Wat kan ik nog met mijn Motorola Cybersurfr?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste mensen,

Ik was lang lang geleden dus klant bij Telenet. En ik heb hier nog mijn oude Motorola Cybersurfr modem terug gevonden. Even ter zijde: Geen enkele recente modem kan aan de looks van dit mooie bakbeest tippen.

Nu vroeg ik mij af of je hier nog waarborg voor terug krijgt bij Telenet? Niemand wil natuurlijk deze modem nog kopen, dus het is dat of in de vuilbak.

Het betreft dus deze: http://hyperbaton.homelinux.org/images/cybersurfr.JPG
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

vrees ervoor ... heb er hier ook nog enkele liggen in de garage ..

ik spaarde die vooral voor de voedingen .. soms kon ik iemand sneller depanneren dan telenet ...

Maar denk niet dat er nu nog staan van deze generatie .. dat was CDLP en nog geen DOCSIS dacht ik
De voedingen van deze CDLP's hadden nogal de neiging om erg warm te komen .. zelfs door te smelten soms ..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

HyperBaton schreef:Nu vroeg ik mij af of je hier nog waarborg voor terug krijgt bij Telenet? Niemand wil natuurlijk deze modem nog kopen, dus het is dat of in de vuilbak.

Jammer. Je had ten tijde van de stopzetting van je abbo je geld moeten terugvragen.
Je hebt er in die tijd 2.000 BEF waarborg voor betaald.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Je bedoelt dat ze er zo uit zien ongeveer?

Afbeelding

:P

Deze werkt wel nog desondanks de voeding precies in zijn broek gedaan heeft.

Maar Telenet geeft dus geen waarborg meer terug voor deze modems? Weet iemand dat?
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:
HyperBaton schreef:Nu vroeg ik mij af of je hier nog waarborg voor terug krijgt bij Telenet? Niemand wil natuurlijk deze modem nog kopen, dus het is dat of in de vuilbak.

Jammer. Je had ten tijde van de stopzetting van je abbo je geld moeten terugvragen.
Je hebt er in die tijd 2.000 BEF waarborg voor betaald.

Ja 9 jaar geleden was ik pas 14 jaar oud, ik was nog niet echt up to date met de Telenet contracten :) Maar goed, gezien je antwoord ga ik er dan van uit dat het dus een no-go is voor de waarborg.
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 mar 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Fout.

Voor zo ver ik weet krijg je u waarborg terug als je die ooit moeten betalen hebt. Vroeger was het zo dat je een waarborg diende te geven van 2000fr of 50 euro. Nadien is dit veranderd door activatiekost en dus recht in de pocket van Telenet. Dus voor alle duidelijkheid als je nog een bewijs hebt dat ge hem moeten betalen hebt kun je hem terugvorderen. Ik persoonlijk heb deze ongeveer 3jaar terug toch nog gekregen.
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Oh mooi. Maar uh oh, een betalingsbewijs :D Right, dat kan wel heel wat moeilijker worden. Wel goed om te weten dat het dus nog mogelijk is. Thanks!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zoals iedereen weet is TweakDSL een bedrijf met geheel eigen tradities.
Daarom hebben we dit jaar besloten (bij voldoende animo) om wedstrijden
modemwerpen te organiseren.

Iedere deelnemer krijgt een TweakDSL pakket (bestaande uit een cap, pen
en stickervel) voor de moeite en voor de winnaar hebben we een mooie
prijs.

Er kan ingeschreven worden voor 1 van de 4 categorien:
- Annex A 1-poorts
- Annex A meerpoorts
- Annex B 1-poorts
- Annex B meerpoorts

Wil je je inschrijven, stuur dan een mail met je naam, adres en
woonplaats naar [email protected] voor 31 maart 23:59 uur.
Ben je al klant bij ons? Vermeld dan ook even je klantnummer erbij.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL Team.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

haha das een goeie :)

Is helaas geen DSL modem maar Kabel modem dus buiten categorie :-)

@HyperBaton ja dat bedoel ik inderdaad , heb er ook nog zoeentje liggen die nog werkt ... maar heb er ook al in de vuilbak gesmeten die er ook zo uitzagen maar piepedood waren :)

Wat waarborg betreffende dat klopt .. ik had in 1998-99 m'n 1ste telenet en heb denk ik ook nog waarborg terug gehad .. was toen nog 10.000 Bef install ook lol ... :oops:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

crazydavid schreef:Dus voor alle duidelijkheid als je nog een bewijs hebt dat ge hem moeten betalen hebt kun je hem terugvorderen.

Een "bewijs hebt dat ge hem moeten betalen hebt" is dus de originele factuur van de installatie destijds.
Dat heb ik nog :lol:
Misschien probeer ik toch eens.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En is die waarborg geïndexeerd :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo eentje ligt hier ook nog en toen we ons telenet abo hebben stopgezet toen heeft telenet netjes die 50 euro terug gestort.
De voeding heeft de buurman, want die zijn voeding had het begeven en moest te lang wachten op een nieuwe.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik was één van de eerste klanten van telenet, heb ook nog waarborg van 2000bef betaald. terug gekregen na stopzetten abo (heb er wel moeten naar vragen). die modem kan nog van pas komen bij het belgisch kampioenschap modem-werpen. hoewel, ik heb de mijne nog verkocht gekregen onlangs
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wow, ik ben trots op mezelf, ik heb de factuur effectief terug gevonden.

