Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

@lord uh neen ......ik wil geen 2 lijnen.
Ik wil 1 lijn die gewoon meer upload bied en geen 2 aparte lijnen
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Even samengevat (correct me if i'm wrong) voor bestaande Expressnetklanten die willen overschakelen naar FiberNet 40:

-Nieuwe modem nodig. Nog niet bekend welke dit gaat zijn. Dhz installatie is gratis, laten installeren kost 50 euro
-Geen activeringskosten
-Je gaat een nieuw jaarcontract aan
-Je betaalt 2,05 euro per maand meer voor FiberNet 40

Als dit klopt wordt het aanbod al een pak minder interessant dan ik initieel dacht :-(
kS11
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 18:00

jorgo schreef:Ja die discussie wordt al jaren hier op dit forum gevoerd.

Feit blijft dat we in België zitten en dat er ook nog veel landen zijn die het een pak slechter doen dan hier. Je moet ook appels met appels (coax met coax en VDSL2 met VDSL2) vergelijken.

Kijk ik bevoorbeeld nog eens wat Ziggo aanbiedt, dan zie je voor 48 euro per maand 50/5. Daar komt wel nog een televisieabonnement aan 16,45 euro bij, dus totaal van 64,4 euro.

Met deze nieuwe formules krijg je daarvoor bij Telenet 60/3,5 met een mindere FUP en lagere upload, wel een hogere download.

Ja Nederland blijft dus interessanter, zeker als je naar FTTH oplossingen gaat kijken, maar vergeet niet van waar we komen en dan is dit toch al een ferme stap vooruit...


Geen idee waar jij je info haalt maar van de site van ziggo

Ziggo alles in 1 € 66,50 per maand 120Down - 10Up (wel geen idee of daar nog kabel bijkomt maar ik vermoed van niet)
Telenet Fibernet 60 in shake met tel en tv : 74.95 + 9 euro en een beetje voor de kabel

Dan ziet het der in nederland plots wel HEEL anders uit he ;)
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Als ze in China hun breedband netwerk activeren ben je er toch niets meer mee. Dan gaat het internet traag, een beetje als de Ring ;)
Maar ik snap idd wel dat de premium-users zich nu wat in de steek gelaten voelen. Ze betalen tenslotte €99 per maand voor hun internet dat net een pak minder interessant is geworden...
Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Je moet bij Telenet geen kabelabonnement bij hun afsluiten voor internet, in Nederland bij Ziggo en UPC blijkbaar wel.

Dan kom je toch op 64,4 euro voor dat 50/5 abonnement?

Bij UPC heb je inderdaad voor 50+17,05 euro 120/10, dat klopt. Inderdaad qua upload niet te vergelijken met de high-end van Telenet die 100 euro kost voor 100/5.

Wat ctgilles zegt dus :)
Gebruikersavatar
Futzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2011, 15:17

kS11 schreef:LOL @ website van telenet die nog steeds de oude producten aanprijst als promoties ...

Als je zoveel blah blah maakt van je persconferentie zorg dan op zijn minst dat ook je website up to date is bij de aankondiging van een product.

Over al die mensen die 5 cent minder gaan betalen? Dream on! Je gaat 50 euro activatie betalen hoor dus eigenlijk betaal je net meer!

Rode knop gevoel komt hier toch ook weer terug hoor :s


mensen die expressnet (XL) of diamondshake+ of goldshake+ hebben kunnen gratis overschakelen naar FIber 40, dat heeft die gast tijdens de persconferentie toch gezegd, dus geen 50 € activatie!
Laatst gewijzigd door Futzie op 13 jan 2011, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Daarnaast wordt gefluisterd dat de prijs van de FiberNet 100-formule in een Shake verlaagd wordt tot 99 euro per maand.
Dat zou toch ook al mooi zijn dan, kan ik mee leven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Marlboro schreef:Daarnaast wordt gefluisterd dat de prijs van de FiberNet 100-formule in een Shake verlaagd wordt tot 99 euro per maand.
Dat zou toch ook al mooi zijn dan, kan ik mee leven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


+13 euro voor het kabelabbo nog dan heh.

