Telenet versus portforwarding
Ik heb sinds een paar weken klant bij Telenet en heb er sindsdien maar alleen grijze haren aan overgehouden.
Laat ik maar zwijgen over de klantendienst, de 070-lijn en beloftes die niet werden gerespecteerd...
Mijn probleem: het lukt maar niet om een portforwarding uit te voeren. Gezien ik de trotse bezitter ben van zo'n all-in-one motorola modem/router heb ik er maar een andere router tussen geplaatst.
Ik probeer nu stap voor stap uit te leggen wat ik heb proberen in te stellen opdat er hopelijk iemand mij kan wijzen op hetgene ik waarschijnlijk over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt!
1) opzoeken ip-adres router via mijn telenet:
2) ip-adres inbrengen in DMZ om alle verkeer automatisch door te laten naar de 2e router + uizetten firewall (voor de zekerheid):
3) in mijn router de lan-range veranderd om overlapping te vermijden met de telenet modem (van 192.168.1.1 naar 10.0.0.1) :
4) ipconfig gecheckt om de juiste gegevens te kunnen overnemen om een vast ip-adres in te stellen in mijn PC:
5) de juiste gegevens inbrengen in pc voor een vast ip-adres (tussen 10.0.0.100 & 10.0.0.149)
6) deze poorten openen in de router:
7) gecheckt met portchecker…
O JA, voor ik het vergeet: XP-firewall en en antivirus firewall heb ik uitgezet...
Laat ik maar zwijgen over de klantendienst, de 070-lijn en beloftes die niet werden gerespecteerd...
Mijn probleem: het lukt maar niet om een portforwarding uit te voeren. Gezien ik de trotse bezitter ben van zo'n all-in-one motorola modem/router heb ik er maar een andere router tussen geplaatst.
Ik probeer nu stap voor stap uit te leggen wat ik heb proberen in te stellen opdat er hopelijk iemand mij kan wijzen op hetgene ik waarschijnlijk over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt!
1) opzoeken ip-adres router via mijn telenet:
2) ip-adres inbrengen in DMZ om alle verkeer automatisch door te laten naar de 2e router + uizetten firewall (voor de zekerheid):
3) in mijn router de lan-range veranderd om overlapping te vermijden met de telenet modem (van 192.168.1.1 naar 10.0.0.1) :
4) ipconfig gecheckt om de juiste gegevens te kunnen overnemen om een vast ip-adres in te stellen in mijn PC:
5) de juiste gegevens inbrengen in pc voor een vast ip-adres (tussen 10.0.0.100 & 10.0.0.149)
6) deze poorten openen in de router:
7) gecheckt met portchecker…
O JA, voor ik het vergeet: XP-firewall en en antivirus firewall heb ik uitgezet...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Je Telenet configuratie is in elk geval correct (i.e. je eigen router als DMZ instellen). Ik gebruik net dezelfde configuratie. Misschien nog enkel dubbelchecken dat je in de Telenet modem niet per ongeluk nog poorten forwardt.
Dat Telenet je verder niet kan/wil helpen met de configuratie van je eigen interne router, vind ik eerlijk gezegd maar normaal.
BTW, hoe doe je die portcheck juist ? Hopelijk ook met een client side toolke ? Want als je enkel de poort forwardt in je router, maar er op je PC niets luistert naar poort 11223 is het nogal logisch dat die externe site zegt dat die poort niet open is.
Dat Telenet je verder niet kan/wil helpen met de configuratie van je eigen interne router, vind ik eerlijk gezegd maar normaal.
BTW, hoe doe je die portcheck juist ? Hopelijk ook met een client side toolke ? Want als je enkel de poort forwardt in je router, maar er op je PC niets luistert naar poort 11223 is het nogal logisch dat die externe site zegt dat die poort niet open is.
Neen, ik forwardt geen extra poorten.
