dag,
Ik denk dat ik ook maar eens zal overschakelen naar Belgacom favorite (internet).
Ik zit voor het moment bij dommel (speedconnect), ik heb een 16.5 profiel (15mbits haalbaar).
Voor zover ik zie heb ik zeker geen slechtere waarden dan @maxtor, en de beschikbaarheid test is voor mij ook wel wat optimistischer.
Het beste voor mij zou misschien zijn om over te schakelen naar een 'Pack Telephony + Internet + TV'.
Dit aangezien ik op dit moment ook 'classic line' van Begacom heb.
Voor de enkele euros die ik meer zou betalen voor een 'pack favorite', zou ik wel er Belgacom tv erboven op hebben. (Zelf al zou dit maar voor 1 toestel zijn.)
En indien ik kijk op de beschikbaarheid test van 'Belgacom tv' dan zie ik het volgende. (via mijn telefoonnummer)
3 Tv's beschikbaar (2 in HD):
http://oi56.tinypic.com/2irmbgn.jpg
Ik heb voor het moment maar interesse voor max 2 TVs, maar dit zou de volgende bandbreedte nodig hebben:
2 x 9 Mb + 2 x 3 mb = 24 Mb (indien op beide decoders opnemen en kijken).
En dan denk ik: 24 Mb + enkele Mb reservatie voor internet = +/- 30 Mb (waarschijnlijk wel 17 A).
Waarom kan ik dan zelf met het huidige (8D?) profiel maar een 16.5 profiel aan (payload).
Zit er ergens een foutje op mijn lijn, of mag ik de test niet te veel betrouwen.
Indien niet, denk ik dat dommel gewoon weigert om het aan te passen. Of misschien zie ik iets over het hoofd.
Welke ik al lang wou, maar vroeger nog niet beschikbaar was op mijn locatie.
Ik ga het nog eens verder moeten bekijken.
Mijn waarden volgens die vdsl tool, ik weet dat je de afstanden,.. enzo met een korrel zout moet nemen.
Code: Selecteer alles
download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
=>payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 79248 kbps
max payload: 65092 kbps
bands used: 2 2
=>bandplan: 8D
=>training: 32.8 dB
(loop length: 172 m near end: 157 m far end: 152 m avg. length: 160 m )
snr margin: 32.3 dB
=>attenuation: 6.5 dB
avg. margin: 32.7 dB
avg. snr: 47.1 dB
forecast max line: 147600 kbps
forecast max payload: 119720 kbps
Maar volgens dommel zou ik toch op zo meer dan 700m zitten
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
. Dat is toch wel geen relatief klein verschil meer?
Code: Selecteer alles
Het is niet mogelijk om uw lijn te verhogen.
We zien de straatverdeler op meer dan 700m van op uw locatie.
(router waarden:
http://oi55.tinypic.com/672r7s.jpg )