Misschien dat er hier mensen aanwezig zijn die ooit met een gelijkaardig probleem te kampen hebben gehad of zinvolle voorstellen kunnen doen tot het verhelpen van volgend gegeven:
Ik ben een proximus-klant (post paid) en stel sinds enige tijd vast dat het versturen van multi-part SMS schijnbaar succesvol is (althans aan mijn kant als verzender), maar de ontvanger blijkt niet mijn bedoeld verstuurde SMS te ontvangen, wel een multi-part bericht die enkele maanden terug ooit aan die persoon werd verstuurd.
Merkwaardige hierbij is dat verschillende ontvangers, verschillende, oude, multi-part berichten ontvangen, die in het verleden inderdaad telkens aan hen verstuurd werd. (ontvanger A krijgt oude multi-part SMS A, ontvanger B krijgt oude multi-part SMS B)
Gewone SMS, dus geen multi-part, lukt zonder probleem.
Ik hanteer een nokia 3110 classic.
Ligt het aan het toestel?!
==> Ik wisselde de SIM met het nokia-toestel van m'n vrouw en verstuurde met haar Mobile Vikings-SIM en de betreffende nokia 3110, een multi-part SMS naar mijn nummer, waarvan de SIM in haar nokia-toestel stak = geen probleem, multi-part SMS komt perfect toe.
Ligt dus niet aan het toestel.
Ligt het aan de SIM?!
==> Met mijn SIM in haar GSM verstuur ik multi-part SMS, komt perfect toe.
Ligt dus niet aan Proximus of SIM?!
Enige huidige vaststelling die ik dus kan maken is dat het probleem ergens iets is in de combinatie van mijn SIM met mijn nokia 3110 classic, en specifiek voor wat betreft multi-part SMS?!
Toestellen wisselen met de vrouw lijkt me niet onmiddellijk een goed voorstel, hoewel het een 'workaround' zou zijn.
Betere workaround zou dan de eindelijke aankoop van een smartphone (waarschijnlijk desire HD, of misschien toch even de aankondigingen op de CES afwachten) zijn

Maar ben toch curieus naar oorzaak en effectieve oplossing...
Alvast bedankt voor eventuele suggesties!