En ik heb die digi tv niet nodig want ik heb sat tv :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

. Over een verlaging van de prijs van een Shake-pakket met FiberNet 100-internet wordt niets gemeld.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Ik kan nog nergens terugvinden waar men de Docsis 3 router kan bestellen...
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Opus schreef:
Marlboro schreef:Daarnaast wordt gefluisterd dat de prijs van de FiberNet 100-formule in een Shake verlaagd wordt tot 99 euro per maand.
Dat zou toch ook al mooi zijn dan, kan ik mee leven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


+13 euro voor het kabelabbo nog dan heh.

En ik heb die digi tv niet nodig want ik heb sat tv :)


Kan het niet meteen terugvinden maar gisteren hier nog langsgekomen dat het kabelabonnement niet nodig is voor internet. Je kan dat dus opzeggen en 13 euro per maand besparen.

Mocht dat niet zo zijn moet ik ook bovenstaande berichten i.v.m. het vergelijk met UPC / Ziggo in Nederland aanpassen want dan kloppen die ook niet meer.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

"Telenet stelt vast dat zijn klanten almaar meer multimediale toestellen (pc, smartphones, tablets, e-readers, ...) gebruiken "

Waarom krijgen de mensen met basicnet ook niet meer volume ? Waarom is er geen onbeperkt volume op elk abo zoals overal in Europa ? Bende afzetters ! Ik verwacht een leegloop naar scarlet vdsl2 voor de mensen die aansluitbaar zijn, enfin ik zou in ieder geval niet lang moeten twijfelen.
kS11
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 18:00

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110113_034

Grappig eigenlijk dat daarin staat :
"Telenet belooft zijn bestaande klanten dat ze Fibernet een jaar lang gratis mogen uitproberen. Men zal dit wel zelf moeten aanvragen."

Dat kan toch niet waar zijn :)
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Haha, nee. 1000 klanten kunnen het een jaar gratis krijgen door het winnen van een of andere vage wedstrijd.
dotslasher
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb nog 2 bakskes van Telenet hier.

1 Arris van de TV en Telefoon en 1 modem voor het internet.

Ik zie dat die nieuwe docsis 3.0 modem draadloos is, switchpoorten heeft en alles in 1 is.

Kunnen ze die rommel niet kosteloos komen wegnemen en vervangen door die nieuwe modem?
Ik ken veel te weinig van techniek om da allemaal zelf te doen.
Vorige keer heeft een technieker van TN zelf 2 uur liggen sukkelen om dingen in orde te krijgen wat eerst een simpele upgrade was. :)

+10 jaar geleden hebben ze hier zo'n coax getrokken van beneden naar boven voor die internet modem.
Bijlagen
stuff.png
(56.92 KiB) 105 keer gedownload
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Die router dat in die nieuwe modem van Telenet zit, is die iets of wat deftig?

Normaal gezien staat er een limiet op aantal aansluitbare computers die je makkelijk kunt omzeilen door een router op je modem aan te sluiten. Hoe zit het hiermee? Soms zijn er hier tot 6 devices aangesloten op de router...
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

dotslasher schreef:Ik heb nog 2 bakskes van Telenet hier.

1 Arris van de TV en Telefoon en 1 modem voor het internet.

Ik zie dat die nieuwe docsis 3.0 modem draadloos is, switchpoorten heeft en alles in 1 is.

Kunnen ze die rommel niet kosteloos komen wegnemen en vervangen door die nieuwe modem?
Ik ken veel te weinig van techniek om da allemaal zelf te doen.
Vorige keer heeft een technieker van TN zelf 2 uur liggen sukkelen om dingen in orde te krijgen wat eerst een simpele upgrade was. :)

+10 jaar geleden hebben ze hier zo'n coax getrokken van beneden naar boven voor die internet modem.