Ik heb bij telenet zelfs niet over mijn eigen router gesproken. Ze beweren gewoon dat als ik die poorten open via mijn telenet dat al mijn problemen zouden verdwijnen - na 30 min via die 070 lijn werd de lijn gewoon verbroken (ik ben nochtans heel vriendelijk gebleven maar ze doen graag alsof je er niets van kent )
Hoe bedoel je? Ben ik iets vergeten?
Ik heb bij telenet zelfs niet over mijn eigen router gesproken. Ze beweren gewoon dat als ik die poorten open via mijn telenet dat al mijn problemen zouden verdwijnen - na 30 min via die 070 lijn werd de lijn gewoon verbroken (ik ben nochtans heel vriendelijk gebleven maar ze doen graag alsof je er niets van kent )
Hoe bedoel je? Ben ik iets vergeten?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Met welke "Portchecker" doe je de test ?
Ook geef je de pc een static ip-adres binnen de dhcp-range. Het moet net andersom, dus erbuiten. Maar dat kan niet veel kwaad.
Ook geef je de pc een static ip-adres binnen de dhcp-range. Het moet net andersom, dus erbuiten. Maar dat kan niet veel kwaad.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Dat is ook mijn mening .. draait er weel een applicatie op die poort op zijn PC ..Tomby schreef: BTW, hoe doe je die portcheck juist ? Hopelijk ook met een client side toolke ? Want als je enkel de poort forwardt in je router, maar er op je PC niets luistert naar poort 11223 is het nogal logisch dat die externe site zegt dat die poort niet open is.
Anders is het inderdaad nogal logisch dat die portcheck dat ze niet open staat ...
Mss kan de TS eens vertellen wat hij precies wil doen via die poorten .. welke toepassing ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Nogal logisch dat ze dat antwoord geven. Zij geven gewoon een oplossing zodat ze zoveel mogelijk uitsluiten waar zij geen controle over hebben.Licorne schreef:Ik heb bij telenet zelfs niet over mijn eigen router gesproken. Ze beweren gewoon dat als ik die poorten open via mijn telenet dat al mijn problemen zouden verdwijnen - na 30 min via die 070 lijn werd de lijn gewoon verbroken (ik ben nochtans heel vriendelijk gebleven maar ze doen graag alsof je er niets van kent )
Het was niet geheel duidelijk hoe je je portcheck juist deed. Er zijn verschillende sites waar je gewoon kan checken of er een connectie kan gelegd worden op een bepaalde poort maar als er op die poort niets luistert, ben je daar niets mee. Nu, aan je screenshot te zien, gebruik je blijkbaar toch wel degelijk een client side portchecker (PFPortChecker) die dus zelf kijkt of de connectie tot bij hem geraakt.Licorne schreef:Hoe bedoel je? Ben ik iets vergeten?
Kan ook niet direct denken waarom het niet werkt. Behalve dat het bijna zeker aan je eigen router ligt, en niet aan die van Telenet.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Begin al eens met je eigen PC het DMZ adres te geven... en je eigen router er dus uit te laten (da's al een stap minder waar het fout kan gaan).
Ik dacht tevens dat aanpassingen via Mijn Telenet even tijd nodig hadden... dus als je de TN configuratie aanpast wacht dan even (wat even ook moge zijn).
Ik dacht tevens dat aanpassingen via Mijn Telenet even tijd nodig hadden... dus als je de TN configuratie aanpast wacht dan even (wat even ook moge zijn).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je je PC als adres 192.168.1.100 geeft (het DMZ adres) dan valt er weinig over het hoofd te zien.
Het enige dat dan speelt is de TN router (aangezien die van jou dan niet aangesloten meer is).
Het enige dat dan speelt is de TN router (aangezien die van jou dan niet aangesloten meer is).
Ik zit ook al een tijdje met het zelfde probleem. Zelfde nieuwe Telenet modem/router en de web interface van mijn Synology DS-207+ blijft maar onbereikbaar van buitenaf.
