Nieuwe HD TV decoder BGC
-
- Elite Poster
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niemand die toevallig al zicht heeft op specs van de nieuwe decoder ? Is hij effectief sneller; maw. zou hij synchronisatie tussen beeld en geluid bij HD zappen tot 0 reduceren? Eventueel ook mogelijkheid om 2 programma's tegelijk op te nemen zoals bij TN?
Misschien al een zeer vroege vogel die hem al uitgeprobeerd heeft?
Misschien al een zeer vroege vogel die hem al uitgeprobeerd heeft?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Geen idee over de specs, op papier ziet het er alvast goed uit.
Maar om op uw tweede vraag te antwoorden: die synchronisatie kan nooit tot 0 worden gereduceerd. De decoder moet altijd op een (of een paar) keyframe(s) uit de videostream wachten vooraleer het geluid gesynct kan worden, en dit neemt nu eenmaal tijd in beslag.
Maar om op uw tweede vraag te antwoorden: die synchronisatie kan nooit tot 0 worden gereduceerd. De decoder moet altijd op een (of een paar) keyframe(s) uit de videostream wachten vooraleer het geluid gesynct kan worden, en dit neemt nu eenmaal tijd in beslag.
Ik test deze decoder nu al 3 maanden, en ik moet zeggen dat hij wel veel sneller is. Als je door de menu's gaat, of door de on-demand blader, gaat dit veel sneller, zonder 'lag'. Van zender veranderen zie ik niet echt een verschil, maar dat is altijd snel geweest bij mij.
Op papier zeggen ze dat de snelheid 2,5x sneller is. Ze hebben het geheugen van 256 naar 512mb verhoogt, 320gb (3.5" sata) in de plaats 160gb harde schijf, alfanumerieke display, en hij is goedkoper! Meer informatie kunnen we er ook niet over geven denk ik, voor hij gecommercialiseerd wordt.
2 programma's tegelijkertijd opnemen gaat niet op de harde schijf, je kan wel nPVR gebruiken om meerdere programma's tegelijkertijd op te nemen op de servers van Belgacom.
Op papier zeggen ze dat de snelheid 2,5x sneller is. Ze hebben het geheugen van 256 naar 512mb verhoogt, 320gb (3.5" sata) in de plaats 160gb harde schijf, alfanumerieke display, en hij is goedkoper! Meer informatie kunnen we er ook niet over geven denk ik, voor hij gecommercialiseerd wordt.
2 programma's tegelijkertijd opnemen gaat niet op de harde schijf, je kan wel nPVR gebruiken om meerdere programma's tegelijkertijd op te nemen op de servers van Belgacom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
2 programma's tegelijkertijd opnemen gaat niet op de harde schijf


TN kan dat al een tijdje en de splinternieuwe BGCorder kan da nie !!??

ok, nPVR verzacht de ontgoocheling wat, maar toch....
Het is niet dat ze dat niet kunnen, het is dat Belgacom dat niet toelaatDIBO schreef:2 programma's tegelijkertijd opnemen gaat niet op de harde schijf![]()
![]()
TN kan dat al een tijdje en de splinternieuwe BGCorder kan da nie !!??
ok, nPVR verzacht de ontgoocheling wat, maar toch....

