Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat we morgen best eens bellen naar de klantendienst . Ik zou ook willen switchen naar een fibernet abonnement . Ik vraag mij dan af of ik de oude modem moet binnenbrengen . Dit is nog een motorola SBV5120E (docsis 1.1 modem ) , of mogen we deze als 'souvenir ' houden .
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ondertussen zijn we een uur verder en zit nog steeds op de turbonet snelheid ipv fibernet 60 ....
Morgen nog maar is terug bellen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

of nu ik geloof dat ze tot 22u aanwezig zijn bij technische dienst
heb je uw modem ne keer af en aangelegd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

fieldoxide schreef:Ik denk dat we morgen best eens bellen naar de klantendienst . Ik zou ook willen switchen naar een fibernet abonnement . Ik vraag mij dan af of ik de oude modem moet binnenbrengen . Dit is nog een motorola SBV5120E (docsis 1.1 modem ) , of mogen we deze als 'souvenir ' houden .

ik vraag mij dat ook af, alsook de switch die er bij ons ook tussen hangt, dus nog voor de router (was nodig voor digitale TV).

maar eerst de optie Self-Install aub, momenteel kan ik dus nog niet veranderen van abonnement, hopelijk morgen alles opgelost!
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

proximusboyke schreef:of nu ik geloof dat ze tot 22u aanwezig zijn bij technische dienst
heb je uw modem ne keer af en aangelegd
Jep al terug af en aangzet
Daarna nog is gebeld maar nen ambetante mens aan de lijn die me niet wou verder helpen
Zal morgen wel is bellen dan MOETEN ze me wel verder helpen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bellen en zeggen dat ze u moeten helpen, of dat ze anders opzegpapieren mogen opsturen
en zijn naam vragen wie u helpt en zeggen als kwaliteisopvolging bij belt om te vragen waarom ik wil opzeggen dat ik uw naam kan geven en verwijzen dat je me niet wilde helpen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

kloon schreef: Daarna nog is gebeld maar nen ambetante mens aan de lijn die me niet wou verder helpen
Zal morgen wel is bellen dan MOETEN ze me wel verder helpen
yep, ze zeggen gewoon. Ja op de persberichten staat ook dat het pas vanaf de 17de gaat, en we zijn de 16de...
morgen gewoon terug proberen.
Moet je eigenlijk bij administratieve zijn (omwille van het verandere van abbo) of technische (omwille van geen technieker nodig door al correcte modem)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:Ik denk dat we morgen best eens bellen naar de klantendienst . Ik zou ook willen switchen naar een fibernet abonnement . Ik vraag mij dan af of ik de oude modem moet binnenbrengen . Dit is nog een motorola SBV5120E (docsis 1.1 modem ) , of mogen we deze als 'souvenir ' houden .
Dit is wel een docsis 2.0 modem dat je hebt, de gebruikte technologie dat telenet nu gebruikt is 1.1
denk dat we vanaf morgen meer gaan horen of die oude modem terug moet of niet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
makila
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

kloon schreef:Ondertussen zijn we een uur verder en zit nog steeds op de turbonet snelheid ipv fibernet 60 ....
Morgen nog maar is terug bellen
Blijf eens rustig gast. Ik ben automatisch overgezet van Fiber50 naar Fiber60, vele uren geleden. Ik heb al een Docsis 3.0 modem. Denk je dat ik nu Fiber60 snelheden heb? NEE. Volgens mij zijn de nieuwe snelheden nog niet opengezet. Dus wacht even af tot morgen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Upgrade pad lijkt toch ok hier (Diamondshake+) in Mijn Telenet. Geen bizarre opties, geen activatiekost.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

het 'probleem' wat er zich voordoet, is dat ze altijd je ENKEL de optie comfort install geven, terwijl je of zelf je modem kunt installeren of je geen nieuwe modem nodig hebt...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Typisch, mensen hebben nooit geduld he. En ze weten maar AL TE GOED dat Telenet zelf zei dat het pas vanaf morgen effectief gelaunched zal worden. Dan kunde toch tenmisnte tot morgen wachten, alvorens te klagen?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Yogi schreef:het 'probleem' wat er zich voordoet, is dat ze altijd je ENKEL de optie comfort install geven, terwijl je of zelf je modem kunt installeren of je geen nieuwe modem nodig hebt...
Zo ziet het er nu uit indien je wil 'upgraden ' via de 'mijn telenet ' functie . Maar zoals velen hier reeds gezegd hebben : wachten tot morgen en eens bellen .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Enkel comfort installatie mogelijk met technieker (kost je 50 euro ) .
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Duid aan wat voor jou van toepassing is

velden aangeduid met * zijn verplicht
Fibernet is niet aansluitbaar op dit adres*

