belgacom vaste lijn...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

hallo,

bij belgacom kost een vaste telefoonlijn 19 euro maand
de optie voor gratis te bellen 24/24 kost bij belgacom 19.99 euro maand extra

dus het kostenplaatje is 38.99 euro/maand

bij telenet kost een vaste lijn 18.27 euro maand
de optie gratis bellen 24/24 kost bij telenet 5 euro per maand extra

dus totaal kostenplaatje bij telenet 23.27 euro/maand

of beter gezegt belgacom is 15.72 euro duurder!

of kan ik bv bij belgacom een extyra korting vragen,want deze prijs is wel enorm verschillend he....

groetjes,
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nope, die weten dat ook wel. Echter bij Telenet bel je eigenlijk via VOIP (weliswaar op hun server), bij Belgacom niet is dat een echte vaste lijn.

Wil je echt goedkoop, hou het 100% voip via WeePee of dergelijke.
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Hou er rekening mee dat de decoders en modems van Telenet energievreters zijn (bron: testaankoop) die je electriciteitsfactuur omhoog jagen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Een Motorola SBV6120E (Docsis 3.0) modem van Telenet verbruikt 5 Watt (44 kWh/jaar).
Dus dat valt wel mee.

Een B-Box2 verbruikt zonder WIFI 10 Watt (88 kWh/jaar).
Een B-Box2 verbruikt met WIFI 11 Watt (96 kWh/jaar).
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Denk dat manu het heeft op de digitale tv decoders en dergelijke die enorm veel verbruiken. Geen zin om het nu op te zoeken maar dacht dat die rond de 25watt zaten (+- 50 euro per jaar aan stroomverbruik!)

http://www.zdnet.be/news/88618/telenet-en-belgacom-nuanceren-stroomverbruik-digitale-televisie/ schreef:Het stand-byvermogen moet volgens de BBL op 0,5 watt worden vastgelegd, waar dit nu 29,60 watt is bij Telenet en 14,51 watt bij Belgacom.
Nog iets meer dus, een 5 euro per maand dat je hierdoor extra betaalt :eek:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Is inderdaad een groot verschil, zou wel eens iets mogen aan gebeuren, niet dat ik er last van heb, bel al jaren via voip over weepee in combinatie met justvoip, dus dat kan ik iedereen wel aanraden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

eternum schreef:Een Motorola SBV6120E (Docsis 3.0) modem van Telenet verbruikt 5 Watt (44 kWh/jaar).
Dus dat valt wel mee.

bron?
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Als "dommelgbruiker" weet je dat cityconnect 24 euro maand kost (jaarcontract), bellen 24/7
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maar dat is voip!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Goztow schreef:Maar dat is voip!
Wat is eigenlijk het bezwaar tegen VoIP? Ik gebruik al jaren VoIP (eerst BC iTalk, nu Dommel Netline). Buiten soms een "moeilijker" geprek door een tijdelijk probleem, werkt dat prima. Bij een vaste lijn kan je dat trouwens ook hebben dat het niet altijd 100% goed werkt. Dan zeg je : "Wacht even, ik bel je onmiddellijk terug". Wel, bij VoIP gaat dit net zo ... Met het enigste verschil dat het telefoneren (naar vaste lijnen dan) me niets kost! :beerchug:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

jaker schreef:Wat is eigenlijk het bezwaar tegen VoIP?
Als je de titel leest ben je gewoon off topic ....
jaker
Elite Poster
Elite Poster

Dat weet ik, ik kan ook lezen. Maar juist daarom mijn vraag ... :roll:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:Als je de titel leest ben je gewoon off topic ....
dommelgebruiker schreef:of kan ik bv bij belgacom een extyra korting vragen,want deze prijs is wel enorm verschillend he....
Dan is er maar 1 antwoord he : Nee, leg je er bij neer of stap over naar een andere provider, voip gaat je het minst kosten.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef:
eternum schreef:Een Motorola SBV6120E (Docsis 3.0) modem van Telenet verbruikt 5 Watt (44 kWh/jaar).
Dus dat valt wel mee.

bron?
Zelf gemeten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een modem, akkoord. Maar wat als je draadloos internet wil?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:
Gray schreef:
Dus dat valt wel mee.

bron?
Zelf gemeten.
Met welke meter?
Excuses voor het mierenneuken maar het is zo dat bij zo'n lage wattages 90% van de consumenten hardware resultaten levert die fel van het werkelijke verbruik afwijken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Dat was inderdaad met een consumenten meter.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dima_2005 schreef:Nope, die weten dat ook wel. Echter bij Telenet bel je eigenlijk via VOIP (weliswaar op hun server), bij Belgacom niet is dat een echte vaste lijn.

Wil je echt goedkoop, hou het 100% voip via WeePee of dergelijke.
hallo,

de enige echte reden waarom ik perse zo'n vaste analoge lijn wil is de volgende:

ik heb thuis een alarmsysteem van ceulemans security en elk uur belt deze uit naar de meldkamer om een lijntest door te geven en andere gegevens....
volgens de mensne van ceulemans security is de spanning bij een voip verbinding op het koperpaar anders dan bij een analoge lijn....
volgens hun zou dit alarmsysteem die lijn niet kunnen vinden....doordat die spanning anders is....
kan iemand hierover mss meer vertellen?

verder werkt dit alarmsysteem via een meldkamer via een soort van modemverbinding.... en tschijnt dat voip die gegevens niet correct zou kunnen doorgeven....
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Dat was inderdaad met een consumenten meter.
De vraag is welke :wink:
Bekijk op deze link de onderste rij "Gemiddelde afwijking t.o.v. referentiemeter" eens en dan begrijp je waarom
http://nl.hardware.info/reviews/1460/6/ ... tresulaten
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

@ jorgo.