-
- Elite Poster
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Alleen al de verkorte opstarttijd en de grotere performantie bij het bladeren in programmagids etc. boeien mij al.
Of je nu een opgenomen programma bekijkt van de server of HD maakt voor mij niet zo'n verchil.
Gewoon een vraag uit pure interesse: hoe komt het dan dat TN er wel in slaagt zonder synchronisatieprobleem te laten zappen?
Of je nu een opgenomen programma bekijkt van de server of HD maakt voor mij niet zo'n verchil.
Gewoon een vraag uit pure interesse: hoe komt het dan dat TN er wel in slaagt zonder synchronisatieprobleem te laten zappen?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
dat is niet overal zo zulle bij TN jij zal geluk hebben.
Ik moet bv iedere dag de stekker uit trekken.
Hoe zit het trouwen met de tv gids van bgc is die verbeterd, kan je al langer dan 5 dagen voorruit kijken ?
Ik moet bv iedere dag de stekker uit trekken.
Hoe zit het trouwen met de tv gids van bgc is die verbeterd, kan je al langer dan 5 dagen voorruit kijken ?
Laatst gewijzigd door proximusboyke 29 okt 2010, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 1695
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Die ben je kwijt, diegene die je lokaal op je decoder hebt opgenomen, met nPVR zul je de uitzendingen wel nog kunnen zien.Spyder schreef:
hoe zit het nu met je opgenomen programma's als de decoder gewisseld word ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1695
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Als de decoder defect is bel je naar de storingen en die zullen je een nummer geven waarmee je de decoder kan gaan omwisselen in een belgacom boetiek winkel zonder daarbij iets te betalen.Spyder schreef:hazo , en moet je betalen voor een nieuwe decoder of mag je die wanneer het je past ( evt als alle programmas bekeken zijn ) gewoon gaan omruimen ??
Of je de decoder zomaar mag gaan omwisselen om een nieuwer model te hebben weet ik eigenlijk niet en dit zonder iets te betalen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb vandaag gebeld en gevraagd of ik een nieuwe decoder mag hebben. Ze hebben gezegd dat ik daar normaalgezien voor moet betalen.
Toen vroeg hij waarom en ik somde mijn problemen op, toen heeft hij me toch een nummer gegeven om een nieuwe te halen.
Maar nieuwe halen was niet gelukt omdat ze het nog niet binnen hebben in BGC-centers.
Toen vroeg hij waarom en ik somde mijn problemen op, toen heeft hij me toch een nummer gegeven om een nieuwe te halen.
Maar nieuwe halen was niet gelukt omdat ze het nog niet binnen hebben in BGC-centers.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
De V4 is gisteren toegekomen bij mijn ouders, dus opsturen doen ze blijkbaar wel reeds!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is wel gratismetal schreef:En kost kijken en opnemen via nPVR geld? Of is dit gratis. Het laatste zal waarschijnlijk wel niet maar kom/

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Wat wil je, het is dezelfde software. Als jij Windows 7 op een Pentium Dual Core gewend bent en je ruilt de hardware in voor een Core i7, kan dan Windows 7 ineens méér ? Neen, alles verloopt gewoon veel vlotter.DIBO schreef:2 programma's tegelijkertijd opnemen gaat niet op de harde schijf![]()
![]()
TN kan dat al een tijdje en de splinternieuwe BGCorder kan da nie !!??
ok, nPVR verzacht de ontgoocheling wat, maar toch....
Maar het kan wél zijn dat na verloop van tijd de extra kracht van de hardware zal worden aangesproken om nieuwe functies in het leven te roepen, zoals bvb. 2 programma's tegelijkertijd opnemen op de harde schijf, wie weet ?
Decoder mag je alleen omruilen als het nog onder garantie is (2jaar), en met een geldig aankoopbewijs, indien je de decoder helemaal betaald hebt.redman schreef:Als de decoder defect is bel je naar de storingen en die zullen je een nummer geven waarmee je de decoder kan gaan omwisselen in een belgacom boetiek winkel zonder daarbij iets te betalen.Spyder schreef:hazo , en moet je betalen voor een nieuwe decoder of mag je die wanneer het je past ( evt als alle programmas bekeken zijn ) gewoon gaan omruimen ??
Of je de decoder zomaar mag gaan omwisselen om een nieuwer model te hebben weet ik eigenlijk niet en dit zonder iets te betalen.
Als je hem huurt, kan je hem altijd gaan omruilen. Maar wel altijd met een nummer van de storingsdienst.
vdg mijn installatiedoos aangekregen met cisco V4 decoder 
nu nog wachten tot de 24e dat et geactiveerd word of kan ik nu ook al kijken met andere internetabonnement ?
moet wel nog gaan voor de internet over power bakskes ...

nu nog wachten tot de 24e dat et geactiveerd word of kan ik nu ook al kijken met andere internetabonnement ?
moet wel nog gaan voor de internet over power bakskes ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Kunnen de BC insiders van dit forum hier even een berichtje zetten zodra de laatste V3 decoder de deur uit is ?
Kwestie dat ik mijn vdsl kan bestellen, want nu denk ik dat het nog een gokje is of V3 of V4 geleverd wordt...
Kwestie dat ik mijn vdsl kan bestellen, want nu denk ik dat het nog een gokje is of V3 of V4 geleverd wordt...
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Ja lol, we zullen dat doen.DIBO schreef:Kunnen de BC insiders van dit forum hier even een berichtje zetten zodra de laatste V3 decoder de deur uit is ?
Kwestie dat ik mijn vdsl kan bestellen, want nu denk ik dat het nog een gokje is of V3 of V4 geleverd wordt...

