Geen EDPnet newsserver meer

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar in het aanbod van EDPnet 'newer & faster' ontbreekt het aanbod van de 50GB newsserver (via GIGANEWS) die er in december nog wel in zat, ook niet als optie.
In het oude VDSL2 abo zit wel nog de 10GB via Giganews.
Niet veel, maar deze was/is prima te gebruiken als aanvulling bij oude of kapotte postings die bij bv Eweka niet meer kompleet waren. Bij Giganews lukte het dan altijd nog wel.
In de livechat vertelde een medewerker dat er aan gewerkt wordt tot een nieuw aanbod te komen.
Te hopen is dat dat Giganews blijft.
In iedergeval voor mij reden om voorlopig niet naar de nieuwe formules te gaan.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ben je zeker dat op ADSL Home (bv) er ook nog steeds newsserver zit? Ik kan namelijk al een eindje geen connectie meer krijgen op [email protected] met m'n gebruikersnaam en paswoord.. :-(
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 mar 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb het vorige week nog gebruikt met ADSL Home dus ja, die zit er nog bij. 10GB is snel op natuurlijk maar zoals al aangehaald is het erg handig als de retentie van je usenetprovider niet toereikend is (en Giganews is te duur om daar een abo te nemen). Weerhoudt mij er o.a. van om een nieuwe formule te nemen.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

lightningusenet: 2.5€ 50mbit... en ge weet toch dat alle newsservers uiteindelijk maar van 3 bronnen ofzo komen. voor die prijs vind ik dat de reviews goed zijn: helpdesk is quasi onbestaande, maar werken doet het wel kennelijk.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lightningusenet: 2.5€ 50mbit

Lage retentie, neem dan een gratis newsserver met +420d retentie. of ipv6 xsnews (+600d).Gratis.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik gebruik al jaren hitnews ben er tevrede van +420 dagen retentie en de prijzen zijn ook dik in orde :)
50 mbit 20 connecties (share toegestaan) en voor 69€/jaar dus die kost kunde nog delen met iemand anders en ieders 10 lijntjes nemen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

195.114.241.3 of test.news-service.com

gratis newsserver,geen username of paswoord nodig,bestaat al jaren.

http://www.news-service.com/
(test.news-service.com)

hitnews, lightningusenet is een afnemer van hun.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Die test.news-service.com krijg ik hier in sabnzb toch niet aan de praat hoor. Als ik op 'test server' klik, krijg ik ("10061, "Failed to connect: (10060, 'timed out') [email protected]:119")...

EDIT: en reader.ipv6.xsnews.nl ligt er blijkbaar ook uit, kan dat?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

431 days retention is -imo- méér dan genoeg. Zeker voor die prijs. Alles (tenzij misschien het meest exotische) wordt toch opnieuw geupload binnen het jaar als je weet waar te zoeken. En zoals hier al stond zijn er toch maar 3-4 Tier1 aanbieders, al de rest is reseller. Hoe je het ook draait of keert, rond die prijs kan je niet gaan!
Ikzelf zit bij Astraweb op een promo-account die ze al jaren zijn vergeten af te sluiten :lol: Als het op een dag toch prijs is ga ik naar LU. Heb al Giganews, Supernews, Usenetserver, Easynews en Astraweb gebruikt. Over allen (zeker AW, maar gratis is gratis) heb ik opmerkingen mbt de service/snelheid. Behalve dan bij Giganews, maar hun prijs is gewoonweg erover ($25 voor plat, $30 voor diamond dacht ik)
En er zijn nog genoeg IPv4/6 newsdiensten die gratis zijn. Gewoon op genoeg diensten abonneren (gratis) en dan je Newsleecher serverpriorities instellen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”