- Elite Poster
Aan de ene kant vind ik dat ge gelijk hebt...
Maar heb je al eens uitgerekend wat je in theorie nog kan verzetten aan een halve Mbit op een maand ofzo in verhouding tot je abonnement
Hoe rem je de ene of de andere warez-server af waar constant gebruikers op zitten bijvoorbeeld?
Zeg nu zelf, je zou ook niet stoppen met downloaden als je het amper zou merken aan je surfen.
Maar heb je al eens uitgerekend wat je in theorie nog kan verzetten aan een halve Mbit op een maand ofzo in verhouding tot je abonnement
Hoe rem je de ene of de andere warez-server af waar constant gebruikers op zitten bijvoorbeeld?
Zeg nu zelf, je zou ook niet stoppen met downloaden als je het amper zou merken aan je surfen.
-
- Erelid
Dat is waar.
Maar meestal heb ik zo'n verbruik van rond de 40 GB, en als je dan zo een paar maanden op een heel jaar eens over die 50 GB gaat, dan is dat wel een serieuze afstraffing.
Maar goed, een regel implementeer je voor iedereen, dus ook grootverbruikers.
Maar meestal heb ik zo'n verbruik van rond de 40 GB, en als je dan zo een paar maanden op een heel jaar eens over die 50 GB gaat, dan is dat wel een serieuze afstraffing.
Maar goed, een regel implementeer je voor iedereen, dus ook grootverbruikers.
-
- Erelid
Neen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Misschien zin we gewoon te verwend? Dubbele ISDN snelheid was pakweg 10 jaar geleden héél normaal zelfs! OK youtube ga je niet meer kunnen doen. maar je hebt nog altijd websites die je zeker ga kunnen bezoeken hoor. 128kbit is tenslotte nog altijd 1.38GB/dag ofwel 41.47GB/maand waar jij niet voor betaalt! En op 10GB na is dat evenveel als jij maar mag downloaden!!! Something to think about?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
Was het internet nog maar zo breed, ruim en groot als 10 jaar geleden, dan hadden we geen 12 Megabit nodig, hé.
Klein verschil is wel: ik zit niet 24u op 24 op mijn verbinding, dus aan die 40 GB per maand / 1.5 GB per dag zal ik al niet komen. Zeker video onmogelijk is, alsook het snel inladen van webpagina's.
Klein verschil is wel: ik zit niet 24u op 24 op mijn verbinding, dus aan die 40 GB per maand / 1.5 GB per dag zal ik al niet komen. Zeker video onmogelijk is, alsook het snel inladen van webpagina's.
Te verwend nee, absoluut niet. Technologie, innovatie, ICT, e-business gaan snel, en een land die niet met de snelheid mee kan, gaat achteruit.krisken schreef:Misschien zin we gewoon te verwend? Dubbele ISDN snelheid was pakweg 10 jaar geleden héél normaal zelfs! OK youtube ga je niet meer kunnen doen. maar je hebt nog altijd websites die je zeker ga kunnen bezoeken hoor. 128kbit is tenslotte nog altijd 1.38GB/dag ofwel 41.47GB/maand waar jij niet voor betaald! En op 10GB na is dat evenveel als jij maar mag downloaden!!! Something to think about?
Willen we vergelijken met de besten (100mbps of 1gbps voor een paar euro per maand), of met Afrika?
Voor zo een klein land als Belgie mag overal glasvezel leggen niet echt zo een probleem zijn, als ge kijkt naar de bevolkingsdichtheid hier...en vergelijk dat dan eens met de grotere landen..
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Moderator
- Contacteer:
Tja wil je meer, dan moet je meer betalen hé Logisch toch???