Wij hebben heus geen zicht op de stock van decoders hoor.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
ik ben hier op dit forum al kei goed geholpen geweest door BCommersTrojan schreef:Wij hebben heus geen zicht op de stock van decoders hoor.

ik heb het volste vertrouwen ... is de magazijnier van het decoder magazijn dan niet online vandaag ?

anders de dag dat je eurocent valt van "alwel 'k heb al in geen weken geen V3 meer in mijn camionette zien liggen", is ook goed als forumpost
-
- ISP Staff
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik heb vandaag de eerste in m'n auto liggen. Maar ik hou er een paar van het vorige model nog bij voor int geval.
Van stroom insteken tot beeld ongeveer 4 a 5 ' laadtijd.
Van stroom insteken tot beeld ongeveer 4 a 5 ' laadtijd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1695
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Ik heb iets anders gehoord , dit heeft inderdaad oa te maken met de decoder maar ook met een systeemupdate op de servers van belgacom zelf, het zou nog een paar maanden duren vooraleer dit in gang schiet.technieker schreef:Ik heb vandaag de eerste in m'n auto liggen. Maar ik hou er een paar van het vorige model nog bij voor int geval.
Van stroom insteken tot beeld ongeveer 4 a 5 ' laadtijd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
De eerste installatie duurt nog altijd langer dan een kwartier, omdat de firmware nog geinstalleerd moet worden en de decoder moet via het roepnummer nog gekoppeld worden in onze systemen. Het is pas dan als je de stroom zou uit- en terug inschakelen dat het nog maar 5 minuten duurt.
Volgens collega techniekers zou dit normaal al moeten werken, de nodige software updates zijn al lang in orde.
Vanaf begin volgend jaar komt er wel een nieuwe firmware die de GUI van de decoder volledig aanpast naar de huisstijl van belgacom.
Volgens collega techniekers zou dit normaal al moeten werken, de nodige software updates zijn al lang in orde.
Vanaf begin volgend jaar komt er wel een nieuwe firmware die de GUI van de decoder volledig aanpast naar de huisstijl van belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik heb er nog allemaal oude in liggen 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Na een stroomonderbreking van enkele uren vorige week, problemen met de Belgacom HD Decoder: regelmatig problemen om hem aan of uit te zetten, problemen om te verbinden met de powerlines (hetgeen normaal "een fluitje van een cent is"), opnieuw volledig opstarten tijdens uitzendingen (kwartuur of zelfs meer wachttijd) etc.
Na tel. met storingen, nummer gekregen om deze decoder in te ruilen (men wijt defect bij storingsdienst aan stroompiek). De man aan de lijn was alert: gezien het problematisch verleden hier met Belgacom TV benadrukte hij meermaals dat ik naar de nieuwste decoder moest vragen in de BGC winkel. Hij zei me ook dat hij in zijn nota vermeld had dat men mij het nieuwste type moest geven.
Hier in Aalst heb ik een Cisco version 4 decoder gekregen. Waarschijnlijk de meest recente dan toch ??
Niet alleen het raadplegen van de verschillende menu's gaat vlugger. De synchronisatietijd voor spraak & beeld bij het zappen is quasi-nihil of op de meeste zenders nihil tout court. Haperend beeld niet gezien.
Als jullie zich mijn rubriek "schokkend beeld en geluid" van de zomer vorig jaar herinneren, wetende dat hier een 4- tal techniekers over de vloer geweest is ...
dan denk ik toch dat mijn stellen - nl. problemen = gevolg van infrastructuur (in deze blijbkaar de decoder in combinatie met het lagere 8A profiel toen - dat veel van de vermelde moeilijkheden verklaart.
Eigenlijk zijn die 4 techniekers hier komen zoeken naar de oorzaak van een toen onoplosbaar probleem want waarschijnlijk was de lijn wel OK, ook de bbox zal wel OK geweest zijn, ook de aansluiting zal wel OK geweest zijn, etc. Ofwel wisten ze waar het schoentje knelden maar mochten/konden ze dit niet toegeven ... Nu ja, het kunnen ook allemaal geen "quistnixers" zijn hé die niet alleen hun vak kennen maar ook nog idealistisch geïnspireerd zijn om voor elke klant het onderste uit de kan te halen.
Na tel. met storingen, nummer gekregen om deze decoder in te ruilen (men wijt defect bij storingsdienst aan stroompiek). De man aan de lijn was alert: gezien het problematisch verleden hier met Belgacom TV benadrukte hij meermaals dat ik naar de nieuwste decoder moest vragen in de BGC winkel. Hij zei me ook dat hij in zijn nota vermeld had dat men mij het nieuwste type moest geven.
