Belgacom in fout - 7 weken uitgesteld - adres klachtendienst

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
twinny
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 16:19

Beste,

bij aangaan contract in belgacomwinkel hebben we alle info correct doorgegeven omtrent nieuwbouw en geen telefoonaansluiting

Bij aankomst van de technieker verteld deze doodleuk dat hij geen instalatie kan uitvoeren om technische redenen (nl: geen telefoonkabel)
Hij belt hierop naar belgacom en weet ons te vertellen dat er geen datum kan ingepland worden om de technische redenen op te lossen.

Hierop vraag ik informatie in de belgacomwinkel wat er scheelt en daar weet men mij te vertellen dat alle informatie correct is doorgegeven aan belgacom en dat men duidelijk heeft gemeld dat er geen telefoonaansluiting voorhande is.

Na contact met de klantendienst blijkt men ons niet te kunnen/willen helpen, hun database had namelijk fourief aangegeven dat er wel een aansluiting was.
Ze kunnen ons wel een datum geven: eind februarie, oftewel 7 weken wachten !

omdat ik hiermee duidelijk niet opgezet ben vraag ik naar de operator zijn overste, dit was echter niet mogelijk. Ik moest maar een klacht formuleren als ik problemen had.
Een telefoonnummer van de klachtendienst was de operator niet gekend alsook een adres was blijkbaar moeilijk te vinden...

Kan er iemand mij de gegevens van de klachtendienst doorgeven?
Want op de belgacom website staat hij ook niet vermeld....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

naar de administratieve dienst bellen, denk ik dan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Heb je een contract afgesloten of niet indien wel kan je simpelweg opzeggen aangezien belgacom de diensten niet kan leveren.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
twinny
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 16:19

Goztow schreef:naar de administratieve dienst bellen, denk ik dan?
Kunt mij een telefoonnummer doorgeven van een administratieve dienst waarvan u denkt dat men behulpzaam is?
Via 080022800 of 080022700 krijg ik enkel te horen dat men mij niet kan helpen...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hoe zit het met tv kabel enzo, kan je Telenet nemen in uw nieuwbouw of is deze geen optie voor jou ? wetende dat belgacom leverancier is van dsl er ook geen andere provider kan genomen worden zoals Dommel,scarlet,edpnet... daar belgacom niets voorzien heeft.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

ja is grappig, belgacom heeft geen telefonische klachtendienst...

Ik dacht dat het adres hetvolgende is:

Belgacom NV (Customer Service)
Koning Albert II-Laan, 27

1030 Brussel
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En wat gaat ge zeggen tegen de klantendienst, dat ge als nieuwe klant 7 weken moet wachten op uw aansluiting omdat het te druk is?

Als ge trouwens een nieuwbouw hebt had ge toch wel wat vroeger uw bestelling kunnen doen zeker.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

is het een complete nieuwbouw of heeft er vroeger een huis gestaan dat afgebroken geweest is en waar jullie nu terug een nieuwbouw opgezet hebben
twinny
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 16:19

Trojan schreef:En wat gaat ge zeggen tegen de klantendienst, dat ge als nieuwe klant 7 weken moet wachten op uw aansluiting omdat het te druk is?

Als ge trouwens een nieuwbouw hebt had ge toch wel wat vroeger uw bestelling kunnen doen zeker.
Bestelling was op tijd gebeurd en de technieker was op de afgesproken datum hier.
Dus dit kwam normaal gezien goed uit.
Ware het niet dat Belgacom fouten maakt en hun dossier slecht opmaakte waardoor de technieker niet wou beginnen.

Of moet iedereen met een nieuwbouw standaard enkele maanden op voorhand reeds beginnen met de belgacom kas te spijzen?
twinny
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 16:19

bulleke schreef:is het een complete nieuwbouw of heeft er vroeger een huis gestaan dat afgebroken geweest is en waar jullie nu terug een nieuwbouw opgezet hebben
complete nieuwbouw op een nieuwe verkaveling.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het is bij belgacom perfect mogelijk om vandaag u te laten aansluiten en pas binnen 2 maanden te activeren.

Traditioneel zijn de maanden voor en na de jaarwisseling zeer druk, dus ge had beter wat meer speling genomen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat kan lijkt me wel gebeuren als er een missing is met de huisnummers.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Veelal gebeurt het bij een nieuwbouw dat deze als huisnummer 35A krijgt. Als er reeds een actieve situatie is op 35 (omdat dit geen nieuwbouw is) kunnen er zich wel eens menselijke fouten voordien.

duidelijk zeggen dat het om een SUBnummer gaat dus :-) Overigens zijn de wachttijden bij TLN ook niet van de poes
Afbeelding
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Ai... Hier een gelijkaardig probleem gehad.
Verhuisde van straat x in 3800 naar straat Y in 3850
Ook aangegeven dat er geen inleiding voorzien was en er dus diende gegraven te worden.

Technieker belt me op de vastgelegde datum (10 december) maar er is blijkbaar een probleem... Hij staat op straat Y in 3800... waar er idd eenzelfde straatnaam en huisnummer is... maar dus een 5tal kilometer verder dan in 3850.

Hij komt dan toch naar 3850 voor het plaatsen van een aansluitdoos maar stelt dus vast dat er geen inleiding voorzien is... (oeps!) hoewel dat er volgens hun systeem wel degelijk een inleiding moet zijn. Na navraag blijkt dat er 10 jaar geleden hier een huis stond, telefoon aangesloten, maar is afgebroken. Woon nu namelijk in een nieuwbouw op dat adres, maar er was dus geen inleiding voorzien.
Wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor het installeren van de lijn.