Er staat wel niets specifiek over modem waarborg op. Het bedrag is 306,10 euro en er staat gewoon Pandora op als beschrijving. Morgen maar eens bellen naar Telenet I guess. Ik heb mijn analoge kabel ook net opgezegd via aangetekende brief maar ze zijn ook te lui om daar bevestiging op te geven, dus dat worden 2 vliegen in 1 klap.
waarborgterug
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2011, 16:28

Eind oktober zegde ik mijn internetabonnement op. Eind november werd de internetdienst zoals afgesproken stopgezet.
Ik heb toen nog eens gebeld naar Telenet om mijn modemwaarborg (in 2001 ten tijde van de Motorola Cybersurfr) terug te krijgen en men beloofde dat dit op het einde van het internetcontract zou teruggestort worden.

Vandaag kreeg ik de Telenet-aanrekening en tot mijn verbazing zag ik dat de teruggave van de waarborg internet kabelmodem van 2000 BEF (omgerekend 49,58 euro) niet werd vermeld.

Ik heb vandaag verscheidende keren gebeld en ook via Twitter contact opgenomen. Maar ik begrijp uit de conversatie dat Telenet absoluut niet wil ingaan op mijn vraag om de waarborg internet kabelmodem terug te storten.

Telenet weigert halsstarrig omdat ik nog een tv- en telefoniefonieproduct bij hen afneem. Maar die telefonie en tv heb ik pas sinds 2004-2005 en die maken trouwens gebruik van een nieuwere modem (toen vroeg Telenet geen waarborgen meer, maar activeringskosten). Als ik in 2001 een modemwaarborg betaal heeft dat toch niets met contracten te maken die ik pas 3 jaar later heb afgesloten? Compleet onzinnige redenering dus.

De Motorola Cybersurfr is dus al lang terug in het bezit van Telenet en mijn internetdienst is opgezegd.
Ik meen dat ik voldoe aan de voorwaarden om de modemwaarborg terug te krijgen.


Maar Telenet weigert halsstarrig.

Wat kan ik nu nog meer doen?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Betogen ?
Je contract er eens op nalezen ?
Telenet via een aangetekend schrijven in gebreke stellen ?
De ombudsman?
Een advocaat beter vroeg dan laat ? (via verzekering)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

1 van de tegenargumentatie is dat je je akkoord hebt gesteld met onder andere nieuwe voorwaarden en een nieuwe structuur "Telenet"

Een ander is dat je ooit eens geen activatiekost bent aangerekend en dat dat was omdat je zogezegd nog een waarborg terug moest

De laatste jaren weet ik eigenlijk van niemand meer dat credit heeft gehad
The eternal and true pessimist :D
waarborgterug
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2011, 16:28

Het is mogelijk dat voorwaarden veranderen. Maar een waarborg blijft een waarborg. Ik heb deze morgen al eens snel juridisch advies ingewonnen bij mijn advocaat en die stelt onomwonden dat ik recht heb op terugbetaling van de waarborg.

Deze avond nog een familielid op bezoek gehad, die begin dit jaar naar Belgacom is overgestapt. Hij was natuurlijk vergeten om die waarborg terug te vragen. In mijn ogen zijn er duizenden en duizenden gedupeerden.

De manier waarop ik vandaag behandeld ben door Telenet heeft me toch aan het denken gezet. Het was ronduit grof.
Als ik tegen volgende week niets meer hoor van Telenet zal mijn advocaat er eens korte metten mee maken.

Met de ombudsman telecom en aangetekende brieven had ik al ervaring, een groot bedrijf als Telenet lacht daar vanzelfsprekend mee.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hou ons op de hoogte, dit is wel interessant.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Heb destijds meer dan genoeg telefoontjes gedaan om die waarborg terug te krijgen... ging allemaal in orde komen. Niet dus.
Ondertussen willen ze me verplichten die digicorder te kopen omdat die niet op tijd binnen was..

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat telenet zijn oude toestellen niet terug wil. Als ze een borg in hun zakken kunnen houden door je gewoon straal te negeren doen ze dat. Als ze je 150€ kunnen laten ophoesten van zodra een digicorder niet binnen de week binnen is na afsluiten doen ze het.

Ik hoop van harte dat ze hun boete van (wat mij betreft minstens) 250.000€ in beroep alsnog krijgen, zo weet ik tenminste dat mijn geld goed besteed is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat telenet zijn oude toestellen niet terug wil.


Natuurlijk willen ze die niet meer terug... ze zijn al lang afgeschreven en voldoen niet meer aan de hedendaagse normen (Eurodocsis 3).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je hem echt kwijt wilt : voor de deur leggen in Mechelen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”