Install technieker

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mij is de installatie nog steeds voorzien op de 27e.

Aangezien ik het vreemd vind dat er nu opeens geen Belgacom tech meer aan te pas moet komen, even hier vragen of iemand van jullie aan de hand van foto's kan bevestigen dat enkel een Scarlet technicus volstaat.

In de berging op het gelijkvloers hangt momenteel dit bakje. Hierin komt de kabel van het appartement op het gelijkvloers terecht (of vertrekt naar?), die gebruik maken van de diensten van Belgacom:
foto


Voor mijn appartement is deze kabel echter nog niet aangesloten op het blauwe bakje:
foto

In de berging in het appartement zelf komt dan dit kabelkluwen terecht. (ik vermoed een kabel van het gelijkvloers naar het appartement+kabels naar de verschillende kamers in het appartement):
foto
foto

Plaatst de Scarlet tech zelf een NTP 2007 aansluiting of moet je deze zelf voorzien?

Iemand die wat duidelijkheid kan scheppen?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Aansluiting in belgacom kastje & plaatsing NTP doet de scarlet tech allemaal.
De installateurs hebben toegang tot de Belgacom infrastructuur.

btw:
Lijkt da nu maar zo of hebben ze die leiding echt tegen dat kastje geplaatst? :roll:
Zo gaan ze die nooit fatsoenlijk open krijgen.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

De scarlet)installateur gaat uw binnenbekabeling aansluiten in het blauwe kastje. (safety-box)
In de berging waar al uw kabels toekomen komt er (eventueel) een ntp en van hieruit wordt te telefoon en internet gesplit.

Amai ja, ik zie het ook juist. Dat blauwe bakje is echt tegen die leiding geplaatst. Of andersom. De technieker gaat vloeken. :lol:
Dit kom ik soms ook tegen. En zeker in nieuwbouwappartementen. Enige oplossing is met een koevoet de safety-box van de muur snokken.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Belgacom-mannen zijn enkel nodig als er iets aan de buitenbekabeling is.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Deurtje verwringen en uit zijn scharnieren halen, en dan nieuw deurtje met slot naar links plaatsen.

Ohja, dit de schuld van die klungels van het water. Dus zij zullen moeten opdraaien voor de kosten.

Veel sterkte alvast, er gaat iemand alvast veel mogen bellen om het in orde te krijgen. :)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wat is die safety box juist? Een kastje zodat je niet andere paren kan misbruiken in het gebouw?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Als ik het goed voor heb is het kastje er gekomen na de waterleidingen :). Het openen zou ook geen probleem mogen zijn want is enkel met snelbinders vastgemaakt aan die witte "buizen" erachter.
Bedankt voor de massale hoeveelheid antwoorden :-)


27 dec:

Afbeelding

:bdaysmile:
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb mijn beklag al gedaan in een ander topic (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 71#p360071) dus ga het niet opnieuw herhalen. Maar deze manier van werken is ronduit schandalig en onwaarschijnlijk amateuristisch. Had ik dit geweten op voorhand, had ik nooit de overstap gemaakt. Dus voor de potentiële overstappers: de verhalen zijn waar en niet overdreven. Dus weet waaraan ge begint.
Afbeelding
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Mja... ik heb uiteindelijk geluk gehad... het is éénmalig verzet geweest maar nog voor ik verlof had eigenlijk.
Ik denk dat je echt geluk moet hebben bij Scarlet. Maar ik vraag me af hoe het juist zit bij andere providers...

Niet dat ik Scarlet nu volop wens te verdedigen maar ikzelf was heel sceptisch geworden over de Scarlet-afspraken enkel en alleen door te zoeken op google en alle klachten te lezen.

Het probleem is dat klanten waarbij alles goed verlopen is (bijna) nooit hun ervaring op het internet zullen delen, dit terwijl mensen waarbij er negatieve ervaringen zijn, veel sneller hun klachten zullen 'posten'.
En mijn zoektocht in google ging dan natuurlijk zo = scarlet + installatie + annulatie :-)

Soit, veel succes in elk geval het zal wel goedkomen uiteindelijk. Het beste wat je kan doen is hun bellen en zagen denk ik. Mail sturen heeft geen zin want dan duurt het enorm lang voor je een antwoord krijgt.

grtz
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”