Kent er eimand goede reviewsites / plekken om een goede 802.11n PCI(e) kaart te kopen?
Om een of andere reden zijn ze bijna allemaal verdwenen uit de winkels.
802.11n PCI(e) kaarten
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De reden waarom deze bijna allemaal verdwenen zijn uit winkels...
Volgens mij werkt dat toch niet goed hoor, achter een metalen pc-kast een ontvanger plaatsen (niet dat die usb-rommel beter werkt vind ik in vergelijking met een laptop
Maar euuhm ge moet het niet zo ver gaan zoeken ze:
http://www.alternate.be/html/categoryLi ... n=HARDWARE
Volgens mij werkt dat toch niet goed hoor, achter een metalen pc-kast een ontvanger plaatsen (niet dat die usb-rommel beter werkt vind ik in vergelijking met een laptop

Maar euuhm ge moet het niet zo ver gaan zoeken ze:
http://www.alternate.be/html/categoryLi ... n=HARDWARE
Laatst gewijzigd door honda4life 07 jan 2011, 15:59, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Maar euh, vroeger waren ze allemaal met zo'n draadje, en die kwam dan boven op de tafel. Ze zijn er niet meer... Heel raar
Trouwens, het liefst heb ik Dual-Band.
Dan kan ik misschien wel 200Mbps halen met mijn WNDR3700
Trouwens, het liefst heb ik Dual-Band.

- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Op ebay kan je ze kopen voor rond de 15€ zelfs.
Die antenne's op de tafel zijn eerder vervangen door die usb-ontvangertjes met zo'n verlengsnoer en staandertje.
(al twijfel ik toch of het volle zendvermogen ter beschikking is als je voelt hoe warm die dingen worden, en je weet dat usb maar 2,5 W kan geven standaard)
Die antenne's op de tafel zijn eerder vervangen door die usb-ontvangertjes met zo'n verlengsnoer en staandertje.
(al twijfel ik toch of het volle zendvermogen ter beschikking is als je voelt hoe warm die dingen worden, en je weet dat usb maar 2,5 W kan geven standaard)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb trouwens een nieuwe nodig met facuur. En liefst uit een winkel in Belgie...
Wat een zonde, ik snap em niet. Verkocht het dan zo slecht? Ok, meestal sluit je een gewone desktop pc aan bedraad. Voor mij is dat geen optie, en wat nu?
Nu zit ik op 802.11g netwerk (gebruik de AP van telenet in AP client mode)... En surf aan 11Mbps.
Hopelijk wordt mijn ticket bij Asus aanvaard zonder mijn moederbord kwijt te raken. Ik had er eentje ingebouwd in mijn moderbord (eigenlijk is het gewoon een kaartje die je los kunt koppelen). Dat was echt een goede adaptor. Maar nu wilt hij niet meer. (om precies te zijn: een van de antenne-ingangen wilt niet meer)
Weet er trouwens iemand de pin-out van een SMA connector? Ik zie dat er 5 soldeerpunten zijn, misschien soldeer ik wel mijn eigen connector daaraan?
Wat een zonde, ik snap em niet. Verkocht het dan zo slecht? Ok, meestal sluit je een gewone desktop pc aan bedraad. Voor mij is dat geen optie, en wat nu?

Nu zit ik op 802.11g netwerk (gebruik de AP van telenet in AP client mode)... En surf aan 11Mbps.
Hopelijk wordt mijn ticket bij Asus aanvaard zonder mijn moederbord kwijt te raken. Ik had er eentje ingebouwd in mijn moderbord (eigenlijk is het gewoon een kaartje die je los kunt koppelen). Dat was echt een goede adaptor. Maar nu wilt hij niet meer. (om precies te zijn: een van de antenne-ingangen wilt niet meer)
Weet er trouwens iemand de pin-out van een SMA connector? Ik zie dat er 5 soldeerpunten zijn, misschien soldeer ik wel mijn eigen connector daaraan?

- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Al eens op tweakers gekeken? http://tweakers.net/pricewatch/cat/315/ ... arten.html
Een beetje aan de filters sleutelen en je krijgt dit:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/315/ ... 9quuLWp9Aw
Een beetje aan de filters sleutelen en je krijgt dit:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/315/ ... 9quuLWp9Aw
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Persoonlijk gebruik ik toch nog altijd liever een apart AP dan een PCI kaart. Heb thuis een EDIMAX EW-7416APn staan en dat gaat wreed goed, haal sustained rond de 70Mbit (8-9MB/sec, tool geeft 300Mbit aan) ... iets wat imho wreed goed is voor een kamer op ongeveer 20m van het AP (met keuken + living + hal ertussen).
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke