Situatie is als volgt: Desktop die als server dienst doet, andere desktop die als client dienst doet, alles verbonden via een Netgear -gigabit-switcheke (en cat5e-kabels enz, 't netwerk is maw gigabit).
Ik heb filmjes op de server staan, opgenomen met fototoestel. Als ik die rechtstreeks afspeel is dat niet te doen: schokken en onderbrekingen van 't kan niet meer. Lokaal afspelen gaat super en de file over datzelfde netwerk kopieren gaat tegen 32 MB/sec (megabyte). Niet denderend, maar 't is dan ook allemaal low-end desktop-stuff, maar dat moet toch ruim voldoende zijn om dat zonder schokken te kunnen afspelen, nee?
Wat is hier dus mis? Zowel Windows Media Player als VLC vertonen het probleem, zowel .AVI's als .MKV's.
Geen bandbreedte voor video, wel voor kopies?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's toch zo'n 250 Mbit/s... al bij al niet echt slecht zou ik zeggen.meon schreef:kopieren gaat tegen 32 MB/sec (megabyte). Niet denderend
Ik zou eens een netwerk trace doen... met een tiende aan bandbreedte zou je namelijk al geen problemen mogen hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Hmm, toch toevallig niet aan het streamen heh? Maar echt een het bekijken. Misschien ziet die dat als een "DLNA-stream" en converteert die dat op een of andere trage manier?
Ik heb dat ook eens vorgehad, en toen zag ik dat hij alles hercodeerde naar een andere formaat om te streamen.
Ik weet, mijn uitleg is wazig, maar het is ook zo moeilijk om het correct uit te leggen.
Ik heb dat ook eens vorgehad, en toen zag ik dat hij alles hercodeerde naar een andere formaat om te streamen.
Ik weet, mijn uitleg is wazig, maar het is ook zo moeilijk om het correct uit te leggen.
Is de film gewoon geshared via netwerksharing of gebruik je een server programma om te sharen ?
Bij mijn vader heb ik een mediaplayer aangesloten op zijn tv en die kan gewoon via netwerk een iso file openen op zijn pc (vanop die mediaplayer) en over netwerk afspelen (100mbit), zelfs mkv bestanden kan die zo afspelen.
Indien je streaming gebruikt, dan ga je met een software/config probleem zitten, eens veranderen van dlna server programmatje en de juiste instellingen nemen.
Zie mijn ander topic hierover.
Gisteren zelfs bij een vriend van mij een dlna server via wireless kunnen configureren, wel wat moeten aanpassen in de streaming instellingen (iets minder kwaliteit)
Bij mijn vader heb ik een mediaplayer aangesloten op zijn tv en die kan gewoon via netwerk een iso file openen op zijn pc (vanop die mediaplayer) en over netwerk afspelen (100mbit), zelfs mkv bestanden kan die zo afspelen.
Indien je streaming gebruikt, dan ga je met een software/config probleem zitten, eens veranderen van dlna server programmatje en de juiste instellingen nemen.
Zie mijn ander topic hierover.
Gisteren zelfs bij een vriend van mij een dlna server via wireless kunnen configureren, wel wat moeten aanpassen in de streaming instellingen (iets minder kwaliteit)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Kan aan slecht netwerkmanagement liggen van Windows (Vista).
Stel al uw netwerkapparaten eens expliciet in op 100Mbps/full duplex. Of draai op beide pc's eens een Ubuntu Live CD.
Of test eens rechtstreeks tussen 2 pc's met cross netwerkkabel.
Stel al uw netwerkapparaten eens expliciet in op 100Mbps/full duplex. Of draai op beide pc's eens een Ubuntu Live CD.
Of test eens rechtstreeks tussen 2 pc's met cross netwerkkabel.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Lijkt me sterk mocht een Core i5 geen mpeg-video gedecodeerd krijgen in Windows 7 64 bit.
Realtek-drivers worden via Windows Update bijgewerkt gehouden (maw, onboard ding van moederbord).
Op serverkant is het wel een eigen gigabit-nic van D-Link.
The KMplayer heeft er geen last mee, het is gewoon via windows shares (al heb ik dezelfde content ook via DLNA geshared staan, geen idee hoe ik dat benader via PC/Windows media player).
Via live-cd's afspelen heeft geen zin, als ik de files gewoon in verkenner kopieer gaat dat vliegensvlug, dus netwerk is het niet.
M'n popcorn hour heeft ook geen problemen om dezelfde bron zonder schokken af te spelen (zowel via SMB als DLNA/TVersity), al is die maar tege 100 MBit verbonden.
Realtek-drivers worden via Windows Update bijgewerkt gehouden (maw, onboard ding van moederbord).
Op serverkant is het wel een eigen gigabit-nic van D-Link.
The KMplayer heeft er geen last mee, het is gewoon via windows shares (al heb ik dezelfde content ook via DLNA geshared staan, geen idee hoe ik dat benader via PC/Windows media player).
Via live-cd's afspelen heeft geen zin, als ik de files gewoon in verkenner kopieer gaat dat vliegensvlug, dus netwerk is het niet.
M'n popcorn hour heeft ook geen problemen om dezelfde bron zonder schokken af te spelen (zowel via SMB als DLNA/TVersity), al is die maar tege 100 MBit verbonden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Maar hoe zit het met de encodering (de streamer) (kant van de server)
Want ik vrees dat daar het probleem zit...
Of verkeerde instelling, OF het kan het gewoon niet aan OF combo
Want ik vrees dat daar het probleem zit...
Of verkeerde instelling, OF het kan het gewoon niet aan OF combo
meon heb je misschien een 3de pc ter hande, een laptop of zo.
Dan kun je eens testen of het de server of de client is die moeilijk doet, misschien kan de client het gewoon niet trekken of afspelen, een driver probleem,.... het is maar een voorstel
Want als je popcorn het goed kan afspelen, dan denk ik niet dat het de server is die problemen geeft maar de client zelf
Ik zal hier straks eens testen hoe de dlna server aan te spreken op pc
update :
XBMC kan al dienen als dlna client
Dan kun je eens testen of het de server of de client is die moeilijk doet, misschien kan de client het gewoon niet trekken of afspelen, een driver probleem,.... het is maar een voorstel
Want als je popcorn het goed kan afspelen, dan denk ik niet dat het de server is die problemen geeft maar de client zelf
Ik zal hier straks eens testen hoe de dlna server aan te spreken op pc
update :
XBMC kan al dienen als dlna client
Laatst gewijzigd door Xantos 04 jan 2011, 07:53, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Meon, kun je als test eens alle codecs en/of codecpacks eraf kegelen, en enkel CCCP installeren? Daarna gewoon testen met Windows Media Player, je moet die Media Player Classic niet eens gebruiken...
Is het op windows 7? Dan kan je met de "Resource Monitor" redelijk goed bekijken waar wmplayer.exe allemaal mee bezig is...
Is het op windows 7? Dan kan je met de "Resource Monitor" redelijk goed bekijken waar wmplayer.exe allemaal mee bezig is...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset