Windows Phone 7 bug zorgt voor extra (3G) dataverkeer?

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Wanneer je een Windows Phone 7 toestel koopt (of iedere ander type smartphone) dan is het zeerzeker verstandig om daar een abonnement met 'onbeperkt' internet af te sluiten. En gezien de terugkeer van datalimieten en strengere FUP's bij sommige providers is het ook verstandig om daar waar mogelijk gebruik te maken van een WiFi netwerk om het dataverkeer binnen de perken te houden en dure rekeningen achteraf te voorkomen. Zeker als je in het buitenland (roaming) bent.

Het lijkt er echter op dat Windows Phone 7 een bug heeft waardoor de toestellen ook 3G data versturen wanneer je verbinding hebt met een WiFi netwerk.

Het probleem dook de afgelopen dagen op bij diverse (Amerikaanse) fora. Windows Phone 7 gebruikers klagen dat ze eerder dan verwacht hun datalimiet bereikten en in sommige gevallen zelfs moesten nabetalen. En dat terwijl ze ervan overtuigd waren dat veel van de data verstuurd werd op het moment dat ze verbinding hadden met een WiFi netwerk.

Zelf, ik heb nog een Samsung Omnia 7 en LG Optimus 7 in mijn (test)bezit, heb ik er nog niets van gemerkt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het probleem zich hier in Nederland niet ook voordoet. Microsoft heeft de bug officieel nog niet erkend maar experts verwachten wel dat het probleem mogelijk opgelost zal worden met de eerstvolgende software update van Windows Phone 7 die gepland staat voor deze maand. Ik ga het de komende dagen ook even uittesten en als er Windows Phone 7 gebruikers zijn die het probleem ook ontdekken, laat dat dan even weten in de reacties.

Bron: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/13609

Als het niet met de iPhone te maken heeft mag dat ook wel ruim in de media komen.
Het moest maar eens omgkeerd zijn ... :banana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik draai op m'n Windows 7 tegenwoordig Connectify... leuk tooltje dat van je wireless ook een hotspot maakt.

Op die manier kan m'n GSM gewoon steeds m'n eigen hotspot gebruiken (op plaatsen waar anders enkel wired internet is).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zou die bug ook in Symbian^3 zitten :P. Ik zie vaak m'n Nokia N8 een dataverbinding opbouwen terwijl er een actieve wifi-verbinding open staat. Doordat je access points soms ook in applicaties zelf kan instellen krijg je die dingen dus eh...
Nadeel van heel de "internet"-stack die pas sinds Symbian S60v5 er wat goed uitziet (zijnde dat je 'bestemmingen' opgeeft voor een doel (internet), en niet meer expliciete access points (wifi/data))
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”