Op de nieuwe datum wordt de activatie van telefonie/internet/TV gedaan MAAR ... op verkeerde adres in 3800. Systeem was dus nog niet aangepast.
Hierdoor geen telefoon/tv/internet aangezien het om een andere centrale gaat.
Dit wordt rechtgezet na enkele dagen.

Tot zover de verhuis...


De lijn is nu actief maar heb nog de nodige problemen met syncroverlies en stilstaande beelden op BGTV...
Al heel wat techniekers over de vloer gehad de laatste 2-3 weken, bijna live support van Quistnix, maar het lijkt een serieus probleem te zijn.
Nieuwe paren gekregen (gaat namelijk over 2 lijnen), nieuwe poort, lassen geopend en nagekeken, metingen gedaan, stubs verwijderd, nieuwe modem, nieuwe aansluitdoos, nieuwe adapter, nieuwe splitter....
Laatste suggestie was om eens te testen zonder dat er een actieve verbinding was tussen modem en PC's... leek even beter te gaan na vervanging modem, maar helaas... terug (wel in mindere mate!) syncroverlies en blokjes (en geen PC's verbonden, Wifi op BBOX2 uitgeschakeld).
Ow ja... gaat om een rechtstreekse aansluiting, direct na aansluitpunt de modem zonder verdere aftakkingen!

Ook lijkt er een specifiek issue met de lijnsnelheid, alle buren (zowel dichter als verder van de ROP) op zelfde kabel hebben hogere syncsnelheden.


Verhaaltje (voorlopig) zonder einde maar met een enorme inzet van de Belgacomdiensten, waarvoor dank!
Ook een speciaal dankwoordje voor Quistnix die regelmatig vraagt om updates en me verdere info geeft!
bulleke
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 sep 2010, 12:48

Ik vind maar ja wie ben ik dat dit een fout is van de bouwheer of architect eventueel zelfs de aannemer als je via die wegen gewerkt hebt ? Als ze een appartement laten bouwen de architecten of bouwheer of aannemers dan zorgen ze al maanden op voorhand dat er ne invoer binnenkomt. Ah ja anders krijgen ze van de keuringdienst van de lift geen geldig attest omdat deze geen noodlijn heeft. Waarom doen ze die moeite dan ook niet voor een éénsgezinswoning.

Maar 7 weken wachten is idd lang ik zou er niet van verschieten dat je ervoor al telefoon krijgt van een lasploeg die in de buurt zit dat ze toch eerder kunnen langskomen maar dat is natuurlijk geen garantie.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Alles is relatief :-D

klik
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

lassers interventie voor nieuwe aansluiting is aangepast naar 4+weken
doordat er te weinig lassers zijn stelt belgacom prioriteiten, mensen met telefoon centrales worden de dag zelf geholpen
mensen met tv binnen de 3 dagen, mensen met internet binnen de 2 weken en mensen met alleen telefoon binnen de 4 weken
je had een vooraanleg moeten vragen dan hadden ze de kabel al binnengestoken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gebeurt immens veel ze...een huis waar ze bgc hebben binnengelegd ten tijde van de RTT, huis platgegooid en de nieuwbouw die erop komt wilt ook bgc. Techs komen langs en tadaaa weg telefoonkabel. Of mensen die (in frustratie) naar telenet zijn gegaan en hun bgc kabel letterlijk tot aan de muur hebben weggeknipt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

axs schreef:Verhaaltje (voorlopig) zonder einde maar met een enorme inzet van de Belgacomdiensten, waarvoor dank!
Ook een speciaal dankwoordje voor Quistnix die regelmatig vraagt om updates en me verdere info geeft!
Bedankt om te vermelden dat er een enorme inzet is. Ik vind het persoonlijk maar normaal dat de klant zo goed mogelijk geholpen wordt. Ik vond jouw case van in het begin zeer interessant om op te volgen en zal dit blijven doen tot jouw problemen definitief achter de rug zijn.

Misschien een opsteker voor de TS ?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Hier ook Belgacom laten aansluiten in een nieuwbouw appartement.
Er kwam alvast een kabel binnen in de gemeenschappelijke ruimte, en er stond een Belgacom kaske :)

Komt de technieker toe, kijkt hem in zijn systeem, kijkt nog es.
En zucht: 'De situatie klopt totaal niet met wat er in zijn systeem stond'.

Er was dus ooit een ander gebouw op dat adres, maar nieuw aansluitpunt was nog niet ingegeven.

Gelukkig was centrale om de hoek, waardoor technieker snel even gaan kijken is wat er moest worden aangesloten.
Zo toch direct aangesloten geraakt.

Eigenaar van het gebouw vertelde me trouwens dat hij verplicht een telefoonlijn moest aanvragen, om zo een aansluitpunt te kunnen krijgen in het gebouw.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Hier ook enkele weken moeten wachten.
Bijkomend probleempje: bij het lassen hadden de lassers een steekvlam veroorzaakt waardoor er weer enkele weken moest gewacht worden voor reparatie ... Maar het is goed gekomen.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Twinny,

Kan u laten weten over welk telefoonnummer dit gaat?
Ik zal dit dan even nazien in onze systemen.

Onze klantendienst fungeert ook als klachtendienst.
Zij kunnen zien of ze u telefonisch een oplossing kunnen bieden of kunnen dit doorsturen naar een achterliggende dienst.
U kan dit ook schriftelijk doen op het adres Koning Albert 2-laan 27 1030 Brussel.
Voor de kabelwerken zijn wij helaas ook afhankelijk van de weersomstandigheden (sneeuw en vries) in deze periode.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”