Ik heb ondertussen al veel geprobeerd. Uiteindelijk alle extra netwerk apparatuur uitgeschakeld en NAS rechtstreeks op de modem/router van Telenet gehangen. Dat IP adres in DMZ gezet of portforwading op betreffende poort (5000) naar zelfde adres, ook de combinaties van de twee heb ik geprobeerd.
Intern is de interface perfect bereikbaar, maar van buitenaf heb ik nog nooit reactie gehad. Ik test de bereikbaarheid ook nog eens voor de zekerheid via m'n mobiel internet.
Nu twijfel ik weer een beetje of ik altijd lang genoeg gewacht heb, maar ik heb regelmatig de dag erna ook nog eens op werk geprobeerd.
Ben redelijk hopeloos, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd en heb nog niet de moed gehad om zoals Licorne hier uitgebreid te posten.
Ik heb ondertussen al veel geprobeerd. Uiteindelijk alle extra netwerk apparatuur uitgeschakeld en NAS rechtstreeks op de modem/router van Telenet gehangen. Dat IP adres in DMZ gezet of portforwading op betreffende poort (5000) naar zelfde adres, ook de combinaties van de twee heb ik geprobeerd.
Intern is de interface perfect bereikbaar, maar van buitenaf heb ik nog nooit reactie gehad. Ik test de bereikbaarheid ook nog eens voor de zekerheid via m'n mobiel internet.
Nu twijfel ik weer een beetje of ik altijd lang genoeg gewacht heb, maar ik heb regelmatig de dag erna ook nog eens op werk geprobeerd.
Ben redelijk hopeloos, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd en heb nog niet de moed gehad om zoals Licorne hier uitgebreid te posten.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb je die TN modem als eens zonder stroom gezet... geen idee of het helpt voor de config.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik hoop dat je 0.100 geprobeerd hebt want was een typo van r1234. Wat hij eigenlijk bedoelde is gewoon je PC rechtstreeks in de Telenet modem pluggen dus zonder je eigen router tussen. Je PC gaat wel een ander adres krijgen dan je router (wellicht 0.101) dus moet je dan dat adres als DMZ invullen. Als het dan ook niet werkt, is er toch iets mis met die DMZ config op je Telenet router.Licorne schreef:Nee idd, het klopt dat 192.168.1.100 inbrengen als vast ip in de DMZ van Telenet eveneens niet werkt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
192.1681.100 was inderdaad een typo... maar best zet je als test DHCP af op je PC (want anders gaat die je een adres uit de pool geven)... en geef dan 192.168.0.100 in als IP adres, 255.255.255.0 als subnet en 192.168.0.1 als gateway. De DNS servers weet je ondertussen wel denk ik.
Bon, ik heb dus geprobeerd:
ip - 192.168.0.101
subnet - 255.255.255.0
gateway - 192.168.0.1
DMZ telenetmodem: 192.168.0.101
geen resultaat
vervolgens DMZ uitgevinkt en de poorten apart geforward : geen resultaat
DMZ terug ingegeven + poorten extra geforward : idem
ip - 192.168.0.101
subnet - 255.255.255.0
gateway - 192.168.0.1
DMZ telenetmodem: 192.168.0.101
geen resultaat
vervolgens DMZ uitgevinkt en de poorten apart geforward : geen resultaat
DMZ terug ingegeven + poorten extra geforward : idem
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bel TN en zeg dat ze een deftige modem komen installeren... zonder die rotzooi
Tenzij je test tool problemen heeft zou ik het anders niet meteen weten.
Tenzij je test tool problemen heeft zou ik het anders niet meteen weten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik weet dat routers vaak in de war zijn.
Zo is een client programma over poorten in de war, maar anderen kunnen het wel bereiken.
Wat wel bij mij meestal juist werkt is:
http://www.utorrent.com/testport?port=112233
Daar gewoon vanachter achter de = de juiste poort invullen.
Zo is een client programma over poorten in de war, maar anderen kunnen het wel bereiken.
Wat wel bij mij meestal juist werkt is:
http://www.utorrent.com/testport?port=112233
Daar gewoon vanachter achter de = de juiste poort invullen.