Hier is de opstelling niet anders, wil ook wel weten hoe dit op te lossen.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

lucdec schreef:Waarom krijgen de mensen met basicnet ook niet meer volume ? Waarom is er geen onbeperkt volume op elk abo zoals overal in Europa ? Bende afzetters ! Ik verwacht een leegloop naar scarlet vdsl2 voor de mensen die aansluitbaar zijn, enfin ik zou in ieder geval niet lang moeten twijfelen.

Dan verplaatst het probleem zich en kan Telenet meer volume aanbieden voor onbeperkt. Scarlet daarentegen gaat procentueel meer "grootverbruikers" binnenkrijgen en dus gaat de marge fel omlaag. Het resultaat laat zich al raden...
Tenzij ze daar een magische manier hebben ontwikkeld om de traffiek binnen hun eigen netwerk te houden?

Ik kan trouwens niet zelf een DS3.0 steken, daar Telenet mijn installatie een beetje "alternatief" heeft uitgevoerd (2 aansluitingen op 1 coax)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En hoe weet nu iemand wat voor type modem ze hebben?
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

door op de modem te gaan kijken ?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

:lol:
Inderdaad, op de site van TN staan de modems opgesomd met een foto erbij. En ook de vorm van het serienummer of iets dergelijks.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Teebee schreef:En hoe weet nu iemand wat voor type modem ze hebben?

Via "mijn telenet" te achterhalen.

oeps, te laat.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ben mij nu aan het afvragen of ze nog veel fibernet 100 gaan verkopen

60/3.5 74.95€
100/5 120€

wie heeft er in godsnaam 45€ er voor over om wat vlugger te zijn buiten de hele rijke die naar geen cent hoeven te kijken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Correctie bij de verzamelde info: een upgrade is kosteloos en je zit niet opnieuw aan een jaarcontract vast!

Wat ik vooral wil weten: kan je die nieuwe modem in bridge mode zetten zodat ik mijn eigen wireless router kan blijven gebruiken ZONDER dubbele NAT te moeten doen?
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Dus in feite zou ik voor een fiberabbo 60 inclusief kabel en foon net zo veel betalen als voor een shake 75+ met dezelfde zaken inclusief?

Tempting...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Als de upgrade er een is naar een pakket dat standalone nu duurder is dan wat je vandaag betaalt, dan lijkt me dat geenszins kostenloos. Bvb, vrij zeker dat wie van ExpressNet naar Fiber40 wil overstappen ook effectief €2 per maand meer gaat mogen afdokken.
En bridging mode op die routers: dream on.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor zover ik weet heeft TN geen NAT maar zijn dat gewoon AP's
Je koppelt dus als het ware je cliënt aan zijn eigen publieke IP

Hierdoor moet TN alle poorten <1024 sluiten, als minimum voor de veiligheid.
Kunnen zij het aantal computers online/aansluiting beperken
Kost het veel minder geld op 100Mbit te NATten

achja... zal dan ook nooit voorstander van TN zijn :roll: :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Akuma schreef:Dus in feite zou ik voor een fiberabbo 60 inclusief kabel en foon net zo veel betalen als voor een shake 75+ met dezelfde zaken inclusief?

Tempting...

yep...
Daarom zie ik ook geen reden om als Shake+ klant niet over te gaan. Maandag heb ik hier hopelijk Fiber60 ^^
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

deej schreef:Correctie bij de verzamelde info: een upgrade is kosteloos en je zit niet opnieuw aan een jaarcontract vast!


En wat wordt als upgrade gezien? Expressnet naar Fibernet40 als upgrade en bijgevolg geen nieuw jaar contract? Dan is het wel interessant :)
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe modems, ben niet bepaald een fan van de huidige wifi modems die je enkel via mijn telenet kan beheren, en dat is een zware understatement...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

kS11 schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110113_034

Grappig eigenlijk dat daarin staat :
"Telenet belooft zijn bestaande klanten dat ze Fibernet een jaar lang gratis mogen uitproberen. Men zal dit wel zelf moeten aanvragen."