Ik kies voor Basicnet XL in plaats van Fibernet60. Dit is de beste aansluiting voor het ingegeven adres.
Verwijder Fibernet uit mijn winkelmandje.
Dit krijg ik in Mijn Telenet als ik mijn Turbonet XL wil upgraden...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb hetzelfde probleem gehad gisteren bij het bestellen van Fibernet 40: enkel optie om de comfortinstallatie te laten doen voor 50 euro.
Maar na een telefoontje met een vriendelijke helpdesk medewerker heb ik het via hem kunnen bestellen, en vanmiddag ga ik mijn Docsis 3.0 modem afhalen.
In Mijn Telenet is het al zichtbaar dat ik Fibernet 40 heb, maar uiteraard merk ik er nog niets van.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heeft de medewerker van de helpdesk gezegd dat je je oude modem moet inleveren in het telenet center alvorens je de nieuwe modem meekrijgt ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

fieldoxide schreef:Heeft de medewerker van de helpdesk gezegd dat je je oude modem moet inleveren in het telenet center alvorens je de nieuwe modem meekrijgt ?
Wel, ik vroeg het mezelf ook af daarnet, maar mijn collega hier, die in een vorig leven nog Telenet installateur was, vermoedt dat ze zich weinig zullen aantrekken van die modems, gezien ze voor nieuwe producten of hergebruik toch nutteloos zijn.
Aan de telefoon is er in ieder geval niets van gezegd, dus de kans is groot dat ik hem op de container smijt.

Ik laat het straks weten, tijdens mijn middagpauze ga ik hem afhalen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ok, bedankt voor de info . :wink:
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Ik heb momenteel een shake+ met Turbonet XL en Telefoon. Als ik in mijn telenet ga kijken en abonnement wil wijzigen. heb ik geen enkele keuze. Er staat alleen mijn huidge Abo, turbonet XL. Kan niets wijzigen.
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

ik heb net gebeld naar telenet en dat mevrouwtje wou zelf niets veranderen, ik moet gewoon langsgaan in het telenet center en zij gaan mij op fibernet 40 zetten plus nieuwe modem meegeven, mevrouw aan de telefoon zei wel uitdrukkelijk dat ik mijn modem moest meenemen...

(over de switch die hier nog tussen staat niets gezegd)

ik ga er straks om en probeer toch de modem te houden ;)
Laatst gewijzigd door Futzie 17 jan 2011, 08:54, in totaal 1 gewijzigd.
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2010, 21:05
Bedankt: 2 keer

Wel mijn contact met de klantendienst is niet zo vlot verlopen.
De eerste die opnam hoorde het precies donderen in Keulen toen ik om een upgrade vroeg naar fiber 60, vervolgens schakelen ze me door zonder me te verwittigen, kom ik bij de 2de telefoniste uit die van niets weet, en opnieuw mijn verhaal moest doen. Die wist dan wel waar ik het over had, maar probleem daar was dat ze me enkel installatie met technieker kon aanbieden. Toen ik vervolgens op wees dat op de website vermeld staat dat je deze ook zelf kan plaatsen, moesten ze het weer navragen. Na minutenlang muziek, kreeg ik plots opnieuw een andere dienst aan de lijn. Ook die meneer wist van niets en kon mijn verhaal vanaf 0 doen. Ook hij beaamde dat enkel de technieker die nieuwe modem kon plaatsen omdat het anders te moeilijk was. Ja, om niet opnieuw verder te worden verbonden ben ik dan maar akkoord gegaan met een installatie door een technieker. Gelukkig kan dit nog vrij vlug, (woensdag).
Ben toch verschoten dat het niveau zo gedaald is van de klantendienst, hier was enkele jaren geleden geen sprake van...
Afbeelding
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Ook net gebeld, en hier deed dat meiske dat gewoon. (heb nix gezegd van enkel installatie kunnen kiezen). Ze heeft zelf niets gezegd over een andere modem (wat bij mij toch niet het geval is)..

beter als die kerel van gisteren die der totaal geen zin in had.
Kev
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2011, 15:39

Yogi schreef:Ook net gebeld, en hier deed dat meiske dat gewoon. (heb nix gezegd van enkel installatie kunnen kiezen). Ze heeft zelf niets gezegd over een andere modem (wat bij mij toch niet het geval is)..

beter als die kerel van gisteren die der totaal geen zin in had.
Is bij u in mijn.telenet.be uw modem omgezet van eurodocsis 1.1 naar 3.0 dan? Bij wij weigerden ze dat omdat eurodocsis 1.1 voldoet voor FiberNet 40 zeggen ze. Waarom moet iedereen dan opeens een nieuwe modem hebben?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

bij mijn.telenet staat nog TurboNetXL. Ik moest een half uur wachten zei die.