Hier in Aalst heb ik een Cisco version 4 decoder gekregen. Waarschijnlijk de meest recente dan toch ??
Niet alleen het raadplegen van de verschillende menu's gaat vlugger. De synchronisatietijd voor spraak & beeld bij het zappen is quasi-nihil of op de meeste zenders nihil tout court. Haperend beeld niet gezien.
Als jullie zich mijn rubriek "schokkend beeld en geluid" van de zomer vorig jaar herinneren, wetende dat hier een 4- tal techniekers over de vloer geweest is ...
dan denk ik toch dat mijn stellen - nl. problemen = gevolg van infrastructuur (in deze blijbkaar de decoder in combinatie met het lagere 8A profiel toen - dat veel van de vermelde moeilijkheden verklaart.
Eigenlijk zijn die 4 techniekers hier komen zoeken naar de oorzaak van een toen onoplosbaar probleem want waarschijnlijk was de lijn wel OK, ook de bbox zal wel OK geweest zijn, ook de aansluiting zal wel OK geweest zijn, etc. Ofwel wisten ze waar het schoentje knelden maar mochten/konden ze dit niet toegeven ... Nu ja, het kunnen ook allemaal geen "quistnixers" zijn hé die niet alleen hun vak kennen maar ook nog idealistisch geïnspireerd zijn om voor elke klant het onderste uit de kan te halen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Als je heel vriendelijk vraagt, krijg je meestal de V4. Willen ze je dat niet meteen meegeven, bel even naar de klantendienst, leg problemen uit van traagheid en trage boot.
Dan geven ze je en code voor een v4 decoder om eentje te gaan afhalen.
Ik heb er ook zo eentje gekregen, ging naar BGC-winkel, ze zeggen dat ze het niet zomaar kunnen omruilen, eerst naar klantendienst bellen. Dat maar gedaan via GSM, meteen code gekregen en heb specifiek een V4 gevraagd, en dus ook gekregen.
Dan geven ze je en code voor een v4 decoder om eentje te gaan afhalen.
Ik heb er ook zo eentje gekregen, ging naar BGC-winkel, ze zeggen dat ze het niet zomaar kunnen omruilen, eerst naar klantendienst bellen. Dat maar gedaan via GSM, meteen code gekregen en heb specifiek een V4 gevraagd, en dus ook gekregen.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 05 jan 2011, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Vroeger misschien?olitox schreef:Decoder mag je alleen omruilen als het nog onder garantie is (2jaar), en met een geldig aankoopbewijs, indien je de decoder helemaal betaald hebt.redman schreef:Als de decoder defect is bel je naar de storingen en die zullen je een nummer geven waarmee je de decoder kan gaan omwisselen in een belgacom boetiek winkel zonder daarbij iets te betalen.Spyder schreef:hazo , en moet je betalen voor een nieuwe decoder of mag je die wanneer het je past ( evt als alle programmas bekeken zijn ) gewoon gaan omruimen ??
Of je de decoder zomaar mag gaan omwisselen om een nieuwer model te hebben weet ik eigenlijk niet en dit zonder iets te betalen.
Als je hem huurt, kan je hem altijd gaan omruilen. Maar wel altijd met een nummer van de storingsdienst.
Als je de decoder gekocht hebt kan je hem niet omruilen voor een nieuwe, daar is onlangs nog een memo over verspreid geweest.
(eigenlijk wel logisch, als je een wagen koopt kan je hem ook niet zomaar inruilen voor een nieuw model)
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, dat is de meest recente en de eerste die vanuit technisch standpunt écht geschikt is om HD te verwerken.koenraaddeconinck schreef:Hier in Aalst heb ik een Cisco version 4 decoder gekregen. Waarschijnlijk de meest recente dan toch ??
Nagel op de kop, maar zeg niet dat ik dat gezegd heb héOfwel wisten ze waar het schoentje knelden maar mochten/konden ze dit niet toegeven ...

-
- Elite Poster
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Scarlet deelt aan de meeste nieuwe klanten nog steeds de V3 uit (correct me if I'm wrong
). Ik heb een V3b gekregen na een probleempje. Denk niet dat ze de V4 binnenkort gaan geven.

-
- Pro Member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
- Bedankt: 4 keer
V4 zal waarschijnlijk ook kostelijker uitkomen voor scarlet, ze vragen nu al niet veel geld. Het enige dat een beetje jammer is, is de schijf van 160 GB. Daarmee kan je in HD maar 40 uur mee opnemen.
SD 3 mbit/s ==> 1,3 GB/u ==> 123u
HD 9 mbit/s ==> 3.9 GB/u ==> 41u)
SD 3 mbit/s ==> 1,3 GB/u ==> 123u
HD 9 mbit/s ==> 3.9 GB/u ==> 41u)