dxadsl overgenomen door scarlet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik krijg juist van een dxadsl klant te horen dat ze van scarlet naar haar hebben gebeld en ze wisten te vertellen dat dxadsl door scarlet is overgenomen... en ze boden een promo aan van 40 euro voor internet en telefonie.

Is hier iemand van op de hoogte?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Scarlet heeft ergens rond de jaarwissel FullTelecom overgenomen.
dxadsl was een reseller van FullTelecom.
De administratie van dxadsl gebeurde ook vroeger bij FullTelecom.
Het adres van FullTelecom is hetzelfde van Scarlet.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

*zucht*.... de overzichtelijkheid die er vroeger min of meer was is volledig weg op deze manier. dan kunnen ze evengoed full telecom en dxadsl opdoeken en onderbrengen bij scarlet als ze op die manier gaan beginnen en ineens alle klanten overzetten
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

PumbaaH schreef:*zucht*.... de overzichtelijkheid die er vroeger min of meer was is volledig weg op deze manier. dan kunnen ze evengoed full telecom en dxadsl opdoeken en onderbrengen bij scarlet als ze op die manier gaan beginnen en ineens alle klanten overzetten
Ze kunnen je niet zomaar overzetten op hun netwerk zonder jou goedkeuring, je hebt een contract afgesloten met het toenmalige dxadsl/fulltelecom, niet met scarlet :wink: daarom dat dus ook scarlet de dxadsl/fulltelecom gebruikers aanspoort om bij hun te komen zodat ze deze wss met de tijd kunnen opdoeken ofzo.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ja, ik heb ook telefoon gekregen daarover, zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=26827

Alleen begon het telefoongesprek met: Hallo met xxxx van Fulladsl, ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

het abbo internet plus vaste tel.zijn wel voordeliger bij EDPnet,waar gaat dat naar toe gaan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nergens. Er is geen plaats op de markt voor providers als Euphony en DX-ADSL.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Tegen eind 2011 zijn alle Scarlet white labels EOL.
Toeval of niet, maar in nov 2011 is het net 3j dat belgacom scarlet overnam.
Ze mochten contractueel niks wijzigen aan de bestaande abo's de eerste 3j na de overname.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Belgacom de grote slokop, die zijn monopolie op het koper verder verstevigt en de kleintjes verder doodknijpt of wurgt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Met zo'n mooi alternatief doen ze maar, was het bij telenet ook maar het geval.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trivial schreef:Tegen eind 2011 zijn alle Scarlet white labels EOL.
Toeval of niet, maar in nov 2011 is het net 3j dat belgacom scarlet overnam.
Ze mochten contractueel niks wijzigen aan de bestaande abo's de eerste 3j na de overname.
Hey, hoe weet je dat?
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Laat ons zeggen dat ik nauw verbonden ben met een van die resellers (meer wil ik er niet over kwijt), en die kregen onlangs allemaal een brief met deze melding.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

M'n schoonouders zijn ook nog bij DXADSL.
Heeft er iemand ervaring met het opdoeken van resellers?

m.a.w. komt er een aanbieding in zo'n geval, of stapt ie nu al beter over naar een ander?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bij mij is er een aanbod vanuit Scarlet gekomen, van iemand die zo gezegd werkt bij Full ADSL.

Het aanbod was toen
* Gratis modem (was toen een lopende promo van goedkopere modem)
* Gratis installatie (was toen een lopende promo van goedkopere installatie)
* Gratis activatie (was toen al een lopende promo, dus niets extra)
Het heeft mij in totaal €100 opgeleverd.
Buiten de maandelijkse kost, heeft de overstap mij niets gekost en ik zal ineens op VDSL2 met een nieuwe modem (weliswaar de slechte sagem)
Als ik nu naar de Scarlet-site kijk, dan zie ik dat de lopende promo's overeenkomen met hetgeen ik heb gekregen. Dus ik betwijfel of ze nog een interessanter aanbod kunnen aanbieden.


Als je niets doet, weet ik niet wat er op termijn zal gebeuren. Wat niet één van de voorwaarden bij de overname door Belgacom dat de huidige pakketten moeten bestaan tot eind dit jaar?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb nog NIETS vernomen van wie dan ook. Ik had een ADSL 20/1 profiel, ben gratis omgezet van VDSL 20/2 en heb ondertussen niet gehoord van DxADSL, Fulltelecom of Scarlet. Je zou mogen verwachten dat klanten verwittigd worden als een firma veranderd van eigenaar.
Nu goed, Easynet deed net hetzelfde en maakten mij (tevergeefs) automatisch BGC klant.

Wie UB niet volgt heeft er waarschijnlijk niet eens een idee van bij welke ISP hij zit als DxADSL klant.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Als je niets hebt gehoord, dan ben je waarschijnlijk nog klant bij dxADSL, of wat er toch nog van overblijft.
Scarlet heeft mij gebeld met een naanbod (net zoals Telenet dat ook vaak probeert te doen).
Dus ik het zelf de overstap gemaakt en geregeld.

De omschakeling naar VDSL heeft te maken met de verkoop van het Scarlet-netwerk. Belgacom moest het Scarlet-netwerk verkopen en heeft op zijn eigen netwerk geen ADSL aan 20 Mbps, dus daarom is iedereen die 20 Mbps van Scarlet had omgezet naar VDSL.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Migratie netwerk
Nieuws foto

Supersnel en goedkoop internet !
Voorheen waren er 2 grote netwerken in België: Scarlet & Belgacom.

Daar Scarlet vorig jaar overgenomen werd door Belgacom, heeft het BIPT (www.bipt.be) beslist dat het netwerk van Scarlet verkocht moet worden.

Het Scarlet netwerk werd ondertussen ook verkocht aan NMBS, waar geen internetklanten meer toegelaten zijn.

Hierdoor moeten alle klanten die op het Scarlet netwerk zaten, overgezet (migratie), worden naar het betere, stabielere Belgacom netwerk.

Daar we zowel Belgacom en Scarlet als leverancier hadden, zal dit voor sommige van onze klanten niet van toepassing zijn. Indien u niet gecontacteerd wordt, dient u zelf geen actie te ondernemen.

Voorwaarden

De prijzen blijven gelijk, de snelheid blijft gelijk, de poorten blijven open en alle voorheen overeengekomen afspraken met ons blijven dan ook net hetzelfde.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

driesve schreef:De omschakeling naar VDSL heeft te maken met de verkoop van het Scarlet-netwerk. Belgacom moest het Scarlet-netwerk verkopen en heeft op zijn eigen netwerk geen ADSL aan 20 Mbps, dus daarom is iedereen die 20 Mbps van Scarlet had omgezet naar VDSL.
Weet ik wel, bij de domiciliëring staat er nu Scarlet i.p.v. DxADSL en dat is de enige aanwijzing dat er iets veranderd zou zijn. Ik heb een week of 2 terug eens gemaild naar de helpdesk maar daar komt geen antwoord op. Ik stap trouwens binnenkort toch over naar EDPnet. Het enige waar ik op wacht is zekerheid dat ik een 30/6 profiel krijg. Buur hiernaast heeft 30/6 (maar ook BGC TV) en VDSLtool geeft goede waarden aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”