Nu het solden zijn zou het misschien intressant zijn een nieuwe wifi router te komen om te gebruiken icm fiber 100
nu ik veel problemen hebt met mijn huidige n router
mijn oog viel op
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Draadl ... toM2dmNC8k
maar had iets een keer gelezen dat 5ghz de beste zijn maar vind dit niet zo onmiddellijk terug
klopt dit
wifi voor fibernet 100
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op basis van Smallnetbuilder kan deze maar een 85 Mbps WAN-to-LAN routen... meteen al een beperkende factor dus.
Wat 5 GHz betreft... het voordeel is dat het daar heel wat minder druk is (weinig storingen dus), het spectrum groter is (je kanalen kan bundelen voor meer throughput)... maar het nadeel is dan weer de beperkte reikwijdte (hoe hoger de frequentie, hoe slechter de penetratie door muren en dergelijke).
Wat 5 GHz betreft... het voordeel is dat het daar heel wat minder druk is (weinig storingen dus), het spectrum groter is (je kanalen kan bundelen voor meer throughput)... maar het nadeel is dan weer de beperkte reikwijdte (hoe hoger de frequentie, hoe slechter de penetratie door muren en dergelijke).
- proximusboyke
- Elite Poster
om snel te downloaden heb ik mijn vaste pc
maar ik moet iets draadloos hebben voor mijn laptop
http://www.databyteshop.nl/WNHDE111-100ISS?ref=tweakers
zag ik ook
maar wat is eigenlijk het verschil tussen accespoint en wifi router
maar ik moet iets draadloos hebben voor mijn laptop
http://www.databyteshop.nl/WNHDE111-100ISS?ref=tweakers
zag ik ook
maar wat is eigenlijk het verschil tussen accespoint en wifi router
-
- Deel van't meubilair
Je begrijpt het blijkbaar niet... de betreffende router kan slechts 85 Mbps verwerken !proximusboyke schreef:om snel te downloaden heb ik mijn vaste pc
Ondanks Fibernet 100 zal zelfs je vaste PC dus maximaal 85 Mbps halen met deze router !
- proximusboyke
- Elite Poster
jij begrijpt het niet mijn vasten zit in de d link switch en gaal 94 tot 98
dus die ga ik mooi laten zitten !!!
heb gewoon iets draadloos nodig om gewoon in huis en tuin te surfen en ne keer een kleinigheid te downloaden via mijn laptop
heb gewoon iets draadloos nodig om gewoon in huis en tuin te surfen en ne keer een kleinigheid te downloaden via mijn laptop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
1) Koop nooit Belkin voor draadloos hou het bij D-Link, Netgear of Linksys
2) Kijk naar compabiliteit met DD-WRT of OpenWRT
3) 5Ghz is het beste voor afstanden TOT 3-5m, ZONDER muren, dus heel dicht bij de router... Voor langere afstanden/obstakels ben je best met 2.4Ghz
4) Best een simultanious Dual-band kopen, dan kun je bv. op korte afstanden op 5Ghz zitten en op lange afstanden (bv. tuin) op 2.4Ghz
5) Lees reviews op http://www.smallnetbuilder.com/
Aanrader (mijn router): WNDR3700 van Netgear.
2) Kijk naar compabiliteit met DD-WRT of OpenWRT
3) 5Ghz is het beste voor afstanden TOT 3-5m, ZONDER muren, dus heel dicht bij de router... Voor langere afstanden/obstakels ben je best met 2.4Ghz
4) Best een simultanious Dual-band kopen, dan kun je bv. op korte afstanden op 5Ghz zitten en op lange afstanden (bv. tuin) op 2.4Ghz
5) Lees reviews op http://www.smallnetbuilder.com/
Aanrader (mijn router): WNDR3700 van Netgear.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In je originele topic vroeg je naar een wireless router. Vandaar dat we begrijpen dat je een "router" zoekt ... en we er dus vanuit gaan dat je daar alle PC's zou op aansluiten (waarvoor dient een router anders).proximusboyke schreef:jij begrijpt het niet mijn vasten zit in de d link switch en gaal (?) 94 tot 98
Maar nu verduidelijk je dat je eigenlijk geen router zoekt, maar gewoon een wireless access point voor occasioneel gebruik op je fibernet 100 (via de d-link switch) ?
