BelgacomTV uitval klank

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dit valt dikwijls voor op een LG 37" LCD TV.

Decoder is aangesloten via HDMI.
Als de klank wegvalt volstaat het om de TV (of decoder) uit en aan te zetten om deze terug te krijgen. Het kan dus aan de TV liggen dacht ik eerst (firmware upgrade nodig?)
Maar de DVDspeler is ook via HDMI aangesloten, en bij het afspelen van een film geen enkel probleem.

Beide zijn ingesteld op PCM geluid.


Dus wat ik me afvraag; waar ligt het aan; decoder of TV?
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Test eens met scart?
Wissel evt. uw hdmi kabels eens om?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Kabels heb ik al eens omgewisselt (zijn 2 totaal verschillende). Ook de HDMI-poorten op de TV.
Er hangt nog een telenet decoder aan de TV via SCART, daar is er geen probleem.

Kan wel eens testen met de belgacom decoder via scart inderdaad. Maar als er dan geen probleem zou zijn, dan kan het nog aan de decoder liggen aangezien de aansluiting handwarematig (en softwarematig ?) verschillend zijn...
Zal dit eerst doen en iets laten weten...
mhoebrec
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:33

Ik heb hetzelfde met een recente Sony TV.

Het lijkt alsof er een desynchronisatie optreedt tussen de tv en de BTV decoder.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Heb het getest: klank valt ook uit via SCART.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb dit ook al een hele tijd met een recente Philips TV. Het uit- en aanzetten van decoder of TV helpt idd, of gewoon wachten, meestal komt het geluid vanzelf ook weer terug na een tijdje...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Mja, als ze dan net iets zeggen dat je niet mag missen...
Ik ga eens naar de helpdesk bellen en/of decoder omruilen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Dan gebruik je de rewind functie om 1min terug te draaien :-D
Hou ons op de hoogte of een nieuwe decoder (of iets anders) dit vervelende probleem voor je oplost!
mhoebrec
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:33

Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad, en ze hebben gevraagd om een factory reset van de decoder uit te voeren.

Is ondertussen uitgevoerd en nu is het afwachten of het probleem zich nog voordoet.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Hoe doe je dat, en wat zijn de gevolgen? (lees: verdwijnen dan de opnames?)
mhoebrec
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:33

De stroomstekker eruit trekken en dan een minuutje wachten. Daarna terug insteken en dan de knoppen power, menu en ok samen ingedrukt houden en wachten tot FAC op het schermpje van de decoder verschijnt. Daarna duurt het een half uurtje tot alles terug werkt.

De opgenomen uitzendingen stonden gelukkig nog steeds op de harde schijf.
mhoebrec
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:33

De factory reset heeft het probleem ook niet verholpen. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”