Hallo,
Momenteel heb ik nog geen digitale tv, maar overweeg om in te gaan op een aanbod van telenet (1 EUR voor een "recycled" digicorder).
Maar ik heb wat vragen en hoop dat iemand me kan verder helpen.
Ivm installatie:
Volgens een filmpje op de site van telenet, wordt de modem (heb mijn internet bij BGC, dus geen telenet) aangesloten op de kabelaansluiting bij je tv. Is dat altijd zo? Ik was eerst van plan om na mijn jaar internet bij BGC een pakket van BGC te nemen, maar zit dan met lange kabels of PLC). Als de installatie van telenet dichtbij de tv kan, is dat een voordeel.
Ivm gebruik:
Ik heb een adres aan zee, dat ik ook verhuur als vakantiewoning.
Als ik beslis dat huurders geen digitale diensten kunnen gebruiken (vb online film huren), kan ik dat dan blokkeren? Moet er bv een code ingegeven worden als je zo'n film huurt?
Als ik beslis dat huurders hier wel gebruik van kunnen maken, kan ik die zaken dan meteen verrekenen bij de teruggave van de waarborg? Kan ik bv op de site van telenet opvragen wat de stand van de factuur is? Zoniet, wat is dan de maximum termijn tussen het gebruik van een dienst en de facturatie ervan? Is de factuur gedetailleerd genoeg (dag, tijdstip en kost) om het aan de juiste huurder door te rekenen?
Alvast bedankt!
Telenet Digitale TV - enkele (basis)vragen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In princiepe plaatst men de NIU en modem zo dicht mogelijk bij het overname punt (daar waar je kabel binnen komt), al is dat bij sommige mensen vlak achter de TV. Het antwoord kan dus ja en nee zijn op je vraag.
Ja, voor het huren van films heb je een pincode nodig... en je kan verschillende profielen aanmaken op je decoder (waarbij een profiel voor een huurder bijvoorbeeld geen uitgaven mag doen). Voor het afrekenen moet je wachten tot je het factuur hebt denk ik, ik dacht niet dat je het elders kon zien (tenzij eventueel op de decoder zelf misschien).
Ja, voor het huren van films heb je een pincode nodig... en je kan verschillende profielen aanmaken op je decoder (waarbij een profiel voor een huurder bijvoorbeeld geen uitgaven mag doen). Voor het afrekenen moet je wachten tot je het factuur hebt denk ik, ik dacht niet dat je het elders kon zien (tenzij eventueel op de decoder zelf misschien).