Telefonie = EDPnet + OVH
Ja dat wel, maar de prijzen moeten ook wat meegaan met hun tijd. 100mbps in 2002 zou onbetaalbaar zijn. In 2010 zou dat de norm mogen zijn. In 2012 zou 1gbps de norm mogen zijn
[Mod Edit - dubbele post verwijderd]
[Mod Edit - dubbele post verwijderd]
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Moderator
- Contacteer:
Dream on...Tijd dat je eens realistisch begint te worden zenne. Vele toestellen kunnen 100mbit continue nog niet aan en jij zou 1gbit willen? En de investeringen in dergelijk netwerk zijn ook gratis zeker? Ah met dergelijke irrealistische mensen ga ik er geen woorden meer aan vuil maken...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Niet alleen aan belgacom zijn zijde. Hoe kunnen gratis websites nog blijven bestaan (stabiel blijven), als iedere bezoeker daar met zijn 1Gb/s lijntje de website opent.
Bv: Alleen al free image host gaan daar aan te onder gaan. (Beperking snelheid.
Iedereen dat nu een internet connectie heeft een 100 Mb/s lijntje geven, en niemand geraakt nog op internet.
Bv: Alleen al free image host gaan daar aan te onder gaan. (Beperking snelheid.
Iedereen dat nu een internet connectie heeft een 100 Mb/s lijntje geven, en niemand geraakt nog op internet.
Overheidssubsidies of investeringen?krisken schreef:Dream on...Tijd dat je eens realistisch begint te worden zenne. Vele toestellen kunnen 100mbit continue nog niet aan en jij zou 1gbit willen? En de investeringen in dergelijk netwerk zijn ook gratis zeker? Ah met dergelijke irrealistische mensen ga ik er geen woorden meer aan vuil maken...
Zuid-Korea, Hong-Kong?? 1Gbps verbindingen zijn daar makkelijk verkrijgbaar..
Roemenie? 1 van Europa's armste landen? 100mbps symmetrische snelheden zijn daar ook te krijgen..
Onze buren beginnen er ook aan, Holland..XMS? Reggiefiber?? Die hebben al 200mbps symmetrisch..dat zou hier niet kunnen?
Er moet gewoon een wil zijn om dat te gaan doen...
Maar ja...hier in Belgie staat e-business, Internet marketing, etc. zo ver achter...de meesten weten zelfs niet wat de mogelijkheden allemaal zijn op die vlakken. Hoeeel bedrijven zijn er die zelfs kennis hebben over wat allemaal mogelijk is..
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Tsja,
Ik snap niet wat het geneut nu weer is hier.
Lord geeft duidelijk aan datm weet datm over de limiet is gegaan, maar klaagt infeite over het feit dat de smallband onhandelbaar is.
En geef hem eens ongelijk ? het is niet omdat in het jaar 1935 de duitsers hun website met propaganda vlot konden openen met hun 64k isdn lijntje, dat tegenwoordig met alle grafische en dynamische content op sites, het nog doenbaar is om 64; of 128k te hanteren als smallband.
Soms moet je meegaan met je tijd en niet blijven vastzitten in de tijd van "vroeger he !".
Ik snap niet wat het geneut nu weer is hier.
Lord geeft duidelijk aan datm weet datm over de limiet is gegaan, maar klaagt infeite over het feit dat de smallband onhandelbaar is.
En geef hem eens ongelijk ? het is niet omdat in het jaar 1935 de duitsers hun website met propaganda vlot konden openen met hun 64k isdn lijntje, dat tegenwoordig met alle grafische en dynamische content op sites, het nog doenbaar is om 64; of 128k te hanteren als smallband.
Soms moet je meegaan met je tijd en niet blijven vastzitten in de tijd van "vroeger he !".
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Trojan
- Elite Poster
Dus jij vindt het ook onredelijk dat jij een boete krijgt als ze u flitsen omdat ge sneller rijdt dan toegestaan? Dat zijn ook pesterijen zeker?
Regels zijn er om te volgen. Lord Utopia weet wat de gevolgen zijn als hij teveel download.
Nu komen blijten is kinderachtig.
Regels zijn er om te volgen. Lord Utopia weet wat de gevolgen zijn als hij teveel download.
Nu komen blijten is kinderachtig.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Ik kom niet blijten.