Ik ben me daarvan bewust.
Geen enkele consumenten meter is een true rms meter ... en dus zowat per default niet "juist" bij schakelende voedingen.
Maar,euh, de referentiemeter in dat artikel is ook maar een low cost power meter. :wink:
Een "juister" resultaat dan de consumenten meters in de meeste omstandigheden allicht. Dat wel.
jaker
Elite Poster
Elite Poster

dommelgebruiker schreef:volgens de mensne van ceulemans security is de spanning bij een voip verbinding op het koperpaar anders dan bij een analoge lijn....
volgens hun zou dit alarmsysteem die lijn niet kunnen vinden....doordat die spanning anders is....
Bij VoIP zal je VoIP router of ATA o.i.d. inderdaad maar een lage spanning op de gesimuleerde analoge lijn zetten, daar deze geen kilometers lang afstanden moet kunnen overbruggen. In een gewone telefooncentrale worden spanningen van 48V ... 60 V gebruikt op de pstn lijnen, in een VoIP router zal meestal maar 12V worden gebruikt. Indien je alarmsysteem dan de spanning op de lijn gaat testen, zal deze idd een foutmelding kunnen geven op te lage lijnspanning.
dommelgebruiker schreef:verder werkt dit alarmsysteem via een meldkamer via een soort van modemverbinding.... en tschijnt dat voip die gegevens niet correct zou kunnen doorgeven....
Modemverbindingen zijn realtime en het is dan ook normaal dat zulke verbindingen soms tot regelmatig onderbrekingen zullen ondervinden over een VoIP verbinding. TCP/IP verbindingen kunnen immers geen 100% realtime garanderen, maar het menselijk oor heeft minder last van deze foutjes...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jaker schreef:Bij VoIP zal je VoIP router of ATA o.i.d. inderdaad maar een lage spanning op de gesimuleerde analoge lijn zetten, daar deze geen kilometers lang afstanden moet kunnen overbruggen. In een gewone telefooncentrale worden spanningen van 48V ... 60 V gebruikt op de pstn lijnen, in een VoIP router zal meestal maar 12V worden gebruikt. Indien je alarmsysteem dan de spanning op de lijn gaat testen, zal deze idd een foutmelding kunnen geven op te lage lijnspanning.
Ik vraag me af hoe dit dan werkt als je alarm installatie op een Telenet "vaste lijn" staat. Want de output van de Telenet telefonie modem is toch ook een "gesimuleerde analoge lijn", met een lijnafstand van enkele meters i.p.v kilometers ?
- Komt hier dan ook zo'n hoge spanning op te staan als op een Belgacom lijn ?
- Zetten ze er dan een weerstand tussen om de lange lijn te simuleren (zodat de spanning naar normale waarden valt bij off-hook) ?
- Of is dat een lagere spanning zoals bij de meeste VOIP toestellen en/of binnencentrales ?
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet kan ingesteld worden in die alarmcentrales.
jaker schreef:Modemverbindingen zijn realtime en het is dan ook normaal dat zulke verbindingen soms tot regelmatig onderbrekingen zullen ondervinden over een VoIP verbinding. TCP/IP verbindingen kunnen immers geen 100% realtime garanderen, maar het menselijk oor heeft minder last van deze foutjes...
Daar heb je een punt, en ik kan mij goed voorstellen dat dit een probleem is over een VoIP verbinding (zie welke problemen een gewone trage telefaxverbinding van 9600 bps al heeft over VoIP, hoewel nu opgelast met het T38 protocol).
Maar ik stel me dezelfde vraag over een Telenet vaste lijn: heeft die dan geen last van deze modemverbindingen ?
Vele alarm installaties zijn toch op een Telenet vaste lijn aangesloten ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jaker
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Ik vraag me af hoe dit dan werkt als je alarm installatie op een Telenet "vaste lijn" staat. Want de output van de Telenet telefonie modem is toch ook een "gesimuleerde analoge lijn", met een lijnafstand van enkele meters i.p.v kilometers ?
- Komt hier dan ook zo'n hoge spanning op te staan als op een Belgacom lijn ?
- Zetten ze er dan een weerstand tussen om de lange lijn te simuleren (zodat de spanning naar normale waarden valt bij off-hook) ?
- Of is dat een lagere spanning zoals bij de meeste VOIP toestellen en/of binnencentrales ?
Ik moet mezelf tegenspreken: ik heb zonet de open lijn spanning van mijn VoIP modem gecontroleerd en vastgesteld dat deze 50V is! :oops:
Ik was ervan uitgegaan dat deze (zoals bij de binnencentrales die ik ken) veel lager zou zijn. Dus ik ga hier geen uitspraak doen over de Telenet telefonie modems.
Wat betreft lange lijn simuleren (zodat de spanning naar normale waarden valt bij off-hook): dit wordt bv in binnenhuiscentrales gedaan door als voeding een stroombron te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”