En nu staat daar nog Eurodocsis 1.1. Maar dat is de gebruikte techniek, ni wat de modem aankan. een Motorola / SBV6120E kan perfect docsis 3.0 aan.
Kev
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2011, 15:39

Dat wel, maar als FiberNet 40 maar 1.1 gebruikt als techniek & al die andere oude modems ondersteunen 1.1, waarom dan die verplichte omschakeling naar de 3.0 modems voor FN40? Ben benieuwd wat er bij jou gaat staan na je omschakeling.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Nu Fibernet 40 op de site staat is weer van alles aangepast, ik zie bijvoorbeeld onder Shakes geen Internet + Telefonie... was dit ook aangekondigd?
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

yeh, wel precies enkel via Wired... :). mijn.telenet is wel nog niet aangepast

Afbeelding
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb net gebeld, krijg een dame aan de lijn die heel vriendelijk zegt dat ze dat even in orde gaat brengen, niet dus.
Ze zegt ik kan het niet doen, hier staat dat de overschakeling niet mogelijk is van TurboXL -> Fiber60 met de huidige aansluiting.

Dat is bullshit want ik heb een Motorola / SBV6120E = Docsis 3.0 modem.

Wat nu?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

nog eens bellen, andere medewerkster doet dat mss wel.
heb het net topch ook gedaan en zoals ge ziet is Fiber60 al actief (wel nog ni in mijn.telenet)

ofwel moet ge technieker laten komen
Laatst gewijzigd door Yogi 17 jan 2011, 09:26, in totaal 1 gewijzigd.
Kev
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2011, 15:39

FN40 resultaten
Afbeelding

toch nie wa ik verwacht had... & is bekabeld
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

mijn telenet staat odertss FiberNet 60, maar bij modem nog altijd docsis 1.1.. moet mss ook nog aangepast worden (mss is da opt moment hardcoded in mijn.telenet ofzo, omda ze toch enkel dat gebruikte)
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb nog eens gebeld, nieuwe dame aan de lijn.
Deze zegt dat ze het gewoon kon veranderen en opslagen, volgens haar zal het binnen het half uur in orde moeten zijn.

Volgens mij hebben die van't callcenter een deftige opleiding nodig want dat is ook altijd dezelfde zever.
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Misschien domme vraag;maar is dat moeilijk een nieuwe modem installeren?Ik bedoel:is het gewoon de kabels uit de oude modem halen,in de nieuwe rammen en gaan met die banaan?Of komt daar toch iets meer bij kijken??Voor fiber 60 heb ik namelijk een nieuwe modem nodig,maar als dat enkel wat kabels hersteken is,ga ik geen 50 euro betalen voor een technieker te laten komen

Trouwens,iemand die al kan bevestigen of Fiber60 in een shake net hetzelfde gaat kosten,dan Shake 75+.Inclusief Tel en TV?
Laatst gewijzigd door Akuma 17 jan 2011, 09:51, in totaal 1 gewijzigd.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

normaal idd gewoon kabels uitrekke, de oude modem weghalen, nieuwe in de plaats en kabels er terug in :)
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Yes ik heb net gebeld en ik krijg een gratis upgrade, geen activatiekosten enz. omdat ik een upgrade doe zei de heer aan de telefoon.
IK heb momenteel een DiamondShake+ (expessnet xl + digitale tv + telefonie) voor 59€ - 7€ korting via mijn werk (http://www.telenet.be/zna)

Ik ga nu krijgen: Shake+fibernet40 voor 54,95€ en groepskorting - 7 euro blijft behouden!! Dus aan 47,95 euro :) 8)
En ze gaan ook mijn oude modem Eurodocsis 1.1 vervangen naar een 3.0, de bevat ook een draadloze connectie :D
Ze gaan het zelfs al morgen uitvoeren en het vervangen.

Ik weet alleen niet of ze vervoerskosten gaan vragen? :?
Laatst gewijzigd door Berserk 17 jan 2011, 10:10, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb net naar de technische dienst gebeld voor een omschakeling naar fibernet 40 . Ik mag de nieuwe modem gaan afhalen in een telenet center . De oude modem moet wel binnengeleverd worden . Ik ga dit vanmiddag doen . Heb nu nog een diamond shake plus maar dit wordt nu een fibernet 40 shake .
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Als ik nu op Mijn Telenet kijk, kan ik een upgrade kiezen uit verschillende producten. Maar dus geen shake meer voor Internet + Telefonie.
is dit dan helemaal niet te upgraden zonder TV erbij te nemen?
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Nee geen shakes meer zonder digitale TV
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Pff, je word dus gewoon gedwongen om digitale tv te nemen als je wilt upgraden... Dan maar eens met de klantendienst bellen straks
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

dit is heel simpel omdat in 2012 telenet van de analoge kabel afwilt voor nog meer bandbreedte op de kabel
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”