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Al eens naar Telenet gebeld, om die modem/router te (laten) vervangen door een gewone Docsis 3.0 modem? De router heb je toch al. Lijkt me de simpelste oplossing van je probleem, en zal je heel wat grijs haar besparen!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
so what ?
Wil je het probleem echt oplossen ? Dan is dit een kleine investering van 50 €.
Het zal je veel frustraties besparen, en je kan je eigen router volledig naar wens instellen.
Zelfde antwoord gaf ik vandaag aan iemand met een gelijkaardig probleem met de BBox2.
Zowel de BBox2 als de Telenet Motorola modem/router zijn goede oplossingen voor de modale gebruiker.
Voor meer veeleisende toepassingen ben je best met je eigen router achter een modem
Philippe.
Wil je het probleem echt oplossen ? Dan is dit een kleine investering van 50 €.
Het zal je veel frustraties besparen, en je kan je eigen router volledig naar wens instellen.
Zelfde antwoord gaf ik vandaag aan iemand met een gelijkaardig probleem met de BBox2.
Zowel de BBox2 als de Telenet Motorola modem/router zijn goede oplossingen voor de modale gebruiker.
Voor meer veeleisende toepassingen ben je best met je eigen router achter een modem
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ja, maar die modem/router werkt niet. Dat ze dat maar gratis geven, of dreig met opzeggen (misschien krijg je wel gewoon een maandje gratis, ook al moet je die 50€ betalen)Licorne schreef:Ja, maar ik moet daar €50 voor betalen.
Hallo , heb vandaag ook een nieuwe router/modem SVG6540E gekregen , de technieker heeft hem geplaatst , dan de modem 15 à 20 minuten laten doen + nieuwe versterker niu 2420 BTF geplaatst.
En mijn router Cisco WRT610N staat ertussen , op de website van telenet de modem , instellingen gegaan van de modem en draadloos signaal - uitgeschakeld en opgeslagen.
Mijn router Cisco werkt perfect zoals tevoren , fibernet 60 , heb niet meer gedaan dan wat de technieker zij , het draadloos signaal uitgeschakeld.
Al bij al zeer tevreden , met kabel en draadloos een download van 58.45 Mbps en upload van 3.25 Mbps.
Dus men moet niet veel instellingen doen om zijn eigen router toch verder kunnen te gebruiken.
Heb shake fibernet 60 + digitale TV en Prime Film.
Wie vragen heeft shoot me.
En mijn router Cisco WRT610N staat ertussen , op de website van telenet de modem , instellingen gegaan van de modem en draadloos signaal - uitgeschakeld en opgeslagen.
Mijn router Cisco werkt perfect zoals tevoren , fibernet 60 , heb niet meer gedaan dan wat de technieker zij , het draadloos signaal uitgeschakeld.
Al bij al zeer tevreden , met kabel en draadloos een download van 58.45 Mbps en upload van 3.25 Mbps.
Dus men moet niet veel instellingen doen om zijn eigen router toch verder kunnen te gebruiken.
Heb shake fibernet 60 + digitale TV en Prime Film.
Wie vragen heeft shoot me.
De modem only
De technieker wou deze eerst niet plaatsen (allemaal zever, de modem/router is perfect instelbaar, enkel voor business klanten, we leveren hem niet meer wegens nieuwe policy,...) maar het is uiteindelijk toch gelukt mits de nodige hardnekkigheid.
Hij vroeg dan om even te testen en 1 s later waren de nodige poorten zichtbaar.
1 minuut later was ie weg
De technieker wou deze eerst niet plaatsen (allemaal zever, de modem/router is perfect instelbaar, enkel voor business klanten, we leveren hem niet meer wegens nieuwe policy,...) maar het is uiteindelijk toch gelukt mits de nodige hardnekkigheid.
Hij vroeg dan om even te testen en 1 s later waren de nodige poorten zichtbaar.
1 minuut later was ie weg