Of begrijpen wij het nog altijd niet ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
sorry
maar ik ben zo dom ik ken het verschil niet tussen router en acces
maar jij hebt het interdaad goed begrepen philippe
laat ons zeggen 95% download ik op mijn vaste pc die verbonden is met d link switch van telenet
maar heb iets draadloos nodig maar toch confortable snelheden als ik eens een flmpke op youtube of zoiets wil zien of een programma downloaden datie toch 30 a 40 heeft van snelheid.
ik heb nen belkin maar hij heeft rare kuren zoals eerder al gemeld iedere keer als ik laptop aanleg iphone netbook (vrienden die komen) vind hij hem niet moet ik de stekker uittrekken en insteken en dan vinden ze hem wel.
maar ik ben zo dom ik ken het verschil niet tussen router en acces
maar jij hebt het interdaad goed begrepen philippe
laat ons zeggen 95% download ik op mijn vaste pc die verbonden is met d link switch van telenet
maar heb iets draadloos nodig maar toch confortable snelheden als ik eens een flmpke op youtube of zoiets wil zien of een programma downloaden datie toch 30 a 40 heeft van snelheid.
ik heb nen belkin maar hij heeft rare kuren zoals eerder al gemeld iedere keer als ik laptop aanleg iphone netbook (vrienden die komen) vind hij hem niet moet ik de stekker uittrekken en insteken en dan vinden ze hem wel.
-
- Deel van't meubilair
Geen idee hoeveel IP-adressen je krijgt bj Fibernet 100... maar besef wel dat als je geen router gebruikt je hier (snel, vermoedelijk 4) tegen beperkingen gaat aanlopen. Om onderlinge connectie eenvoudiger te maken tussen verschillende laptops, PCs, printers, NAS, ... is het ook steeds aanbevolen een router te gebruiken (zo heb je allemaal IP-adressen in hetzelfde subnet).
Idem, ik heb die geinstalleerd, hangt aan een Fibernet 100 verbinding en uit een rappe eerste test haalde ik draadloos 80+ mbps via speedtest.netJelly schreef:Netgear WNDR3700 kan ik aanraden als router.
En sluit hier dan ook maar je vaste pc op aan
Dell Studio XPS 1645 / Red Leather i720QM | 4GB DDR3 1333Mhz RAM | 16" RGBLED Full-HD screen | 1GB ATI 4670 Graphics | Blu-Ray Burner | 256 GB SSD | Bluetooth | Dell Wireless (a/b/g/n) | Windows 7 Ultimate | 3 years Next-Business Day Premium Warranty + 3 years Accidental Damage Support
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Netgear Wndr3700 kan ik ook zeer aanraden want die staat hier thuis ook 2x op fibernet100 aangesloten.
Beiden werken zeer goed met DD-Wrt ook al boet je dan wel wat in op de snelheden maar heb je wel veel meer opties dan de stock firmware.
Beiden werken zeer goed met DD-Wrt ook al boet je dan wel wat in op de snelheden maar heb je wel veel meer opties dan de stock firmware.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Deze heeft volgens Hardware.info de hoogste snelheden op 5Ghz gehaald van al hun testen tot nu toe.
http://nl.hardware.info/reviews/1921/as ... 56u-review
Site heeft ook handige functie dat je de door hun geteste routers in een lijst kan vergelijken.
BTW en offtopic de Fritzbox 7390 is bij hun zeer slecht getest op wlan gebied.
http://nl.hardware.info/reviews/1921/as ... 56u-review
Site heeft ook handige functie dat je de door hun geteste routers in een lijst kan vergelijken.
BTW en offtopic de Fritzbox 7390 is bij hun zeer slecht getest op wlan gebied.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
veel mensen lijken te klagen over de wifi van die netgear? buiten de kamer geen ontvangst...en hun geteste apparaten zijn vnl "mobiele" (dus geen 5ghz issue hier)... en ze beweren minder problemen te hebben gehad hieromtrent met hun vorige 1 antenne accesspoint (dus ook niet het feit dat "mobiele" smartphones minder vermogen spenderen aan wifi)
-
- Elite Poster
Serieus? Ik heb nog nooit zo'n goede ontvangst gehad. Ik mag helemaal van achter in mijn tuin zitten en ik heb nog voldoende ontvangst om gewoon te surfen...
Wat wel is, dat er veel WNDR's met een slechte radio kwamen (vooral de R15- en R14-batch)...
Wat wel is, dat er veel WNDR's met een slechte radio kwamen (vooral de R15- en R14-batch)...
-
- Elite Poster
Netgear vervangt al de slechte batches meteen, hoewel het makkelijker is om een nieuwe te vragen bij de winkel. Of voor aankoop verifieren dat het geen R15/R14 is. (laatste 3 tekens van de serienummer)