Dat kan toch niet waar zijn :)


Het wordt erger en erger met de nieuwsgaring en het verspreiden ervan van telecombedrijven, journalisten..onduidelijke, verdoezelende onjuiste informatie en nu ontwijkende antwoorden op vragen van de mensen LIVE over de FUP datavolume ….

(mensen die niet weten hoe het er werkelijk soms aan toe gaat bij telenet bv over die kleurdoosmetergrap vrij downloaden, dat je willekeurig als grootverbruiker bestempeld wordt als er toevallig meerdere klanten op je node zitten en je volgen hun metertjen dan teveel download, waarna je dan op de piekuren op 0,5 mbps youtube filmpkes moet proberen te kijken, of klanten die beginnen te klagen dat hun gegarandeerde coax verbindingsnelheid (volgens telenet) de dieperik ingaan op bepaalde tijdstippen…dit komen ze niet te weten via de gangbare media.)

Geef mij maar Lord Utopia en het news op Userbase :beerchug:

Ongelooflijk grappig hun lIVE nieuw productlancering en nu maar hopen op wat topspin van BGC :banana:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee, merci Kaise. Doet mij goed. :P
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ach ja, hier gaat mijn opzegbrief de bus in... het is genoeg geweest.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

honda4life schreef:Voor zover ik weet heeft TN geen NAT maar zijn dat gewoon AP's
Je koppelt dus als het ware je cliënt aan zijn eigen publieke IP


Voor zover ik weet ben je verkeerd. Er zijn imho 2 setups gangbaar:

1. Pure modem. Hierachter wordt dan een switch geplaatst en eventueel een wireless AP. In dat geval hebben alle clients inderdaad een publiek IP adres.

2. All-in-one modem. Deze modems hebben ook een wireless router aan boord. Die zijn deels configureerbaar via Mijn Telenet. Al je (Internet) clients krijgen een intern 192.168 adres van de modem en NAT is dus noodzakelijk evenals port forwarding. Het zou me niet verbazen dat de nieuwe Docsys 3.0 modems die ze gaan deployen ook dergelijke all-in-one oplossing zijn.
vipezz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2005, 18:08

Ik heb net getelefoneerd naar telenet met de vraag of ik kon overstappen. Ik zit momenteel in een shake met digitale tv, telefoon en turbonet, ik wilde dus overstappen naar fibernet60 maar dan komt dit neer op 89 euro per maand. Laat maar dan :(
BeAtS
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2010, 11:12

Hoe kom je bij 89€ uit. de prijzen zijn €64.95/€69.95/€74.95. 74.95€ dus voor Inet/TV/Foon.\

Denk dat ze jou de prijs hebben gegeven voor de Huidige Fibernet50. Die zit wel op 89€....
Laatst gewijzigd door BeAtS op 13 jan 2011, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Is waarschijnlijk met kabel erbij .
Fiber 60 = 74.90 € + 15 = 89.90
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

crosserke schreef:
Teebee schreef:En hoe weet nu iemand wat voor type modem ze hebben?

Via "mijn telenet" te achterhalen.

oeps, te laat.



Bij mij staat er dus niets meer onder Mijn Telenet, enkel maar instellingen van de wireless modem.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als ik bij "mijn telenet" mijn abo wil wijzigen, krijg ik wat nieuw te zien.
Maar nog niet de nieuwe producten... :eek:
Bv202
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2011, 19:02
Bedankt: 6 keer

Wat eigenlijk als je overschakelt van Expressnet naar Fibernet 40 zonder verandering van de modem? Volgens mij kunnen die oudere modems nog wel 40mbit aan, of zie ik dat verkeerd?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FiberNet 40 heeft nieuwe modem nodig vanwege Docsis 3.0. Dus oude modem volstaat niet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”