Ondertussen een spare voeding gevonden... en alles staat hier netjes naast mij op m'n bureau.
Eerste probleem was dat de CPU fan ging draaien, maar iets daarna terug stil viel en ik niets op de VGA kreeg. Enfin, na wat zoeken bleek de memory niet diep genoeg te zitten (PERC of HDD's zijn nog niet aangesloten). Eens dit opgelost starte hij verder door en kreeg ik het welcome screen van de BIOS (en geraak er netjes in) waarna hij komt vertellen dat er geen OS is (logisch).
Stap twee... PERC6/i in een PCIx slot gestoken... terug opgestart en terug het eerste probleem. CPU fan gaat dus even draaien, en iets daarna valt hij stil (blijft dit dan opnieuw proberen). Zowel de PCIe x16 en PCIe x4/x1 geven hetzelfde probleem, en op de PERC6/i zie ik een miniscuul groen LEDje knipperen (heartbeat error).
Mmm... strange... en heb geen speakertje in reserver (geen idee of hij beeps geeft
) Ben me aan het afvragen of dit misschien het bewuste PIN 5 & 6 issue is, al zou dit voorkomen bij Intel's P35 & P45 chipsets ?