Ik kom zeggen dat smalband aan 64k/128k niet meer van deze tijd is. Belangrijk verschil. 't Is een forum voor iets. Beetje terechte kritiek op Belgacom moet kunnen. Spijtig genoeg is het niet allemaal zonneschijn.
Door snel te rijden op de snelweg, kun ge gemakkelijk ongevallen veroorzaken. Door eens 10 gigabyte te veel te downloaden, ga je het internet niet lamleggen. Alweer belangrijk verschil.
Ik kom zeggen dat smalband aan 64k/128k niet meer van deze tijd is. Belangrijk verschil. 't Is een forum voor iets. Beetje terechte kritiek op Belgacom moet kunnen. Spijtig genoeg is het niet allemaal zonneschijn.
Door snel te rijden op de snelweg, kun ge gemakkelijk ongevallen veroorzaken. Door eens 10 gigabyte te veel te downloaden, ga je het internet niet lamleggen. Alweer belangrijk verschil.
-
- Plus Member
- Twitter: VanveerdeghemS
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Neje, tis al ge met uwen auto rijd en uwen diesel is op, dan wordt het ook veel trager, dan moogde hem zelf duwen
edit: als ge sneller rijd is uw diesel ook vlugger op!! Dit vind ik meer een gelijkenis
edit: als ge sneller rijd is uw diesel ook vlugger op!! Dit vind ik meer een gelijkenis
Laatst gewijzigd door simon1205 17 jan 2011, 22:59, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
Halvelings niet direct nee. Maar de reactie van andere mensen hier is gewoonweg kinderachtig. Er staat duidelijk (ergens) in de voorwaarden wat de gevolgen zijn als ge over uw limiet gaat. Anticipeer daar naar, volg dat op, en zorg dat ge er niet over gaat terwijl de maand nog maar in de helft is.Lord Utopia schreef:Ik kom niet blijten.
Daar geef ik u volledig gelijk in. België is trouwens het enige land waar ze het concept smallband toepassen.Ik kom zeggen dat smalband aan 64k/128k niet meer van deze tijd is. Belangrijk verschil. 't Is een forum voor iets.
Ik zal straks een ander voorbeeld zoeken over het overtreden van regels, een waarbij mensen niet dood kunnen gaan.Door snel te rijden op de snelweg, kun ge gemakkelijk ongevallen veroorzaken. Door eens 10 gigabyte te veel te downloaden, ga je het internet niet lamleggen. Alweer belangrijk verschil.
-
- Moderator
- Contacteer:
Terechte kritiek mag zeker, MOET zelfs, daarvoor dient een publiek forum nu éénmaal. Maar als je weet dat je na 50GB op smalband zit, waarom kom je dan klagen? Wil je meer downloaden, neem dan een ander abonnement!!! Het internet zal zeker niet trager worden of whatever door jouw 10GB teveel, maar belgacom mag wel die 10GB betalen in jouw plaats! Want zonder enige meerkost verzet jij wel 10GB waarvoor je eigenlijk niet betaald! Had je nu werkelijk gedacht dat belgacom je een "surfbare" limiet zoals 1mbit ging geven? Zodat jij nog wat meer kan downloaden waarvoor je niet betaald en belgacom voor de kosten laten opkomen? Blijkbaar heb je nooit gehoord van transit en peeringkosten!!! Als er maar 100 euro op je bankrekening staat, en je haalt 100 euro af, dan staat deze ook op 0! Je kan onder die 0 euro gaan, maar dan betaal je daar fameuze interesten op. En ook dat gaat maar tot een bepaalde limiet hé! Dus tjah in deze vergelijking is smalband jouw fameuze interesten : je kan nog surfen/downloaden net alsof je onder 0 euro kan gaan op je bankrekening, maar het heeft nadelen, net als je interesten zal betalen op het bedrag onder de 0 euro...Lord Utopia schreef:Ik kom niet blijten.
Telefonie = EDPnet + OVH